Visa första inlägg
684 inlägg
för
684 inlägg
Schindler´s List helt klart!
Inga inlägg
Saknas
för
Inga inlägg
Godfellas
989 inlägg
för
989 inlägg
Godfellas
Inga inlägg
Saknas
för
Inga inlägg
Det är väl självklart att Schindler's List är den bättre filmen!
Inga inlägg
Saknas
för
Inga inlägg
Schindler´s list är mycket bättre och Godfellas har ingen chans.
Inga inlägg
Saknas
för
Inga inlägg
Schindler's List
Inga inlägg
Saknas
för
Inga inlägg
Schindler's List.. svårt val, men det här känns ändå som den bättre filmen
Inga inlägg
Saknas
för
Inga inlägg
Schindler's List är enligt mig den bättre filmen...
1055 inlägg
för
1055 inlägg
[b:21yzpo06]Godfellas[/b:21yzpo06]
3198 inlägg
för
3198 inlägg
Goodfellas. Inte en av mina favoritfilmer,men jag tycker inte om Schindlers List heller. SÅ min röst faller på Goodfellas.
Inga inlägg
Saknas
för
Inga inlägg
Schindlers list. Ingen av filmerna är någon av mina absoluta favoriter, men listan är lite bättre...
Inga inlägg
Saknas
för
(inlägget har redigerats)
Inga inlägg
Jisses va svårt...jag älskar båda filmerna skarpt (såg dom nyligen), men vilken är bäst?

Måste nog säga Godfellas, finns bara en De Niro...
Inga inlägg
Saknas
för
Inga inlägg
Schindler's List
Inga inlägg
Saknas
för
Inga inlägg
Schindler's List!
Inga inlägg
Saknas
för
Inga inlägg
Schindler´s List helt klart även om Goodfellas också är en kanonfilm.
Inga inlägg
Saknas
för
Inga inlägg
godfellas
Inga inlägg
Saknas
för
Inga inlägg
[quote="rilopoz":3h5stl83]Varfrö är det samma filmer igen? (a) :S[/quote:3h5stl83]

Haha, jag råkade posta fel inlägg.

[size=150:3h5stl83=150:3h5stl83][b:3h5stl83]Resultat Kvartsfinal 3[/b:3h5stl83][/size:3h5stl83]
[color=green:3h5stl83=green:3h5stl83]1: Schindler´s List | 12[/color:3h5stl83]
[color=darkred:3h5stl83=darkred:3h5stl83]2: Goodfellas | 10[/color:3h5stl83]

[b:3h5stl83]Viktig information[/b:3h5stl83]
Ronden avslutas fredag 23.59, nästa rond läggs [i:3h5stl83]troligtvis[/i:3h5stl83] upp dagen efter.

[u:3h5stl83]Läs igenom första inlägget och det här ordentligt.[/u:3h5stl83]

Skriv inga kommentarar här utan i [url=http://moviezine.mine.nu/filmsnack/viewtopic.php?t=2056:3h5stl83]Allmänna diskussioner om Filmmästerskapet[/url:3h5stl83].

Endast medlemmar får rösta.

Det är nu dags för den första kvartsfinalerna, [u:3h5stl83]rösta endast om ni har sett båda filmerna som möts.[/u:3h5stl83]

Rösta genom att skriva den/de filmerna nu tycker ska vinna fajten mot den andra genom att skriva filmens namn och gärna en kommentar till varför ni röstar på den.

Resultatet presenteras på lördag och till skillnad mot de andra utslagstrådarna så kommer jag inte att presentera resultatet efter några dagar. Jag gör så för att spänningen inte ska förstöras. (Räkna inte ihop rösterna själva och skriv den aktuella ställningen i tråden.)

[size=150:3h5stl83=150:3h5stl83][b:3h5stl83]Kvartsfinal 4[/b:3h5stl83][/size:3h5stl83]
[size=125:3h5stl83=125:3h5stl83][b:3h5stl83]Filmernas väg genom tävlingen[/b:3h5stl83][/size:3h5stl83]
[b:3h5stl83]Pulp Fiction[/b:3h5stl83]
Pulp Fiction började sin väg till kvartsfinalen i Action/Thriller 2 där den tog en klar och övertygande seger med hela 22 poäng före tvåan Sin City och 35 poäng till tredjeplacerade The Usual Suspects. Inte ens Return Of The King eller The Shawshank Redemption tog en så klar seger.

Andra omgången gick inte lika bara, där blev det bara en andra plats, 16 poäng efter The Fellowship Of The Ring. Den slog Saving Private Ryan som också vann sin grupp i grundomgången klart så det var ändå en okej omgång även om Tarantino säkert vill ha bättre resultat, vem vet vad han och hans brud hittar på annars.

Omgång 3 blev en rafflande uppgörelse mellan 2 av de största filmerna genom tiderna, Pulp Fiction och Gladiator, som även är 2 av mina personliga favoriter och det blev lika jämnt i tävlingen som det var för mig att skilja dem åt. Jag singlade slant och till slut blev det att Pulp Fiction hade en fullpoängare mer som gjorde att den vann gruppen.

[b:3h5stl83]The Fellowship Of The Ring[/b:3h5stl83]
Första omgången såg på förhand ut att bli en riktigt tuff grupp med hela LotR-trilogin och Gladiator som favoriter. The Return Of The King tog en klar seger och marginalen 17 poäng till tvåan var överraskande stor. The Fellowship Of The Ring fick inrikta sig på andra platsen där det blev en stenhård kamp med Gladiator och efter omgångens slut var det endast en poängs skillnad till brödraskapets fördel.

Trots motstånd av Pulp Fiction som den nu möter igen och Saving Private Ryan så blev det en klar seger i omgång 2 och den får därför anses som favorit till att gå vidare till semifinalen.

I omgång 3 så stötte den återigen på Return of The King och precis som förra gången så blev det en andraplats bakom den. Det blev däremot inte en lika hård kamp om andraplatsen även om Terminator 2 hade en bra inledning.

[size=125:3h5stl83=125:3h5stl83][b:3h5stl83]Kvartsfinal 4[/b:3h5stl83][/size:3h5stl83]
Pulp Fiction vs The Fellowship Of The Ring
1203 inlägg
för
1203 inlägg
Riktigt svårt! Både är otroliga men jag måste nog ändå välja Pulp Fiction!
781 inlägg
för
781 inlägg
Hmm..fy faen vad svårt.. Men tar nog ändå The Fellowship Of The Ring.
1753 inlägg
för
1753 inlägg
Håller med, inte lätt!

Det blir dock "Sagan om Ringen" även för min del.
Du måste logga in för att kunna skriva i tråden. Att skapa ett konto är gratis och går blixtsnabbt. Logga in för att svara i tråden