HOLLYWOOD.
Peter Stormare är inte glad över att ha tvingats flytta från Los Angeles till Chicago.
Han får trösta sig med att tv-serien ”Prison break” verkar vara värd det. Den får toppbetyg av amerikanska recensenter.
– Det är som med ”24” och ”Lost” – man vill inte missa ett enda avsnitt, skriver Life & Style som ger serien fyra stjärnor av fyra.
Entertainment Weekly håller med när den delar ut betyget A–:
– Låt oss hylla den här serien för att vara så välinspelad och innehålla såna skickliga skådespelarinsatser.
Maffiamedlem
Fängelsedramat som regisseras av Brett Ratner (”Rush hour”) kretsar kring en man (Michael Schofield) som försöker bevisa att hans dödsdömde bror är oskyldig till mordet på USA:s vicepresident.
Stormare spelar en maffiamedlem bakom galler, som mutas av Schofields rollfigur.
– Serien är pulserande intensiv. Den blandar gastkramande action likt ”24” med råheten i ”Oz”, skriver In Touch.
Övergav sitt hus
När Stormare först skrev på för rollen skulle inspelningen ske i Los Angeles. Men produktionen flyttades till Chicago. Stormare hade inget annat val än att överge sitt hus i LA och flytta med.
– Chicagos vinter är inget jag ser fram emot, sa han när Aftonbladet träffade honom i Beverly Hills.
Att döma av toppbetyget kan serien överleva mer än en vinter. Men skulle den fortsätta är det inte givet att Stormare stannar kvar.
– Jag har skrivit på för en säsong. Det får nog räcka, säger han.
Källa:Aftonbladet
6342 inlägg
tror inte det blir bättre än Lost, även om Lost kvalitén har blivit sämre på sistone...
Det verkar bli en väldigt bra serie det här! Andra avsnittet var underhållande och spännande...slutet var ju rätt "häftigt" det också!
Saknas
för
(inlägget har redigerats)
Inga inlägg
Bestämde mig i förväg för att inte se det andra avsnittet...ska bojkotta hela serien! Allt är tatueringens fel från första avsnittet...
(överdriver lite, men kommer ej att kolla på serien längre)
(överdriver lite, men kommer ej att kolla på serien längre)
Saknas
för
Inga inlägg
Vad tycker ni om [url=http://www.imdb.com/name/nm0011882/:2cvvruf4]Paul Adelstein[/url:2cvvruf4] som spelar Agent Paul Kellerman ? Så jäkla sliskig och störigt ond han är. Vill att han ska dö direkt jag ser honom!
Saknas
för
Inga inlägg
Denna serien var inte alls så bra som jag trodde att den skulle vara. Peter Stormare var seriens höjdpunkt, resten var egentligen inget vidare.
[quote="Hero":1yklo6hi]Vad tycker ni om Paul Adelstein som spelar Agent Paul Kellerman ? Så jäkla sliskig och störigt ond han är. Vill att han ska dö direkt jag ser honom! [/quote:1yklo6hi]
Hehe...jo, det är meningen att man ska tycka illa om honom...och det gör man verkligen!
Hehe...jo, det är meningen att man ska tycka illa om honom...och det gör man verkligen!
Saknas
för
Inga inlägg
[quote="Hector":3m9l0c8f]Bestämde mig i förväg för att inte se det andra avsnittet...ska bojkotta hela serien! Allt är tatueringens fel från första avsnittet...
(överdriver lite, men kommer ej att kolla på serien längre)[/quote:3m9l0c8f]
vet inte ifall du hört talas om detta men de finns något som heter fantasi, använd den så blir de bättre. Men va vet ja de märks att sverige har stor brist på fantasi
(överdriver lite, men kommer ej att kolla på serien längre)[/quote:3m9l0c8f]
vet inte ifall du hört talas om detta men de finns något som heter fantasi, använd den så blir de bättre. Men va vet ja de märks att sverige har stor brist på fantasi
Saknas
för
Inga inlägg
Den var riktigt bra, faktiskt. Ska nog börja freaka lite och se alla avsnitten. Och ja, Stormare VAR bäst.
Saknas
för
Inga inlägg
[quote="mr_wizzo":3aeshasl][quote="Hector":3aeshasl]Bestämde mig i förväg för att inte se det andra avsnittet...ska bojkotta hela serien! Allt är tatueringens fel från första avsnittet...
(överdriver lite, men kommer ej att kolla på serien längre)[/quote:3aeshasl]
vet inte ifall du hört talas om detta men de finns något som heter fantasi, använd den så blir de bättre. Men va vet ja de märks att sverige har stor brist på fantasi[/quote:3aeshasl]
Sen finns det nåt som heter intelligens...det är upp till mig att tycka och tänka vad jag vill om denna serie och sedan skriva ner det i denna tråd oavsett! Men bara för att jag tycker en sak så ska du inte dra allmänna slutsatser om hur det svenska folket tycker/tänker/ och var dom har sina brister! Så agerar bara en idiot! Växt upp mr_wizzo och kom gärna tillbaka utan sådana kommentarer!
(överdriver lite, men kommer ej att kolla på serien längre)[/quote:3aeshasl]
vet inte ifall du hört talas om detta men de finns något som heter fantasi, använd den så blir de bättre. Men va vet ja de märks att sverige har stor brist på fantasi[/quote:3aeshasl]
Sen finns det nåt som heter intelligens...det är upp till mig att tycka och tänka vad jag vill om denna serie och sedan skriva ner det i denna tråd oavsett! Men bara för att jag tycker en sak så ska du inte dra allmänna slutsatser om hur det svenska folket tycker/tänker/ och var dom har sina brister! Så agerar bara en idiot! Växt upp mr_wizzo och kom gärna tillbaka utan sådana kommentarer!
Saknas
för
Inga inlägg
Hector du behöver inte säga att du inte ska se serien mer på grund av tatueringen i denn tråden. Vi bryr oss inte ett skit. Måste du ens skriva i tråden när du inte ska se på programmet? Om det är något/någon som är fjantig/t så är det du. Man ger inte upp en härlig och bra tv serie på grund av en tatuering. Problem där ja.
För övrigt tycker jag att Wentworth Miller spelar skit grymt som Michal schofield. Helt underbart. Flykten från Alcatraz blandat med Mission Impossible. (ni fattar som har kommit längre in i serien)
För övrigt tycker jag att Wentworth Miller spelar skit grymt som Michal schofield. Helt underbart. Flykten från Alcatraz blandat med Mission Impossible. (ni fattar som har kommit längre in i serien)
Saknas
för
Inga inlägg
Ja lite dumt att bojkotta hela serien för att han har tatuerat sig.
Grymt bra serie, verkligen. Mycket mer övertygande första avsnitt än LOST. Skådisarna gör ett utmärkt jobb. Stormare är grym som maffiaboss och Wentworth Miller som Michael Scofield är lyssande. Ser med spänning fram emot förtsättningen på den här serien.
Grymt bra serie, verkligen. Mycket mer övertygande första avsnitt än LOST. Skådisarna gör ett utmärkt jobb. Stormare är grym som maffiaboss och Wentworth Miller som Michael Scofield är lyssande. Ser med spänning fram emot förtsättningen på den här serien.
Saknas
för
Inga inlägg
jag har sett serien och jag tycker att den är riktigt bra! jag kan förstå varför den är så omtalad i USA.
jag menar, tatueringen, vem kom på det?! det är ju genialt! en sån jävla bra idé! vem hade kunnat ana att han hade en tatuering som visade ritningarna av fängelset. jag hade aldrig kommit på en sån bra idé! jag har sett båda avsnitten, hoppas bara den fortsätter på samma sätt..den var ju för jävla bra och peter stormare spelar ju superbra!
jag tackar för mig..
jag menar, tatueringen, vem kom på det?! det är ju genialt! en sån jävla bra idé! vem hade kunnat ana att han hade en tatuering som visade ritningarna av fängelset. jag hade aldrig kommit på en sån bra idé! jag har sett båda avsnitten, hoppas bara den fortsätter på samma sätt..den var ju för jävla bra och peter stormare spelar ju superbra!
jag tackar för mig..
6342 inlägg
AHHHHHHH! SÄTT SPOILER!!!!!!!!
Hmm... tror detta avsnitt kommer bli mycket spännande, efter det som hände i slutet av tvåan...
Ser fram emot det nu när Lost, OC och Desperate Housewives inte är igång än...
Hmm... tror detta avsnitt kommer bli mycket spännande, efter det som hände i slutet av tvåan...
Ser fram emot det nu när Lost, OC och Desperate Housewives inte är igång än...
Spoilerpolisen i antågande!... så, fixat!
Saknas
för
Inga inlägg
[quote="Anonymous":107ycnv3][/quote:107ycnv3]
Tack ska du ha, tack så jävla mkt!!!!!!!!!!!!!!!!!!
de e inte alla som har sett hela serien, så de där va helt jävla onödigt , om du inte har en aning, så har du förstört lite av nöjet me att se den här serien, om du inte kan läsa att dom flesta här inte har sett hela serien så ska du bara hålla truten!
Tack ska du ha, tack så jävla mkt!!!!!!!!!!!!!!!!!!
de e inte alla som har sett hela serien, så de där va helt jävla onödigt , om du inte har en aning, så har du förstört lite av nöjet me att se den här serien, om du inte kan läsa att dom flesta här inte har sett hela serien så ska du bara hålla truten!
jaja... ta't lungt... jag har fixat spoiler nu... vi kör vidare och försöker glömma bort det inlägget...
Saknas
för
Inga inlägg
[quote:1g34fd9g]de e inte alla som har sett hela serien, så de där va helt jävla onödigt , om du inte har en aning, så har du förstört lite av nöjet me att se den här serien, om du inte kan läsa att dom flesta här inte har sett hela serien så ska du bara hålla truten! [/quote:1g34fd9g]
Snacka om att överdriva. Så farligt är det inte! Ditt liv går inte i spillo bara för att du vet en händelse i sluet av ett avsnitt.
Snacka om att överdriva. Så farligt är det inte! Ditt liv går inte i spillo bara för att du vet en händelse i sluet av ett avsnitt.