HOLLYWOOD.
Peter Stormare är inte glad över att ha tvingats flytta från Los Angeles till Chicago.
Han får trösta sig med att tv-serien ”Prison break” verkar vara värd det. Den får toppbetyg av amerikanska recensenter.
– Det är som med ”24” och ”Lost” – man vill inte missa ett enda avsnitt, skriver Life & Style som ger serien fyra stjärnor av fyra.
Entertainment Weekly håller med när den delar ut betyget A–:
– Låt oss hylla den här serien för att vara så välinspelad och innehålla såna skickliga skådespelarinsatser.
Maffiamedlem
Fängelsedramat som regisseras av Brett Ratner (”Rush hour”) kretsar kring en man (Michael Schofield) som försöker bevisa att hans dödsdömde bror är oskyldig till mordet på USA:s vicepresident.
Stormare spelar en maffiamedlem bakom galler, som mutas av Schofields rollfigur.
– Serien är pulserande intensiv. Den blandar gastkramande action likt ”24” med råheten i ”Oz”, skriver In Touch.
Övergav sitt hus
När Stormare först skrev på för rollen skulle inspelningen ske i Los Angeles. Men produktionen flyttades till Chicago. Stormare hade inget annat val än att överge sitt hus i LA och flytta med.
– Chicagos vinter är inget jag ser fram emot, sa han när Aftonbladet träffade honom i Beverly Hills.
Att döma av toppbetyget kan serien överleva mer än en vinter. Men skulle den fortsätta är det inte givet att Stormare stannar kvar.
– Jag har skrivit på för en säsong. Det får nog räcka, säger han.
Källa:Aftonbladet
Saknas
för
(inlägget har redigerats)
Inga inlägg
[quote="Return of the King":29rik64p]Som jag har skrivit tidigare så tyckte jag inte så mycket om serien, bara Stormare. Nu har jag ändrat min uppfattning. Nu är både Stormare och serien bra. Man får lite "Nyckeln till Friheten"-vibar då och då, men det gör inget eftersom den filmen är bra. Ska fortsätta se serien nu.[/quote:29rik64p]
håller helt med att det är lite av nyckel till friheten känsla över serien fast i lite mer modern tappning. Fast jag har gillat serien hela tiden
håller helt med att det är lite av nyckel till friheten känsla över serien fast i lite mer modern tappning. Fast jag har gillat serien hela tiden
Saknas
för
Inga inlägg
Prison Break är det bästa jag nånsin sett. Jag älskar det samtidigt som jag hatar det för att dom [b:zgcl6oxx]alltid[/b:zgcl6oxx] slutar avsnitten så att man är tvungen att se mer på en gång. Wentworth Miller är helt klart min nya idol.
Det skulle vara bra för mig och flera andra om ni skrev vilka avsnitt ni just ska spoila, i det här fallet spoilar jag väl fem och sex för de som följer serien på TV3. Som sagt. Skriv gärna vilket avsnitt ni spoilar så att jag inte blir riktigt jävla förbannad ;).
Det skulle vara bra för mig och flera andra om ni skrev vilka avsnitt ni just ska spoila, i det här fallet spoilar jag väl fem och sex för de som följer serien på TV3. Som sagt. Skriv gärna vilket avsnitt ni spoilar så att jag inte blir riktigt jävla förbannad ;).
Saknas
för
Inga inlägg
Ja Prison Break är det bästa som går på burken just nu.
Serien har ju helt klart allt. Den har skådisar som Wentworth Miller och Peter Stormare t ex. Den har en riktigt bra story som är spännande och oförutsägbar vilket gör serien ännu bättre.
Senaste avsnittet var ganska bra, inte det bästa men helt klart spännande. En till sak som Prison Break har är bra gästskådisar. Som i dom två senaste avsnitten där Silas Weir Mitchell var med som Haywire. Grymt bra, den killen var ju grymt läbbig.
Just nu så väntar man förstås ivrigt på fortsättningen av denna fantastiska serie.
Serien har ju helt klart allt. Den har skådisar som Wentworth Miller och Peter Stormare t ex. Den har en riktigt bra story som är spännande och oförutsägbar vilket gör serien ännu bättre.
Senaste avsnittet var ganska bra, inte det bästa men helt klart spännande. En till sak som Prison Break har är bra gästskådisar. Som i dom två senaste avsnitten där Silas Weir Mitchell var med som Haywire. Grymt bra, den killen var ju grymt läbbig.
Just nu så väntar man förstås ivrigt på fortsättningen av denna fantastiska serie.
Saknas
för
Inga inlägg
Fyfan vad man älskar John Abruzzi. Peter Stormare gör, minst sagt, ett strålande jobb. Jag älskar honom. Mikael Persbrandt? Micke Nykvist? Jonas Karlsson? Nänä, Sveriges bästa skådis är Peter Stormare.
Spoiler för dom som sett hela serien....
Spoiler för dom som sett hela serien....
Saknas
för
Inga inlägg
[quote="sa":25h7vsgl] En till sak som Prison Break har är bra gästskådisar. Som i dom två senaste avsnitten där Silas Weir Mitchell var med som Haywire. Grymt bra, den killen var ju grymt läbbig.[/quote:25h7vsgl]
Är det han som var med i första säsongen av 24 också? Han är ju rätt bra på att spela psykfall då ;P
Är det han som var med i första säsongen av 24 också? Han är ju rätt bra på att spela psykfall då ;P
Saknas
för
Inga inlägg
Ja det var han som spelade Eli i några avsnitt.
6342 inlägg
Imorgon fortsätter det..
Undrar om den skumme vakten som hatar fisken kommer märka att det finns en utväg i hans cell..
Undrar om den skumme vakten som hatar fisken kommer märka att det finns en utväg i hans cell..
Jag missade förra avsnittet och jag är så lat så jag orkar inte få tag på det på annat vis...så kan nån berätta lite kort vad som hände förra avsnittet?
6342 inlägg
Fiskens cellkompis, den som inte kunde sova, började ana att det var en karta på fiskens kropp. och eftersom han inte kunde sova på nätterna hade fisken ingen chans att fortsätta sitt arbete (gräva). fernandos tjej gjorde slut med honom och pågrund av det blev fernando positivt inställd till att rymma. fisken skadade sig själv så att vakterna skulle tro att det var hans sjuka kompis cellkamrat som hade gjort det, och därför kom Fernando tillbaka. Veronica fortsatte sin jakt på mer bevis angående Lincolns "brott". Till slut lyckades fisken gräva ut sig ur sin cell.
det var allt som jag kommer ihåg...rätta mig nån om jag har fel.
det var allt som jag kommer ihåg...rätta mig nån om jag har fel.
Aha, det hände alltså en hel del. Tack för informationen iaf!
6342 inlägg
Typ, mer än väntat iallafall.
Längtar tills imon!
Längtar tills imon!
Har jag missat nåt, eller vem var kvinnan i slutet, hon som pratade i telefon?
Saknas
för
Inga inlägg
[quote="Richie":2vr5nuk3]Har jag missat nåt, eller vem var kvinnan i slutet, hon som pratade i telefon?[/quote:2vr5nuk3]Man har ju ett par gånger tidigare fått se glimtar av nån som hackar lök eller andra grönsaker som snackar i telefon med Secret Service-snubbarna, hon bestämmer alltså över de två herrarna. Du får se mer av henne senare... ;)
6342 inlägg
Detta avsnitt var spännande, men hade en hel del logiska luckor. Den hade även sina brister här och där. Ju närmare flykten dom kommer desto mer overkligt blir det... Hoppas det tar en vändning.
Stör mig extremt mycket på kärringen som snackar i telefon hela tiden!
Stör mig extremt mycket på kärringen som snackar i telefon hela tiden!
Saknas
för
Inga inlägg
[quote="FiLmGaLeN":31yyr7uq][/quote:31yyr7uq]Du skulle inte kunna tänka dig att peka ut bristerna? Jag ser egentligen ingen alls.
Saknas
för
Inga inlägg
[quote="Richie":1ic201lq]Har jag missat nåt, eller vem var kvinnan i slutet, hon som pratade i telefon?[/quote:1ic201lq]
Det fick man ju inte veta. Men har man sett avsnitten efter så vet man
Det fick man ju inte veta. Men har man sett avsnitten efter så vet man
Saknas
för
Inga inlägg
Det senaste avsnittet var riktigt bra. Man satt och vred sig i spänning. LOST är dock fortfarande mycket bättre
Saknas
för
Inga inlägg
Klarar han sig inte då?
6342 inlägg
[quote="Tyler":2kphuir2][quote="FiLmGaLeN":2kphuir2][/quote:2kphuir2]Du skulle inte kunna tänka dig att peka ut bristerna? Jag ser egentligen ingen alls.[/quote:2kphuir2]
När han var uppe på taket och kom tillbax in i rummet på så kort tid och utan att någon såg honom, när huset både var omringat och upplyst med strålkastare och vakter i vakttornen.
Och så typiskt att han inte ska bli flyttad, att chefen personligen skulle komma och se till att han inte skulle flyttas på grund av hans sjukdom.
och den repliken som snubben som jag inte kommer ihåg vad han heter sa: "jag känner en kille...jag känner en kille..." var så självklar att den får en toppenserie att blir hur kass som helst.
De första avsnitten var bäst, nu är det sämre, men ändå okej.
När han var uppe på taket och kom tillbax in i rummet på så kort tid och utan att någon såg honom, när huset både var omringat och upplyst med strålkastare och vakter i vakttornen.
Och så typiskt att han inte ska bli flyttad, att chefen personligen skulle komma och se till att han inte skulle flyttas på grund av hans sjukdom.
och den repliken som snubben som jag inte kommer ihåg vad han heter sa: "jag känner en kille...jag känner en kille..." var så självklar att den får en toppenserie att blir hur kass som helst.
De första avsnitten var bäst, nu är det sämre, men ändå okej.
I know the way out.
But I need a little help from my friends.
But I need a little help from my friends.