HOLLYWOOD.
Peter Stormare är inte glad över att ha tvingats flytta från Los Angeles till Chicago.
Han får trösta sig med att tv-serien ”Prison break” verkar vara värd det. Den får toppbetyg av amerikanska recensenter.
– Det är som med ”24” och ”Lost” – man vill inte missa ett enda avsnitt, skriver Life & Style som ger serien fyra stjärnor av fyra.
Entertainment Weekly håller med när den delar ut betyget A–:
– Låt oss hylla den här serien för att vara så välinspelad och innehålla såna skickliga skådespelarinsatser.
Maffiamedlem
Fängelsedramat som regisseras av Brett Ratner (”Rush hour”) kretsar kring en man (Michael Schofield) som försöker bevisa att hans dödsdömde bror är oskyldig till mordet på USA:s vicepresident.
Stormare spelar en maffiamedlem bakom galler, som mutas av Schofields rollfigur.
– Serien är pulserande intensiv. Den blandar gastkramande action likt ”24” med råheten i ”Oz”, skriver In Touch.
Övergav sitt hus
När Stormare först skrev på för rollen skulle inspelningen ske i Los Angeles. Men produktionen flyttades till Chicago. Stormare hade inget annat val än att överge sitt hus i LA och flytta med.
– Chicagos vinter är inget jag ser fram emot, sa han när Aftonbladet träffade honom i Beverly Hills.
Att döma av toppbetyget kan serien överleva mer än en vinter. Men skulle den fortsätta är det inte givet att Stormare stannar kvar.
– Jag har skrivit på för en säsong. Det får nog räcka, säger han.
Källa:Aftonbladet
6342 inlägg
Ser inte på det nu, spelar in det så jag kan se det imon. Pallar inte med det nu... för trött.
Ännu ett riktigt bra avsnitt igår. Det var riktigt spännande och man vill bara se nästa avsnitt direkt.
6342 inlägg
Då har jag sett det. Det var bra, ganska spännande, men man fick inte se vad som hände alla som rymde. Gissar på att de återkommer i nästa avsnitt. Säsong två har fortfarande inte imponerat.
Går många rykten om att det blir en Säson 3 iaf. Har tom hört rykten om att det ska komma 6 säsonger och att dem ska rymma från fängelset igen. Tror själv det är fullt möjligt med en Säsong 3.
http://wierdinfo.com/2006/10/20/prison- ... -producer/
Här är en promo på S02E10, verkar bli äckligt bra.
http://www.youtube.com/watch?v=Dw_698L3SwQ
http://wierdinfo.com/2006/10/20/prison- ... -producer/
Här är en promo på S02E10, verkar bli äckligt bra.
http://www.youtube.com/watch?v=Dw_698L3SwQ
6342 inlägg
Ser inte fram emot 6 säsonger, om dom ska fångas och rymma igen blir det riktigt dåligt och tråkigt. Två säsonger räcker, i värsta nödfall 3 säsonger.
Saknas
för
(inlägget har redigerats)
Inga inlägg
Nice att du spoilertagar årets spoiler där Filmgalen. Det som står först där. Inte alls jättetråkigt för Sverige-tittarna.
Fan jag trodde du var smartare än sådär.
Fan jag trodde du var smartare än sådär.
[quote="FiLmGaLeN":efdkoirr]Ser inte fram emot 6 säsonger, om dom ska fångas och rymma igen blir det riktigt dåligt och tråkigt. Två säsonger räcker, i värsta nödfall 3 säsonger.[/quote:efdkoirr]
Vi vet ju inte än om det räcker med 2 säsonger. De har ändå rätt mycket att gå på. Det är inte bara själva rymmandet det går ut på. Det kan utvecklas bra mycket mer än så.
Vi vet ju inte än om det räcker med 2 säsonger. De har ändå rätt mycket att gå på. Det är inte bara själva rymmandet det går ut på. Det kan utvecklas bra mycket mer än så.
6342 inlägg
Sa inte producenterna att det skulle bli 2 säsonger?
Allt beror ju på tittarsiffror och sånt. Det är dock bara rykten än så länge.
Saknas
för
Inga inlägg
Har väldigt svårt att se hela 6 säsonger. Men serien kan inte läggas ner förren Lincolns namn har blivit renat. Så länge serien sköts så snyggt som den gör och får mig att bara längta efter nästa får dom göra en tredje säsong utan tvivel.
[/spoiler]
[/spoiler]
6342 inlägg
[quote="Micke":2ynokon2]Allt beror ju på tittarsiffror och sånt. Det är dock bara rykten än så länge.[/quote:2ynokon2]
Jo, iofs, men kasst att dom inte håller det dom säger. (om ryktena är sanna)
Gäst: Jadu, det kan man allt undra.
Jo, iofs, men kasst att dom inte håller det dom säger. (om ryktena är sanna)
Gäst: Jadu, det kan man allt undra.
Saknas
för
Inga inlägg
[quote="Anonymous":rrx0yfku][quote="Micke":rrx0yfku][Vi vet ju inte än om det räcker med 2 säsonger. De har ändå rätt mycket att gå på. Det är inte bara själva rymmandet det går ut på. Det kan utvecklas bra mycket mer än så.[/quote:rrx0yfku]
om det inte bara går ut på rymmandet vafö heter serien då prison break ?[/quote:rrx0yfku]
Säsong 2 heter ju: Prison Break>Manhunt
om det inte bara går ut på rymmandet vafö heter serien då prison break ?[/quote:rrx0yfku]
Säsong 2 heter ju: Prison Break>Manhunt
Missade förra avsnittet kan nån berätta vad som hände?
[quote="Anonymous":30w2w0q3][quote="Micke":30w2w0q3][Vi vet ju inte än om det räcker med 2 säsonger. De har ändå rätt mycket att gå på. Det är inte bara själva rymmandet det går ut på. Det kan utvecklas bra mycket mer än så.[/quote:30w2w0q3]
om det inte bara går ut på rymmandet vafö heter serien då prison break ?[/quote:30w2w0q3]
Men herregud, måste en series handling begränsas till titeln? Dummaste kommentar jag hört på länge. Självklart gick allting ut på att de skulle rymma, vilket de redan gjort. Nu är det så mycket mer som står på spel än att bara skaka av sig snuten. Ska man byta namn på en serie så fort den inte relaterar direkt till titeln?
Och nej, S2 heter inte "Manhunt". Första avsnittet heter dock det men serien heter fortfarande "Prison Break". Någon gång sett att det står "Manhunt" i ett avsnitt?
Filmgalen: Vaddå "inte håller det dem säger"? Det är klart som fan att de fortsätter serien om den går bra och de tjänar på den. Det är ju inte så att de gått ut och svurit inför Gud att det bara ska bli två säsonger. Jag skulle då inte sluta tillverka något som jag tjänade miljoner på. Varför tror du "Matrix"-uppföljarna finns? Samma sak med "Pirates of the Carribean" och en andra massa filmer. Det hade räckt med en av varje, ingen av filmerna gav en hint om någon uppföljare. Tjänar man pengar och folk gillar det man gör så kan man väl lika gärna fortsätta? Det är som 021h säger. Fortsätter serien att imponera och överraska så varför sluta? Vad som helst kan ju hända, serien kan få en helt ny vändning. Förstår inte ens varför man klagar när man sett tre avsnitt av andra säsongen.
om det inte bara går ut på rymmandet vafö heter serien då prison break ?[/quote:30w2w0q3]
Men herregud, måste en series handling begränsas till titeln? Dummaste kommentar jag hört på länge. Självklart gick allting ut på att de skulle rymma, vilket de redan gjort. Nu är det så mycket mer som står på spel än att bara skaka av sig snuten. Ska man byta namn på en serie så fort den inte relaterar direkt till titeln?
Och nej, S2 heter inte "Manhunt". Första avsnittet heter dock det men serien heter fortfarande "Prison Break". Någon gång sett att det står "Manhunt" i ett avsnitt?
Filmgalen: Vaddå "inte håller det dem säger"? Det är klart som fan att de fortsätter serien om den går bra och de tjänar på den. Det är ju inte så att de gått ut och svurit inför Gud att det bara ska bli två säsonger. Jag skulle då inte sluta tillverka något som jag tjänade miljoner på. Varför tror du "Matrix"-uppföljarna finns? Samma sak med "Pirates of the Carribean" och en andra massa filmer. Det hade räckt med en av varje, ingen av filmerna gav en hint om någon uppföljare. Tjänar man pengar och folk gillar det man gör så kan man väl lika gärna fortsätta? Det är som 021h säger. Fortsätter serien att imponera och överraska så varför sluta? Vad som helst kan ju hända, serien kan få en helt ny vändning. Förstår inte ens varför man klagar när man sett tre avsnitt av andra säsongen.
[quote="rilopoz":2kjdwf56]Missade förra avsnittet kan nån berätta vad som hände? [/quote:2kjdwf56]
Sverige eller USA?
Sverige eller USA?