Visa första inlägg
439 inlägg
för
439 inlägg
Håller med alla, men tycker även tt Pb är en hyfsat bra serie ändå. Men det känns som att efterhand att skaparna upptäckte att den var så otroligt populär så började dom göra serien mycket mer familjevänlig. Tänker mest på att i början av säsong 1 fick faktiskt Mickael ena tån avklippt. Känns som att det aldrig skulle kunna hända nu :/
Inga inlägg
Saknas
för
(inlägget har redigerats)
Inga inlägg
El Maco, det är fortfarande stor skillnad på vad man får se och inte se. Hur mycket har man verkligen fått se av det där? Michaels tår var gone, jag har till och med ett screenshot av det på datorn.

Men det är inte bara det faktum att serien är barnvänlig som suger, jag har väl sagt flera gånger i den här tråden hur all brutalitet har sugits ur serien och ingenting händer någonsin, ingen karaktär dör fan längre, eller i alla fall inte någon "huvudkaraktär". Det är alltid "spännande" musik och sen skjuter man inte den man pekar pistolen på.
89 inlägg
för
89 inlägg
[quote="Tyler":38ulkfrm]El Maco, det är fortfarande stor skillnad på vad man får se och inte se. Hur mycket har man verkligen fått se av det där? Michaels tår var gone, jag har till och med ett screenshot av det på datorn.

Men det är inte bara det faktum att serien är barnvänlig som suger, jag har väl sagt flera gånger i den här tråden hur all brutalitet har sugits ur serien och ingenting händer någonsin, ingen karaktär dör fan längre, eller i alla fall inte någon "huvudkaraktär". Det är alltid "spännande" musik och sen skjuter man inte den man pekar pistolen på.[/quote:38ulkfrm]

Visa spoiler
Inga inlägg
Saknas
för
Inga inlägg
[quote="tv_anton":wmy239rc]
Visa spoiler
[/quote:wmy239rc]De måste vara stolta, tog bara en och en halv säsong.

Visa spoiler
191 inlägg
för
191 inlägg
Tycker att serien i den tredje säsongen tog ett stort steg neråt, men jag förstår inte riktigt hur folk kan klaga så fruktansvärt mycket. Den är fortfarande bättre än mycket annat på tv. Början av säsong 4 (typ de första tio minuterna) tyckte jag kändes ganska löjliga och opassande. Men tycker att det efter det lättades upp och blev riktigt bra.
Visa spoiler

Annars tycker jag att dom går i en ganska intressant riktning i den här säsongen, det blir säkert mycket som man kan uppfatta som upprepningar från tidigare säsonger, men det är ju hela temat för serien. Man kan ju se samma sak i lost, 24 mm.
Allt som allt tror jag att den kan bli helt ok, eller tom. riktigt bra, men jag hoppas verkligen att det här blir den sista säsongen, skulle vara ett passande avslut på serien.
Inte det bästa på tv, men lagom bra för att man ska kunna kasta bort 40 min i veckan på det.
439 inlägg
för
439 inlägg
Håller med Viper. PB är hyfsad underhållning. De första avsnitten av säsong 4 är hyfsat bra dom också. Men visst blir man trött på alla dåliga kliffhangers:

Visa spoiler

Men jag tänker faktiskt ge säsong 4 en chans, och det tycker jag att ni sk göra också. Det är fortfarande bra unerhållning.
[/spoiler]
Inga inlägg
Saknas
för
Inga inlägg
De två första avsnitten var faktiskt helt okej, särskilt det andra. Fick faktiskt lite spänning i det, något som jag saknat i nästan hela säsong 3.

Angående Michaels tatuering:
Visa spoiler

Fanns många andra saker man störde sig på i avsnitten, som ni säger, bland annat hur de fått all trubbel från slutet av förra säsongen att försvinna med ett billigt trick. Ni har nämnt många av dem.

Ser fram emot hur de ska avsluta serien, hoppas den får ett värdigt slut.
855 inlägg
för
855 inlägg
Jag blev faktiskt positivt överraskad av avsnitten. Mycket bättre än säsong 3's inledning. Visst är inte serien vad den en gång var, men det är fortfarande riktigt underhållande. Men det finns naturligtvis saker man stör sig på rejält, t.ex. tidshoppet, men det är ju inte i närheten av så dåligt som vissa vill få det till. Jag tror faktiskt att det kan bli en bra säsong, kanske inte lika bra som andra, men bra mkt bättre än förra.
191 inlägg
för
191 inlägg
Stor spoiler ang. ett kommande avsnitt...

http://www.aftonbladet.se/webbtv/noje/article3256093.ab
Inga inlägg
Saknas
för
Inga inlägg
Kunde inte hålla mig ifrån det
Inga inlägg
Saknas
för
Inga inlägg
Blev ingen riktig rivstart i de två första avsnitten av Prison Break säsong 4:a. Den känsla skaparna hade i den första och in i den andra säsongen är som helt bortblåst. Det sätt de knyter ihop trådarna från tredje till fjärde säsongen kunde de gjort mycket bättre. Vet faktiskt inte om de kan lyckas bra med denna avslutande säsong. Känns mer som en halvdålig heist-serie nu.
Inga inlägg
Saknas
för
Inga inlägg
Vad spännande det var idag! Verkligen.

Vem sitter egentligen och skriver sådant här? Serien har verkligen inte ett enda uns av spänning kvar. Alla problem har uppenbara lösningar, uppenbara.

Sen kan vi ju nämna annat fjantigt, som:
Visa spoiler

Rapaport kan man för övrigt addera till de som spelar över i den här serien. Riktigt kass.
191 inlägg
för
191 inlägg
Tycker det är riktigt löjligt med ditt snack om hur fruktansvärt kass den här serien är. Du måste ju inse att den inte skulle ha några tittare alls om den va så dålig som du försöker få den att låta.
Det finns visst spänning kvar, det tycker iaf jag. Om du avskyr serien så är det bara att strunta i att titta på den. Sure, överspel finns det, men inte så fruktansvärt mycket som du verkar tycka. Och samma sak kan man (som jag skrev i ett tidigare inlägg) säga om serier som Lost, 24 och många andra. Det fins alltid vissa moment i avsnitten med överspel, halvtaskig dialog och dåligt utfört skådespel. Men jag tycker ändå att de bra delarna i den här serien väger över ganska rejält.
Dagens avsnitt var ok, inget mästerverk, men det fångade min uppmärksamhet i ca 40 välspenderade minuter... Tycker att serien gjort ett rejält lyft sedan den 3 säsongen, även om jag avskyr
Visa spoiler

Jag tycker att skaparna har lyckats förnya serien på ett bra sätt under alla säsonger, de har alltid varit olika... Sure, den tredje säsongen var den absolut sämsta, men den var inte totalt urusel för det... Säsong 1 var fenomenal, och samma sak med säsong 2, så att ta ett steg neråt i den tredje säsongen gjorde inte serien direkt dålig. Bara mindre bra, och att den nu lyft sig gör att den, om man håller fast vid att titta på alla avsnitt och inte är löjligt övernegativ (Tyler ), kan bli lika bra som de första två säsongerna. Dom har lyckats byta koncept på ett bra sätt, och jag hoppas att det fortsätter lika bra som de första tre avsnitten... Tycker absolut inte att serien är speciellt mycket sämre än t.ex. 24.
1026 inlägg
för
1026 inlägg
Senaste avsnittet var okej och hittills håller säsong fyra en högre klass än säsong tre, även om det är lite väl tidigt att säga. Det är dock precis som Tyler säger inte ett dugg spännande längre. Vi vet redan att allt löser sig, det gör det alltid. Det spelar ingen roll vilken situation det gäller, det finns alltid en lösning, hur otroligt det än verkar. Det är det som stör mig enormt med den här serien, finns ingenting som överraskar längre.

Jag har sagt det förut och jag säger det igen, det som sänker serien mest av allt är T-bag.

Visa spoiler

Antar att de kommer dra ut på den här säsongen rejält nu, som vanligt. Serien underhåller fortfarande, men aldrig till den graden att jag ser fram emot avsnitten längre. Det slutade jag göra under säsong två.
Inga inlägg
Saknas
för
Inga inlägg
[quote="Anonymous":dqrf870v]Äh, lägg av och gnäll Tyler. Jag vet att du tycker det är spännande, annars skulle du inte följa avsnitten.[/quote:dqrf870v]Njae, bara för att man följer en serie behöver man väl inte tycka att den är spännande? Jag halvkollar på alla avsnitt.

[quote="Anonymous":dqrf870v]Nej men seriöst, säsong fyra har börjat bra enligt mitt tycke, har iof bara sett dom första två avsnitten men dom var riktigt jävla bra, det enda jag var missnöjd med var
Visa spoiler
Ska se det tredje avsnittet ikväll i alla fall, har stora förhoppningar.[/quote:dqrf870v]Riktigt jävla bra? Sheesh, du kan inte ha sett många serier.
Visa spoiler

[quote="viber91":dqrf870v]Tycker det är riktigt löjligt med ditt snack om hur fruktansvärt kass den här serien är. Du måste ju inse att den inte skulle ha några tittare alls om den va så dålig som du försöker få den att låta.[/quote:dqrf870v]Naaaw... jag hoppas du förstår att det inte bara är en series kvalitet som avgör tittarsiffra. Promotion, sändningstider och så vidare är minst lika stora faktorer. Jag tvivlar på att den har samma antal tittare idag som när den kom.

Jag kommer dessutom aldrig mer kolla på den på TV, allt för att sänka tittarsiffrorna.

Men visst måste den ha tittare, det är antagligen därför skaparna mjölkar serien till den grad att man vill kräkas.

[quote="viber91":dqrf870v]Det finns visst spänning kvar, det tycker iaf jag.[/quote:dqrf870v]När är det någonsin spännande? Ingen karaktär av vikt har dött på fruktansvärt länge, så därför har serien förlorat sin nerv. Förut visste man inte vem som skulle ryka och när. Ja, eller vad (stackars Michaels tår).

[quote="viber91":dqrf870v]Om du avskyr serien så är det bara att strunta i att titta på den.[/quote:dqrf870v]Herregud, du har öppnat mina ögon. Jag visste inte att jag hade det valet.

[quote="viber91":dqrf870v]Sure, överspel finns det, men inte så fruktansvärt mycket som du verkar tycka. Och samma sak kan man (som jag skrev i ett tidigare inlägg) säga om serier som Lost, 24 och många andra. Det fins alltid vissa moment i avsnitten med överspel, halvtaskig dialog och dåligt utfört skådespel. Men jag tycker ändå att de bra delarna i den här serien väger över ganska rejält.[/quote:dqrf870v]Njae, alla serier har inte karaktärer som inte förändras något på fyra säsonger... eller, i första säsongen så fick karaktärerna en del djup och de utvecklades men de sitter fast i exakt samma spår nuförtiden, två säsonger senare, även om det var ett positivt steg att:
Visa spoiler

Jag kommer att fortsätta titta för att se hur det slutar och jag kommer antagligen att fortsätta såga serien om den fortsätter vara såhär dålig.

EDIT: Moget att ändra in en massa när jag skrev mitt. Anyhoo...

[quote="viber91":dqrf870v]Jag tycker att skaparna har lyckats förnya serien på ett bra sätt under alla säsonger, de har alltid varit olika...[/quote:dqrf870v]De har förnyat serien, ja, men det har varit okreativt och slötänkt. Ingen riktigt gnista i det hela längre, inte som den som existerade under den mycket välplanerade säsong 1. Jag har sagt det många gånger förut, det känns som att de bara kör på och skriver nya avsnitt från vecka till vecka.

[quote="viber91":dqrf870v]Sure, den tredje säsongen var den absolut sämsta, men den var inte totalt urusel för det... Säsong 1 var fenomenal, och samma sak med säsong 2, så att ta ett steg neråt i den tredje säsongen gjorde inte serien direkt dålig.[/quote:dqrf870v]Jag förstår verkligen inte hur du kan hålla säsong 2 lika högt som säsong 1. Säsong 2 hade fortfarande en del stil och lite stake att göra sig av med karaktärer. Däremot så var alla problem löjliga och jag nämnde under säsongens gång hur väldigt, väldigt uttjatad hans tatuering var. Det var ett element som var omgillat från säsong 1 och de vägrade verkligen släppa det, ALLT fanns i den där jävla tatueringen, även sånt som inte skulle vara så fruktansvärt svårt att komma ihåg. Allting som stod skrivet eller var ritat på tatueringen i säsong 1 var bra och användbart, men något som beskriver dess roll under hela säsong 2 är: Christ in a Rose. Sen var det drygt att Michael hade klassats som ett "tvättäkta" geni under säsong 1 (när Sarah var och talade med psykologen), men att Mahone höll jämna steg nästan hela tiden med honom i säsong 2 (och när han inte gjorde det såg han saker och ting upp-och-ner och förstod ändå).

[quote="viber91":dqrf870v]Bara mindre bra, och att den nu lyft sig gör att den, om man håller fast vid att titta på alla avsnitt och inte är löjligt övernegativ (Tyler ;) ), kan bli lika bra som de första två säsongerna. Dom har lyckats byta koncept på ett bra sätt, och jag hoppas att det fortsätter lika bra som de första tre avsnitten...[/quote:dqrf870v]Jag är jävligt negativ, ja, men det är för att jag tröttnade på att lacka under säsong 2 och 3 över hur dåligt det var (speciellt säsong 2 som inte får vara sådär dålig om säsong 1 är såpass bra som den är (i alla fall första 13)).

Angående bytet av handling så är det en nödlösning som framtvingats av att de har drivit serien för långt och mjölkat för mycket. Varför inte bara avsluta serien under säsong 2, innan de åkte in nere i Panama som var så jävla larvigt.
989 inlägg
för
989 inlägg
Håller med Tyler och Micke, det finns ingen spänning. Sen den nya "Company Bad Guy" har ju hur mesigt ansiktsuttryck som helst. Vem har castat han egentligen?
855 inlägg
för
855 inlägg
Visst har serien inte hållit nån särskild klass sen mitten av andra säsongen, men de första tre på säsong fyra har iaf varit det bästa sen dess. Spännande är den fortfarande, det är den enda anledningen till att jag fortfarande följer serien, men inte i närheten av säsong ett. Att allt hela tiden löser sig har man ju sett sen första säsongen. Men hur som helst är jag är iaf positivt inställd till serien nu, ska bli kul att se fortsättningen.
1026 inlägg
för
1026 inlägg
[quote="popcornemil":2hpv9ptv]Håller med Tyler och Micke, det finns ingen spänning. Sen den nya "Company Bad Guy" har ju hur mesigt ansiktsuttryck som helst. Vem har castat han egentligen?[/quote:2hpv9ptv]

Haha, har tänkt på det jag också. Ser mer ut som en krambjörn än en hotfull yrkesmördare.
Inga inlägg
Saknas
för
Inga inlägg
Michael har hjärncancer och hon som spelar Gretchen är så fruktansvärt usel. Den svarta lönnmördaren är patetisk och det är även ploten just nu när:
Visa spoiler

Fast jag tyckte faktiskt om den korta sekvensen när
Visa spoiler
Inga inlägg
Saknas
för
Inga inlägg
Sluta gnäll på att vi gnäller kanske!?
Du måste logga in för att kunna skriva i tråden. Att skapa ett konto är gratis och går blixtsnabbt. Logga in för att svara i tråden