HOLLYWOOD.
Peter Stormare är inte glad över att ha tvingats flytta från Los Angeles till Chicago.
Han får trösta sig med att tv-serien ”Prison break” verkar vara värd det. Den får toppbetyg av amerikanska recensenter.
– Det är som med ”24” och ”Lost” – man vill inte missa ett enda avsnitt, skriver Life & Style som ger serien fyra stjärnor av fyra.
Entertainment Weekly håller med när den delar ut betyget A–:
– Låt oss hylla den här serien för att vara så välinspelad och innehålla såna skickliga skådespelarinsatser.
Maffiamedlem
Fängelsedramat som regisseras av Brett Ratner (”Rush hour”) kretsar kring en man (Michael Schofield) som försöker bevisa att hans dödsdömde bror är oskyldig till mordet på USA:s vicepresident.
Stormare spelar en maffiamedlem bakom galler, som mutas av Schofields rollfigur.
– Serien är pulserande intensiv. Den blandar gastkramande action likt ”24” med råheten i ”Oz”, skriver In Touch.
Övergav sitt hus
När Stormare först skrev på för rollen skulle inspelningen ske i Los Angeles. Men produktionen flyttades till Chicago. Stormare hade inget annat val än att överge sitt hus i LA och flytta med.
– Chicagos vinter är inget jag ser fram emot, sa han när Aftonbladet träffade honom i Beverly Hills.
Att döma av toppbetyget kan serien överleva mer än en vinter. Men skulle den fortsätta är det inte givet att Stormare stannar kvar.
– Jag har skrivit på för en säsong. Det får nog räcka, säger han.
Källa:Aftonbladet
Saknas
för
(inlägget har redigerats)
Inga inlägg
Prison Break är tyvärr en cirkel. Det går bara runt och runt och runt. Efter att ha kikat lite på olika teasers osv på senare tid så verkar det väldigt äckligt att Michael ska bli bad boy. Hade personligen tyckt att sista avsnittet av säsong 3 skulle Michael;
Tja alla pb fantaster.
Jag har en fråga jag och några kompisar ska ha pb natt på måndag ska se typ halva säsong 3 för att komma igång för den nya.
så jag undrar när på natten tror ni dom två nya avsniten ligger ute det brukar ju vara mellan 3-4 men nu är det ju dubbel avsnit.
Tack för alla tips om vart jag kan fixa det så snabbt som bara går eller se det via webben när det går i usa
Jag har en fråga jag och några kompisar ska ha pb natt på måndag ska se typ halva säsong 3 för att komma igång för den nya.
så jag undrar när på natten tror ni dom två nya avsniten ligger ute det brukar ju vara mellan 3-4 men nu är det ju dubbel avsnit.
Tack för alla tips om vart jag kan fixa det så snabbt som bara går eller se det via webben när det går i usa
Hade helt glömmt att Prison Break börjar den 1 september!
men ja, avsnitten brukar komma upp nångång vid den tiden har jag för mig. Nu när det är dubbelavsnitt vet jag inte, men räkna med nån timme senare i alla fall.
men ja, avsnitten brukar komma upp nångång vid den tiden har jag för mig. Nu när det är dubbelavsnitt vet jag inte, men räkna med nån timme senare i alla fall.
Tack för ett bra svar.
Men åter till min andra fråga någon som vet någon hemsida eller program man kan ladda ner så man ser på den tv kanalen fast stremmad över nätet ??
Men åter till min andra fråga någon som vet någon hemsida eller program man kan ladda ner så man ser på den tv kanalen fast stremmad över nätet ??
Nej, det tror jag inte att du kan. Letade också efter nåt liknande för nåt år sedan och har för mig att man var tvungen att ha typ en US Postcode lr nåt liknade för att kunna kolla via nätet. Är dock inte 100.
Det bästa du kan göra är att vänta tills det kommer ut på TPB.
Det bästa du kan göra är att vänta tills det kommer ut på TPB.
3462 inlägg
Tss, nu är ni ute på tunn is. Sådana diskussioner får ni ta någon annanstans. Serien kommer att visas på TV3 framöver eller möjligtvis TV6 så det är bara att invänta det.
Saknas
för
Inga inlägg
Det är bara du tv_anton. Alla härinne tycker att Prison Break är bästa tv-serien i världshistorien och har ingenting att klaga på...
Som shitstorm säger har den varit på en brant lutande nedförsbacke ända sen början på säsong 2. Tycker själv att den påbörjades så smått redan efter avsnitt 13 på säsong 1, det var då den hade paus och de var antagligen då som skaparna förstod vilken succé serien hade blivit, och då började man mjölka.
Hade varit bättre om de kommit ut i avsnitt 13 som jag tror att de var menade att göra innan serien blev så vansinnigt populär.
Som shitstorm säger har den varit på en brant lutande nedförsbacke ända sen början på säsong 2. Tycker själv att den påbörjades så smått redan efter avsnitt 13 på säsong 1, det var då den hade paus och de var antagligen då som skaparna förstod vilken succé serien hade blivit, och då började man mjölka.
Hade varit bättre om de kommit ut i avsnitt 13 som jag tror att de var menade att göra innan serien blev så vansinnigt populär.
[quote="Tyler":36esmkjj]Det är bara du tv_anton. Alla härinne tycker att Prison Break är bästa tv-serien i världshistorien och har ingenting att klaga på...
Hade varit bättre om de kommit ut i avsnitt 13 som jag tror att de var menade att göra innan serien blev så vansinnigt populär.[/quote:36esmkjj]
Jag tycker Prison break är en av dom bästa serierna men.
jag syftade på dom två första avsniten i säsong 4.
jag menar att det värkar som om denna säsongen inte kommer kunna hålla upp till dom förväntningar alla har på serien.
Såg alla avsniten i säsong 3 inan jag såg dom 2 första av säsong 4 innat och jag älskar hela säsong 3.
Men som sakt det käns som om dom börjar tappa mer och mer nu.
Hade varit bättre om de kommit ut i avsnitt 13 som jag tror att de var menade att göra innan serien blev så vansinnigt populär.[/quote:36esmkjj]
Jag tycker Prison break är en av dom bästa serierna men.
jag syftade på dom två första avsniten i säsong 4.
jag menar att det värkar som om denna säsongen inte kommer kunna hålla upp till dom förväntningar alla har på serien.
Såg alla avsniten i säsong 3 inan jag såg dom 2 första av säsong 4 innat och jag älskar hela säsong 3.
Men som sakt det käns som om dom börjar tappa mer och mer nu.
Saknas
för
Inga inlägg
Säsong 2 och 3 är riktigt usla. Första fyra-fem på säsong 2 var inte fullt så usla som resten dock.
Tycker att säsong 1 och första delen av säsong 2 är riktigt bra. Säsong tre var nästan direkt det motsatta, men samtidigt så kan jag inte sluta följa serien. Gillar karaktärerna riktigt mycket och säsong fyra kan verkar bli bra, efter att ha sett trailerna.
Ska se de två fösta avsnitten ikväll, återkommer med kommentarer
Ska se de två fösta avsnitten ikväll, återkommer med kommentarer
kul att säsong 4 har börjat iaf hehe får se hur det går för sig nu då
De första två avsnitten av säsong fyra var bättre än hela säsong tre som är den överlägset sämsta säsongen.
Serien lider fortfarande av samma problem dock, skaparna improviserar för mycket och det faktum att de är osäkra på vilken väg serien ska gå är alldeles för uppenbart. Att T-Bag endast lever för fansen är så jävla illa, hela hans motiv i säsong fyra känns bara krystat och fantasilöst.
Precis som Tyler säger så var det direkt efter avsnitt 13 på första säsongen som serien började bana nedåt. Det var 13 avsnitt som var planerade och det märks tydligt att de inte riktigt visste vad de skulle göra efter det. Den lyckades dock komma tillbaka och öppna ganska starkt i säsong två, men sen spårade det ur totalt.
Serien lider fortfarande av samma problem dock, skaparna improviserar för mycket och det faktum att de är osäkra på vilken väg serien ska gå är alldeles för uppenbart. Att T-Bag endast lever för fansen är så jävla illa, hela hans motiv i säsong fyra känns bara krystat och fantasilöst.
Precis som Tyler säger så var det direkt efter avsnitt 13 på första säsongen som serien började bana nedåt. Det var 13 avsnitt som var planerade och det märks tydligt att de inte riktigt visste vad de skulle göra efter det. Den lyckades dock komma tillbaka och öppna ganska starkt i säsong två, men sen spårade det ur totalt.
Saknas
för
Inga inlägg
Tyckte inte om de två första på säsong 4. Skådisarna går fortfarande bara på rutin och gör samma sak om och om och om igen och intrigen är värdelös, att den som kom tillbaka kom tillbaka är värdelöst och när jag såg deras lilla lokal, "här ska ni arbeta"-scenen, dog jag av skratt. Så jävla fjantigt.
Saknas
för
Inga inlägg
Massiva spoilers för säsong 4 härunder.
Påtal om det här så kan jag tillägga att ploten för säsong 4 SUGER, även om skaparna faktiskt har lyckats med att hitta ett avslut för serien! Däremot så suger ju det här avslutet, "tyvärr".
EDIT:
Påtal om det här så kan jag tillägga att ploten för säsong 4 SUGER, även om skaparna faktiskt har lyckats med att hitta ett avslut för serien! Däremot så suger ju det här avslutet, "tyvärr".
EDIT:
[quote="Tyler":fx1q4tem]Massiva spoilers för säsong 4 härunder.
[/quote:fx1q4tem]
Fy satan vad dåligt. Haha, vilken parodi.
[/quote:fx1q4tem]
Fy satan vad dåligt. Haha, vilken parodi.
Även om jag redan är rätt negativt inställd till serien sedan en lång tid tillbaka så ska jag ändå försöka vara neutral och ge säsong fyra en ärlig chans. För även om den är långsökt och ofta patetiskt förutsägbar så kan serien ändå ha sina ljusa stunder. Sen vill man ju faktiskt se hur allt slutar.
Saknas
för
Inga inlägg
Heroes säsong 2 var sämre än säsong 1, ja, men att säga att den var lika usel som Prison Break borde vara straffbart. Tycker nästan att den slarvades bort lite på grund av författarstrejken, kändes stressad.