Visa första inlägg
Inga inlägg
Saknas
för
(inlägget har redigerats)
Inga inlägg
Jag säger det bara rakt ut, 300 tar Spiderman jävligt lätt... No questions asked, No answers needed...
Inga inlägg
Saknas
för
Inga inlägg
chinese_nisse: Jajaja, men han missförstod mig, jag är inte så otroligt korkad som han får mig att verka.

Läste en annan recension på filmen. Den fick en tvåa där, jag är visst inte ensam om mitt tycke
Inga inlägg
Saknas
för
Inga inlägg
Ovanligt. Jag har rätt. Men jag blev mer sur på dig som jämförde dem. Men jag tror jag drar mig ur nu. För många som blandat sig ur med dåliga argument..
Inga inlägg
Saknas
för
Inga inlägg
[quote="Bigproof":2c74ys97]Jag säger det bara rakt ut, 300 tar Spiderman jävligt lätt... No questions asked, No answers needed... [/quote:2c74ys97]

300:as Slut tar Spideys slut på ett snäpp"STYLIOS!!!(En flygande Brad Pitt kommer ut och bombar persiske utsändaren) Spideys slut är nog den sämsta slutet jag sett. Men däremot var Spideys fajt jädrans cool.
Inga inlägg
Saknas
för
Inga inlägg
Det sa ju SkruMp bara för att 300 är såpass överlägsen Spider-Man 3 som den faktiskt är.
Inga inlägg
Saknas
för
Inga inlägg
[quote="SkruMp":5fwazpnh]Ovanligt. Jag har rätt. Men jag blev mer sur på dig som jämförde dem. Men jag tror jag drar mig ur nu. För många som blandat sig ur med dåliga argument..[/quote:5fwazpnh]

Nja, jag jämförde mer mitt tycke om dem...
3462 inlägg
för
3462 inlägg
Den här filmen lider av samma problem som Sin City. Märkligt nog är båda filmerna baserade på Frank Millers serieromaner och det har visst väldigt många inte förstått. Jag rekommenderar verkligen folk att läsa hans romaner så man får en klar uppfattning vad hans budskap är. Många recensioner av båda filmerna lyser av ren pinsamhet eftersom de öppet deklarerar att de inte alls förstår varför folk kan hylla dessa filmer. De saknar trovärdighet och karaktärerna är omänniskor och gud vet allt de säger. Tyvärr tror de att det handlar om en National Geographic-production, men ack så fel ute man kan vara. Det här handlar om en film baserad på [b:36vsvzdm]serieromanen[/b:36vsvzdm] och läser man förlagan inser man på en gång hur man närapå kan sitta och vända blad med serieromanen efter filmen.

Att man skulle basera en betyg på en film enbart på filmens handling är ju helt absurt. Klart som sjutton man ska basera betyget på filmen som helhet. Annars skulle man bli tvungen att såga varenda action och komedi som släpps, de innehåller som bekant en väldigt klyschig handling. Alla vet hur de ska sluta, för vi har redan sett det hundratals gånger. Det som gör dessa filmer intressanta är dialogen och karaktärerna samt framförandet av storyn.

Jag valde att sätta högsta betyg på "300" för att den kändes/känns helt perfekt i alla avseenden. Jag älskar historiska filmer och seriefilmatiseringar och givetvis Frank Miller. Karln har en skön distans till verkligheten som jag köper rakt av.

Det finns dom som inte alls gillar den här filmen, min morsa är en av dem. Vad ska man säga, alla gillar inte den råa och brutala verkligheten. Många tror i sin enfald att Spartanerna bjöd över Perserna på en kopp kaffe kanske, vad vet jag...

Jag vidhåller fortfarande att bättre än så här blir det banne mig inte på en bioduk, och jag har sett åtskilliga filmer i mina dar. Sen att Zack Snyder tycker att jag är en jobbig jävel får jag leva med
551 inlägg
för
551 inlägg
[quote="Mats":1hkvc3vc]

Att man skulle basera en betyg på en film enbart på filmens handling är ju helt absurt. Klart som sjutton man ska basera betyget på filmen som helhet. Annars skulle man bli tvungen att såga varenda action och komedi som släpps, de innehåller som bekant en väldigt klyschig handling. Alla vet hur de ska sluta, för vi har redan sett det hundratals gånger. Det som gör dessa filmer intressanta är dialogen och karaktärerna samt framförandet av storyn.

[/quote:1hkvc3vc]

Visst är det absurt att bara ta hänsyn till handlingen men jag finner det lika absurt att bortse från den helt och hållet. Det är en del det som ska betygsättas och för mig blir det inga femmor om de inte har någon speciell handling att talaom. Därför får 300 inte mer än en trea av mig.
3462 inlägg
för
3462 inlägg
Jag håller med att det är lika absurt att bortse från handlingen. Men det har jag inte gjort, om du nu trodde det. Det finns självklart en handling, dock en betydligt simplare än andra episka berättelser. De har lagt största fokus på själva slaget som är det väsentliga enligt mig, precis som Frank Miller gjorde i sin serieroman.
551 inlägg
för
551 inlägg
[quote="Mats":4im1ts0q]Jag håller med att det är lika absurt att bortse från handlingen. Men det har jag inte gjort, om du nu trodde det. Det finns självklart en handling, dock en betydligt simplare än andra episka berättelser. De har lagt största fokus på själva slaget som är det väsentliga enligt mig, precis som Frank Miller gjorde i sin serieroman.[/quote:4im1ts0q]
Jo, visst finns det en handling men en ytterst trivial sådan.
Jag tycker inte att det behöver vara enormt djupa och invecklade handlingar för att en film ska vara värd en femma men jag tycker att det ska finnas en tillräcklig handling för att väcka intresse. Det gör inte 300 hos mig. Den är snygg men det räcker inte när den är innehållslös.
Jaja, det är min åsikt i frågan i alla fall.
Inga inlägg
Saknas
för
Inga inlägg
Skitfilm, det är vad detta är, så jävla trist och tjatig att det inte är sant.
Inga inlägg
Saknas
för
Inga inlägg
Den här filmen på HD-DVD eller Blue-Ray kommer ju bara se otroligt ut :O
Inga inlägg
Saknas
för
Inga inlägg
Inga inlägg
Saknas
för
Inga inlägg
[quote="Jurassic_boy":2he41l2w]:mz2:[/quote:2he41l2w]

Den förtjänar mycker mer än en tvåa...
Inga inlägg
Saknas
för
Inga inlägg
Det tycker inte jag att den gör. Jag tycker att filmen är dålig, trots att den hade snygga krigsscener.
Inga inlägg
Saknas
för
Inga inlägg
[quote="YesBox":2ty0lup2]Det tycker inte jag att den gör. Jag tycker att filmen är dålig, trots att den hade snygga krigsscener.[/quote:2ty0lup2]

Snälla, snälla, SNÄLLA. Ta inte upp det där igen. Vi har redan gått igenom den diskussionen förut. Har du inga bättre argument att komma med så snälla, var lite tyst
Inga inlägg
Saknas
för
Inga inlägg
[quote="SkruMp":zalo7ikg][quote="YesBox":zalo7ikg]Det tycker inte jag att den gör. Jag tycker att filmen är dålig, trots att den hade snygga krigsscener.[/quote:zalo7ikg]

Snälla, snälla, SNÄLLA. Ta inte upp det där igen. Vi har redan gått igenom den diskussionen förut. Har du inga bättre argument att komma med så snälla, var lite tyst [/quote:zalo7ikg]

Nej vi behöver inte disskutera den igen. Jag bara sa min åsikt och hade inte förväntat mig att någon skulle svara på mitt inlägg.
Inga inlägg
Saknas
för
Inga inlägg
[quote="YesBox":302tcjvk][quote="SkruMp":302tcjvk][quote="YesBox":302tcjvk]Det tycker inte jag att den gör. Jag tycker att filmen är dålig, trots att den hade snygga krigsscener.[/quote:302tcjvk]

Snälla, snälla, SNÄLLA. Ta inte upp det där igen. Vi har redan gått igenom den diskussionen förut. Har du inga bättre argument att komma med så snälla, var lite tyst [/quote:302tcjvk]

Nej vi behöver inte disskutera den igen. Jag bara sa min åsikt och hade inte förväntat mig att någon skulle svara på mitt inlägg. [/quote:302tcjvk]

Märkligt att inte vänta sig respons på ett forum...

Jag tycker att filmen är riktigt bra. Kanske inte lika bra som jag förväntate mig, men den var fortfarande riktigt bra. Många säger att handlingen inte är så bra, men det störde jag mig inte på när jag såg den, men det kanske stämmer. Fotot är såklart snyggt, men inte ens hälften så snyggt som jag förväntade mig. Efter halva filmen var dessutom inte filmen lika snygg. Jag vill inte ge betyg fören jag har sett om den.
Inga inlägg
Saknas
för
Inga inlägg
[quote="SkruMp":2sh1yxm0][quote="YesBox":2sh1yxm0]Det tycker inte jag att den gör. Jag tycker att filmen är dålig, trots att den hade snygga krigsscener.[/quote:2sh1yxm0]

Snälla, snälla, SNÄLLA. Ta inte upp det där igen. Vi har redan gått igenom den diskussionen förut. Har du inga bättre argument att komma med så snälla, var lite tyst [/quote:2sh1yxm0]

Oj då jag ser att jag har missat den här diskussionen så jag ser fram emot en ny diskussion om den här filmen som leker med andras gamla kultur. Snygga effketer men vad är budskapet?? jo att säga perser var monster och odjur utan nån själ. Det är en typisk amrikansk film. Om den inte vore för effekterna så skulle den få en nolla.
Inga inlägg
Saknas
för
Inga inlägg
[quote="Jurassic_boy":39dzm8wn][quote="SkruMp":39dzm8wn][quote="YesBox":39dzm8wn]Det tycker inte jag att den gör. Jag tycker att filmen är dålig, trots att den hade snygga krigsscener.[/quote:39dzm8wn]

Snälla, snälla, SNÄLLA. Ta inte upp det där igen. Vi har redan gått igenom den diskussionen förut. Har du inga bättre argument att komma med så snälla, var lite tyst [/quote:39dzm8wn]

Oj då jag ser att jag har missat den här diskussionen så jag ser fram emot en ny diskussion om den här filmen som leker med andras gamla kultur. [/quote:39dzm8wn]

Nej, det gör du inte. För den diskussionen gick ut på att några sa att Spider-Man 3 var världens bästa film och 300 var dålig. Och utan argument förespråkade vissa just det. Det hölls på en bra nivå tills vissa kom och förstörde, som vanligt. Delar kan finnas kvar bakåt i tråden. Vet ej...
Du måste logga in för att kunna skriva i tråden. Att skapa ett konto är gratis och går blixtsnabbt. Logga in för att svara i tråden