Visa första inlägg
Inga inlägg
Saknas
för
(inlägget har redigerats)
Inga inlägg
[quote="YesBox":2qe8xs5g]Jag förstår inte varför MZ gett filmen en femma. Filmens krigscener är väldigt underhållande. Men storyn bygger ju bara på en arme' som vandrar en sträcka och sedan krigar för sitt land (eller något i den stilen).[/quote:2qe8xs5g]Säger killen som ger Spider-Man 3 en femma... du vill ha 14 så att man tappar bort sig?

Filmen handlar om patriotism, ära och stå upp för vad man anser är rätt (även om krig aldrig är den rätta lösningen, but you get my drift). Därtill är det en actionrulle i 120 och pure underhållning, fullsmockat med ordentligt coola repliker. Den stora (enda) bristen i filmen är sidostoryn med frun, som inte är med i serien och det märks, för den är så mycket klyschigare. Och tjejer kan inte hålla krigstal... kolla på Pirates 3 när Keira ska peppa... det går inte.

Sen är det förstås bara positivt att den är homoerotisk med 300 män i läderkalsonger som gnider sig mot varandra.
Inga inlägg
Saknas
för
Inga inlägg
[quote="Tyler":1az6n59u][quote="YesBox":1az6n59u]Jag förstår inte varför MZ gett filmen en femma. Filmens krigscener är väldigt underhållande. Men storyn bygger ju bara på en arme' som vandrar en sträcka och sedan krigar för sitt land (eller något i den stilen).[/quote:1az6n59u]Säger killen som ger Spider-Man 3 en femma.[/quote:1az6n59u]

Tyler... spider-man 3 har enormt mycket mer handling än 300, och jag är inte den enda som gett filmen en femma eller tycker att den är riktigt bra, även om du tror det.

Men när det gäller 300 verkar det som att man struntat i storyn och gett filmen högt betyg pga den coola krigsunderhållningen.
Om krigen varit sämre gjorda och inte alls speciella, vad skulle då vara speciellt med filmen...?

Nåja, olika åsikter...
Inga inlägg
Saknas
för
Inga inlägg
Ja, Spider-Man 3 har sisådär 14 gånger mer story än de flesta filmer eftersom Spidey 3 spretar åt alla håll och har 14 olika, fattiga, storylines utan djup och som aldrig avslutas riktigt ordentligt. Ett rejält hafsverk.

[quote="YesBox":281x4wvv]Om krigen varit sämre gjorda och inte alls speciella, vad skulle då vara speciellt med filmen...?[/quote:281x4wvv]Men... då kan man ju säga så om alla filmer. Om Spider-Man bara hade handlat om Peter Parker och MJ istället för om Spider-Man, om Brokeback Mountain inte hade cirkulerat kring deras relation utan istället om två olika livshistorier som inte binds ihop alls etc.
Inga inlägg
Saknas
för
Inga inlägg
Men saken är ju den att om 300:s krig inte varit lika snygga, men endå varit med i filmen, fast inte märkvärdiga, skulle de flesta nog inte tycka att den var så bra.
Om effekterna i tex spider-man varit mycket sämre skulle vi kanske endå gillat storyn mycket.
Inga inlägg
Saknas
för
Inga inlägg
Jag ska låta Tyler äga sönder dig. Men måste bara påpeka: Effekterna är en stor del av den filmen. Hade Cin Sity varit lika bra om den var gjord på ett vanligt sätt? Troligen inte..
Inga inlägg
Saknas
för
Inga inlägg
Så hur bra en film är beror på hur snygga effekter den har?
Inga inlägg
Saknas
för
Inga inlägg
[quote="YesBox":3hlj1lt6]Men saken är ju den att om 300:s krig inte varit lika snygga, men endå varit med i filmen, fast inte märkvärdiga, skulle de flesta nog inte tycka att den var så bra.
Om effekterna i tex spider-man varit mycket sämre skulle vi kanske endå gillat storyn mycket.[/quote:3hlj1lt6]Spidey har redan dåliga effekter, i alla fall trean.

Men det är dumt att tänka sådär, för då kan man ju som sagt göra det om varenda film man ser. I Spider-Man-filmerna är det ju Spidey som man först och främst vill se, det är huvudingrediensen i de filmerna likt den coola stilen och krigsscenerna är huvudingrediensen i 300.
Inga inlägg
Saknas
för
Inga inlägg
Okej. Försöker du alltså tala om att 300 har fått en femma pga krigsscenerna och inte storyn? ...Var nog så detta började, tror jag. Ville i alla fall komma till att man borde betygsätta filmer efter deras story...
Inga inlägg
Saknas
för
Inga inlägg
Mats skriver ju det själv, det är ren och skär underhållning, rått så in i helvete och jag håller med honom om det mesta han säger i hans recension. Man ser väl på film för att bli underhållen, eller, beroende på humör och vad det är för film, för att bli berörd.

Film är underhållning, och 300 underhåller så mycket att den får en femma. Spider-Man 3 gör samma sak, men får bara en trea om man nu ska gå efter MovieZine. För du kan inte säga att du blir berörd av Spidey 3. Man blir fan så mycker mer berörd av människor som slåss för sitt land än för Peter Parker när han blir dumpad av MJ.
Inga inlägg
Saknas
för
Inga inlägg
300 och Spider bör inte ens få jämföras ^^ YesBox, lust att dra iväg ett PM till mig vad du har för filmer du gett 5/5? Skulle gärna vilja se några så jag kan se om du har någon talan om film ens Inget taskigt menat, men du verkar inte ha samma smak som mig..
Inga inlägg
Saknas
för
Inga inlägg
[quote="Tyler":1njac4eg]
Spider-Man 3 gör samma sak, men får bara en trea om man nu ska gå efter MovieZine. För du kan inte säga att du blir berörd av Spidey 3. Man blir fan så mycker mer berörd av människor som slåss för sitt land än för Peter Parker när han blir dumpad av MJ.[/quote:1njac4eg]

300 underhåller mig max två gånger. Filmer som spidy 3 tröttnar jag inte på länge.
Jag tycker att 300 bara har sina krigsscener att imponera med max två gånger. Hur många gånger skulle du orka se den innan du tröttnade?

Berörd? Nej, inte tillräckligt.

SkruMp: "talan om film ens". Det är ju trots allt i fråga om åsikter. Och nej jag brukar inte ge många filmer en femma. 300 skulle nog få en tvåa av mig...
Inga inlägg
Saknas
för
Inga inlägg
[quote="YesBox":383i2pws][quote="Tyler":383i2pws][quote="YesBox":383i2pws]Jag förstår inte varför MZ gett filmen en femma. Filmens krigscener är väldigt underhållande. Men storyn bygger ju bara på en arme' som vandrar en sträcka och sedan krigar för sitt land (eller något i den stilen).[/quote:383i2pws]Säger killen som ger Spider-Man 3 en femma.[/quote:383i2pws]

Tyler... spider-man 3 har enormt mycket mer handling än 300, och jag är inte den enda som gett filmen en femma eller tycker att den är riktigt bra, även om du tror det.

Men när det gäller 300 verkar det som att man struntat i storyn och gett filmen högt betyg pga den coola krigsunderhållningen.
Om krigen varit sämre gjorda och inte alls speciella, vad skulle då vara speciellt med filmen...?

Nåja, olika åsikter...[/quote:383i2pws]

Kan hålla med Tyler där med otroligt grymma film repliker. Rättare sagt de bästa jag hört i film historien låt mej dra upp ett exempel: MADNESS?! THIS IS SPARTA *kick*. Otroligt bra och välbekvämt underhållande replik vad har spider-man 3 för bra repliker? Exempel: Do you forgive me?.. aargh och slutet i spider man 3 var ju bara så lol... efter allt jag sett så var det en bra slut strid och ett dåligt slut som visades i filmen.

Jag kan också hålla med om att Storyn är för dålig eller så kanske bara Zack Snyder bara att dagens ungar ska lära sej lite sämre historia...
Inga inlägg
Saknas
för
Inga inlägg
Men hur kan ni säga att storyn är [i:1e1roy2e]dålig[/i:1e1roy2e]? Vad är det för dålig story? Hur hade ni velat se den då? Vilken story förväntade ni er..?
Inga inlägg
Saknas
för
Inga inlägg
[quote="SkruMp":1wh93xk0]Men hur kan ni säga att storyn är [i:1wh93xk0]dålig[/i:1wh93xk0]? Vad är det för dålig story? Hur hade ni velat se den då? Vilken story förväntade ni er..?[/quote:1wh93xk0]

Jag förväntade mej hela... inte att en Pers kommer fram och dör. Det enda de visade var att Spartanerna var de bästa i början. slutet var ju bara strider och ett långt tal "No retreat, no surrender" från Leonidas. Jag förväntade mej en 3tim lång film med massor historia.
Inga inlägg
Saknas
för
Inga inlägg
Jag säger att storyn är dålig, för att den inte bygger på mycket, att slåss för ära, en replik som filmen kanske borde bygga lite mer handling på, och inte bara upprepa då och då.
Inga inlägg
Saknas
för
Inga inlägg
Ja, dom slåss för ära? Vad har Spindelmannen för handling som är så speciell då? ^^ Förstår verkligen inte hur Spiderman kan bli så jääävla bra men 300 medioker?
Inga inlägg
Saknas
för
Inga inlägg
[quote="SkruMp":xvfjy3pj]Ja, dom slåss för ära? Vad har Spindelmannen för handling som är så speciell då? ^^ Förstår verkligen inte hur Spiderman kan bli så jääävla bra men 300 medioker?[/quote:xvfjy3pj]

Hoppas ni bara inte tar detta rasistiskt... Landet=fullt av araber=inga araber vill se dem själva dö i film=dåligt med pengar... inte så mycket mer. filmen har fått oerhört många kritiker från Iran(föredetta Persien)...
Inga inlägg
Saknas
för
Inga inlägg
Saken med spindelmannens handling är att den tex har så mycket detaljer. Tycker inte att 300:s handling har det.
Inga inlägg
Saknas
för
Inga inlägg
[quote="YesBox":n6qxwwqd]300 underhåller mig max två gånger. Filmer som spidy 3 tröttnar jag inte på länge.[/quote:n6qxwwqd]För att den är så otroligt engagerande när MJ för tredje filmen irad blir kidnappad?

[quote="YesBox":n6qxwwqd]Jag tycker att 300 bara har sina krigsscener att imponera med max två gånger.[/quote:n6qxwwqd]Säger du att 300 bara har två bra krigsscener? Du skojar.

[quote="YesBox":n6qxwwqd]Hur många gånger skulle du orka se den innan du tröttnade?[/quote:n6qxwwqd]Hmmz, såg den två gånger på bio på tre dagar när den kom, och sen införskaffade jag den olagligt och såg den typ två gånger till innan jag raderade den eftersom jag inte vill förstöra den. Än har jag verkligen inte tröttnat, men brukar hålla mig från filmer jag älskar så länge som möjligt för att jag ska få samma härliga "unika" upplevelse varje gång.

[quote="YesBox":n6qxwwqd]Berörd? Nej, inte tillräckligt.[/quote:n6qxwwqd]Men du berörs av Peter Parker's kärleksproblem?
Inga inlägg
Saknas
för
Inga inlägg
[quote="chinese_nisse":107sl06g][quote="SkruMp":107sl06g]Ja, dom slåss för ära? Vad har Spindelmannen för handling som är så speciell då? ^^ Förstår verkligen inte hur Spiderman kan bli så jääävla bra men 300 medioker?[/quote:107sl06g]

Hoppas ni bara inte tar detta rasistiskt... Landet=fullt av araber=inga araber vill se dem själva dö i film=dåligt med pengar... inte så mycket mer. filmen har fått oerhört många kritiker från Iran(föredetta Persien)...[/quote:107sl06g]
Det där är fullt och ständigt obegripligt...
Du måste logga in för att kunna skriva i tråden. Att skapa ett konto är gratis och går blixtsnabbt. Logga in för att svara i tråden