Visa första inlägg
Inga inlägg
Saknas
för
(inlägget har redigerats)
Inga inlägg
Denna filmen är sjukt rolig, ja! En av mina favoriter!
Inga inlägg
Saknas
för
Inga inlägg
[quote="QP":2uayd18w]Denna filmen är sjukt rolig, ja! En av mina favoriter! [/quote:2uayd18w]

Håller med QP till 110 % Brittisk humor när den är som bäst
25 inlägg
för
25 inlägg
En hysterisk rolig men även lite läbbig zombiekomedi där dom inte driver med zombierna utan med sig själva.
Annars är det en kanonhyllning till Romero..
781 inlägg
för
781 inlägg
Ruggigt rolig film som verkligen är värd att se. Ja,är nog bästa parodin på någon filmgenre.

Inga inlägg
Saknas
för
Inga inlägg
Bäst film någonsin. Det sämsta betyget jag hört kom från min farsa: "Det blev lite mycket på slutet."

Missa inte deras kommande film, Hot Fuzz: [url=http://www.jointhefuzz.com/hotfuzz/index.html:1c8dezr3]Join The Fuzz[/url:1c8dezr3]
Inga inlägg
Saknas
för
Inga inlägg
Den var helt okej, lite bättre än jag hade förväntat mig eftersom jag inte alls gillar den sortens filmer. Den innehåller en del sköna scener men det blir lite för barnsligt ibland men det blir ändå en trea.
Inga inlägg
Saknas
för
Inga inlägg
Jag såg den för ett tag sen igen och den blir bara bättre och bättre. Jag kan alla skämt utantill, men jag skrattar minst lika mycket nu som första gången. Den är helt enkelt bäst!
6342 inlägg
för
6342 inlägg
Då har man sett denna omtalade film. Alla som gillar filmen får hålla sig borta från det jag skriver nu.

Till att börja med måste jag nämna humorn. Det är säkert bra humor filmen innehåller, men absolut INTE vad jag skrattar åt. Precis det motsatta jag diggar. Trodde jag skulle skratta, men nej. Jag skrattade ärligt talat en enda gång och det var när dom härmade zombisarna. Resten var det mest suck, men den var smått underhållande. Eller så beror det på att jag kanske hade för höga förväntningar då jag sett hur bra kritik den fått. Ingen av karaktärerna var speciellt roliga, skämten var trista och filmen ganska seg i början.

Jag blev riktigt irriterad över att filmen utvecklades till någon sorts drama i mittsekvenserna som inte alls passade in. Musiken i filmen var okej och skådisarna var bra. Det som var lite bättre med filmen var att vissa sekvenser hade riktigt snygga kamera-glidningar (eller vad man ska kalla det) och att zombisarna såg hyfsade ut (för på fodralet ser dom ganska löjliga ut). Dock så hoppade jag till flera gånger, tycker zombisar är läskiga. Hursomhelst, en ganska medioker film som maler på med sin egna sorts humor (som folk verkar uppskatta). Men inte jag. Det blir en svag tvåa.

Inga inlägg
Saknas
för
Inga inlägg
Jätte rolig film helst när inte den gamle tanten behöver lotsas vara zombie.
tyvärr är det den lilla extra glimten i ögat som fattas
Inga inlägg
Saknas
för
Inga inlägg
hahaha, det här måste vara en av mina personliga favoriter, någonsin. och hur skulle det inte kunna vara det? en roligare film som driver med skräckfilmer på samma sätt, med samma klass, går bara inte att hitta.

Ed och Shaun måste vara den skönaste duon någonsin. det är bra klippning, editering, manus och förvånansvärt påkostade gore-effekter i den här filmen.

jag ger den däremot "bara" 4,5 av 5.
för att få en fullpoängare ska den gärna leverera ett budskap, få en att tänka och ha en impact på samhället som är något djupare än "skräck kan vara kul".

jag rekommenderar ALLA att se den här filmen, sjukt rolig.
Inga inlägg
Saknas
för
Inga inlägg
Den äger
Inga inlägg
Saknas
för
Inga inlägg
Inte sedan jag såg Bad Taste och Braindead har jag skrattat så mycket åt spillt blod och flygande kroppsdelar. Pegg och Frost lyckas på alla sätt och vis med denna film. Helt klart en femma från min sida
Inga inlägg
Saknas
för
Inga inlägg
Helt jäkla underbar film!

Jag avskyr zombiefilmer, men kände att jag var tvungen att se filmen och vad jäkla glad jag är för det!

Bästa zombiefilmen någonsin!

"FUCK-A-DOODLE-DO!!"

Edgar Wright är fantamej min idol när det gäller regissörer.
Inga inlägg
Saknas
för
Inga inlägg
Rätt så bra parodi. Blir dock lite seg under vissa delar.
Inga inlägg
Saknas
för
Inga inlägg
Denna film är ett riktigt skrattkalas! Älskar den! Är med på min top 10 lista.

Ger den En perfekt komedi!
Inga inlägg
Saknas
för
Inga inlägg
Jo, denna film är riktigt rolig! Älksar Simon Peg! Den får
Inga inlägg
Saknas
för
Inga inlägg
Mkt underhållande film för både komedi- och zombie-älskaren! Simon Pegg och Nick Frost var först med i denna, sedan polisfilmen Hot Fuzz och de ska också göra ett till projekt jag inte har hört mkt om. Men alla tre filmerna ska som lovat iaf innehålla: mkt blod och Cornetto.
Ngt att se fram emot!
Inga inlägg
Saknas
för
Inga inlägg
Älskar scenen då dom sjunger "White Lines" och så kommer zombien å bara: ÖÖÖÖÖÖÖÖH.
648 inlägg
för
648 inlägg
Klart udda och kul film.
I princip alla jag känner ogillar den här filmen så man blev mer eller mindre idiot förklarad efter att man hyllat den som det roligaste på länge.
Köpte den av en slump när jag tankade bilen, det var ett bra val visade det sig.
184 inlägg
för
184 inlägg
aa den här filmen är underbar.....
Gillar scenen där zombisarna först börjar komma och Shaun och hans kompis hoppar in i en bil, efter en stund kör dom på en zombie och Shaun tittar ut genom fönstret och hoppas att han inte dödat killen...Klockren ironi.

Shaun - "Come on, live!" (eller nått, kommer ej ihåg.)
zombie som ligger på vägen - "ööööhhhh"
Shaun - "oh thank god, drive"
Du måste logga in för att kunna skriva i tråden. Att skapa ett konto är gratis och går blixtsnabbt. Logga in för att svara i tråden