Tidigare i år släpptes oerhört troligtvis årets sämsta spel – "Lord of the Rings: Gollum", som fick låga betyg och blev en så pass stor flopp för utvecklarna Daedelic Entertainment att de beslutat sig för att lägga ner all intern spelutveckling.
Vår recensent gav spelet betyget 1 av 5 och kallade det med motiveringen att det är "så fruktansvärt dåligt att det verkligen inte finns någon anledning att lägga tid eller pengar på det här spelet". Spelet har även ett samlat betyg på 34 av 100 på sajten Metacritic.
Kort efter att spelet släpptes bad även utvecklarna om ursäkt för det dåliga skicket som spelet släpptes och den "underväldigande upplevelsen" som slutprodukten var.
Nu har det enligt uppgifter visat sig att själva ursäkten skrevs med hjälp av AI-verktyget ChatGPT, vilket två källor som pratat med den tyska YouTube-kanalen GameTwo bekräftar.
Enligt utvecklare på Daedelic hade ingen på företaget någon aning om att ursäkten existerade förrän den dök upp på nätet, då den hanterades av utgivaren Nacon. Spelet ska även ha utvecklats med en budget på cirka 15 miljoner euro, vilket är en ganska låg siffra för ett storspel idag.
Vi får helt enkelt hoppas att det kommande spelet "The Lord of the Rings: Return to Moria" visar sig vara bättre, som släpps den 24 oktober.
Har du spelat "The Lord of the Rings: Gollum"?