Visa första inlägg
Inga inlägg
Saknas
för
(inlägget har redigerats)
Inga inlägg
[quote="SkruMp":14g042a4][quote="Jurassic_boy":14g042a4][quote="SkruMp":14g042a4][quote="YesBox":14g042a4]Det tycker inte jag att den gör. Jag tycker att filmen är dålig, trots att den hade snygga krigsscener.[/quote:14g042a4]

Snälla, snälla, SNÄLLA. Ta inte upp det där igen. Vi har redan gått igenom den diskussionen förut. Har du inga bättre argument att komma med så snälla, var lite tyst [/quote:14g042a4]

Oj då jag ser att jag har missat den här diskussionen så jag ser fram emot en ny diskussion om den här filmen som leker med andras gamla kultur. [/quote:14g042a4]

Nej, det gör du inte. För den diskussionen gick ut på att några sa att Spider-Man 3 var världens bästa film och 300 var dålig. Och utan argument förespråkade vissa just det. Det hölls på en bra nivå tills vissa kom och förstörde, som vanligt. Delar kan finnas kvar bakåt i tråden. Vet ej...[/quote:14g042a4]

Jag kan hålla med att Spider man 2 är mycket bättre än 300 men Spider man 3 har jag inte sett än.
Inga inlägg
Saknas
för
Inga inlägg
Ärligt talat förstår jag inte varför man överhuvudtaget kommer på tanken att jämföra SM med 300. Det finns verkligen ingen kompling förutom att de båda filmerna har skådespelare med och att de förekommer specialeffekter i båda filmerna. Det går helt enkelt inte att komma vidare i en diskussion om vilken av de filmerna som är bäst då det helt enkelt är en smakfråga. Så snälla sluta jämföra de filmerna...
32 inlägg
för
32 inlägg
Ja nu har jag äntligen sett 300 och jag måste säga att jag är imponerad.
Filmens historia är väl inte den bästa och det är inte den som bär filmen känner jag. Utan det är det snygga och perfekta filmskapandet.
Någon sa att man kunde byta ut gladiator mot den här i favoritfilmer i den här kategorin. Så långt tänker inte jag gå då jag anser att Gladiator är den helt klart bästa i sin genre. Bra skådespelar insatser tycker jag och filmen levererar nästan konstant med en hyffsad story.

Mitt betyg blir således:

För att jag skulle ha gett filmen fullt med poäng så skulle historien varit något vassare och intressantare men det är ju min personliga åsikt naturligtvis. För de mest insatta filmnördarna är säkert allt i filmen kanonbra.
1055 inlägg
för
1055 inlägg
Såg 300 filmen igår för andra gången och jag måste säga att den är nästintill lika bra andra gången man ser den. Jag har absolut inte ändrat mitt betyg utan det är fortfarande
Inga inlägg
Saknas
för
Inga inlägg
Såg om den här för några dagar sedan och tyckte den var betydligt sämre än första gången jag såg den för ett halvår sedan.

Visst är den snygg, specialeffekterna, slow motion-scenerna är riktigt grymma. Men, storyn har inte mycket att komma med och trots att filmen bara är på ca 1 timma och 45 minuter så blir den stundtals lite utdragen. Sen tycker jag inte att de borde blandat in en massa fåniga datoranimerade djur. Ibland blir det väldigt överdrivet.

Jämfört med första gången jag såg den har mitt betyg gått ner från full pott till 3,5. Jag vet inte varför jag gav den full pott då men nu har jag i alla fall kommit fram till att full pott är den absolut inte värd

989 inlägg
för
989 inlägg
[quote="Filmkillen89":3nb37xlh]Sen tycker jag inte att de borde blandat in en massa fåniga datoranimerade djur. Ibland blir det väldigt överdrivet. [/quote:3nb37xlh]

Du får ju inte glömma att allting var fån Spartanernas perspektiv, då blir djuren, som du uttrycker dig "fåniga."
1427 inlägg
för
1427 inlägg
Folk verkar inte fatta att filmen handlar Dilios som berättar en historia om sin tidigare kung för att peppa sina soldater, liksom hade han sagt:
- Fram kommer den oerhört välklädda och rättvise kungen Xerxes, han erbjuder snällt land till Leonidas utan förhinder.
Så hade nog soldaterna svårt att ta parti för grekernas sida om Perserna va så schysta. Fast folk tolkar hela historien som en rent fakta baserad historia som tar parti för båda sidorna!
Det är ju nästan samma sak i alla krigsfilmer, historien tar ju parti för ngn.
Inga inlägg
Saknas
för
Inga inlägg
Men Gud, den här filmen gav mig mersmak...för huvudvärkstabletter.
Mycket slafsiga fighter och jag ville sätta munkavel på Gerard Butler. Och KVINNOR, STÅ INTE DÄR HELA TIDEN OCH GORMA.

Nä, ingen höjdare.
Inga inlägg
Saknas
för
Inga inlägg
Såg den här filmen för andra gången i förrgår och jag kan säga att den var lite bättre än första gången. Men det som sänker betyget är overkliga varelser och karaktärer. Handlingen är lite tunn den med, men filmen är hyfsad för en videokväll.
Inga inlägg
Saknas
för
Inga inlägg
Overkliga varelser och karaktärer? Detta är en historia från föööööörr i tiden. Då trode folk på sånt. T.ex. oraklet (?) uppe i berget etc. Men då kan du absolut inte uppskatta skräckfilmer. För det finns väl inte en skräckfilm utan overkliga varelser och karaktärer?
Inga inlägg
Saknas
för
Inga inlägg
Sci-fi går fetbort! Ljud i rymden and whatnot.
Inga inlägg
Saknas
för
Inga inlägg
Har faktiskt svårt att hitta en mycket bättre film än 300, enligt mig är den alldeles perfekt. Trodde fan aldrig jag skulle se någon så cool film som denna igen faktiskt.
Är även väldigt nöjd med dvd-utgåvan av filmen.
989 inlägg
för
989 inlägg
Har äntligen tagit mig och sett extramaterialet. Lite besviken faktiskt, hade väntat mig lite mer. Dom tog med en hel del intressanta saker, synd bara att dom var så korta.
Och de borttagna scenerna? Dom är inte ens värda att nämna. Borttagna scener på sammanlagt 100 sek är inget och hänga i granen.
Inga inlägg
Saknas
för
Inga inlägg
Jag har sagt det förut och det tåls att upprepas, denna filmen är riktigt RIKTIGT jävla kass! HA HA HA! är allt jag kan säga.
Inga inlägg
Saknas
för
Inga inlägg
Då ska vi säga den underbara MZ klyshan:
[i:1lezkz2s]Alla får tycka vad dom vill[/i:1lezkz2s].
Men jag inser inte hur folk kan tycka denna underbara film kan vara så dålig som folk påstår. Att säga att den är bra, men inte mer. Det kan jag acceptera att folk tycker. Men dålig?! Jag inser inte vad som är sååå dåligt i den...
Inga inlägg
Saknas
för
Inga inlägg
Ehm... Den är inte tillräckligt gay nog, att få min uppskattning?

Eller att Rodrigo Santoro, som är verkligen schmexig i Love, Actually - har konvertarats till Mofugly här?

Eller att alla skriker så att man tycker att ens egen bitchiga väckarklocka, är plötsligt melodiskt underbar, jämfört med killarnas vrål?

Eller att musklerna ser väldigt datoranimerade ut?

You tell me.
Inga inlägg
Saknas
för
Inga inlägg
Shit, kan de se ut så för att hela filmen är stylad så? Who knows.

Spelar roll hur sexig Rodrigo Santoro är.

Vrålen är bara för underbara. Skägget, rösten, paketet - Gerard Butler ftw.
Inga inlägg
Saknas
för
Inga inlägg
Jao, jag vet... men det är ändå överdrivet artificiellt.

Nåja, bara min åsikt egentligen, men...
Inga inlägg
Saknas
för
Inga inlägg
Verkar som att vi är outcasts, RIP.
Men inte gör det mig nåt.
Inga inlägg
Saknas
för
Inga inlägg
grymt bra fighter och bra manus ååå bilden var fantastiskt så den fååååååååååår en
Du måste logga in för att kunna skriva i tråden. Att skapa ett konto är gratis och går blixtsnabbt. Logga in för att svara i tråden