[b:2m3ro8fl]300[/b:2m3ro8fl]
Regissören bakom den hyllade Dawn Of The Dead 2004 Zack Snyder ska göra en episk film på den grafiska novellen 300, skriven av Frank Miller. Titlen 300 syftar på antalet grekiska soldater ledda av kungen av Sparta som i slaget av Thermopylae slogs mot en flera gånger större arme av perser. Slaget ska inspirerat hela Grekland att gå samman för att gå emot perserna.
Ser fram emot denna filmen, fast man inte vet så mkt än om den, förutom det intressanta manuset. Zack Snyders första film, zombie remaken var extremt snygg, cool musik och väldigt bra val av skådespelare och hade bra stäming. Denna är kanske är den episka filmen vi väntat på efter Gladiator!
Det verkar som en film med samma handling gjordes 1962, The 300 Spartans. Fast den är väl inte baserad på Millers novell då!
[b:2m3ro8fl]Premiär:[/b:2m3ro8fl] 2006
[b:2m3ro8fl]Regi:[/b:2m3ro8fl] Zack Snyder
[b:2m3ro8fl]Manus:[/b:2m3ro8fl] Frank Miller, Zack Snyder, Kurt Johnstad, Michael Gordon,
[b:2m3ro8fl]Genre:[/b:2m3ro8fl] Action/Äventyr/Drama
[b:2m3ro8fl]I Rollerna:[/b:2m3ro8fl]
[b:2m3ro8fl]Musik:[/b:2m3ro8fl] Tyler Bates
[b:2m3ro8fl]Producent:[/b:2m3ro8fl] Mark Canton, Gianni Nunnari, Frank Miller
[url=http://www.imdb.com/title/tt0416449/:2m3ro8fl]300[/url:2m3ro8fl]
[url=http://www.imdb.com/title/tt0055719/:2m3ro8fl]The 300 Spartans[/url:2m3ro8fl]
Saknas
för
(inlägget har redigerats)
Inga inlägg
Tyler: svar: [b:9ypprd3r]Ja[/b:9ypprd3r], för femtioelfte gången, det gör jag.
Vi verkar inte lyckas övertyga varandra alls. Du tycker 300 är jättebra, det gör inte jag. Så, inte mycket mer att säga.
Tack för en trevlig disskution.
Vi verkar inte lyckas övertyga varandra alls. Du tycker 300 är jättebra, det gör inte jag. Så, inte mycket mer att säga.
Tack för en trevlig disskution.
Saknas
för
Inga inlägg
Jag hade nog accepterat att ni sagt att 300 var dålig. Ni är inte ensamma om det. Men när ni jämför den med Spiderman. Då är det något som inte stämmer.. För att påstå att Spiderman har handling och inte 300 är fel.. Den har en jävligt bra handling. Sen att effekterna gör filmen till världsklass är en helt annan historia..
Saknas
för
Inga inlägg
Denna film är värd att se många gånger. själv har jag sett den 2 ggr på datan grymt grymt. Och klart filmen berör alla muslimer i sverige som ser deras förfädrar slaktas av amerikaner. Inte så trevligt för dem men jag tycker det är helt okey. så länge inte filmen sagt några rasistiska saker om dem så det helt okey.
[quote="YesBox":2v2y1ut9]Jag tycker att 300 bara har sina krigsscener att imponera med max två gånger.[/quote:2v2y1ut9]
Nej absolut inte 2 krigsscener de hade minst 3 urgrymma scener som jag kan nämna sen hade de massor med krigsscener annars också.
1.Leonidas Solo På 15 Perser
2.Kaptenens Son Och Den Energirika Krigaren Stylios Krigar Tillsammans En Scen
3.Leonidas Skriker Stylios Och En Flygande "Brad Pitt" Kommer Ut Från Försvars Globen.
[quote="YesBox":2v2y1ut9]Jag tycker att 300 bara har sina krigsscener att imponera med max två gånger.[/quote:2v2y1ut9]
Nej absolut inte 2 krigsscener de hade minst 3 urgrymma scener som jag kan nämna sen hade de massor med krigsscener annars också.
1.Leonidas Solo På 15 Perser
2.Kaptenens Son Och Den Energirika Krigaren Stylios Krigar Tillsammans En Scen
3.Leonidas Skriker Stylios Och En Flygande "Brad Pitt" Kommer Ut Från Försvars Globen.
Saknas
för
Inga inlägg
[quote="chinese_nisse":3bf0om3i]Hoppas ni bara inte tar detta rasistiskt... Landet=fullt av araber=inga araber vill se dem själva dö i film=dåligt med pengar... inte så mycket mer. filmen har fått oerhört många kritiker från Iran(föredetta Persien)...[/quote:3bf0om3i]Vad har det att göra med kvalitén på filmen? Blir en film sämre för att föredetta perser fördömer den innan de ens har sett den och försöker få den att framstå som krigspropaganda från statarna? Eller vad menar du?
Dessutom var alla de där anklagelserna så inihelvete löjliga att jag höll på att börja gråta. Vi har haft långa diskussioner i den här tråden om just det här... och hur Godfather isåfall hyllar maffian och flera andra exempel.
Dessutom var alla de där anklagelserna så inihelvete löjliga att jag höll på att börja gråta. Vi har haft långa diskussioner i den här tråden om just det här... och hur Godfather isåfall hyllar maffian och flera andra exempel.
Saknas
för
Inga inlägg
jag tror filmen fick en 5a för den va " Helt unik och Visuellt Bländande ", som det står på recensionen.
Saknas
för
Inga inlägg
[quote="Tyler":1fjxq8gv][quote="chinese_nisse":1fjxq8gv]Hoppas ni bara inte tar detta rasistiskt... Landet=fullt av araber=inga araber vill se dem själva dö i film=dåligt med pengar... inte så mycket mer. filmen har fått oerhört många kritiker från Iran(föredetta Persien)...[/quote:1fjxq8gv]Vad har det att göra med kvalitén på filmen? Blir en film sämre för att föredetta perser fördömer den innan de ens har sett den och försöker få den att framstå som krigspropaganda från statarna? Eller vad menar du?
Dessutom var alla de där anklagelserna så inihelvete löjliga att jag höll på att börja gråta. Vi har haft långa diskussioner i den här tråden om just det här... och hur Godfather isåfall hyllar maffian och flera andra exempel.[/quote:1fjxq8gv]
Skrump Sa:Ja, dom slåss för ära? Vad har Spindelmannen för handling som är så speciell då? ^^ Förstår verkligen inte hur Spiderman kan bli så jääävla bra men 300 medioker?
Jaa antagligen är det så att spider man är neutral film och inte som 300 med massa perser. Godfather är neutral bara att det finns Maffia.
Dessutom var alla de där anklagelserna så inihelvete löjliga att jag höll på att börja gråta. Vi har haft långa diskussioner i den här tråden om just det här... och hur Godfather isåfall hyllar maffian och flera andra exempel.[/quote:1fjxq8gv]
Skrump Sa:Ja, dom slåss för ära? Vad har Spindelmannen för handling som är så speciell då? ^^ Förstår verkligen inte hur Spiderman kan bli så jääävla bra men 300 medioker?
Jaa antagligen är det så att spider man är neutral film och inte som 300 med massa perser. Godfather är neutral bara att det finns Maffia.
Saknas
för
Inga inlägg
chinese_nisse och Tyler: Jag menade inte att filmen bara hade två krigsscener, jag menade att filmen inte underhöll mig mer än två gånger, typ...
Saknas
för
Inga inlägg
[quote="Bala":15jmr09m]Filmen fick en 5a för den va " Visuellt Bländande ", som det står på recensionen.[/quote:15jmr09m]Tack för det otroligt bidragande inlägget efter en lång diskussion, känns som att vi aldrig mer behöver diskutera 300 igen.
Dessutom är det förstås så att ingen här har läst recensionen eftersom vi är analfabeter.
Dessutom är det förstås så att ingen här har läst recensionen eftersom vi är analfabeter.
Saknas
för
Inga inlägg
JAJA alla hära! enough dumt av mej att lägga i nu går vi till det vanliga "300" snacket... vi har fått ett bra svar på hela grejen så nu tappar vi ner.
Saknas
för
Inga inlägg
En fråga om filmen: hur var den gjord egentligen?Är den helt datagjord? Bilden påminner ju ibland om en animerad film.
Saknas
för
Inga inlägg
Allting är gjort inomhus om det var det du menade...
Saknas
för
Inga inlägg
[quote="YesBox":rrc4voti]En fråga om filmen: hur var den gjord egentligen?Är den helt datagjord? Bilden påminner ju ibland om en animerad film.[/quote:rrc4voti]
Ser du på deras 6/8-Pack så har de tränat hela 6 månader 6 timmar vardera dag för att göra denna underbara film. om du snackar om miljön och resten, JA! Animerad skulle ajg inte riktigt säga men de sminkade Perserna otroligt fula... dumt av dem... annars var filmen datagjord och grymt bra. Hört att Xerxes röst är datagjord
Ser du på deras 6/8-Pack så har de tränat hela 6 månader 6 timmar vardera dag för att göra denna underbara film. om du snackar om miljön och resten, JA! Animerad skulle ajg inte riktigt säga men de sminkade Perserna otroligt fula... dumt av dem... annars var filmen datagjord och grymt bra. Hört att Xerxes röst är datagjord
Saknas
för
Inga inlägg
Nejnej, jag menar, har de filmat den på riktigt, eller är den bara rysligt snyggt animerad?
Människorna ser inte hela tiden riktiga ut...
Människorna ser inte hela tiden riktiga ut...
Saknas
för
Inga inlägg
[quote="YesBox":3dbizydq]En fråga om filmen: hur var den gjord egentligen?Är den helt datagjord? Bilden påminner ju ibland om en animerad film.[/quote:3dbizydq]Allt är green screen, som Sin City.
Chinese: Vaaart skrev han att han menade att människorna är datorgjorda? Dessutom är de definitivt tillsnyggade, något annat som också tagits upp i tråden.
Chinese: Vaaart skrev han att han menade att människorna är datorgjorda? Dessutom är de definitivt tillsnyggade, något annat som också tagits upp i tråden.
Saknas
för
Inga inlägg
Hahaha. Nu skojar du Ja, klart den är animerad. Tror du att Butler finns på riktigt?
Saknas
för
Inga inlägg
[quote="YesBox":2bwqploy]Nejnej, jag menar, har de filmat den på riktigt, eller är den bara rysligt snyggt animerad?
Människorna ser inte hela tiden riktiga ut...[/quote:2bwqploy]
Vad tror du? En kung med skägg? eller kanske du inte ser att skägget är fint ? eller nej du kanske tror det är datagjort skägg och datagjord Leonidas huvud... JA den är filmad...
Människorna ser inte hela tiden riktiga ut...[/quote:2bwqploy]
Vad tror du? En kung med skägg? eller kanske du inte ser att skägget är fint ? eller nej du kanske tror det är datagjort skägg och datagjord Leonidas huvud... JA den är filmad...
Saknas
för
Inga inlägg
Haha det är ju klar att människorna är riktiga
Saknas
för
Inga inlägg
[quote="SkruMp":2n2pazex]Hahaha. Nu skojar du Ja, klart den är animerad. Tror du att Butler finns på riktigt? [/quote:2n2pazex]
HAHA den var bra Skrump lite mer skämt vore kul
HAHA den var bra Skrump lite mer skämt vore kul