HOLLYWOOD.
Peter Stormare är inte glad över att ha tvingats flytta från Los Angeles till Chicago.
Han får trösta sig med att tv-serien ”Prison break” verkar vara värd det. Den får toppbetyg av amerikanska recensenter.
– Det är som med ”24” och ”Lost” – man vill inte missa ett enda avsnitt, skriver Life & Style som ger serien fyra stjärnor av fyra.
Entertainment Weekly håller med när den delar ut betyget A–:
– Låt oss hylla den här serien för att vara så välinspelad och innehålla såna skickliga skådespelarinsatser.
Maffiamedlem
Fängelsedramat som regisseras av Brett Ratner (”Rush hour”) kretsar kring en man (Michael Schofield) som försöker bevisa att hans dödsdömde bror är oskyldig till mordet på USA:s vicepresident.
Stormare spelar en maffiamedlem bakom galler, som mutas av Schofields rollfigur.
– Serien är pulserande intensiv. Den blandar gastkramande action likt ”24” med råheten i ”Oz”, skriver In Touch.
Övergav sitt hus
När Stormare först skrev på för rollen skulle inspelningen ske i Los Angeles. Men produktionen flyttades till Chicago. Stormare hade inget annat val än att överge sitt hus i LA och flytta med.
– Chicagos vinter är inget jag ser fram emot, sa han när Aftonbladet träffade honom i Beverly Hills.
Att döma av toppbetyget kan serien överleva mer än en vinter. Men skulle den fortsätta är det inte givet att Stormare stannar kvar.
– Jag har skrivit på för en säsong. Det får nog räcka, säger han.
Källa:Aftonbladet
Saknas
för
(inlägget har redigerats)
Inga inlägg
Om säsong 2:
6342 inlägg
[quote="Micke":1q8643os]Vilket avsnitt var det? Berätta lite vad som hände under avsnittet så kan jag summera de missade minuterna.[/quote:1q8643os]
Okej...
Do u remember?
Okej...
Do u remember?
6342 inlägg
[quote="Tyler":3b2evfa1]Filmgalen
[/quote:3b2evfa1]
Haha, ja, det fudnerade jag också på. Så jäkla coolt o oväntat. Ding!
[/quote:3b2evfa1]
Haha, ja, det fudnerade jag också på. Så jäkla coolt o oväntat. Ding!
Saknas
för
Inga inlägg
S02E05
[url:1bi3x0hv]http://www.youtube.com/watch?v=QKWtlvwXIRY[/url:1bi3x0hv][/b]
[url:1bi3x0hv]http://www.youtube.com/watch?v=QKWtlvwXIRY[/url:1bi3x0hv][/b]
Saknas
för
Inga inlägg
Filmgalen: Den scenen har min polare loopat typ trehundra gånger. När vi kollade på det avsnittet hemma hos honom loopade han det åtta gånger när vi satt och tittade.
Luke: Scofield. Inte Schfoield.
Och den absoluta kungen är John Abruzzi.
Major spoiler om S02E04:
Luke: Scofield. Inte Schfoield.
Och den absoluta kungen är John Abruzzi.
Major spoiler om S02E04:
6342 inlägg
Längtar tills säsong 2 kommer till sverige!!
//Lillan
//Lillan
Saknas
för
Inga inlägg
S02e04 USA Prison Break
Saknas
för
Inga inlägg
Alltså Filmgalen, är du seg eller? Jag skriver ju att det är en major spoiler för s02. Sverige är på s01. Varför läser du den!?
6342 inlägg
[quote="Tyler":aifhjmmn]Alltså Filmgalen, är du seg eller? Jag skriver ju att det är en major spoiler för s02. Sverige är på s01. Varför läser du den!?[/quote:aifhjmmn]
Haha, jag läser de flesta spoilers. Dina är roligast att läsa eftersom du avslöjar mest. Kan inte hålla mig, så... Men synd att det som händer händer, för
Hoppas det händer nåt den kossan som gjorde det.[/i]
Haha, jag läser de flesta spoilers. Dina är roligast att läsa eftersom du avslöjar mest. Kan inte hålla mig, så... Men synd att det som händer händer, för
Hoppas det händer nåt den kossan som gjorde det.[/i]
Saknas
för
Inga inlägg
Okej, för dig min konstige vän (för er andra, stora spoilers för säsong 2, dvs den som inte gått i Schwäden):
6342 inlägg
[quote="Tyler":1qiir8rs]Okej, för dig min konstige vän (för er andra, stora spoilers för säsong 2, dvs den som inte gått i Schwäden):
[/quote:1qiir8rs]
WTF?? Vafan är detta? Aja, det räcker nu... Don't tell me more! Chockad om faan. Men det är bra.
[/quote:1qiir8rs]
WTF?? Vafan är detta? Aja, det räcker nu... Don't tell me more! Chockad om faan. Men det är bra.
Saknas
för
Inga inlägg
Saknas
för
Inga inlägg
S02E05 spoiler:
Saknas
för
Inga inlägg
[quote="021h":15xdd9od][quote="Micke":15xdd9od]S02E05
[/quote:15xdd9od]
6342 inlägg
Riktigt bra och spännande. Slutet överraskade mig. Fan vad jag hatar han unga killen som spionerar! Rätt åt honom, vad än Avocado (eller va han hette) gjorde med honom.
Saknas
för
Inga inlägg
[quote="FiLmGaLeN":2ttnv7v6]Riktigt bra och spännande. Slutet överraskade mig. Fan vad jag hatar han unga killen som spionerar! Rätt åt honom, vad än Avocado (eller va han hette) gjorde med honom.[/quote:2ttnv7v6]
Du pratar om Tweener och Avocado.... ja han är full av kärlek kan man väl säga mot honom
Du pratar om Tweener och Avocado.... ja han är full av kärlek kan man väl säga mot honom