HOLLYWOOD.
Peter Stormare är inte glad över att ha tvingats flytta från Los Angeles till Chicago.
Han får trösta sig med att tv-serien ”Prison break” verkar vara värd det. Den får toppbetyg av amerikanska recensenter.
– Det är som med ”24” och ”Lost” – man vill inte missa ett enda avsnitt, skriver Life & Style som ger serien fyra stjärnor av fyra.
Entertainment Weekly håller med när den delar ut betyget A–:
– Låt oss hylla den här serien för att vara så välinspelad och innehålla såna skickliga skådespelarinsatser.
Maffiamedlem
Fängelsedramat som regisseras av Brett Ratner (”Rush hour”) kretsar kring en man (Michael Schofield) som försöker bevisa att hans dödsdömde bror är oskyldig till mordet på USA:s vicepresident.
Stormare spelar en maffiamedlem bakom galler, som mutas av Schofields rollfigur.
– Serien är pulserande intensiv. Den blandar gastkramande action likt ”24” med råheten i ”Oz”, skriver In Touch.
Övergav sitt hus
När Stormare först skrev på för rollen skulle inspelningen ske i Los Angeles. Men produktionen flyttades till Chicago. Stormare hade inget annat val än att överge sitt hus i LA och flytta med.
– Chicagos vinter är inget jag ser fram emot, sa han när Aftonbladet träffade honom i Beverly Hills.
Att döma av toppbetyget kan serien överleva mer än en vinter. Men skulle den fortsätta är det inte givet att Stormare stannar kvar.
– Jag har skrivit på för en säsong. Det får nog räcka, säger han.
Källa:Aftonbladet
Saknas
för
(inlägget har redigerats)
Inga inlägg
[quote="SkruMp":dabbprnt] Det har man sett ett par gånger, Right Tyler? ^^[/quote:dabbprnt]Bara för att du har sett det tjugo gånger har inte jag gjort det.
Saknas
för
Inga inlägg
oh wow. Hade aldrig kunnat tänka mig att serien var så bra. Hade ganska höga förväntningar och dom uppfylldes. Hitills är avsnitt 6 det bästa enligt mig.
Ligger på avsnitt 8
Ligger på avsnitt 8
Saknas
för
Inga inlägg
6an. Upploppet! :love:
Det är riktigt jävla bra
Det är riktigt jävla bra
Saknas
för
Inga inlägg
Saknas
för
Inga inlägg
Det skulle inte jag heller tro... det är nästan nog med att det finns två haha.. men faan va spännande de två sista avsnitten i säsong 1 är...
prison break idag kl. 22 .. längtar
prison break idag kl. 22 .. längtar
Saknas
för
Inga inlägg
[quote="SkruMp":35sklce5]Jag fortsätter Prison Break snacket som höll till i Lost tråden här
[/quote:35sklce5]
Nej omöjligt att göra en tredje säsong.
Nästa måndag fortsätter jakten i USA där vi über fans följer serien.
[/quote:35sklce5]
Nej omöjligt att göra en tredje säsong.
Nästa måndag fortsätter jakten i USA där vi über fans följer serien.
6342 inlägg
Shit va hemskt detta avsnitt var. Ajaja, ville inte att det som hände skulle hända... åh. Men det var inet så spännande. Ser fram emot nästa avsnitt.
Btw så har dom ändrat tiden eftersom vi om några veckor ska ändra till vintertid. 1 timma bakåt.
Btw så har dom ändrat tiden eftersom vi om några veckor ska ändra till vintertid. 1 timma bakåt.
Saknas
för
Inga inlägg
Och som du säger Filmgalen, det är inte spännande. Men det var en bra start att jobba vidare på. Vet jag som sett vidare
Avsnittet igår var ruggigt bra, enligt mig. Härligt att man fått med William Fichtner nu också.
Saknas
för
Inga inlägg
[quote="Luke":35oriod9]Avsnittet igår var ruggigt bra, enligt mig. Härligt att man fått med William Fichtner nu också. [/quote:35oriod9]
Jag håller med, William Fichtner är härlig att se på. Särskilt hans roll i Invasion
Jag håller med, William Fichtner är härlig att se på. Särskilt hans roll i Invasion
Saknas
för
Inga inlägg
det första avsnittet som ni såg nu är inte så där speciellt bra. visst håller den Prison Break standard som alltid är hög men ju längre in ni kommer komma i denna säsong desto mer kommer ni sitta på nålar.
[quote="Luke":1zvkb1cc]Avsnittet igår var ruggigt bra, enligt mig. Härligt att man fått med William Fichtner nu också. [/quote:1zvkb1cc]
Fichtner är en grym skådis. Han håller rätt hög klass de två första avsnitten av säsong 2, sen känns han tyvärr bara felplacerad. Spelar över och hans karaktär stör mig något enormt.
För övrigt så håller jag med 021h. Serien blir så jävla mycket bättre runt avsnitt 3-4. Dock så tycker jag första säsongen tar andra. Iaf än så länge, även om det är väldigt tidigt att säga. Mycket kan hända.
Fichtner är en grym skådis. Han håller rätt hög klass de två första avsnitten av säsong 2, sen känns han tyvärr bara felplacerad. Spelar över och hans karaktär stör mig något enormt.
För övrigt så håller jag med 021h. Serien blir så jävla mycket bättre runt avsnitt 3-4. Dock så tycker jag första säsongen tar andra. Iaf än så länge, även om det är väldigt tidigt att säga. Mycket kan hända.
Saknas
för
Inga inlägg
jag tycker att säsong 2 hittils har varit mer spännande än säsong 1. Men jag menar inte att säsong 1 inte var spännande, för det var den. Och att de lyckas att hålla serien så spännande hela tiden är jäkligt bra.
Saknas
för
Inga inlägg
Det senaste avsnittet var ju sjukt spännande. Undrar om det nu kommer vara det de följande måndagarna....
Det väntas att ses!
Det väntas att ses!
Saknas
för
Inga inlägg
längtar tills måndag, äntligen så kör dom igång igen i USA och man får äntligen se fortsättningen.
Ja funderar bara står de någonstans hur många avsnitt säsong 2 kommer vara? blir den också 23 episoder lång?
Ja funderar bara står de någonstans hur många avsnitt säsong 2 kommer vara? blir den också 23 episoder lång?
Saknas
för
Inga inlägg
[quote="021h":xhudsvym]längtar tills måndag, äntligen så kör dom igång igen i USA och man får äntligen se fortsättningen.
Ja funderar bara står de någonstans hur många avsnitt säsong 2 kommer vara? blir den också 23 episoder lång?[/quote:xhudsvym]Jag skulle tro att den också blev 2[b:xhudsvym]2[/b:xhudsvym] avsnitt lång, ja. Förstår inte varför dom skulle göra fler/färre.
Ja funderar bara står de någonstans hur många avsnitt säsong 2 kommer vara? blir den också 23 episoder lång?[/quote:xhudsvym]Jag skulle tro att den också blev 2[b:xhudsvym]2[/b:xhudsvym] avsnitt lång, ja. Förstår inte varför dom skulle göra fler/färre.
Saknas
för
Inga inlägg
[quote="Tyler":3lk56pg7][quote="021h":3lk56pg7]längtar tills måndag, äntligen så kör dom igång igen i USA och man får äntligen se fortsättningen.
Ja funderar bara står de någonstans hur många avsnitt säsong 2 kommer vara? blir den också 23 episoder lång?[/quote:3lk56pg7]Jag skulle tro att den också blev 2[b:3lk56pg7]2[/b:3lk56pg7] avsnitt lång, ja. Förstår inte varför dom skulle göra fler/färre.[/quote:3lk56pg7]
hmm, de va 22 har hela tiden haft för mig att de är 23. varför skulle dom inte kunna göra färre/fler för då? behövs de fler avsnitt för att berätta historien klart, ja då blir de fler än 22 och vise versa
Ja funderar bara står de någonstans hur många avsnitt säsong 2 kommer vara? blir den också 23 episoder lång?[/quote:3lk56pg7]Jag skulle tro att den också blev 2[b:3lk56pg7]2[/b:3lk56pg7] avsnitt lång, ja. Förstår inte varför dom skulle göra fler/färre.[/quote:3lk56pg7]
hmm, de va 22 har hela tiden haft för mig att de är 23. varför skulle dom inte kunna göra färre/fler för då? behövs de fler avsnitt för att berätta historien klart, ja då blir de fler än 22 och vise versa
Saknas
för
Inga inlägg
Jag tror dom har skrivit den så att det kommer bli två säsonger med 22 avsnitt... med tanke på hur de mjölkar lite då och då så tror jag att de försöker få ut allting till 22 avsnitt.
Men spoiler för USA-tittarna lite för att peppa inför tisdag:
Dessutom är jag lite sugen på att göra en dödslista, det vill säga, hur många har dött i serien och vilka. Skulle vara lite småroligt :).
Men spoiler för USA-tittarna lite för att peppa inför tisdag:
Dessutom är jag lite sugen på att göra en dödslista, det vill säga, hur många har dött i serien och vilka. Skulle vara lite småroligt :).
Saknas
för
Inga inlägg
[quote="SkruMp":24gpjt2r][/quote:24gpjt2r]