Visa första inlägg
Inga inlägg
Saknas
för
(inlägget har redigerats)
Inga inlägg
Tycker att denna film fått oroväckande dålig kritik. Varför är den dålig?

4/5 får den av mig
989 inlägg
för
989 inlägg
[quote="Spidey":jdhtv1sg]Tycker att denna film fått oroväckande dålig kritik. Varför är den dålig?

4/5 får den av mig[/quote:jdhtv1sg]

kanske för att tom cruise gör sitt livs sämsta roll, o ajg som läst boken e besviken bla bla och åter bla
Inga inlägg
Saknas
för
Inga inlägg
Bra! men boken är 100ggr bättre.
1203 inlägg
för
1203 inlägg
Den här filmen är grymmt underskattad. Seriöst! Jag fattar inte hur ni alla kan tycka den är så dålig. Rysningarna är fan filmen igenom. Man e ju fan pissigt rädd för tripodarna! en stark
Inga inlägg
Saknas
för
Inga inlägg
Exakt, en riktigt bra film. Man är fast från början.
4/5
4680 inlägg
för
4680 inlägg
Wow, jag såg filmen ikväll med tre kompisar...ähh, like the worst ending ever? Oh yes! När filmen var slut satt vi allihopa och buade, slutet förstörde hela filmen för mig. Jag brukar inte vara så irrationell men det här är nog det värsta jag varit med om. Jag pratar inte bara om den otroligt svaga "förklaringen" utan även om
Visa spoiler

Som sagt, jag brukar inte vara så irrationell när det kommer till sånt här men slutet praktiskt taget förstörde hela filmupplevelsen för mig (för alla oss som såg filmen). Vilket är synd eftersom det var en rätt så schysst film fram tills dess, en del logiska luckor på vägen men ändå schysst underhållning. Men jag ska försöka vara lite förnuftig, filmen får en extra plupp får en del spännande stunder och häftiga effekter.

2408 inlägg
för
2408 inlägg
Richie: Håller med om att slutet är lyckligt, men som helhet tycker jag att War Of The Worlds är en riktigt bra film. Den är riktigt spännande och håller hela vägen. Klar
1055 inlägg
för
1055 inlägg
Tycker inte den var nämnvärt bra. Klart godkänd men som Richie te x sa slutet är inte bra. Varför förståra en halvbra film till något som gör att den bara blir godkänd i slutändan
85 inlägg
för
85 inlägg
Jag tycker filmen förtjänar . Den är inte jättebra, men klart fin underhållning för stunden. Ska köpa denna filmen på DVD snart, saknar den i min samling.
563 inlägg
för
563 inlägg
Försökte se den igen men det gick bara inte. Klarade inte av att se den en gång till. Har bättre saker att slösa bort min tid på.
989 inlägg
för
989 inlägg
wotw är riktigt dålig, läs boken istället

pust: man kommer inet på film för att slösa bort sin tid...
563 inlägg
för
563 inlägg
Hehe, sant. Såg ju den på en såndär världspremiär med skådisarna i publiken. Det är inte alltid folk stör filmen med jubel som de gjorde med 300. Tänkte jag skulle gett den en andra chans men fick stänga av skiten.

BTW. Världspremiärer med skådisar, regisörer eller dyl. är överskattade om man är intresserad av filmen. Visst är det kul att ha varit på någon sådan men....

1. Räkna med jubel och handklapp lite varstans. Man måste ju överdriva när folket bakom filmen är i salongen så räkna med att missa vad som sägs lite här o där.
2. Folk kommer gå omkring i salongen med mörkerkikare vilket är ganska störande.
3. Det ringer ALLTID någon mobil. Ni vet, folk som är så "viktiga" så de inte kan stänga av mobilen.

Partyt efter brukar dock vara ganska kul men filmen blir ofta förstörd.
Inga inlägg
Saknas
för
Inga inlägg
Tyckte att filmen var mycket bra med snygga effekter men ja, slutet blev lite överdriven, ger samma betyg som Moviezine gav filmen [/spoiler]
Inga inlägg
Saknas
för
Inga inlägg
Tyckte att filmen var bra med magnefika specialeffekter.
1427 inlägg
för
1427 inlägg
Här till alla som är intresserade:

[url=http://ia310117.us.archive.org/1/items/WAROFTHEWORLDS2/19381030WarOfTheWorlds.mp3:1ypohziu]Orson Welles Radiodramatisering av War of the Worlds från 1938[/url:1ypohziu] (CA 5,5mb)
(Öppna länken lr kör Save link as/Spara mål som)
Inga inlägg
Saknas
för
Inga inlägg
Riktigt bra datoreffekter i denna filmen. Cruise gör en bra insats ger denna 4 av 5.
Inga inlägg
Saknas
för
Inga inlägg
världarnas krig va okej ren underhållning den får en
6342 inlägg
för
6342 inlägg
Såg denna igår igen, ett tag sen jag såg den senast. Effekterna gåller fortfarande måttet och det är snyggt som fan, spännande och välgjort. Filmen tappar fart i slutet när Cruise och Fanning får hjälp av en snubbe, annars är det en väldigt bra film.
Visa spoiler

[b:3riy574u]A-
9/10[/b:3riy574u]
143 inlägg
för
143 inlägg
Filmen är snyggt gjord, men var dock inte så mäkta imponerad av den..

Var helt okej...

Sluter förstod jag dock inte
Visa spoiler
1203 inlägg
för
1203 inlägg
[quote="tsw_gnaget":1lc168ls]Filmen är snyggt gjord, men var dock inte så mäkta imponerad av den..

Var helt okej...

Sluter förstod jag dock inte
Visa spoiler
[/quote:1lc168ls]

Lyssnade du inte på "Freeman epilogen" i slutet?
De klarade inte av jordens bakterier.
Du måste logga in för att kunna skriva i tråden. Att skapa ett konto är gratis och går blixtsnabbt. Logga in för att svara i tråden