Visa första inlägg
2140 inlägg
för
(inlägget har redigerats)
2140 inlägg
Göra en 2:a av 300? Det skulle jag vilja se! vad skulle den heta då? 10.000? Baseras på alla dom 10.000 Spartaner som deltog i sista striden i filmen (tillsammans med 30.000 fira greker). Löjligt!
Inga inlägg
Saknas
för
Inga inlägg
Nej en 2a av 300 lär inte komma på film. Ungfär lika töntigt som om Gladiator 2 skulle komma. Dock så har jag läst nåt om en uppföljare till serietidningen, fast det var lite sluddrigt i artikeln. Inget riktigt svar liksom.
Inga inlägg
Saknas
för
Inga inlägg
Aa jag trodde också inte på det när jag hörde det.
Inga inlägg
Saknas
för
Inga inlägg
Såg precis filmen, den var helt okej. På Disc 2 fann jag även en del intressant extramaterial, nästan bättre än själva filmen
Inga inlägg
Saknas
för
Inga inlägg
[quote="Hero":3emu5hws]Nej en 2a av 300 lär inte komma på film. Ungfär lika töntigt som om Gladiator 2 skulle komma. Dock så har jag läst nåt om en uppföljare till serietidningen, fast det var lite sluddrigt i artikeln. Inget riktigt svar liksom.[/quote:3emu5hws]

Det talades ju om att göra en tvåa till Gladiator, men de kom aldrig på hur man skulle "återuppliva" Maximus.
Inga inlägg
Saknas
för
Inga inlägg
Ja, vi får vänta och se på vad som kommer att hända.
Inga inlägg
Saknas
för
Inga inlägg
[quote="Dr. Acula":d9794mow][quote="Hero":d9794mow]Nej en 2a av 300 lär inte komma på film. Ungfär lika töntigt som om Gladiator 2 skulle komma. Dock så har jag läst nåt om en uppföljare till serietidningen, fast det var lite sluddrigt i artikeln. Inget riktigt svar liksom.[/quote:d9794mow]

Det talades ju om att göra en tvåa till Gladiator, men de kom aldrig på hur man skulle "återuppliva" Maximus.
[/quote:d9794mow]

Aaa..De va därför jag nämde den filmen.
Inga inlägg
Saknas
för
Inga inlägg
http://www.vgcats.com/comics/images/070415.jpg

Hmm..
989 inlägg
för
989 inlägg
Dom har man blivit lite trötta på ja
Inga inlägg
Saknas
för
Inga inlägg
sjukt dålig film. så sjukt dålig. det enda den handlar om e krig, o de e de enda som e underhållande eftersom de ser maffigare ut än i Troja. Troja var osså dålig. alla såna fimer e dåliga. de e bara krigen som roar
Inga inlägg
Saknas
för
Inga inlägg
Motsägelsefullt av rang!
Du gillar bara krigen men det är ju bara krig säger du själv? Det går inte ihop alls!
Inga inlägg
Saknas
för
Inga inlägg
[quote="YesBox":2uv31ugv]sjukt dålig film. så sjukt dålig. det enda den handlar om e krig, o de e de enda som e underhållande eftersom de ser maffigare ut än i Troja. Troja var osså dålig. alla såna fimer e dåliga. de e bara krigen som roar [/quote:2uv31ugv]
Lite förvirrande
Inga inlägg
Saknas
för
Inga inlägg
Den där VG cats-serien skulle min bäste vän uppskatta.
Inga inlägg
Saknas
för
Inga inlägg
[quote="Leaf":27ak34vd]Motsägelsefullt av rang!
Du gillar bara krigen men det är ju bara krig säger du själv? Det går inte ihop alls![/quote:27ak34vd]

Ok, jag menar väl att filmen inte handlar om nåt förutom en arme' som vandrar o krigar. filmen e dålig. men visst den e underhållande.

lyckades jag den här gången?
3462 inlägg
för
3462 inlägg
Nu blev jag nyfiken. Förklara för mig och kanske andra hur en film som är dålig kan underhålla? En dålig film för mig är allt annat än underhållning.
Inga inlägg
Saknas
för
Inga inlägg
Du borde tänka lite på uttrycket: [i:2w4gk266]Think before you speak[/i:2w4gk266]
Inga inlägg
Saknas
för
Inga inlägg
Problemet med den här filmen är absolut inte att den innehåller mycket krig och våld, enligt mig, för krigsscenerna är bland det mest välgjorda jag har sett. Jag tycker problemet är att de flesta scener som inte innehåller våld och fighter är ganska sega och ointressanta. Det blir helt enkelt ganska tråkigt. Som sagt, fruktansvärt välgjord visuellt, men inte tillräckligt intressant.

Inga inlägg
Saknas
för
Inga inlägg
[quote="Mats":19lb1g4x]Nu blev jag nyfiken. Förklara för mig och kanske andra hur en film som är dålig kan underhålla? En dålig film för mig är allt annat än underhållning.[/quote:19lb1g4x]

En dålig film kan mycket väl underhålla en. JAg tycker inte att Troja är bra som film, men jag tycker att det är roligt att se när huvudpersonen krigar, just det är underhållande.

Pirates of the caribbean 2 är väldigt underhållande, action genom hela filmen, men är filmen Bra och har mycket handling och berör på så vis? Nix.

King Kong - hur grymt är det bara inte när han springer runt i djungeln och slåss med dinosarier. Sälva filmen tycker jag är dålig, men själva effekterna underhöll mig.

Förstår du nu hur jag tänker, Mats ? jag tycker att 300 saknade mycket handling och humor och att den slutade jättedåligt och att den är dålig, men jag tycker att det var roligt att titta på de välgjorde krigsscenerna. Dom var underhållande. men bara för att en film har grymma effekter som imponerar måste den inte vara bra.
3462 inlägg
för
3462 inlägg
Nej, jag förstår fortfarande inte. Men det verkar ju kanon att du kan hitta underhålling i dåliga filmer. Jag sitter bara och gäspar och väntar på att eländet ska ta slut.

Du får ha i åtanke att filmen baseras på Frank Millers serieroman som i sin tur baseras löst på det historiska slaget vid Thermopyle. Handlingen är relativt "simpel" om man exempelvis jämför med Gladiator. Det finns heller inget utrymme för humor i sådan här allvarlig och tragisk historia, det skulle bara kännas fel.
1427 inlägg
för
1427 inlägg
En kort fråga, varför ligger filmen på dvd-aktuell, den är ju typ en-två månader ifrån dvd-premiären.
Du måste logga in för att kunna skriva i tråden. Att skapa ett konto är gratis och går blixtsnabbt. Logga in för att svara i tråden