När spelutgivare och utvecklare gör sitt bästa för att tränga igenom bruset och bygga hype är det inte alltid så lätt att skilja sanning från tomt prat. Det här är 6 spel som lovade lite mer än vad de kunde leverera. Vilka spel har du blivit riktigt besviken på?
Alien: Colonial Marines (2013)
Vi trodde att vi skulle få: ett spel som var lika snyggt och stämningsfullt som det spel som visades upp på E3-mässan 2012, med dynamiska ljuseffekter, glänsande stålkorridorer och skräckinjagande monster. Det var ju som att befinna sig mitt i en "Alien"-film!
Istället fick vi: en generisk förstapersonsskjutare som dessutom såg alldeles bedrövlig ut. I efterhand visade det sig att filmen som visades upp på spelmässan hade genererats av en monsterdator. Två besvikna spelare stämde Sega och utvecklaren Gearbox.
Dead Island (2011)
Vi trodde att vi skulle få: en mer emotionell och allvarlig variant på de trötta zombie-spel som sköljt över oss de senaste åren. I den galet läckra trailern fick vi se en far hiva ut sin zombiebitna dotter genom fönstret, allt sett i omvänd kronologisk ordning, i slow motion till stämningsfull musik.
Istället fick vi: ett helt vanligt zombieslaktarspel, utan någon som helst känsla. Ganska dåligt var det också.
Fable (2004)
Vi trodde att vi skulle få: ett rollspel som skulle vara lika gränslöst som spelets skapare Peter Molyneux sa att det skulle bli. Kanske skulle vi ha anat oråd när han pratade orimligt mycket om hur växtlighet skulle bete sig? Plantera ett ekollon och få en ek! Se ormbunkar växa i realtid! Rista in dina initialer i ett träd och kom tillbaka tio år senare! Och så vidare.
Istället fick vi: ett underhållande - men ganska ordinärt - rollspel i fantasymiljö. Molyneux har i efterhand bett om ursäkt för alla de gånger då han hittat på features för att fånga speljournalisternas intresse. Idag är hans trovärdighet lika med noll.
Watch Dogs (2014)
Vi trodde att vi skulle få: en anledning att ställa oss i kö för Playstation 4 och Xbox One. När "Watch Dogs" visades upp på E3-mässan 2012 tappade en hel spelvärld hakan. Friheten verkade vara snudd på obegränsad, rockar fladdrade i vinden och de regnvåta gatorna var bland de snyggaste vi sett.
Istället fick vi: ett spel med betydligt tråkigare grafik än vad vi hade sett i den första trailern. Den var naturligtvis genererad på en kraftfull pc, och när de nya konsolerna väl dök upp kunde de inte leva upp till förväntningarna. Men besvikelsen handlade inte bara om det grafiska. Hackandet var inte alls så kittlande som vi hade trott och uppdragen saknade variation.
Killzone 2 (2009)
Vi trodde att vi skulle få: det snyggaste och tuffaste spelet som någonsin skådats! Vi hade visserligen våra misstankar om att den makalöst snygga trailern som visade på E3-mässan 2005 var en förrenderad film snarare än riktig spelgrafik, men den dåvarande Sony-chefen Jack Tretton hävdade motsatsen.
Istället fick vi: ett spel som visserligen var jättesnyggt och bra på alla sätt, men som inte alls levde upp till den första trailern. Trailern visade sig nämligen vara – just det – en förrenderad film. Filmen skulle egentligen fungera som målbild för utvecklarna, och inte att visa upp hur spelet skulle komma att se ut.
No Man's Sky (2016)
Vi trodde att vi skulle få: besöka ett oändligt, processuellt genererat universum fullt av spännande livsformer och överraskningar. Spelare skulle kunna interagera med varandra och utkämpa storslagna rymdstrider!
Istället fick vi: vad som skämtsamt kallats "One Man's Lie". Sean Murray på Hello Games var onekligen inte rädd för att bygga hype när han flera gånger berättade om funktioner som helt enkelt inte fanns med I det färdiga spelet.
Har ni fler exempel på tv-spel som inte alls var det ni hade tänkt er? Kommentera nedan.