Visa första inlägg
Inga inlägg
Saknas
för
(inlägget har redigerats)
Inga inlägg
[quote="febre":73628ce0]Kadhammar du är bra go som orkar att kommentera en betygskala så seriöst... slappna av samt leta upp saxen [/quote:73628ce0]

håller med dig febre
27 inlägg
för
27 inlägg
HAHAHA rofl på dig Batman : D .. ajja läskigt grym film...
Inga inlägg
Saknas
för
Inga inlägg
Jag ger den [b:209ziq0t]3[/b:209ziq0t].
Förklaring finns på [i:209ziq0t]Nu på Bio[/i:209ziq0t]-tråden.
Inga inlägg
Saknas
för
Inga inlägg
Jag tyckte att War of The world var väldigt bra faktiskt, vilket jag inte hade trott. Bra skådespeleri av Cruise. Slutet kanske kom lite för snabbt, men annars mycket bra.

Får betyget 4/6 av mig.
Inga inlägg
Saknas
för
Inga inlägg
Varför la dom inte ner resurserna på en grym finalscen i stället för överdrivet mycdket rivna hus i början? Slutet kom alldeles för snabbt och väntat.
Inga inlägg
Saknas
för
Inga inlägg
Tycker att detta är den bästa filmen som än så länge har kommit ut på bio i år (precis som jag förutspåde ) Denna filmen nåde upp till förväntningarna och till och med lite till. Detta är helt klart Spielbergs bästa, hoppas han fortsätter nu med samma anda. Helt klart 5/6 (5/5)
1427 inlägg
för
1427 inlägg
[quote="Kadhammar":3es15zr2]Varför la dom inte ner resurserna på en grym finalscen i stället för överdrivet mycdket rivna hus i början? Slutet kom alldeles för snabbt och väntat.[/quote:3es15zr2] Det blir ju lite nytt med att ha en mäktig början och mindre mäktigt slut! Jag tkr att det är bra om Regissörer bryter det där klassiska ramen och går över till nytt!

Början var ju tillför att skrämma upp publiken och fatta faran med tripodsen, det skulle ju vara konstigt att i slutet förklara att Tripodsen egentligen var farligare än visats!
Inga inlägg
Saknas
för
Inga inlägg
[quote="Ludwig M. Bile":1rjvywlv][quote="Kadhammar":1rjvywlv]Varför la dom inte ner resurserna på en grym finalscen i stället för överdrivet mycdket rivna hus i början? Slutet kom alldeles för snabbt och väntat.[/quote:1rjvywlv] Det blir ju lite nytt med att ha en mäktig början och mindre mäktigt slut! Jag tkr att det är bra om Regissörer bryter det där klassiska ramen och går över till nytt!

Början var ju tillför att skrämma upp publiken och fatta faran med tripodsen, det skulle ju vara konstigt att i slutet förklara att Tripodsen egentligen var farligare än visats![/quote:1rjvywlv]
Ok, det var inte riktigt så ja menade.

Dom kunde ha visat endast ett fåtal hus I BAKGRUNDEN av Cruise rivas, och sedan visat en helbild på hur tripoderna rev massvis med hus, och på så sett sparat in pengar till lite mer av rivningar i huset, för det var ju knppt något i slutet, bara typ en med massa fåglar på om ni minns.
563 inlägg
för
563 inlägg
Om det inte hade funnits en stark känsla av att någon gick in under inspelningen o sa Hey grabbar, stop nu. Tiden är ute. Nu får det bli som det blir. Gör det bästa av det. Så hade jag kanske tyckt bättre om filmen men nu är det som det är. Filmen känns inte färdig och väldigt hafsigt ihopklippt.
Inga inlägg
Saknas
för
Inga inlägg
håller med
Inga inlägg
Saknas
för
Inga inlägg
Håller inte med visa som säger den är dålig eller har en dålig

Visa spoiler

[i:134j2ahs] Mod: Jag satte en spoiler här förut men det verkar som om du har tagit bort den, gör inte det i fortsättningen för allas trevnad

//Marcus

[/i:134j2ahs]
Inga inlägg
Saknas
för
Inga inlägg
sätt spoiler på det!

vet du inte hur man gör så markera texten som avslöjar slutet och tryck på knappen spoiler så syns inte texten. om man inte vill läsa det och då markerar man bara texten under spoilern och så kan man läsa den eller så trycker man på knappen [i:2ft0gnoz]citera[/i:2ft0gnoz] uppe till höger i det inlägget.
Inga inlägg
Saknas
för
Inga inlägg
Personligen gillade jag den här filmen skarpt, satt som fastklistrad under hela filmen. Bra skådespelar insattser, mycket bra spänning!
Steven Spielberg har åter igen lyckats!

4/5
Inga inlägg
Saknas
för
Inga inlägg
Även jag satt som fastklistrad under filmens gång. Jag tycker det är en bra och spännande film. Specialeffekterna var riktigt snygga. Har läst att det varit lite klagomål angående slutet även hört det från folk jag känner. Själv tycker jag att det är ett finurligt slut men känns lite plötsligt.
Visa spoiler

Paniken som bryter ut i staden när maskinerna börjar vandra och förstöra allt i sin väg tycker jag är riktigt snyggt inspelat, det känns nästan som att man är med i de stora folkmassorna och förösker undfly de våldsamma maskinera som inte tvekar att döda och förstöra.

4/6
Inga inlägg
Saknas
för
Inga inlägg
[quote="Kadhammar":2acc61um]Varför la dom inte ner resurserna på en grym finalscen i stället för överdrivet mycdket rivna hus i början? Slutet kom alldeles för snabbt och väntat.[/quote:2acc61um]

De absolut bästa scenerna brukar hända nästan i början eller mitten av storfilmerna, så war of the worlds var en sådan film. Jurassic park, Saving private ryan, är några exemplar till.
Inga inlägg
Saknas
för
Inga inlägg
Men shit Spidey, dom där inläggen skrevs för över två månader sen, väldigt onödigt att ta upp det igen, och så har du inget med det att göra.
Sen så har ju Marcus rätt och är ärlig, inte taskig.
Sen så verkade ju Kadhammar inte ta illa upp, annars skulle han ju svara, tillbaka till ämnet plz.

Jag har visst inte gett WOTW något betyg på den här tråden.
Den får iallafall 3/6 av mig.
Skådisarna gör ett väldigt bra jobb och special effekterna är grymma, men tyvärr så förstör Spielberg alltihop med slutet som är försnabbt, man hade viljat haft förklarningar på en massa saker men man lämnar salongen som ett frågetecken.
Inga inlägg
Saknas
för
Inga inlägg
Herregud Spidey! Vad är ditt problem, lillpojk?
Jag tar bort alla inlägg som jag ser inte hör hemma i tråden!

[b:3p5q6gbf]Inge mer skit, tillbaka till ämnet.[/b:3p5q6gbf]
Inga inlägg
Saknas
för
Inga inlägg
[quote="Jonapp86":9dnjoszz]Herregud Spidey! Vad är ditt problem, lillpojk?
Jag tar bort alla inlägg som jag ser inte hör hemma i tråden!

[b:9dnjoszz]Inge mer skit, tillbaka till ämnet.[/b:9dnjoszz][/quote:9dnjoszz]

Vad har Spidey skrivit? vill veta
Inga inlägg
Saknas
för
Inga inlägg
war of the worlds är bra tror jag jag har inte sett den
Inga inlägg
Saknas
för
Inga inlägg
Strunta i det, ni mår bättre av att inte veta. Jag blir trött bara av att tänka på vilken idiot han är.

Jag tycket slutet är ganska passande då det håller samma kvalitet som resten av filmen, alltså sådär. Ger den en trea, då det tyvärr inte finns 2.5. Varför är det så förbannat svårt att lägga till halvpoängarna? Det rätta sättet är 1-5 med halvpoängare folk, få in det i skallen.
Du måste logga in för att kunna skriva i tråden. Att skapa ett konto är gratis och går blixtsnabbt. Logga in för att svara i tråden