Visa första inlägg
Inga inlägg
Saknas
för
(inlägget har redigerats)
Inga inlägg
[quote="Anonymous":1l01tqrk]Sicket pucko. Hoppas han läser här och ser hur lite respekt man får från folket när man försöker leka rödvinsdrickande filmconnoisseur. Det funkar inte mister......du verkar dum, ointelligent och larvig. Som vissa här har tagit upp, du kan inte bara säga så om en film då får man se alla filmer på det visset. Gudfadern=ballt att vara maffia, the usual suspects = Bli skurk, det lönar sig. Leon = Skjut folk.....det e bra, du är snäll då.[/quote:1l01tqrk]

Ehm, jaha?

Denna film är riktigt taggande nu. Jag tycker att MZ ska köpa upp alla biljetter på premiären på någon biograf i Stockholm och dela ut till sina kära medlemmar. MZ-träff på 300 premiär. Kan det bli bättre?
470 inlägg
för
470 inlägg
[quote="Anonymous":1o0qtvsw]Sicket pucko. Hoppas han läser här och ser hur lite respekt man får från folket när man försöker leka rödvinsdrickande filmconnoisseur.[/quote:1o0qtvsw]

Jag kan inte förstå hur människor kan klanka ner på en persons åsikter om en film, utan att ha sett den själva! Han har åtminstone sett den, och har rätt att uttrycka sig i frågan. Tänk om den är så dålig som han tycker? Alla har rätt att tycka olika!

Jag tror och hoppas på att jag ska tycka som de som höjt den till skyarna givetvis. Men samtidigt måste man vara inställd på att man kanske inte tycker som dem. Sluta bli så irriterade på de som inte gillar en film, som ni inte sett själva!
4680 inlägg
för
4680 inlägg
Det var väl inte så mycket det faktum att han inte gillade den, vilket jag inte har några problem med, utan på vilket sätt han framförde kritiken: "serietidningsaction som hyllar krig och övermänniskor". Jag har ju så klart inte sett filmen ännu men jag har väldigt svårt att tro att man kan tolka filmens innnehåll på det viset. Ja, filmen beskriver hur spartanerna bara väljer ut de starkaste individerna o.s.v...men hyllar? Det känns som att det är att läsa in för mycket i det hela. Det är en film om stora, starka män som slåss för att försvara sitt land, om det är att hylla krig så visst.
Inga inlägg
Saknas
för
Inga inlägg
[url=http://media.movies.ign.com/media/040/040983/vids_1.html:2vzqwqzf]Nio nya klipp från 300![/url:2vzqwqzf]

Det ser ju grymt bra ut, jag struntar fullständigt i vad Peterson säger, jag tror inget annat än att 300 kommer att bli en av 2007s bästa filmer.
6342 inlägg
för
6342 inlägg
[quote="Richie":2i316ob9]Jag tror inte att det inte var någon som hakade upp sig på det, alla håller nog med om att det var en ganska dum kommentar från herr Peterson. [/quote:2i316ob9]

Inte för att vara dryg eller nåt, men det var ju hans åsikt. Hur dum än kommentaren var är det hans åsikt och han har lika stor rätt till att säga det som alla andra. (=

Personligen håller jag inte med honom om att den kommer vara så dålig, men däremot håller jag heller inte med om att den kommer vara så bra. Känns lite väl överhypad.
1055 inlägg
för
1055 inlägg
Snacka om positivt överraskad jag blev av att läsa resencionen idag av 300 här på MZ hela
Jag kommer lugnt att gå på bio på den här!..Oj jag är så exalterad och nu har jag prickat in 4 april på almanackan!..Det blir succe!
2140 inlägg
för
2140 inlägg
Oj oj oj! Jag är så hysterisk!! Är den så bra så att ni inte kunde vänta med att lägga ut recensionen? [b:2wd1sld0]Sa inte Mats att vi inte skulle vänta oss en recension under Februari månad??[/b:2wd1sld0] Hahahaha! Den här måste vara en av 2007 bästa filmer! Jag är så sugen på att se den! OJ! Snälla! Premiär efter sportlovs veckan! Snälla! Jag kan inte vänta! Blir nog bra att gå på den här premiären efter man har gjort halkkörningen! Det blir nog en dubbel dos av njutning!

Nej nu ska jag ut på gården och springa 100 varv runt huset så kanske jag inte är lika hysterisk längre!
4680 inlägg
för
4680 inlägg
Trevlig recension! Men det nämndes inget om fascistiska människoideal (som Gunnar Rehlin skrev i sin blogg från Berlins filmfestival) eller hyllande av övermänniskor. Lite besviken är jag allt.

Remus: Andas ut, andas in, andas ut, andas in...
2408 inlägg
för
2408 inlägg
Ja, mycket trevlig recension. Hoppas verkligen att den är så bra. Det blir definitivt ett biobesök.
1753 inlägg
för
1753 inlägg
[quote="Richie":2zlaelp3]Trevlig recension! Men det nämndes inget om fascistiska människoideal (som Gunnar Rehlin skrev i sin blogg från Berlins filmfestival) eller hyllande av övermänniskor. Lite besviken är jag allt.
[/quote:2zlaelp3]

Kanske för att det inte är en film som ska djupanalyseras alltför mkt...

"Gudfadern" hyllar maffian men det talas det inte högt om.
2140 inlägg
för
2140 inlägg
Hoppas jag kan få svar av Mats för denna "konstiga" händelse och ifall den berörde en på någotvis? Någonting måste det väl vara eftersom 300 Spartaner offrar sina liv? Exempel att Persierna börjar bryta igenom Spartanernas "mur" eller försvar och det blir lite sorlig musik och slow motion när dom kämpar förgäves. Eller blir det så att det sätts på lite hårdrock och spartarnerna faller ihop brottandes med en varsin "immortal"? Dessutom att Spartarnerna har elva pilar i sig (styck!).
3198 inlägg
för
3198 inlägg
Härligt. Men bara en snabb grej: För Mats har nämligen sagt följande:

[quote:36e5vew2]Jag har aldrig satt en femma på en film. Jag är av den övertygelsen att ingen film är perfekt, de går alltid att förbättra. [/quote:36e5vew2]

Inga inlägg
Saknas
för
Inga inlägg
Haha. Jag täntke också på det när han gav den en 5a. Jag minns mycket väl att han sa så i: Betygsättningstråden. Han får nog förklara sig själv
Inga inlägg
Saknas
för
Inga inlägg
Haha, så antingen är 300 den bästa och mest perfekta film Mats någonsin sätt, eller så har han gjort bort sig.

Grym recension iallafall, verkligen, får gåshud av att bara läsa den.
1753 inlägg
för
1753 inlägg
[quote="sa":2vzgnmhr]Haha, så antingen är 300 den bästa och mest perfekta film Mats någonsin sätt, eller så har han gjort bort sig.
[/quote:2vzgnmhr]

Jag tror på det förstnämnda, har också frågat om den verkligen slår Gladiator, men han är helt lyrisk.
Inga inlägg
Saknas
för
Inga inlägg
Efter MZ's recension längtar jag bara mer och mer efter denna film. Absolut den jag ser fram emot mest för tillfället. Blir definitvt till att gå och se den på premiärdagen.

Inga inlägg
Saknas
för
Inga inlägg
Jag är "rädd" för att den bara kommer att vara snygg. Fick den känslan från recensionen. Så själv är jag inte alls lika exalterade som dom flesta andra här verkar vara.
1753 inlägg
för
1753 inlägg
"Bara" snygg? Nja, det räckte för mig i "Sin City". Jag är möjligen rädd för att fighterna blir för långdragna och filmen för våldsam (andra gången jag såg "Kill Bill" började jag tycka att den är på tok för våldsam...)

2140 inlägg
för
2140 inlägg
Hoppas Mats kan svara snart?
Inga inlägg
Saknas
för
Inga inlägg
Kollade precis trailern och läste recensionen till denna film och blev faktiskt riktigt sugen på att se den. Har inte läst eller hört så mycket om den innan, men den verkar onekligen väldigt intressant. Tycker dessutom att Gerard Butler är ganska bra, även om jag knappt kände igen honom i trailern. Ska bli spännande att se.
Du måste logga in för att kunna skriva i tråden. Att skapa ett konto är gratis och går blixtsnabbt. Logga in för att svara i tråden