TITEL: Jurrasic Park
GENRE: Action
SPELTID: 127 minuter
REGISSÖR: Steven Spielberg
SKÅDESPELARE: Sam Neil, Jeff Goldblum, Laura Dern mfl.
OSCARS: 3, Bästa ljud, bästa ljudeffekter, bästa specialeffekter
EGET BETYG: 4.5
HANDLING:
Miljadären John Hammond har med hjälp av världens bästa vetenskapsmän och en liten mygga instäng i förstelnad trädkåda (bärnsten) lykats klona fram några förhistoriska djur som dog ut för 65 miljoner år sedan och plaserat dem på en ö i en inhägnad kallad "Jurassic Park". Två arkeologer, en vetenskapsman och en advokat skickas till ön för att godkänna parken, något som de bittert kommer att få ångra...
RECENTION:
Jag minns att när jag var liten så älskade jag den här filmen, och än i dag är det en av mina absoluta favoriter. Allt i filmen är så himla perfekt, specialeffekterna är sin tid helt fantastiska och konkurerar ut en del filmer även i dag, skådespelarna gör helt underbara insatser, då i synerlighet Sam Neil, Laura Dern och Jeff Goldblum och man sitter som fastnaglad vid TV:n hela filmen igenom. Första tredjedelen av filmen är intressant vetenskaps-snack, resten är en väldigt spännande jakt mellan människa och dinosaurie. Det här är helt klart en av världens bästa filmer.
Finns två saker som jag irriterar mig vad det gäller Lost World
1. Rollbesättningen - Vem fan ger Jeff Goldblum huvudrollen i en film vars han i tidigare fall har varit birollsinnehavare av...
2. Storyn - Ah for got sake, The Story!... Inte bra inte nog med att dom är på Site B och lallar... det finns andra där som ska sno åt sig dinosaurierna
Jurrasic Park franchisen... fick ett "litet" lyft i och med JP3 med Joe Johnston i regissörstolen... Det måste ske ett mirakel om Jurassic Park 4 ska bli i minsta samma våglängd som det smått Geniala orginalet från nittonhundranittiotre - Jurassic Park!
1. Rollbesättningen - Vem fan ger Jeff Goldblum huvudrollen i en film vars han i tidigare fall har varit birollsinnehavare av...
2. Storyn - Ah for got sake, The Story!... Inte bra inte nog med att dom är på Site B och lallar... det finns andra där som ska sno åt sig dinosaurierna
Jurrasic Park franchisen... fick ett "litet" lyft i och med JP3 med Joe Johnston i regissörstolen... Det måste ske ett mirakel om Jurassic Park 4 ska bli i minsta samma våglängd som det smått Geniala orginalet från nittonhundranittiotre - Jurassic Park!
Saknas
för
(inlägget har redigerats)
Inga inlägg
Snart kommer någonting som jag och nog alla Jurassic Park fans ska köpa.
[b:q3alfc42]Jurassic Park Ultimate Collection[/b:q3alfc42].En box med alla filmerna plus en bonus material skiva som är 110 min lång och där det finns hur dom har gjort filmerna effekterna och bilder,allt.
Jag ska lungt köpa den,sen så har jag ju inte någon av filmerna heller.
Måste ha,kommer 31 Augusti.
[b:q3alfc42]Jurassic Park Ultimate Collection[/b:q3alfc42].En box med alla filmerna plus en bonus material skiva som är 110 min lång och där det finns hur dom har gjort filmerna effekterna och bilder,allt.
Jag ska lungt köpa den,sen så har jag ju inte någon av filmerna heller.
Måste ha,kommer 31 Augusti.
Åh!... bra nyheter Sa, tack...
längtat efter en box väldigt länge
Den ska jag DEFENETIVT köpa!
Den ska jag DEFENETIVT köpa!
Saknas
för
Inga inlägg
den skulle jag gärna ha fast jag har ju redan alla filmerna hemma så jag kommer inte att skaffa den, fast jag skulle gärna ha skivan med extramaterial.
Saknas
för
Inga inlägg
[quote="Marcus":1b5zops3]Åh!... bra nyheter Sa, tack...
Den ska jag DEFENETIVT köpa![/quote:1b5zops3]
Varsågod, skulle lägga upp en bild på boxen men kunde inte hitta bilden,jag kan säga att den ser ut som ettans omslag bara att det är i box format.
[b:1b5zops3]Extra material:[/b:1b5zops3][i:1b5zops3]Jurassic Park: making of,[/i:1b5zops3]Steven Spielberg regisserar,animatics:T-Rex anfaller, orkanen i kaunai, före och efter; Visual effects, [i:1b5zops3]The Lost world: Making of[/i:1b5zops3], intervjuer med Michael Crichton, för och efter: visual effects, compie dance number, [i:1b5zops3]Jurassic Park III:[/i:1b5zops3] Specialeffekterna i [i:1b5zops3]Jurassic Park III[/i:1b5zops3], press-reel, ljudet i [i:1b5zops3]Jurassic Park III[/i:1b5zops3], The art of [i:1b5zops3]Jurassic Park III:[/i:1b5zops3]och [i:1b5zops3]Jurassic Park III:[/i:1b5zops3]-The ride.
Den ska jag DEFENETIVT köpa![/quote:1b5zops3]
Varsågod, skulle lägga upp en bild på boxen men kunde inte hitta bilden,jag kan säga att den ser ut som ettans omslag bara att det är i box format.
[b:1b5zops3]Extra material:[/b:1b5zops3][i:1b5zops3]Jurassic Park: making of,[/i:1b5zops3]Steven Spielberg regisserar,animatics:T-Rex anfaller, orkanen i kaunai, före och efter; Visual effects, [i:1b5zops3]The Lost world: Making of[/i:1b5zops3], intervjuer med Michael Crichton, för och efter: visual effects, compie dance number, [i:1b5zops3]Jurassic Park III:[/i:1b5zops3] Specialeffekterna i [i:1b5zops3]Jurassic Park III[/i:1b5zops3], press-reel, ljudet i [i:1b5zops3]Jurassic Park III[/i:1b5zops3], The art of [i:1b5zops3]Jurassic Park III:[/i:1b5zops3]och [i:1b5zops3]Jurassic Park III:[/i:1b5zops3]-The ride.
Ja, lite nytt iaf... Några av det där har jag redan sett iochmed Animatics med Phil Tippet till ex...
Ser fram emot och boxen i sin helhet
Ser fram emot och boxen i sin helhet
Saknas
för
Inga inlägg
Äntligen! Jag har försökt få tag på JP men det är slut på Discshop, men nu när en box kommer så kan jag ju köpa den istället (fast att jag inte är så förtjust i 2:an och 3;an)
P.S.
Har precis förhandsbokat den...
D.S.
P.S.
Har precis förhandsbokat den...
D.S.
Jag har redan sett Boxen!
Fast en Amerikansk-utgåva!
Fast en Amerikansk-utgåva!
På riktigt hållt den i min hand!
/(vissa har nog iallafall inte gjort det!)
/(vissa har nog iallafall inte gjort det!)
no, shit... får jag också göra snart...
Den finns/fanns på Pub i sthlm vid hötorget!
[img:2op33hzj]http://www.activedataonline.com.au/DepartmentStore/ps_images/a83ca9831a82438391ab3936cee63766/B.png[/img:2op33hzj]
[img:2op33hzj]http://www.activedataonline.com.au/DepartmentStore/ps_images/a83ca9831a82438391ab3936cee63766/B.png[/img:2op33hzj]
Saknas
för
Inga inlägg
Hej, jag är ny här. Ville bara säga att Jurassic park äger. den är en av historiens bästa filmer. Bra effekter, bra ljud, bra skådisar, bra musik, bra regissör, Bra handling, fint miljö. Vad vill ni ha mer???? Hur kan man säga att denna filmen är dålig? The lost world var bra men inte lika bra som ettan, trean var den sämsta.
Ingen film har givit mig riktig känsla när det gäller effekter och det är några filmer som Jurassic park är den bästa bland de , men nu war of the worlds har samma klass som jurassic park och den är en av mina favoriter oxå. 1993 var jurassic parks år men hjäääääääääälp jag har letat efter Jurassic park på DVD i 1 år men lyckades itne att hitta den. vissa säger att filmen är slutsåld. JAg kunde inte hitta den i norge heller jag måste ha denna kanon filmen.
Kan man inte ge den 100/100? Snälla?
Ingen film har givit mig riktig känsla när det gäller effekter och det är några filmer som Jurassic park är den bästa bland de , men nu war of the worlds har samma klass som jurassic park och den är en av mina favoriter oxå. 1993 var jurassic parks år men hjäääääääääälp jag har letat efter Jurassic park på DVD i 1 år men lyckades itne att hitta den. vissa säger att filmen är slutsåld. JAg kunde inte hitta den i norge heller jag måste ha denna kanon filmen.
Kan man inte ge den 100/100? Snälla?
Du behöver in leta längre det kommer en ny box snart med alla tre filmerna
http://www.discshop.se/LIVE/shop/ds_pro ... 6491&&ref=
http://www.discshop.se/LIVE/shop/ds_pro ... 6491&&ref=
Saknas
för
Inga inlägg
[quote="Marcus":35hgf7s2]Du behöver in leta längre det kommer en ny box snart med alla tre filmerna
http://www.discshop.se/LIVE/shop/ds_pro ... 6491&&ref=[/quote:35hgf7s2]
den är bra men, jag har inte så mycket pengar, dessutom jag har de två andra filmerna på DVD så det är bara Jp 1 som jag letar efter.
http://www.discshop.se/LIVE/shop/ds_pro ... 6491&&ref=[/quote:35hgf7s2]
den är bra men, jag har inte så mycket pengar, dessutom jag har de två andra filmerna på DVD så det är bara Jp 1 som jag letar efter.
då får du nog vända dig till en Import... om du inte har tur och hittar en som har inne... jag har för mig att ginza.se hade JP inne för ett tag sedan iaf... jo dom har fast då får du med Lost World på köpet... 99kr
www.ginza.se - sök på "Jurassic Park"
www.ginza.se - sök på "Jurassic Park"
Saknas
för
Inga inlägg
[quote="Marcus":3seiulfk]då får du nog vända dig till en Import... om du inte har tur och hittar en som har inne... jag har för mig att ginza.se hade JP inne för ett tag sedan iaf... jo dom har fast då får du med Lost World på köpet... 99kr
www.ginza.se - sök på "Jurassic Park"[/quote:3seiulfk]
jag sökte lite grann nu men de hade bara the lost world och jp Ultimate coll. JAg funderar om jag ska köpa jp ultimate coll nångång annars blir det bara jp igen.
www.ginza.se - sök på "Jurassic Park"[/quote:3seiulfk]
jag sökte lite grann nu men de hade bara the lost world och jp Ultimate coll. JAg funderar om jag ska köpa jp ultimate coll nångång annars blir det bara jp igen.
Saknas
för
Inga inlägg
jag vet att det är svårt att få tag i jurassic park, jag hade det problemt för ett antal år sedan. lättaste sättet är att beställa import eller köpa den begagnad. om man inte har tur och hittar den i en butik.
blir nog väldigt svårt att hitta bara JP i Europeisk version i butik i sverige... det lutar nog mot import skulle jag vilja säga...
Saknas
för
Inga inlägg
[quote="Marcus":3so7r4cp]blir nog väldigt svårt att hitta bara JP i Europeisk version i butik i sverige... det lutar nog mot import skulle jag vilja säga... [/quote:3so7r4cp]
JA sant
JA sant