Visa första inlägg
855 inlägg
för
855 inlägg
The Godfather
Inga inlägg
Saknas
för
Inga inlägg
Enkelt som attans...[size=150:8rxb5zxm=150:8rxb5zxm]The Godfather: Part I[/size:8rxb5zxm]
Inga inlägg
Saknas
för
Inga inlägg
The Shawshank Redemption
Inga inlägg
Saknas
för
(inlägget har redigerats)
Inga inlägg
[quote="Anders86":2nj8xjdi][quote="hempo22":2nj8xjdi]enklare den här gången. har aldrig gillat Gudfadern, men älskar Shawshank Redemption. Så min röst faller på Shawshank Redemption.[/quote:2nj8xjdi]

Samma här...Nyckeln till Frihet solklart alltså![/quote:2nj8xjdi]

Me 2

The Shawshank Redemption är klart en bättre film än Gudfadern som är bara bra. Gillar inte Maffia filmer och Shawshank redemption har bättre skådspelare och handling än Gudfadern. Så lyckligtvis var den här gången ännu lättare att välja.

The Shawshank Redemption
Inga inlägg
Saknas
för
Inga inlägg
Och ännu en gång ska man straffas för att inte ha sett Gudfadern
1055 inlägg
för
1055 inlägg
The Godfather!Båda är bra men Gudfadern är lite lite bättre och får därför min röst
2408 inlägg
för
2408 inlägg
The Shawshank Redemption är min absoluta favoritfilm. Jag fullkomligt älskar den så att jag lägger min röst på den. Gudfadern är ett mästerverk också, men den slår inte The Shawshank Redemption.
1161 inlägg
för
1161 inlägg
Blir jämt men jag lägger min röst på [b:25qf8xrg]The Godfather[/b:25qf8xrg]
Inga inlägg
Saknas
för
Inga inlägg
[b:2trd5m9r]The Godfather[/b:2trd5m9r] tycker jag!
Inga inlägg
Saknas
för
Inga inlägg
Gudfadern är den bästa filmen som någonsin gjorts. Helt briljant rakt igenom. Gudfadern får min röst
Inga inlägg
Saknas
för
Inga inlägg
Det är ju hemskt att man måste välja mellan dom här filmerna, dom båda är ju riktiga mästerverk. Godfather drar ändå längsta stråt enligt mig, en film kan inte bli bättre än så enligt mig.

Godfather!
Inga inlägg
Saknas
för
Inga inlägg
Hmm, tufft... men jag lägger min röst på Gudfadern
Inga inlägg
Saknas
för
Inga inlägg
<-----

Behöver jag ens säga vilken film jag röstar på.
Inga inlägg
Saknas
för
Inga inlägg
[size=150:242u2a4m=150:242u2a4m][b:242u2a4m]Resultat Kvartsfinal 2[/b:242u2a4m][/size:242u2a4m]
[color=green:242u2a4m=green:242u2a4m]1: The Godfather: Part I | 14[/color:242u2a4m]
[color=darkred:242u2a4m=darkred:242u2a4m]2: The Shawshank Redemption | 9[/color:242u2a4m]

[b:242u2a4m]Viktig information[/b:242u2a4m]
Ronden avslutas fredag 23.59, nästa rond läggs [i:242u2a4m]troligtvis[/i:242u2a4m] upp dagen efter.

Läs igenom första inlägget.

Skriv inga kommentarar här utan i [url=http://moviezine.mine.nu/filmsnack/viewtopic.php?t=2056:242u2a4m]Allmänna diskussioner om Filmmästerskapet[/url:242u2a4m].

Endast medlemmar får rösta.

Det är nu dags för den första kvartsfinalerna, [u:242u2a4m]rösta endast om ni har sett båda filmerna som möts.[/u:242u2a4m]

Rösta genom att skriva den/de filmerna nu tycker ska vinna fajten mot den andra genom att skriva filmens namn och gärna en kommentar till varför ni röstar på den.

Resultatet presenteras på lördag och till skillnad mot de andra utslagstrådarna så kommer jag inte att presentera resultatet efter några dagar. Jag gör så för att spänningen inte ska förstöras. (Räkna inte ihop rösterna själva och skriv den aktuella ställningen i tråden.)

[size=150:242u2a4m=150:242u2a4m][b:242u2a4m]Kvartsfinal 3[/b:242u2a4m][/size:242u2a4m]
[size=125:242u2a4m=125:242u2a4m][b:242u2a4m]Filmernas väg genom tävlingen[/b:242u2a4m][/size:242u2a4m]
[b:242u2a4m]Schindler´s List[/b:242u2a4m]
Schindler´s List började Filmmästerskapet i Krig 1 där den hade en riktigt jämn och spännande kamp mot Steven Spielbergs andra film Saving Private Ryan. Det var ovisst ända in i det sista om vilken film som skulle vinna men tyvärr så blev det bara en betryggande andraplats.

Också i andra omgången så blev det en andraplats där den ganska klart fick stryk av Gladiator. Det positiva var väl att den slog The Matrix som hade vunnit sin grundomgång så det blev ändå en okej omgång även om det kanske borde ha skiljt lite mindre till Gladiator.

I omgång 3 så fick den riktigt tufft motstånd när den mötte The Shawshank Redemption och Saving Private Ryan som den blev besegrad av i första omgången. Men nu var rollerna helt annorlunda, Saving Private Ryan kom oväntat nog sist och efter en fin avslutning så vann faktiskt Schindler´s List gruppen strax före The Shawshank Redemption.

[b:242u2a4m]Goodfellas[/b:242u2a4m]
Martin Scorseses maffiafilm fick en riktigt tuff start då den gick vidare med endast 3 poängs marginal till sjätteplacerade The Godfather: Part II. Gruppen vanns klart av Brokeback Mountain och One Flew Over The Cuckoo's Nest och det var lite förvånande att den inte lyckades utmana dem lite mer även om den inte var någon favorit till segern.

Goodfellas har precis som Schindler´s List stött på The Shawshank Redemption på vägen till kvartsfinalen men skillnaden mellan dem är att Goodfellas förlorade. Ganska klart dessutom även om marginalen till trean Kill Bill Vol. 1 var nästan lika stor.

I omgång 3 blev det också en stabil andraplats där den åkte på stryk av en av de största förhandsfavoriterna, The Godfather: Part I. Den hade egentligen ingen större chans mot den och borde vara nöjd med andraplatsen efter att den slagit ut filmerna Titanic, Star Wars: Episode V och The Matrix.

[size=125:242u2a4m=125:242u2a4m][b:242u2a4m]Kvartsfinal 3[/b:242u2a4m][/size:242u2a4m]
Schindler´s List vs Goodfellas (Maffiabröder)
1753 inlägg
för
1753 inlägg
Goodfellas, aka Maffiabröder!
1161 inlägg
för
1161 inlägg
Min röst hamnar denna omgång på Schindler´s List
821 inlägg
för
821 inlägg
Goodfellas
4680 inlägg
för
4680 inlägg
[b:2v8qa31q]Goodfellas[/b:2v8qa31q]

Detta var sanslöst svårt...egentligen. Båda filmerna förtjänar att gå vidare, det är två mästerverk som ställs mot varandra. Men Goodfellas har alltid varit min favoritfilm så tyvärr Mr. Spielberg.
3462 inlägg
för
3462 inlägg
Det blir bara svårare och svårare. Att välja en av dessa filmer ur olika genrer är nästan omöjligt. Men med kniven mot strupen får det blir...Goodfellas.
781 inlägg
för
781 inlägg
Ja,alltså detta är så svårt sjukt..
Men jag måste nog säga [b:2ur9c4g9]Schindler´s List [/b:2ur9c4g9] trots allt,det är en för bra film för att inte gå vidare, iofs så är Goodfellas det oxå,men [b:2ur9c4g9]Schindler´s List [/b:2ur9c4g9]tar hem priset trots allt.
Du måste logga in för att kunna skriva i tråden. Att skapa ett konto är gratis och går blixtsnabbt. Logga in för att svara i tråden