::SNABB FAKTA::
Titel:Sin City
Genre: Action, Thriller, Film Noir.
Regi: Robert Rodriguez, Frank Miller - Gäst: Quentin Tarantino
Speltid: 2h 4min
Skådespelare: Bruce Willis, Mickey Rourke, Jessica Alba, Clive Owen, Nick Stahl, Elijah Wood, Rosario Dawson, Benicio del Toro, Jamie King, Brittany Murphy,
IMDb: http://www.imdb.com/title/tt0401792/
Mitt Betyg: 10/10
::HANDLING::
Det är tre berättelser som knyts ihop. Den första handlar om den stora fula Marv som blir ditsatt för ett mord han inte begått på en hora som kallas för Goldie. Marv ger sig ut i staden för att finna den skyldige till mordet.
Därefter får vi följa Dwight som kommer i kläm mellan Jackie Boy och Shellie. Allting leder till att den lilla "oasen" i Sin City, Old Town. Polisen har nämligen haft vapenvila med Old Towns horor. Reglerna är sådana att allt som händer där tar dem själva hand om. Men efter att Jackie Boy tar en biltur där så kommer allt han gör att få konsekvenser...
Sist men inte minst får vi följa Hartigan. En gammal polis med hjärtproblem som gör allt för att rädda Nancy ifrån senatorns pedofila barn Rourke Jr. / Yellow Bastard. Hartigan hamnar i fängelse oskyldigt dömd men slutar inte kämpa för Nancy.
::PERSONLIG KOMMENTAR::
Detta är en film som alla MÅSTE se. Vad jag tror kommer detta o bli en klassiker som människor kommer att se om 10-20 år.
Om ni sett det redan men tycker inte om den eller tror att ni är dumma som inte fattar något av den så se den en gång till. Då sitter de flesta pusselbitarna på plats. Har sett den två gånger nu, men än sitter inte allting på plats. Hur som helst älskade jag filmen 2a gången mycket mer än jag gjorde första gången.
TVEKA INTE - SE DEN!
Saknas
för
(inlägget har redigerats)
Inga inlägg
Saknas
för
Inga inlägg
själv tycker jag inte den är så jättebra, varför gör du det?
en egen recension skulle vara på sin plats... varför följer aldrig någon mallen längre?...
Saknas
för
Inga inlägg
tycker den har allt en film ska ha; bra skådespeleri, fina effekter, snygg bild, humor, och den kan ses om och om igen.
Saknas
för
Inga inlägg
[quote="Marcus":295bh4w8]varför följer aldrig någon mallen längre?...[/quote:295bh4w8]
Håller med. Att det ska vara så svårt.
Håller med. Att det ska vara så svårt.
Saknas
för
Inga inlägg
[quote="Marcus":38uy2pgs]en egen recension skulle vara på sin plats... varför följer aldrig någon mallen längre?...[/quote:38uy2pgs]
Och detta är [url=http://moviezine.mine.nu/filmsnack/viewtopic.php?t=522:38uy2pgs]mallen[/url:38uy2pgs]
vill bara fråga en sak. varför det står (ba) i rubriken?
Och detta är [url=http://moviezine.mine.nu/filmsnack/viewtopic.php?t=522:38uy2pgs]mallen[/url:38uy2pgs]
vill bara fråga en sak. varför det står (ba) i rubriken?
Saknas
för
Inga inlägg
Saknas
för
Inga inlägg
såja, har gjort lite ändringar nu
Brau... jag ska fixa till en omröstning också
Hete den inte Bas[b:3s8kdw01]t[/b:3s8kdw01]in City?
Eller jag kanske har fel
Eller jag kanske har fel
Saknas
för
Inga inlägg
Nope, Basin City. du måste ha läst fel
Saknas
för
Inga inlägg
Detta är en underhållande film som är helt klart värd att se, men jag blev en anningen besviken. Min favorit var helt klart Mickey Rourke och Elijah Wood karaktärer. Jag fick för mig att filmen skulle vara mer brutal än den va. Kill Bill var betydligt värre. 4/5
Saknas
för
Inga inlägg
[quote:aqr7z7rr]vill bara fråga en sak. varför det står (ba) i rubriken?[/quote:aqr7z7rr]
Vad är svaret ?? För Basin City e det ju inte eftersom där står ba och inte bc!!!
Vad är svaret ?? För Basin City e det ju inte eftersom där står ba och inte bc!!!
Saknas
för
Inga inlägg
[quote="Hero":w1884js9][quote:w1884js9]vill bara fråga en sak. varför det står (ba) i rubriken?[/quote:w1884js9]
Vad är svaret ?? För Basin City e det ju inte eftersom där står ba och inte bc!!![/quote:w1884js9]
Han har lagt till (Ba) i rubriken för att det ska kunna bli (Ba)sin city alltså Basin city, eller Sin city om man så vill.
Vad är svaret ?? För Basin City e det ju inte eftersom där står ba och inte bc!!![/quote:w1884js9]
Han har lagt till (Ba) i rubriken för att det ska kunna bli (Ba)sin city alltså Basin city, eller Sin city om man så vill.
Saknas
för
Inga inlägg
[quote:2t4n5ljl]Han har lagt till (Ba) i rubriken för att det ska kunna bli (Ba)sin city alltså Basin city, eller Sin city om man så vill.[/quote:2t4n5ljl]
Såpass!! Känns inte rikigt lönt eftersom filmen heter Sin och inte Basin men smaken är ju som den är!
Såpass!! Känns inte rikigt lönt eftersom filmen heter Sin och inte Basin men smaken är ju som den är!
Saknas
för
Inga inlägg
Håller med dig, men den som skapat tråden har ju valt att döpa den till det, antagligen för att han var stolt över att han visste att staden hette Basin city, men visst. Stör det ordntligt kan ngn modertor alltid ändra.
Vadå?... det stör väl ingen, vilken människa som helst ser ju att det står Sinc City varför han la fram (ba) för namnet var ju för att vara lite fyndig för lägger man på Ba-Sin City så blir det ju Basin City... förstår inte varför det är så irriterande, men jag ändrar väll... då
Saknas
för
Inga inlägg
[quote:1m8hp4kl]Stör det ordntligt kan ngn modertor alltid ändra.[/quote:1m8hp4kl]
Jag menade inte att det störde, jag menade att OM det stör kan ju ngn moderator alltid ändra. Men aja..
Jag menade inte att det störde, jag menade att OM det stör kan ju ngn moderator alltid ändra. Men aja..
Saknas
för
Inga inlägg
allting är jätte bra med filmen förutom att dom koncentrerar sig lite väl mycket på att filmen ska vara annorlunda (detta är min uppfattning)
3462 inlägg
Det är inte filmen som är annorlunda, utan det är serieromanen av Frank Miller som är det