En väldigt intressant film på förhand med två väldigt bra skådespelare i spetsen, Russel Crowe och Christian Bale!
Regissören James Mangold har jag fullt förtroende för då han tidigare har regisserat Cop Land, Girl, Interrupted, Identity och Walk the Line...väldigt bra filmer enligt mig!
Handling: A small-time rancher agrees to hold a captured outlaw who's awaiting a train to go to court in Yuma. A battle of wills ensues as the outlaw tries to psych out the rancher.
Gillar handlingen skarpt av det lilla jag läst om filmen, blir spännande att se vem som spelar vem, har ingen aning om Bale är skurken och Crowe bonden eller om det är tvärtom! Hoppas att filmen blir riktigt bra, det var ett tag sedan jag såg en bra Western film!
Filmer håller på att filmas nu...
Fakta taget från IMDB
Saknas
för
(inlägget har redigerats)
Inga inlägg
Den här filmen tycker även jag ser mkt , mkt lovande ut. Skådespelarvalet blir inte bättre, och en westernrulle är det också
[url=http://movies.ign.com/articles/817/817740p1.html:2p6mrx9m]IGN: 3:10 To Yuma Review[/url:2p6mrx9m]
4.5/5
[url=http://www.rollingstone.com/reviews/movie/14539861/review/16255501/310_to_yuma:2p6mrx9m]Recension av Peter Travers[/url:2p6mrx9m]
3/4... Blir skum på Travers när han ger Shoot 'Em Up samma betyg som 3:10 To Yuma... Man ser ju tydligt att det är skillnad i kvalité på filmerna. Yuma kommer vara så mycket bättre.
4.5/5
[url=http://www.rollingstone.com/reviews/movie/14539861/review/16255501/310_to_yuma:2p6mrx9m]Recension av Peter Travers[/url:2p6mrx9m]
3/4... Blir skum på Travers när han ger Shoot 'Em Up samma betyg som 3:10 To Yuma... Man ser ju tydligt att det är skillnad i kvalité på filmerna. Yuma kommer vara så mycket bättre.
Saknas
för
Inga inlägg
Yep, för trailers ljuger aldrig.
Nu tror jag också att 3:10 kommer att vara bättre än Shoot 'Em Up, men kom igen.
Nu tror jag också att 3:10 kommer att vara bättre än Shoot 'Em Up, men kom igen.
[quote="Tyler":akelso6l]Yep, för trailers ljuger aldrig.
Nu tror jag också att 3:10 kommer att vara bättre än Shoot 'Em Up, men kom igen.[/quote:akelso6l]
Nej, jag vet att trailers ofta ljuger. Men Yuma verkar extremt mycket bättre. Bara det jag säger och inte att jag vet. Du behöver inte alltid komma med kommentarer så fort du får chansen. End of discussion.
Nu tror jag också att 3:10 kommer att vara bättre än Shoot 'Em Up, men kom igen.[/quote:akelso6l]
Nej, jag vet att trailers ofta ljuger. Men Yuma verkar extremt mycket bättre. Bara det jag säger och inte att jag vet. Du behöver inte alltid komma med kommentarer så fort du får chansen. End of discussion.
Saknas
för
Inga inlägg
3:10 to yuma verkar vara en riktigt bra western för en gång skull. Dock är ingen av skådespelarna några favoriter och Bale känndes lite fel castad men jag tror att man kan leva me det ändå och både som jag kännde det och som jag har läst så verkar det som att Ben Foster är fantastisk.
Saknas
för
Inga inlägg
[quote="Luke":pnph7fky]Du behöver inte alltid komma med kommentarer så fort du får chansen.[/quote:pnph7fky]Nej, men behöver du skriva alla dina inlägg? Nej. Snarare så att du vill.
Jag vill också.
Jag vill också.
Den här filmen verkar oerhört bra. Verkar vara den bästa western filmen på många många år! Christian Bale gillar jag! Och Russel Crowe. Måste försöka se American Psycho och någon mer film med Christian Bale.
Saknas
för
Inga inlägg
Då är filmen inne på 250-listan. Det kändes ändå ganska självklart att den skulle in, men frågan är hur länge den får stanna. Jag tycker dock att den verkar riktigt intressant. Skulle vara kul om de vågade göra något nytt med westerngenren...
Satan vilken bra film! Den förtjänar verkligen sin plats på imdb top-250. Både Bale och Crowe gör stabila insatser. Den som imponerar är Ben Foster som är en riktig badass. Givet biobesök i februari!
EDIT: Såg om filmen idag. Och jag tycker 4.5 var lite för högt betyg. Men en 4:a är den värd.
EDIT: Såg om filmen idag. Och jag tycker 4.5 var lite för högt betyg. Men en 4:a är den värd.
En mycket bra västern. Jag är inte mycket för genret, men den här är något speciellt. Men jag måste dock se om den, för den här kopian hade ingen text och min hörsel är inte den bästa, så jag missade en del saker. Så jag återkommer, men minst är den värd.
En bra film även om jag inte riktigt köper storyn. Bra samspel mellan Crowe och Bale.
Kan man få veta hur Ben Fosters insats var?
Saknas
för
Inga inlägg
Förstår inte hur folk kan sitta och titta på R5:an, för jag antar att det är det ni gör. Det var så ruskigt kasst ljud på den... kände exakt samma sak om Bourne, det gör inte filmen rättvisa.
Själv väntar man tills den kommer i riktigt ordentligt kvalle eller om jag kanske ser den på bio.
Själv väntar man tills den kommer i riktigt ordentligt kvalle eller om jag kanske ser den på bio.
Jag väntar tills det finns bättre kvalite! Under tiden får det bli några andra filmer!
Vad sägs om att faktiskt se den på bio? ... Kvalitén duger ...
Jag vill inte att vi diskuterar versioner av olika uploads, även om det inte refererar till någon sida så känns det bara fel att sitta och diskutera sådant på detta forum... Tack...
Jag vill inte att vi diskuterar versioner av olika uploads, även om det inte refererar till någon sida så känns det bara fel att sitta och diskutera sådant på detta forum... Tack...
Saknas
för
Inga inlägg
Jag har sett fram emot den här filmen svin länge nu och jag verkligen längtar tills den går upp på våra biografer =)
Saknas
för
Inga inlägg
[quote="Marcus":2qeu81lt]Vad sägs om att faktiskt se den på bio? ... Kvalitén duger ...
Jag vill inte att vi diskuterar versioner av olika uploads, även om det inte refererar till någon sida så känns det bara fel att sitta och diskutera sådant på detta forum... Tack...[/quote:2qeu81lt]
Precis som om folk vill lägga halva sitt studebidrag på några biobiljetter.
Nej du...
Ger rullen
Jag vill inte att vi diskuterar versioner av olika uploads, även om det inte refererar till någon sida så känns det bara fel att sitta och diskutera sådant på detta forum... Tack...[/quote:2qeu81lt]
Nej du...
Ger rullen
Saknas
för
Inga inlägg
[quote="Street":1ctxqd3d][quote="Marcus":1ctxqd3d]Vad sägs om att faktiskt se den på bio? ... Kvalitén duger ...
Jag vill inte att vi diskuterar versioner av olika uploads, även om det inte refererar till någon sida så känns det bara fel att sitta och diskutera sådant på detta forum... Tack...[/quote:1ctxqd3d]
Nej du...
Ger rullen [/quote:1ctxqd3d]
är du bra på matte ?
Jag vill inte att vi diskuterar versioner av olika uploads, även om det inte refererar till någon sida så känns det bara fel att sitta och diskutera sådant på detta forum... Tack...[/quote:1ctxqd3d]
Nej du...
Ger rullen [/quote:1ctxqd3d]
är du bra på matte ?
3462 inlägg
Jag såg filmen igår och oj vad bra filmen var. Riktigt skönt att se att det är möjligt att göra en vettig remake i modern tappning.
Jag köper storyn rakt av utan snack och Crowe som Wade är bara för skön. Men den som sticker ut mest är Ben Foster, riktigt imponerande insats av honom.
Jag pendlar mellan 4 och 4.5, har inte riktigt bestämt mig än
Det tråkiga är att filmen har flyttats fram ytterligare en månad och får nu svensk biopremiär 7 mars, men håll ut, den är värd det.
Jag köper storyn rakt av utan snack och Crowe som Wade är bara för skön. Men den som sticker ut mest är Ben Foster, riktigt imponerande insats av honom.
Jag pendlar mellan 4 och 4.5, har inte riktigt bestämt mig än
Det tråkiga är att filmen har flyttats fram ytterligare en månad och får nu svensk biopremiär 7 mars, men håll ut, den är värd det.