Visa första inlägg
Inga inlägg
Saknas
för
(inlägget har redigerats)
Inga inlägg
[quote="Mats":1s303rgk]
Visa spoiler
[/quote:1s303rgk]
Visa spoiler
Inga inlägg
Saknas
för
Inga inlägg
[quote="Mats":2oxxtr3k]
Visa spoiler
[/quote:2oxxtr3k]

Visa spoiler

EDIT: Och som även Tyler skrev ovan.
3462 inlägg
för
3462 inlägg
Visa spoiler
2140 inlägg
för
2140 inlägg
Väldigt bra teorier ni kommer upp med här, grabbar. Men undrar ifall det finns något officiellt uttalande angående slutet? Jag tror att han:

Visa spoiler
Inga inlägg
Saknas
för
Inga inlägg
Något officiellt uttalande om slutet kommer väl filmskapare i princip aldrig med? Jag har fått uppfattningen att de föredrar att besökarna får dra sina egna slutsatser och diskutera filmen utan någon facit.
Inga inlägg
Saknas
för
Inga inlägg
Jag såg precis originalet
Visa spoiler
Inga inlägg
Saknas
för
Inga inlägg
Fan vilken bra westernrulle rent ut sagt!

För det första så är det riktigt kul att få se två av mina favoritskådisar Russel Crowe och Christian Bale i samma film. Dom har några gnistrande scener tillsammans som man verkligen avnjuter. Visst, det känns som om Crowe ger en aning bättre prestation, men Bale har samtidigt en väldigt tillbakalutad roll så det är lite svårt att bedöma. Förutom dessa två herrar så gör Ben Foster en också en riktigt bra insats.

Trots att den ligger på ungefär två timmar så kändes det som en väldigt snabb resa och en väldigt bra sådan. James Mangold har gjort en riktigt engagerande film som gör att man sympatiserar med huvudkaraktärerna samtidigt som den fångar Western-andan riktigt bra.

En riktigt välspelade film som får
3462 inlägg
för
3462 inlägg
[quote="Thomas":395e9mbr]Jag såg precis originalet
Visa spoiler
[/quote:395e9mbr]

Antagligen ska man nog inte jämföra dem alls. Mangolds version är ju helt klart mer anpassad för den moderna publiken och har gjort ett kanonjobb. Men du tycker alltså att Mangold har den bättre versionen?
Inga inlägg
Saknas
för
Inga inlägg
Ja absolut, framförallt så känns karaktärerna och historien mer välutvecklade och inte minst Ben Fosters karaktär får mer utrymme.

Visa spoiler

Men det blir lätt så när de har en film att gå efter, man kan lättare se vad som funkar och veta vad som kan göras bättre. Det märks i The Departed på ett liknande sätt med införandet av Wahlbergs karaktär som inte finns med i Infernal Affairs, även om man här bara ändrat redan existerande karaktärers roll och betydelse.
3462 inlägg
för
3462 inlägg
Hm, jag har faktiskt inte bestämt mig för vem som ska skriva recensionen för MZ. Ska jag göra det själv kanske
Inga inlägg
Saknas
för
Inga inlägg
Såg den inatt på flyget från Malaysia, lite småtrött och relativt utan förväntningar trots både Bale och Crowe.

Den var lite småseg i början, men efter ett tag så kommer den igång, och actinscener varvas med fina bilder över landskapet samt fantastisk musik. Allt blev bättre genom hela filmen och den avslutas presic som en film ska - på topp.

Orkar inte skriva så mkt mer pga av en del jetlag och sömnbrist, men betyget är en stark
2140 inlägg
för
2140 inlägg
Jaha, någon som kommit på fler teorier varför:

Visa spoiler
Inga inlägg
Saknas
för
Inga inlägg
[quote="Remus":3pxvharr]Jaha, någon som kommit på fler teorier varför:

Visa spoiler
[/quote:3pxvharr]

Remus, är du seriöst? Vadå teorier, det är väl ganska självklart...

A) Klappa sin häst
B ) Mata den
C) Använda hästen för att fly därifrån.

Svaret är B, otippat, nej.
2140 inlägg
för
2140 inlägg
Visa spoiler
3462 inlägg
för
3462 inlägg
[quote="Remus":1ba7awq5]
Visa spoiler
[/quote:1ba7awq5]

Visa spoiler
2140 inlägg
för
2140 inlägg
Precis Mats, du tog orden ur munnen på mig. Utmärkt skrivet! Det är så jag tror det kan vara. Det känns skönt att du tycker det låter möjligt och håller med mig.
Inga inlägg
Saknas
för
Inga inlägg
[quote="Remus":26dyjakq]Precis Mats, du tog orden ur munnen på mig. Utmärkt skrivet! Det är så jag tror det kan vara. Det känns skönt att du tycker det låter möjligt och håller med mig.[/quote:26dyjakq]

Varför känns det [i:26dyjakq]så skööönt [/i:26dyjakq] att Mats tror att du kan ha rätt?

Du gillar Mats va?
Inga inlägg
Saknas
för
Inga inlägg
Visa spoiler
2140 inlägg
för
2140 inlägg
Oj då, blev lilla Hector sur nu när det finns en till som tror att det kan vara mycket möjligt om min teori? Och att du kanske har fel? Är du en sån där person som alltid måste ha rätt och har du fel så blir du skit förbannad?

Och ja, Mats är en av dom trevligaste personerna här på forumet. Men det kunde lika gärna varit någon annan som jag gillar här på forumet som kunde hållit med mig så skulle jag ha skrivit ordet "skönt" också.
648 inlägg
för
648 inlägg
Såg just filmen.
Vackert foto, bra stämmning och mycket bra skådespeleri.
Något ryckig i tempot men en bra story som håller ändå.
Hade gärna sett mer av Ben Foster som Charlie Prince, en klart speciell figur.
En av de enda behållningarna för mig med Alpha Dog var just Ben Foster.
Min enda önskan hade varit lite mer bakgrund om de laglösa som kändes mer som statister.

Du måste logga in för att kunna skriva i tråden. Att skapa ett konto är gratis och går blixtsnabbt. Logga in för att svara i tråden