Visa första inlägg
2 inlägg
för
(inlägget har redigerats)
2 inlägg
Det mesta har du rätt i men även många många fel...

(föreställ er patriotisk musik i bakgrunden) Du förstår i Sverige har vi något som heter yttrandefrihet. Du får tycka vad du vill, men man får inte trycka på sin tro på andra människor, för annars blir det här landet ett fascistland och det tror jag inte att någon vill bo i. Vi är ett litet land, men med stora människor och vi gör vad vi kan för att göra det här landet till det mest demokratiska i världen.

Hehe, mycket fint upplagt och håller även med i vad du skriver.
109 inlägg
för
109 inlägg
No offence, Bonk, men om vi alla skulle följa ditt råd, och som många har sagt så missar man ju hur många filmer som helst.
1678 inlägg
för
1678 inlägg
Jonathan Elfving: Bonk skrev en trevlig och rolig liten guide. Man MÅSTE inte följa den. Man måste inte ens läsa den. Du skrev något om yttrandefrihet. (tada!)
*ser massa stenar som kastas runt i glashuset*
11 inlägg
för
11 inlägg

t ex Schindler's List

Det var här någonstans jag upphörde att ta inlägget seriöst.
106 inlägg
för
106 inlägg
Jag var inte heller helt seriös. Det är svårt att låta sarkastisk på nätet har jag märkt.
11101 inlägg
för
11101 inlägg
Jag har inte sett Schindler's List.
Jag tänker inte se Schindler's List.
Filmen intresserar mig inte, hur bra gjord den är och hur bra skådespelarna än är på samma sätt som det finns tusentals välskrivna böcker som jag aldrig kommer läsa (OCH INTE NI HELLER!!) för ämnet inte är tillräckligt intressant. Hur många nobelprisvinnare i litteratur har ni läst ? Nej just det.
"men öööh då missar man ju filmer/böcker"
Både ja och nej, man missar DOM filmerna/böckerna men man ser/läser annat istället.

1678 inlägg
för
1678 inlägg
Självklart gjorde den patriotiska musiken och det högtidliga språket att jag förstod att du ville skoja lite, men samtidigt var ditt "tal" lite för långt för att jag helt skulle kunna bortse från att det nog faktiskt ligger lite negativ kritik bakom.
Sen är ju sarkasm något helt annat än att vara oseriös. Du får ursäkta min besserwissighet, men ett bättre exempel på sarkasm hade varit att hålla med honom men tyckt han varit lite för lam och skruvat upp hans strikta regler ännu ett steg på ett övertydligt och lite förnedrande sätt.
11101 inlägg
för
11101 inlägg
När ni ser Schindler's List då ser jag Dead Man's Shoes.
Medans ni lipar åt Precious garvar jag åt Thank you for Smoking.
När ni ser The Cove så njuter jag av dokumentären om Ricky Bruch i Själen är större än världen.

1678 inlägg
för
1678 inlägg
Bonk: Jag såg Schindler's List först för ett par år sedan just av den anledningen, att den kändes för trist, för tung och inte alls uppnår det syfte jag har när jag ser på film. 99 av 100 ggr är det just för att bli underhållen och ha en stunds avslappning. Jag var nära att se filmen på bio när den kom ut, men jag fick pengaförhinder och sen har det aldrig blivit av just för att jag prioriterat andra filmer. Jag har till och med haft den på köp-DVD hemma halva 00-talet utan att det blivit av. Men så en kväll satte jag mig ändå ner och började se filmen. Och jag var som förtrollad under hela kvällen och kunde inte slita mig och satt och grät i soffan alldeles själv.
Så även om det går emot alla dina principer så uppmanar jag dig att se den, om inte nu, så någon gång i framtiden. Jag tror inte du kommer ångra dig. Jag kan till och med säga att om du gör det så skriv till mig så skickar jag en perfekt underhållningsfilm som uppfyller alla ovanstående kriterier till dig.
3462 inlägg
för
3462 inlägg
Haha, finns det någon mer ointressant människa än Ricky Bruch. Då kollar jag nog nästan hellre på Idol ;)
1678 inlägg
för
1678 inlägg
Sorry Mats, ibland är du faktiskt ute och cyklar totalt. Det uttalandet säger ju mer om dig än om Ricky Bruch. Jag skulle vilja vända på det och säga att det finns få människor i idrotts-Sverige som är intressantare än Ricky Bruch. Fråga gemene man på stan över 40 så håller de med, män som kvinnor.
Kolla in det här klippet om ni vill titta lite på skönt foto, lyssna bra musik och se en stark personlighet.
11101 inlägg
för
11101 inlägg
Dokumentären av Stefan Jarl är dessutom mästerlig.

3462 inlägg
för
3462 inlägg
Men varför begränsa sig till idrottssverige?
1678 inlägg
för
1678 inlägg
För om man skulle lista alla intressanta människor i Sverige skulle man få sitta här och skriva hela dagen kanske?
3462 inlägg
för
3462 inlägg
Det är väl en smaksak, men det är få svenskar jag skulle vilja se en dokumentär med. Alfred Nobel är en av dem. Om vi ser till sportvärlden skulle jag vilja se dokumentärer kring någon som har tillfört något mer än vad Ricky Bruch har gjort. Ex Bob Beamon eller Haile Gebrselassie.
11101 inlägg
för
11101 inlägg
Får kanske berätta lite mer om filmen, som verkar ha gått spårlöst förbi...
"Detta är inte en dokumentärfilm om Ricky Bruch, utan en film MED Ricky Bruch i huvudrollen. Ett porträtt av idrottens själ, av Sisyfos, som för evitt rullar den sten uppför berget, som skall rulla ner igen. Han vet att vägen är viktigare än målet, ansträngningen viktigare än resultatet, själen större än världen"

3462 inlägg
för
3462 inlägg
En ganska tillintetsägande synopsis. Den skulle passa in på nästan vilken idrottsman som helst.
5248 inlägg
för
5248 inlägg
Själv skulle jag faktiskt vilja se mer biografier av svenska mördare, seriemördare etc. Ja som Mattias Flink tex eller det ultimata; en film om Thomas Quick. Där finns det nog mycket att berätta...men jag vet inte, de kanske är för fega i Sverige för att ge sig på någon sådan individ. Folk tar ju illa upp hela tiden, klart jag kan förstå att folk har sina sorger, men det hindrar ju inte andra länder från att göra film om monster. Det är bara att låta bli att se på den i så fall, är trött på fiktiva mördare i ledsamma deckare nu, ge mig något som upprör, något äkta. Filmen om Lasermannen är ju bland det bästa som gjorts i det här landet, vill se mer av sådant.
1678 inlägg
för
1678 inlägg
Det handlar ju mer om marknadsmässighet. Det skulle inte dra så mycket folk. Men på tv sådana kunde hittat en publik. Varför inte en hel serie om svenska mördare? Går ju liknande på TV4s faktakanaler hela tiden o amerikanska diton.
Sätt killarna som gjorde Världens konflikter på att göra svenska mördarbiografier så blir det lättsmält samtidigt som intressant och inte för långa avsnitt.
11101 inlägg
för
11101 inlägg
filmen om lasermannen var kass och det har gått så mkt program om thomas quick att hälften vore nog.
seriemördare är för övrigt en så överskattad, och trist kategori att jag nog både ha med den på listan över genrer att undvika.
*stoppa i dvd med butchkiller blake*
*butchkiller har taskig barndom, torterar djur, kissar på sig i sängen, blir slagen av farsan och stryper 18 kvinnor som han dumpar i diken*
*slut*
fy fan.
nästan tråkigare kategori än amerikanska animerade filmer som toy story.

Du måste logga in för att kunna skriva i tråden. Att skapa ett konto är gratis och går blixtsnabbt. Logga in för att svara i tråden