HOLLYWOOD.
Peter Stormare är inte glad över att ha tvingats flytta från Los Angeles till Chicago.
Han får trösta sig med att tv-serien ”Prison break” verkar vara värd det. Den får toppbetyg av amerikanska recensenter.
– Det är som med ”24” och ”Lost” – man vill inte missa ett enda avsnitt, skriver Life & Style som ger serien fyra stjärnor av fyra.
Entertainment Weekly håller med när den delar ut betyget A–:
– Låt oss hylla den här serien för att vara så välinspelad och innehålla såna skickliga skådespelarinsatser.
Maffiamedlem
Fängelsedramat som regisseras av Brett Ratner (”Rush hour”) kretsar kring en man (Michael Schofield) som försöker bevisa att hans dödsdömde bror är oskyldig till mordet på USA:s vicepresident.
Stormare spelar en maffiamedlem bakom galler, som mutas av Schofields rollfigur.
– Serien är pulserande intensiv. Den blandar gastkramande action likt ”24” med råheten i ”Oz”, skriver In Touch.
Övergav sitt hus
När Stormare först skrev på för rollen skulle inspelningen ske i Los Angeles. Men produktionen flyttades till Chicago. Stormare hade inget annat val än att överge sitt hus i LA och flytta med.
– Chicagos vinter är inget jag ser fram emot, sa han när Aftonbladet träffade honom i Beverly Hills.
Att döma av toppbetyget kan serien överleva mer än en vinter. Men skulle den fortsätta är det inte givet att Stormare stannar kvar.
– Jag har skrivit på för en säsong. Det får nog räcka, säger han.
Källa:Aftonbladet
Saknas
för
(inlägget har redigerats)
Inga inlägg
[quote="Mercury":3shjpaud][quote="SkruMp":3shjpaud][/quote:3shjpaud]
[/quote:3shjpaud]
[/quote:3shjpaud]
Saknas
för
Inga inlägg
Nästa vecka börjar TV3 att visa säsong två.
Blev väldigt förvånad över det då jag var helt säker på att vi skulle bli tvungna att vänta ca ett halvår eller liknade innan den skulle börja visas på svensk TV.
Blev väldigt förvånad över det då jag var helt säker på att vi skulle bli tvungna att vänta ca ett halvår eller liknade innan den skulle börja visas på svensk TV.
6342 inlägg
Väldigt bra avslut på säsongen. Riktigt spännande och fartfyllt! Och det fanns faktiskt en twist i den också...
Men men, nu ska kanal 3 visa den klockan 22.00 istället. Någon som vet varför? Förlorar dom tittarsiffror då?
Men men, nu ska kanal 3 visa den klockan 22.00 istället. Någon som vet varför? Förlorar dom tittarsiffror då?
[quote="SkruMp":3vsjwjat][quote="popcornemil":3vsjwjat][/quote:3vsjwjat]
[/quote:3vsjwjat]
[/quote:3vsjwjat]
Så jävla spännande avsnitt igår! Två riktigt, riktigt spännande avsnitt. Härligt att de börjar sända säsong 2 nästa måndag redan. Det trodde jag aldrig.
Saknas
för
Inga inlägg
Någon som är insatt i varför alla serier från USA inte kommer? Prison Break, The Simpsons och Family guy verkar ha gått under jorden?
[quote="021h":mik0ekhh]Någon som är insatt i varför alla serier från USA inte kommer? Prison Break, The Simpsons och Family guy verkar ha gått under jorden?[/quote:mik0ekhh]
Det är nåt Baseballcrap i USA, därför sänds inte nästa "Prison Break" förrän 23/10, alltså tillgängligt för oss 24/10. Höll på att börja gråta när jag fick reda på det. Tacka fan för "Lost". "Simpsons" och "Family Guy" vet jag dock inte när dem börjar sändas igen.
Det är nåt Baseballcrap i USA, därför sänds inte nästa "Prison Break" förrän 23/10, alltså tillgängligt för oss 24/10. Höll på att börja gråta när jag fick reda på det. Tacka fan för "Lost". "Simpsons" och "Family Guy" vet jag dock inte när dem börjar sändas igen.
[quote="Anonymous":22kzt68o]Lost har redan börjat sändas. Första avsnittet var förra veckan. Kommer nytt i morgon![/quote:22kzt68o]
Ehh, ja?
Ehh, ja?
Saknas
för
Inga inlägg
[quote="Micke":2h7rfzvz][quote="Anonymous":2h7rfzvz]Lost har redan börjat sändas. Första avsnittet var förra veckan. Kommer nytt i morgon![/quote:2h7rfzvz]
Ehh, ja?[/quote:2h7rfzvz]
Det var ju ett svar på ditt inlägg ovan, du visste inte när Lost skulle börja sändas så det skrev gästen.
Simpsons sänds ju förövrigt vanligtvis på TV3 kl 18 och på kanal 6 20-21.
Ehh, ja?[/quote:2h7rfzvz]
Det var ju ett svar på ditt inlägg ovan, du visste inte när Lost skulle börja sändas så det skrev gästen.
Simpsons sänds ju förövrigt vanligtvis på TV3 kl 18 och på kanal 6 20-21.
[quote="Thomas":2ynaocdx][quote="Micke":2ynaocdx][quote="Anonymous":2ynaocdx]Lost har redan börjat sändas. Första avsnittet var förra veckan. Kommer nytt i morgon![/quote:2ynaocdx]
Ehh, ja?[/quote:2ynaocdx]
Simpsons sänds ju förövrigt vanligtvis på TV3 kl 18 och på kanal 6 20-21.[/quote:2ynaocdx]
Vet precis när "Lost" började sändas. Jag var irriterad över att "Prison Break" hade ett litet uppehåll, därför skrev jag "tacka fan för Lost".
Ehh, ja?[/quote:2ynaocdx]
Simpsons sänds ju förövrigt vanligtvis på TV3 kl 18 och på kanal 6 20-21.[/quote:2ynaocdx]
Vet precis när "Lost" började sändas. Jag var irriterad över att "Prison Break" hade ett litet uppehåll, därför skrev jag "tacka fan för Lost".
Saknas
för
Inga inlägg
vill bara medela att jag har äntligen tagit mig i kragen och sett det första avsnittet. Det kommer inte dröja länge förrän jag har hunnit ikapp
6342 inlägg
[quote="Kairi":ojzbg38v]vill bara medela att jag har äntligen tagit mig i kragen och sett det första avsnittet. Det kommer inte dröja länge förrän jag har hunnit ikapp [/quote:ojzbg38v]
Första avsnittet från första säsongen?
Första avsnittet från första säsongen?
6342 inlägg
[quote="Anonymous":3cll79b9][quote="FiLmGaLeN":3cll79b9][quote="Kairi":3cll79b9]vill bara medela att jag har äntligen tagit mig i kragen och sett det första avsnittet. Det kommer inte dröja länge förrän jag har hunnit ikapp [/quote:3cll79b9]
Första avsnittet från första säsongen?[/quote:3cll79b9]
Jag antar det, annars skulle han väl redan varit ikapp?[/quote:3cll79b9]
Jag vet inte, men det tar ett tag innan [b:3cll79b9]hon[/b:3cll79b9] hinner ikapp oss.
Första avsnittet från första säsongen?[/quote:3cll79b9]
Jag antar det, annars skulle han väl redan varit ikapp?[/quote:3cll79b9]
Jag vet inte, men det tar ett tag innan [b:3cll79b9]hon[/b:3cll79b9] hinner ikapp oss.
Saknas
för
Inga inlägg
[quote="FiLmGaLeN":2m547u81]
Jag vet inte, men det tar ett tag innan [b:2m547u81]hon[/b:2m547u81] hinner ikapp oss.[/quote:2m547u81]
tack
Jag vet inte, men det tar ett tag innan [b:2m547u81]hon[/b:2m547u81] hinner ikapp oss.[/quote:2m547u81]
tack
Saknas
för
Inga inlägg
är inte så svårt att hinna ikapp.. bara nörda prison break några dagar i rad så är det klart säg 4 avsnitt om dagen kanske?
Saknas
för
Inga inlägg
[quote="021h":2mzu80rm]är inte så svårt att hinna ikapp.. bara nörda prison break några dagar i rad så är det klart säg 4 avsnitt om dagen kanske?[/quote:2mzu80rm]
exakt vad jag tänkte faktiskt... Kommer att bli fullt upp
exakt vad jag tänkte faktiskt... Kommer att bli fullt upp
Saknas
för
Inga inlägg
Haha, Kommer ihåg när jag började se. Då såg jag 7 avsnitt på en dag där ^^. Så jävla grymt i början helt sjukt. Första och Andra Avsnittet <3<3<3. Det har man sett ett par gånger, Right Tyler? ^^
Saknas
för
Inga inlägg
jo, de avsnitten är bra ..bara inte serien bli lika utdragen som Lost..den tar ju aldrig slut.