Visa första inlägg
Inga inlägg
Saknas
för
(inlägget har redigerats)
Inga inlägg
Mats är inte den enda som är lyrisk.

[i:3p0yhdno]En av Berlin Filmfestivals höjdpunkter, 300, fick sin världspremiär igår kväll och möttes av stående ovationer vid den utsålda visningen i Berlinale Palast. Närvarande vid visningen av filmen, som är inspirerad av serieförfattaren Frank Millers verk, var regissören Zack Snyder och skådespelarna Gerard Butler (Kung Leonidas) och Rodrigo Santoro (Xerxes).

Visningen avbröts vid flera tillfällen av spontana applåder och jubel från den 1700 man starka biopubliken.

- Det var mäktigt att vara närvarande vid världspremiären på Berlin Filmfestival och få uppleva de fantastiska reaktionerna, säger Zack Snyder.[/i:3p0yhdno]

Källa: Sandrew Metronomw
2140 inlägg
för
2140 inlägg
hahahaha! Den här filmen tror jag kommer bli väldigt väldigt stor! hahaha! Sånt här har jag aldrig varit med om att en ganska så "opopulär" film som inte är så känd blir så mottagen på premiären! Det här bådar gott. Sen kommer det troligtvis släppas en vanlig DVD och sen en "Director's Cut" med 25-40 minuter extra! Den blir att skaffa. Mums! Ska bli intressant hur högt den här kommer klättra i IMDB? Top 50? Top 20? Top 10?
821 inlägg
för
821 inlägg
Opopulär och inte så känd? Det är ju en enorm efterfrågan på den här filmen.
563 inlägg
för
563 inlägg
[quote="shitstorm":20gp63d5]Opopulär och inte så känd? Det är ju en enorm efterfrågan på den här filmen.[/quote:20gp63d5]

Nja, det skulle jag ju inte vilja säga i Sverige direkt. Det verkar som de flesta, som inte är filmfreaks som vi på detta forumet, inte äns har hört talas om filmen. Inte en enda av de "vanliga" biobesökarna som jag pratat vet vad det är för film. Visst kan det bli en stor hit men då måste reklamen börja rulla.....och det är snart. Som det är nu är jag lite skeptisk till om detta kommer bli en stor rulle. Visst kommer säkert folket som ser filmen tycka om den men frågan är ju hur många som kommer att se den.
2140 inlägg
för
2140 inlägg
Shitstorm, det är som Pust säger. Det är inte många som vet om den eller verkar bry sig eftersom dom flesta tror att den bara handlar om ett slag och en massa blod och döda kroppar. Den är faktiskt inte så "känd" men kan tänka mig det när recensioner börjar ramla in i Aftonbladet, Expressen och på internet och i alla slags tidningar från biografer t ex. Den här filmen är inte lika eftertraktad eller "känd" som dom flesta stora filmer var innan den gick på bio. Och dom flesta som vet om denna tror att den inte kommer bli bra alls.
989 inlägg
för
989 inlägg
exat, håller med pust, The Prestige blev ju ingen större hit i sverige heller ? men jag har ingen koll hu det gick i storstäderna.

för övrigt, ratingen på imdb, det är fett!
Inga inlägg
Saknas
för
Inga inlägg
shitstorm behöver ju inte mena bara i Sverige. Utomlands är den nog stor skulle jag tro.
1753 inlägg
för
1753 inlägg
[quote="Thomas":3dgc87wp]Mats är inte den enda som är lyrisk.

[i:3dgc87wp]En av Berlin Filmfestivals höjdpunkter, 300, fick sin världspremiär igår kväll och möttes av stående ovationer vid den utsålda visningen i Berlinale Palast. Närvarande vid visningen av filmen, som är inspirerad av serieförfattaren Frank Millers verk, var regissören Zack Snyder och skådespelarna Gerard Butler (Kung Leonidas) och Rodrigo Santoro (Xerxes).

Visningen avbröts vid flera tillfällen av spontana applåder och jubel från den 1700 man starka biopubliken.

- Det var mäktigt att vara närvarande vid världspremiären på Berlin Filmfestival och få uppleva de fantastiska reaktionerna, säger Zack Snyder.[/i:3dgc87wp]

Källa: Sandrew Metronomw[/quote:3dgc87wp]

Och här är lite pix från Berlinpremiären!
Inga inlägg
Saknas
för
Inga inlägg
Jag skulle nästan kunnat göra vad som helst för att få vara där när de visade 300. Visserligen skulle jag blivit smått irriterad av alla applåder (man applåderar ju när filmen är slut såklart). En av årets bästa filmen verkar den i alla fall vara. 300 verkar dessutom vara en stark kandidat till en bra placering på imdb top-250.
2140 inlägg
för
2140 inlägg
Verkligen drygt med alla applåder och alla "hurranden". Den här filmen längtar jag mest till nu! Den som väntar på något gott väntar aldrig för länge....

PS. Titta in mitt "antal inlägg", fan va coolt .
2408 inlägg
för
2408 inlägg
Jäklar, det blir ju bara och bättre! Kan inte hålla mig längre.
1161 inlägg
för
1161 inlägg
Har läst här i forumet om denna film och den verkar bli djävligt bra!
Rankingen på Imdb är ju grym. Nu så hoppas jag att denna film kommer till Karlstad. Vi fick ju inte hit Pan's Labyrint så nu håller jag tummarna!
Inga inlägg
Saknas
för
Inga inlägg
Skönt med positiv feedback från filmen. Ang längden så är det jäkligt synd den är så kort. En betydligt längre dir cut eller nåt hoppas man ju på.

En som dissat filmen rejält är Aftonbladet, läste tidningen idag och recensenten ansåg att den va pinsamt dålig. hehe..Den fullständiga recensionen fanns dock inte med.
4680 inlägg
för
4680 inlägg
Jens Peterson kommenterade som sagt 300 väldigt kort i sin krönika när han pratade om Berlins filmfestival:

[i:z1cnp7r7]"Hur den pinsamt usla ”300”, serietidningsaction som hyllar krig och övermänniskor, kunde hamna här är en gåta."[/i:z1cnp7r7]

Inga inlägg
Saknas
för
Inga inlägg
Jag fattar inte varför folk ska läsa så jävla mycket av filmer. Sin City är kvinnoförnedrande, den här hyllar krig. Vad fan gör Gladiator då? Kingdom of Heaven? Alla som handlar om gamla slag.

Pulp Fiction menar ju att lönnmördare är skitroliga.

Anyhoo, my point is: Det finns så jävla dumma människor.
2140 inlägg
för
2140 inlägg
Hahaha! Har snackat med Jens Petersson via e-mail och då verkade han kunna sin sak om filmer men nu ändrades det totalt!!
821 inlägg
för
821 inlägg
Menade såklart utomlands. Här i Sverige är det bara sketna svenska polisthrillers och göta kanal som är populära.
6342 inlägg
för
6342 inlägg
Nah, haka inte upp er på det. Den kommer säkert få fler dåliga recensioner, men majoriteten kommer ge den bra kritik så det är inget att haka upp sig på.
4680 inlägg
för
4680 inlägg
Jag tror inte att det inte var någon som hakade upp sig på det, alla håller nog med om att det var en ganska dum kommentar från herr Peterson.
2140 inlägg
för
2140 inlägg
Ja! Han måste ha varit full för sådär konstig var han inte förut iallafall!
Du måste logga in för att kunna skriva i tråden. Att skapa ett konto är gratis och går blixtsnabbt. Logga in för att svara i tråden