En väldigt intressant film på förhand med två väldigt bra skådespelare i spetsen, Russel Crowe och Christian Bale!
Regissören James Mangold har jag fullt förtroende för då han tidigare har regisserat Cop Land, Girl, Interrupted, Identity och Walk the Line...väldigt bra filmer enligt mig!
Handling: A small-time rancher agrees to hold a captured outlaw who's awaiting a train to go to court in Yuma. A battle of wills ensues as the outlaw tries to psych out the rancher.
Gillar handlingen skarpt av det lilla jag läst om filmen, blir spännande att se vem som spelar vem, har ingen aning om Bale är skurken och Crowe bonden eller om det är tvärtom! Hoppas att filmen blir riktigt bra, det var ett tag sedan jag såg en bra Western film!
Filmer håller på att filmas nu...
Fakta taget från IMDB
Saknas
för
Inga inlägg
Typiskt, det skulle passat så bra att se den på födelsedagen. Men som du säger lär den vara väl värd att vänta på, fast man kan väl lika gärna ha köpt den på import-DVD tills dess.
Saknas
för
(inlägget har redigerats)
Inga inlägg
Såg den här för ett par dagar sen. Mycket bra western-film även om den inte riktigt var vad jag hade väntat mig. Alla inblandade sköter sina roller grymt, framförallt Crowe, som Mats skrev, är fantastisk som Ben Wade och det är förmodligen enda gången utanför Gladiator som jag verkligen tyckt om honom. Lägg därpå till Christian Bale som aldrig är dålig så är ju skådespelarna avklarat. Ben Foster var också duktig men når inte upp till nämnda herrars insatser.
Tyckte dock mest om början i filmen, innan transporten började. Dan Evans bekymmer framställs på ett mycket bra sätt och med Bale i den rollen blir det liksom ännu bättre. Rånet av värdetransporten i början är också höjdpunkten för Crowe i filmen.
En stabil fyra, som lutar mer åt en trea än åt en femma (hmm, har jag skrivit det förut idag?), filmen blir sämre ju längre det går innan den rycker upp sig igen mot slutet och slutet är finemang.
Tyckte dock mest om början i filmen, innan transporten började. Dan Evans bekymmer framställs på ett mycket bra sätt och med Bale i den rollen blir det liksom ännu bättre. Rånet av värdetransporten i början är också höjdpunkten för Crowe i filmen.
En stabil fyra, som lutar mer åt en trea än åt en femma (hmm, har jag skrivit det förut idag?), filmen blir sämre ju längre det går innan den rycker upp sig igen mot slutet och slutet är finemang.
Såg den igår och vart väldigt imponerad.
Känns onödigt att repetera det alla tidigare nämnt, Grymt skådespeleri och grym story.
Vart lite rörd av slutet. Fint
Känns onödigt att repetera det alla tidigare nämnt, Grymt skådespeleri och grym story.
Vart lite rörd av slutet. Fint
Såg filmen idag och jag tyckte om den. Crowe gör en av de bättre rollerna (bäst i Gladiator) och även Bale är bra. Filmen har både action och spänning och betyget slutar på en stabil
Såg filmen nyss med familjen och alla fem är lika imponerade. Alltså här snackar vi [u:3v3jxypj]film[/u:3v3jxypj], [i:3v3jxypj]3:10 to Yuma[/i:3v3jxypj] är ett mästerverk. Man får verkligen western känslan och skådespelarna är suveräna och gör ett jävligt bra jobb med sina roller. Handlingen var toppen och filmen var ständigt spännande då [i:3v3jxypj]Ben[/i:3v3jxypj] (största boven i filmen) kunde hitta på någonting när som helst.
Slutet av filmen toppar alla mina favorit slut av någon film. Helt underbart!
Betyget blir en klockren fullpott
Slutet av filmen toppar alla mina favorit slut av någon film. Helt underbart!
Betyget blir en klockren fullpott
[img:3q4g5rtg]http://www.worstpreviews.com/images/310toyuma.jpg[/img:3q4g5rtg]
[b:3q4g5rtg]3:10 To Yuma[/b:3q4g5rtg]
Wow, vilken grymt bra film. Regissören James Mangold har gjort en alldeles suverän western. Snacka om att jag är nöjd med mitt köp.
3:10 To Yuma känns som en annorlunda western. Musiken är grymt bra, skådespelarna är utmärkta och filmen som helhet är jäkligt bra. Det är western när det är som bäst.
Russell Crowe och Christian Bale är lite av dagens De Niro och Pacino. Båda är fruktansvärt bra skådespelare och hade lika gärna kunnat byta roller här och det hade blivit lika bra. Jag måste säga att Crowe är enormt bra i sin roll. Det är en ren njutning att se honom. Bales roll är inte lika bra, men han gör det riktigt bra ändå så klart. Scenerna mellan de två är underbara att skåda. Jag har hört en del bra om Ben Foster också, men jag tycker att han är ganska överskattad i sin roll. Visst är han bra, men han är inte med särskilt mycket.
Filmen är grymt bra hela speltiden och slutet är grädden på moset.
Efter Walk The Line och nu 3:10 To Yuma har Mangold verkligen imponerat på mig. Det här är en western av mycket hög klass och skådespelarmässigt kan det nog inte bli mycket bättre idag.
[b:3q4g5rtg]3:10 To Yuma[/b:3q4g5rtg]
Wow, vilken grymt bra film. Regissören James Mangold har gjort en alldeles suverän western. Snacka om att jag är nöjd med mitt köp.
3:10 To Yuma känns som en annorlunda western. Musiken är grymt bra, skådespelarna är utmärkta och filmen som helhet är jäkligt bra. Det är western när det är som bäst.
Russell Crowe och Christian Bale är lite av dagens De Niro och Pacino. Båda är fruktansvärt bra skådespelare och hade lika gärna kunnat byta roller här och det hade blivit lika bra. Jag måste säga att Crowe är enormt bra i sin roll. Det är en ren njutning att se honom. Bales roll är inte lika bra, men han gör det riktigt bra ändå så klart. Scenerna mellan de två är underbara att skåda. Jag har hört en del bra om Ben Foster också, men jag tycker att han är ganska överskattad i sin roll. Visst är han bra, men han är inte med särskilt mycket.
Filmen är grymt bra hela speltiden och slutet är grädden på moset.
Efter Walk The Line och nu 3:10 To Yuma har Mangold verkligen imponerat på mig. Det här är en western av mycket hög klass och skådespelarmässigt kan det nog inte bli mycket bättre idag.
Saknas
för
Inga inlägg
Fy fan nu måste jag se den här filmen. Har den redan kommit på bio? Har väntat länge för att se den.
[quote="Jurassic_boy":qgl9wcr2]Fy fan nu måste jag se den här filmen. Har den redan kommit på bio? Har väntat länge för att se den. [/quote:qgl9wcr2]
Finns att köpa från USA bland annat, Ryssland också tror jag.
Finns att köpa från USA bland annat, Ryssland också tror jag.
Saknas
för
Inga inlägg
[quote="WaltX":22tr30jh][quote="Jurassic_boy":22tr30jh]Fy fan nu måste jag se den här filmen. Har den redan kommit på bio? Har väntat länge för att se den. [/quote:22tr30jh]
Finns att köpa från USA bland annat, Ryssland också tror jag.[/quote:22tr30jh]
Du menar biljetter eller DVD?
Finns att köpa från USA bland annat, Ryssland också tror jag.[/quote:22tr30jh]
Du menar biljetter eller DVD?
[quote="Jurassic_boy":ooruhm04][quote="WaltX":ooruhm04][quote="Jurassic_boy":ooruhm04]Fy fan nu måste jag se den här filmen. Har den redan kommit på bio? Har väntat länge för att se den. [/quote:ooruhm04]
Finns att köpa från USA bland annat, Ryssland också tror jag.[/quote:ooruhm04]
Du menar biljetter eller DVD?[/quote:ooruhm04]
DVD.
Edit: I Sverige har filmen premiär i Mars.
Finns att köpa från USA bland annat, Ryssland också tror jag.[/quote:ooruhm04]
Du menar biljetter eller DVD?[/quote:ooruhm04]
DVD.
Edit: I Sverige har filmen premiär i Mars.
[b:ezm9whuc]Ett mästerverk[/b:ezm9whuc]. Allting är perfekt med den här. [b:ezm9whuc]Slutet är makalöst[/b:ezm9whuc]. Så spännande att jag domnade nästan i armarna. Satt så stilla. Underbart. Allting. Speciellt att se Russel Crowe och Christian Bale spela mot varandra (med varandra också) för första gången, bland dom bästa par jag sett på film, minst samma klass som Al Pacino och Robert De Niro i Heat.
Dom gör båda första klassig skådespeleri, helt felfritt. Jag vill absolut se mer av dom tillsammans. Dom här två kommer ta över Robert De Niro och Al Pacinos roller när dom går bort/slutar med skådespeleriet.
Dom gör båda första klassig skådespeleri, helt felfritt. Jag vill absolut se mer av dom tillsammans. Dom här två kommer ta över Robert De Niro och Al Pacinos roller när dom går bort/slutar med skådespeleriet.
3462 inlägg
Det är ganska onödigt att skriva så gott som samma sak i både filmens tråd och i "Vilken film såg du senast?". Enda gången det är tillåtet att göra det är när man skriver om fler filmer där och kan då skriva kortfattat i "Vilken film såg du senast"-tråden. Du är definitivt inte ensam att göra det, men nu "tog jag dig på bar gärning" så att säga. Se det som en vänlig tillsägelse.
För övrigt tycker jag det är grymt kul att så otroligt många är inne på exakt samma spår, alla verkar älska den, inklusive jag själv.
För övrigt tycker jag det är grymt kul att så otroligt många är inne på exakt samma spår, alla verkar älska den, inklusive jag själv.
Okej, jag tänkte lägga till lite men var så trött så jag orkade inte skriva mer. Men det skall inte hända igen.
Jo, jag läste på IMDB's forum att många tycker väldigt illa om slutet:
Jo, jag läste på IMDB's forum att många tycker väldigt illa om slutet:
Saknas
för
Inga inlägg
3462 inlägg
Saknas
för
Inga inlägg
Det jag undrar över om det är så är varför han kallade på sin häst, den skulle han inte ha någon anledning att kalla på.
Saknas
för
Inga inlägg
3462 inlägg