[b:1ykgrm1z]Titel: War of the Worlds[/b:1ykgrm1z]
[u:1ykgrm1z]Regissör: Steven Spielberg[/u:1ykgrm1z]
Skådespelare:[size=75:1ykgrm1z=75:1ykgrm1z] Tom Cruise, Justin Chatwin, Dakota Fanning, Tim Robbins, Miranda Otto, David Alan Basche, James DuMont, Yul Vazquez, Daniel Franzese, Amir Allak, Michalina Almindo, Michael Arthur, Cass Asher, Verton R. Banks, Tania Barone, Gene Barry, Gerald Blakey, David Blanc, Shon Blotzer, David Campbell, Benny Ciaramello, Shanna Collins, David Conley, Robert DaGasta, Ambi Daniel, Crystal Dawne, Joseph DeBona, Matt DeWinkeleer, Jane Di Nicola, Robert Feeley, Miguel Antonio Ferrer, Pamela Fischer, Takayo Fischer, Morgan Freeman, Charles 'Chaz' Galuski, David Gere, Stephen Gevedon, Jennifer Glasgow, Rick Gonzalez, Tommy Guiffre, Jim Hanna, David Harbour, Amy Hohn, Elizabeth Jayne Hong, John Thompson Hopkins, Priscilla Hopkins, Tracy Howe, Dalon Huntington, Daniel A. Jacobs, Angie Jaree, Freddie Johnson, Ingrid Johnson, Lauri Johnson, Janis Jones, Johnny Kastl, George Katt, Vladislav Kozlov, January LaVoy, Christy Lee, Lorelei Llee, Riley G. Matthews Jr., Mariann Mayberry, Kirsten Nelson, Emily Nilsen, Robert O'Connor, Jorge Pallo, Jason Patrick Palmer, Dempsey Pappion, Rick Pisarro, Sharrieff Pugh, Laura Zoe Quist, Bill Richards, Ann Robinson, Rachelle Roderick, Cory Rodriguez, Amy Ryan, Camillia Sanes, Rafael Sardina, Stacy Sarver, Ed Schiff, John Scurti, Columbus Short, Ty Simpkins, Robert Bowen Smith, Ian Snell, Channing Tatum, Patrick Tierney, Chris Todd, Mark Valinsky, Ed Vassallo, Lenny Venito, Travis Aaron Wade, Michael Waldron, Lisa Ann Walter, Christopher Evan Welch, Julie White, Christopher Wiackley, Marlon Young, Dianne Zaremba, Eric Zuckerman.[/size:1ykgrm1z]
[url=http://www.moviezine.se/filmsidor/waroftheworlds.shtml:1ykgrm1z]Recension/Handling[/url:1ykgrm1z]
Min Recension:
En av dom bästa Spielberg filmerna någonsin!
Jag tkr att i princip allt e perfekt i denna filmen, dock var avslutet och en sista förklaring lite otydlig(röst av Morgan Freeman).
Men är nog en av dom mest spännande filmer jag sett, effekterna e det värsta jag sett någonsin, allt e så grymt detaljerat snyggt så man skiter på sig. Och Äntligen slipper man Hero-killer, scener när Huvudrollen springer runt och helt orädd besegrar Aliens, Nej här är det den som springer längst, snabbast och hittar bästa gömnställe som överlever(TACK! =), Vilket gör att denna film känns mkt realistisk som i sin tur gör filmen mkt bättre.
Den får det självklara betyget:
Mitt betyg:
Saknas
för
Inga inlägg
Bara synd att källarscenen var så seg men allt annat var bra.
Saknas
för
(inlägget har redigerats)
Inga inlägg
[quote="Return of the King":102k4qi9]Vilken kärleksscen pratar du om?[/quote:102k4qi9]
Källarscen inte kärleksscen.
Källarscen inte kärleksscen.
Saknas
för
Inga inlägg
Så går det när man inte läser noggrant
Saknas
för
Inga inlägg
[quote="FiLmGaLeN":3ue9j7r6][quote="Jason Voorhees":3ue9j7r6]Mycket bra film, men jag tycker det borde varit lite mer skjutande...[/quote:3ue9j7r6]
Från vilken sida? Alien eller människorna?
Annars var det ingen idé med krig eftersom det inte hade sådan stor effekt.[/quote:3ue9j7r6]
Nä jag tänkte från människorna. Det kanske är så att sköldarna går sönder efter ett tag om man skjuter länge.
Från vilken sida? Alien eller människorna?
Annars var det ingen idé med krig eftersom det inte hade sådan stor effekt.[/quote:3ue9j7r6]
Nä jag tänkte från människorna. Det kanske är så att sköldarna går sönder efter ett tag om man skjuter länge.
Saknas
för
Inga inlägg
Det var inte alls ett dumt uttalande. Saken står nog ganska klart att man inte kunde skjuta på dem för det gjorde ingen skillnad. Dessutom följar man inte millitären utan man följer en människa som flyr från utomjordingarna. Det var säkert mycket skjutande, men man fick bara inte se det helt enkelt
Saknas
för
Inga inlägg
Bra film, men tyvärr brister den ibland tycker jag. tex så har jag svårt att leva mig in när tempot är så högt. Slutet är värst då allt är över på mindre än 3minuter. Ingen stor final tyvärr.
Jag röstade "bra" och bra i detta är väll enligt mig en trea. så då får den det.
Jag röstade "bra" och bra i detta är väll enligt mig en trea. så då får den det.
mkt bra cruise gör sin bästa roll i action film samanhang!
Som vanligt briljerar Spielberg när han gör sin hyllningsfilm till War of the Worlds. Härligt att det inte finns den där vanliga flaggviftande hjälten här gillar det att springa och gömma sig.
Tim Robbins galna ambulansförare är störtskön..
5/5
Tim Robbins galna ambulansförare är störtskön..
5/5
Saknas
för
Inga inlägg
Spielbergs sämsta film, jag led genom hela filmen.
6342 inlägg
[quote="Leaf":1nix7d06]Spielbergs sämsta film, jag led genom hela filmen.
[/quote:1nix7d06]
Ojdå, lite mer förklaring är alltid kul. =)
[/quote:1nix7d06]
Ojdå, lite mer förklaring är alltid kul. =)
Saknas
för
Inga inlägg
[quote="FiLmGaLeN":21gz329a][quote="Leaf":21gz329a]Spielbergs sämsta film, jag led genom hela filmen.
[/quote:21gz329a]
Ojdå, lite mer förklaring är alltid kul. =)[/quote:21gz329a]
Han är kanske rädd för utomjordingar.
[/quote:21gz329a]
Ojdå, lite mer förklaring är alltid kul. =)[/quote:21gz329a]
Han är kanske rädd för utomjordingar.
för dom som läst boken så var ju denna remake en mkt stor besvikelse han tar ju nästan bort en av dom viktigaste sakerna
Saknas
för
Inga inlägg
[quote="popcornemil":1ipefvb7]för dom som läst boken så var ju denna remake en mkt stor besvikelse han tar ju nästan bort en av dom viktigaste sakerna [/quote:1ipefvb7]
Man kan aldirg jämföra en film med en bok det är klart att böcker är bättre men vad var det som saknas i filmen? Jag har inte läst boken så därför frågar jag dig.
Man kan aldirg jämföra en film med en bok det är klart att böcker är bättre men vad var det som saknas i filmen? Jag har inte läst boken så därför frågar jag dig.
6342 inlägg
[quote="popcornemil":3ihwafu9]för dom som läst boken så var ju denna remake en mkt stor besvikelse han tar ju nästan bort en av dom viktigaste sakerna [/quote:3ihwafu9]
Jag blir också väldigt nyfiken på det som inte är med i filmen, det som du anser är en av de viktigaste sakerna. Can u tell me? =)
Jag blir också väldigt nyfiken på det som inte är med i filmen, det som du anser är en av de viktigaste sakerna. Can u tell me? =)
Boken utspelar sig på slutet av 1800-talet. Och handlar om en man som inte har några barn och inte är frånskild utan har ett fast förhållande med sin fru, och han bor i England
Han hjälper ngn "Astronom" som heter Ogilvy som märker av explosioner på Mars(Kapslarna skjuts iväg). Ngn dag senare kraschar en Cylinder ner på ngt fält och Rymdvarelserna kryper ut och börjar bygga upp "Tripodsen"(alltså inte redan nedgrävda som i filmen).
Tripodsen har inga sköldar i boken.
Och boken har typ en helt annan historia, samma händelse fast olika karaktärer och århundraden.
Han hjälper ngn "Astronom" som heter Ogilvy som märker av explosioner på Mars(Kapslarna skjuts iväg). Ngn dag senare kraschar en Cylinder ner på ngt fält och Rymdvarelserna kryper ut och börjar bygga upp "Tripodsen"(alltså inte redan nedgrävda som i filmen).
Tripodsen har inga sköldar i boken.
Och boken har typ en helt annan historia, samma händelse fast olika karaktärer och århundraden.
tack för det =) somnade vid elva
Saknas
för
Inga inlägg
det är inte den bästa filmen någonsin. jag gillade smått 50talsfilmen bättre, men den var inte så wow heller. världarnas krig med tom cruise är helt okej, och helt godkänd, men inte mer än så.. för mycket specialeffekter och en tunn handling.. boken var avsevärt mycket bättre - vilken skillnad till filmen!
Saknas
för
Inga inlägg
absolut en av tom cruises bästa filmer
Saknas
för
Inga inlägg
En grym film med otroligt grymma effekter....känns bra att ha den i hyllan