[b:2m3ro8fl]300[/b:2m3ro8fl]
Regissören bakom den hyllade Dawn Of The Dead 2004 Zack Snyder ska göra en episk film på den grafiska novellen 300, skriven av Frank Miller. Titlen 300 syftar på antalet grekiska soldater ledda av kungen av Sparta som i slaget av Thermopylae slogs mot en flera gånger större arme av perser. Slaget ska inspirerat hela Grekland att gå samman för att gå emot perserna.
Ser fram emot denna filmen, fast man inte vet så mkt än om den, förutom det intressanta manuset. Zack Snyders första film, zombie remaken var extremt snygg, cool musik och väldigt bra val av skådespelare och hade bra stäming. Denna är kanske är den episka filmen vi väntat på efter Gladiator!
Det verkar som en film med samma handling gjordes 1962, The 300 Spartans. Fast den är väl inte baserad på Millers novell då!
[b:2m3ro8fl]Premiär:[/b:2m3ro8fl] 2006
[b:2m3ro8fl]Regi:[/b:2m3ro8fl] Zack Snyder
[b:2m3ro8fl]Manus:[/b:2m3ro8fl] Frank Miller, Zack Snyder, Kurt Johnstad, Michael Gordon,
[b:2m3ro8fl]Genre:[/b:2m3ro8fl] Action/Äventyr/Drama
[b:2m3ro8fl]I Rollerna:[/b:2m3ro8fl]
[b:2m3ro8fl]Musik:[/b:2m3ro8fl] Tyler Bates
[b:2m3ro8fl]Producent:[/b:2m3ro8fl] Mark Canton, Gianni Nunnari, Frank Miller
[url=http://www.imdb.com/title/tt0416449/:2m3ro8fl]300[/url:2m3ro8fl]
[url=http://www.imdb.com/title/tt0055719/:2m3ro8fl]The 300 Spartans[/url:2m3ro8fl]
Saknas
för
(inlägget har redigerats)
Inga inlägg
[quote="Ludwig M. Bile":283r5g6o]En kort fråga, varför ligger filmen på dvd-aktuell, den är ju typ en-två månader ifrån dvd-premiären.[/quote:283r5g6o]
Vart borden den ligga då? Slutat gå på bio och är [b:283r5g6o]AKTUELL[/b:283r5g6o] på DVD.
Vart borden den ligga då? Slutat gå på bio och är [b:283r5g6o]AKTUELL[/b:283r5g6o] på DVD.
Saknas
för
Inga inlägg
Gå in på den här jag lovar er ni kommer inte ångra er, låten kommer ni garanterat känna igen: http://www.youtube.com/watch?v=zsV3bHKr ... ted&search
Saknas
för
Inga inlägg
Men det är ju så historian slutar ju dom kan ju inte hitta på ett nytt slut, för då skulle den inte vara verklighetsbaserad(bortsett från pckelryggen,5 meter stora monster)...
Saknas
för
Inga inlägg
[quote="Bigproof":9cwyuy3m]Men det är ju så historian slutar ju dom kan ju inte hitta på ett nytt slut, för då skulle den inte vara verklighetsbaserad(bortsett från pckelryggen,5 meter stora monster)...[/quote:9cwyuy3m]
det var mycket som inte var verkligt baserat på historien. dels att de inte bara var 300 utan det var 700 thespianer och 7000 andra greker. och slutet var bara helt fel. slutet skulle det vara 1000 greker i en kulle men det gjorde så att det bara var spartaner och cirka 50 överlevande. Det är nog lite till som inte är verklighets baserat men jag tycker nog att denna film var bra. kan inte längta till DVD'n....
det var mycket som inte var verkligt baserat på historien. dels att de inte bara var 300 utan det var 700 thespianer och 7000 andra greker. och slutet var bara helt fel. slutet skulle det vara 1000 greker i en kulle men det gjorde så att det bara var spartaner och cirka 50 överlevande. Det är nog lite till som inte är verklighets baserat men jag tycker nog att denna film var bra. kan inte längta till DVD'n....
Saknas
för
Inga inlägg
[quote="chinese_nisse":3che1vga][quote="Bigproof":3che1vga]Men det är ju så historian slutar ju dom kan ju inte hitta på ett nytt slut, för då skulle den inte vara verklighetsbaserad(bortsett från pckelryggen,5 meter stora monster)...[/quote:3che1vga]
det var mycket som inte var verkligt baserat på historien. dels att de inte bara var 300 utan det var 700 thespianer och 7000 andra greker. och slutet var bara helt fel. slutet skulle det vara 1000 greker i en kulle men det gjorde så att det bara var spartaner och cirka 50 överlevande. Det är nog lite till som inte är verklighets baserat men jag tycker nog att denna film var bra. kan inte längta till DVD'n....[/quote:3che1vga]
filmen har aldrig sagt att den ska skildra hur det var ..den är baserad på frank millers grafiska novell som alla borde veta och han har bara lånat lite från detta slag till sin novell ..så jag fatta inte varför alla tro att den ska vara verklig för .när den inte är det från början
det var mycket som inte var verkligt baserat på historien. dels att de inte bara var 300 utan det var 700 thespianer och 7000 andra greker. och slutet var bara helt fel. slutet skulle det vara 1000 greker i en kulle men det gjorde så att det bara var spartaner och cirka 50 överlevande. Det är nog lite till som inte är verklighets baserat men jag tycker nog att denna film var bra. kan inte längta till DVD'n....[/quote:3che1vga]
filmen har aldrig sagt att den ska skildra hur det var ..den är baserad på frank millers grafiska novell som alla borde veta och han har bara lånat lite från detta slag till sin novell ..så jag fatta inte varför alla tro att den ska vara verklig för .när den inte är det från början
en av årets filmer!! ett måste i min dvd samling.. nån fortsättning pågång??
Saknas
för
Inga inlägg
[quote="danne80":24kp4puu]nån fortsättning pågång??[/quote:24kp4puu]
Va, menar du om en uppföljare är på G? Det tror jag verkligen inte.
Är denna filmen ute på DVD än? Om inte, varför dröjer det så?
Va, menar du om en uppföljare är på G? Det tror jag verkligen inte.
Är denna filmen ute på DVD än? Om inte, varför dröjer det så?
Saknas
för
Inga inlägg
[quote="danne80":1boswetk]en av årets filmer!! ett måste i min dvd samling.. nån fortsättning pågång??[/quote:1boswetk]
DVDen kommer ut i slutet av September som det står om du klickar på DVD där längst upp åt höger.
Någon uppföljare skulle det nog inte bli. alla 300 dog ju antagligen så det kommer inte precis tillbaks. Men däremot om det skulle komma en efterföljare skulle det vara hur grekerna besegrade perserna.
DVDen kommer ut i slutet av September som det står om du klickar på DVD där längst upp åt höger.
Någon uppföljare skulle det nog inte bli. alla 300 dog ju antagligen så det kommer inte precis tillbaks. Men däremot om det skulle komma en efterföljare skulle det vara hur grekerna besegrade perserna.
Saknas
för
Inga inlägg
9 dagar kvar till USA-release, ska bli skoj att se den igen.
Den finns redan i lager hos dvdfromkorea. Det är en steelbook och har 2 discar.
Saknas
för
Inga inlägg
Har sett filmen två gånger, orkar inte se den mer. För dryg.
Saknas
för
Inga inlägg
Yesbox - den gick på bio i april..När den kommer på dvd i aug i sverige så har det gått 5-6 månader. Rätt normalt.
Saknas
för
Inga inlägg
[quote="Bigproof":97avsply]Jag tror den kommer ut den 21 augusti[/quote:97avsply]
22 augusti är det.
22 augusti är det.
Saknas
för
Inga inlägg
Jag förstår inte varför MZ gett filmen en femma. Filmens krigscener är väldigt underhållande. Men storyn bygger ju bara på en arme' som vandrar en sträcka och sedan krigar för sitt land (eller något i den stilen).
Så hur kan man ge filmen en femma? Känns som att krigscenerna håller upp betyget, men ska verkligen effekterna eller de snygga krigen vara anledningen till det höga betyget och inte storyn?
300 är inte storslagen på något vis...
Så hur kan man ge filmen en femma? Känns som att krigscenerna håller upp betyget, men ska verkligen effekterna eller de snygga krigen vara anledningen till det höga betyget och inte storyn?
300 är inte storslagen på något vis...
Saknas
för
Inga inlägg
Storyn är väldigt, bra dom försvarar sitt land vad mer behöver man säga.
Saknas
för
Inga inlägg
Man behöver säga mycket mer. Bara för att de försvarar sitt land ska de väl inte få fem feta pluppar? Finns säkert fler filmer med en arme' som försvarar sitt land. Varför inte ge dem alla krigsfilmer varsin femma...?
Om krigen i 300 inte varit så maffiga skulle filmen inte vara något.
Inga repliker berör, knappt någon humor vad jag minns. Och storyn är så lättgjord
Om krigen i 300 inte varit så maffiga skulle filmen inte vara något.
Inga repliker berör, knappt någon humor vad jag minns. Och storyn är så lättgjord
Saknas
för
Inga inlägg
[quote="YesBox":do6i4mmi]Jag förstår inte varför MZ gett filmen en femma. Filmens krigscener är väldigt underhållande. Men storyn bygger ju bara på en arme' som vandrar en sträcka och sedan krigar för sitt land (eller något i den stilen).
300 är inte storslagen på något vis...[/quote:do6i4mmi]
Enligt mej är den årets största underhållning... Dem "skiter" helt enkelt i storyn. Underhållning för 13+ skulle jag säga. SPARTANS WHAT IS YOUR PROFFESION? Svar: AO AO AO!!!
Klart och tydligt att man förstår att detta är underhållning.
Jag tror Alexander eller Mats eller någon som skrev den där rescensionen tycker som jag.Über Underhållning av högsta grad. sen var Transformers bra också
[quote="YesBox":do6i4mmi]Man behöver säga mycket mer. Bara för att de försvarar sitt land ska de väl inte få fem feta pluppar? Finns säkert fler filmer med en arme' som försvarar sitt land. Varför inte ge dem alla krigsfilmer varsin femma...? Wink
Om krigen i 300 inte varit så maffiga skulle filmen inte vara något. Big Grin
Inga repliker berör, knappt någon humor vad jag minns. Och storyn är så lättgjord Laugh[/quote:do6i4mmi]
Inte alla krigsfilmer hade sådana grymma krigsscener som "300" som Tex när Leonidas "Soloar" Hela skitet i striden, Med det menar jag att han tog typ 20 Personer utan sina soldaters hjälp. Krigscenerna var välgjorda tyckte jag. inte som Tex andra "Rädda Menige Ryan" där man använder fegt automat vapen och inte sina egna "skills"
300 är inte storslagen på något vis...[/quote:do6i4mmi]
Enligt mej är den årets största underhållning... Dem "skiter" helt enkelt i storyn. Underhållning för 13+ skulle jag säga. SPARTANS WHAT IS YOUR PROFFESION? Svar: AO AO AO!!!
Klart och tydligt att man förstår att detta är underhållning.
Jag tror Alexander eller Mats eller någon som skrev den där rescensionen tycker som jag.Über Underhållning av högsta grad. sen var Transformers bra också
[quote="YesBox":do6i4mmi]Man behöver säga mycket mer. Bara för att de försvarar sitt land ska de väl inte få fem feta pluppar? Finns säkert fler filmer med en arme' som försvarar sitt land. Varför inte ge dem alla krigsfilmer varsin femma...? Wink
Om krigen i 300 inte varit så maffiga skulle filmen inte vara något. Big Grin
Inga repliker berör, knappt någon humor vad jag minns. Och storyn är så lättgjord Laugh[/quote:do6i4mmi]
Inte alla krigsfilmer hade sådana grymma krigsscener som "300" som Tex när Leonidas "Soloar" Hela skitet i striden, Med det menar jag att han tog typ 20 Personer utan sina soldaters hjälp. Krigscenerna var välgjorda tyckte jag. inte som Tex andra "Rädda Menige Ryan" där man använder fegt automat vapen och inte sina egna "skills"