[b:2m3ro8fl]300[/b:2m3ro8fl]
Regissören bakom den hyllade Dawn Of The Dead 2004 Zack Snyder ska göra en episk film på den grafiska novellen 300, skriven av Frank Miller. Titlen 300 syftar på antalet grekiska soldater ledda av kungen av Sparta som i slaget av Thermopylae slogs mot en flera gånger större arme av perser. Slaget ska inspirerat hela Grekland att gå samman för att gå emot perserna.
Ser fram emot denna filmen, fast man inte vet så mkt än om den, förutom det intressanta manuset. Zack Snyders första film, zombie remaken var extremt snygg, cool musik och väldigt bra val av skådespelare och hade bra stäming. Denna är kanske är den episka filmen vi väntat på efter Gladiator!
Det verkar som en film med samma handling gjordes 1962, The 300 Spartans. Fast den är väl inte baserad på Millers novell då!
[b:2m3ro8fl]Premiär:[/b:2m3ro8fl] 2006
[b:2m3ro8fl]Regi:[/b:2m3ro8fl] Zack Snyder
[b:2m3ro8fl]Manus:[/b:2m3ro8fl] Frank Miller, Zack Snyder, Kurt Johnstad, Michael Gordon,
[b:2m3ro8fl]Genre:[/b:2m3ro8fl] Action/Äventyr/Drama
[b:2m3ro8fl]I Rollerna:[/b:2m3ro8fl]
[b:2m3ro8fl]Musik:[/b:2m3ro8fl] Tyler Bates
[b:2m3ro8fl]Producent:[/b:2m3ro8fl] Mark Canton, Gianni Nunnari, Frank Miller
[url=http://www.imdb.com/title/tt0416449/:2m3ro8fl]300[/url:2m3ro8fl]
[url=http://www.imdb.com/title/tt0055719/:2m3ro8fl]The 300 Spartans[/url:2m3ro8fl]
Tycker verkligen inte om den här filmen.. Den är på något skumt sätt datagjord, så det bara skriker Absolute Huvudvärk om det. Början kunde ju vara godkänt iaf, men sedan i kriget när det bara vällde fram missfoster. Guud så överdrivet. Aldrig kommer jag att se om den här filmen.
-
-
3462 inlägg
Var du full när du såg den eller? Det var endast ett missfoster med i kriget, alla andra hade en klar verklighetsanknytning, tro det eller ej.
Saknas
för
(inlägget har redigerats)
Inga inlägg
[quote="Mats":ac42vl5w]Var du full när du såg den eller? ;) Det var endast ett missfoster med i kriget, alla andra hade en klar verklighetsanknytning, tro det eller ej.[/quote:ac42vl5w]Men om du tittar på Immortals när de tar av masken t.ex., ser ju knappast mänskliga ut. Tror det är det som spath tänker på.
I och för sig är det ju bara den striden också, annars är det ju bara araber, noshörningar och elefanter. Är spath kanske nazist!? Det kanske är araberna han kallar för missfoster!?
Skämt å sido, sätter man en etta på den här filmen för att det är olika sorters monster-aktiga varelser är med så kan man ju inte sätta högre betyg på fantasyfilmer som LotR heller.
I och för sig är det ju bara den striden också, annars är det ju bara araber, noshörningar och elefanter. Är spath kanske nazist!? Det kanske är araberna han kallar för missfoster!?
Skämt å sido, sätter man en etta på den här filmen för att det är olika sorters monster-aktiga varelser är med så kan man ju inte sätta högre betyg på fantasyfilmer som LotR heller.
3462 inlägg
Ja, men faktum är att Immortal var högst verkliga. Jag tvivlade själv på det först, men fick ett 12-sidigt mail av en historikdoktorand på något universitet som hävdade att de minsann hade existerat.
Saknas
för
Inga inlägg
Tvivlar inte på att Immortal existerade, Pust hade väl läst på lite om 300 någonstans och skrivit i tråden? Kanske var någon annan.
Det jag menar är väl snarare hur de väl såg ut under maskerna.
Det jag menar är väl snarare hur de väl såg ut under maskerna.
[quote="Mats":2x8lm6he]Ja, men faktum är att Immortal var högst verkliga. Jag tvivlade själv på det först, men fick ett 12-sidigt mail av en historikdoktorand på något universitet som hävdade att de minsann hade existerat.[/quote:2x8lm6he]
Jo, det må vara så att dessa har existerat men det fanns en hel del filurer som inte gjort det. Mr decapitation som halshugger folk med sina vassa armar tillexempel.
Jag tycker för övrigt också att filmen mått bättre av att tona ner detta något.
Jo, det må vara så att dessa har existerat men det fanns en hel del filurer som inte gjort det. Mr decapitation som halshugger folk med sina vassa armar tillexempel.
Jag tycker för övrigt också att filmen mått bättre av att tona ner detta något.
3462 inlägg
Ja, men alla är väl inte lämpliga som modeller heller Det var ju Franks vision som Zack förstärkte att de beryktade Immortals skulle se skräckinjagande ut.
Jag tycker att dom kunde ha tonat ner det lite lite granna. Men men, alla tycker olika. Han som recenserade 300 tyckte den var samma klass som Lotr, och det tycker jag är helt fel. 300 är bara på 1h 50 minuter(?) medans Lotr är på 10h och xx antal minuter med extended (vilket det skall vara) och som har så mycket mer djup än 300.
300 har så tunn handling, karaktärer (med undantag Leonidas, oj! han var visst huvudrollen) och annat så att ett papper är bredare på bredden.
Men 300 är en ren adrenalin fest för hela slanten så det var ingeting jag förväntade mig och därav tycker jag det är helt vansinne att säga att den är samma klass som Lotr.
Känner nu efter några månader efter bio premiären att den har svalnat lite i mina ögon, så ett betyg skulle nog bli som högst.
300 har så tunn handling, karaktärer (med undantag Leonidas, oj! han var visst huvudrollen) och annat så att ett papper är bredare på bredden.
Men 300 är en ren adrenalin fest för hela slanten så det var ingeting jag förväntade mig och därav tycker jag det är helt vansinne att säga att den är samma klass som Lotr.
Känner nu efter några månader efter bio premiären att den har svalnat lite i mina ögon, så ett betyg skulle nog bli som högst.
Saknas
för
Inga inlägg
Du har rätt, det är vansinne att säga att den är i samma klass som LotR.
Den är så mycket bättre.
Den är så mycket bättre.
[quote="Tyler":1e2ecogs]Du har rätt, det är vansinne att säga att den är i samma klass som LotR.
Den är så mycket bättre.[/quote:1e2ecogs]
300 bättre än LotR? Driver du lr?
Den är så mycket bättre.[/quote:1e2ecogs]
300 bättre än LotR? Driver du lr?
Saknas
för
Inga inlägg
[quote="PatrikDenStore":157gx7at][quote="Tyler":157gx7at]Du har rätt, det är vansinne att säga att den är i samma klass som LotR.
Den är så mycket bättre.[/quote:157gx7at]300 bättre än LotR? Driver du lr?[/quote:157gx7at]Nej, verkligen inte. Den är dessutom väldigt, väldigt, väldigt, väldigt, väldigt, väldigt, väldigt, väldigt mycket bättre än Return of the King.
Den är så mycket bättre.[/quote:157gx7at]300 bättre än LotR? Driver du lr?[/quote:157gx7at]Nej, verkligen inte. Den är dessutom väldigt, väldigt, väldigt, väldigt, väldigt, väldigt, väldigt, väldigt mycket bättre än Return of the King.
Saknas
för
Inga inlägg
300 är bättre än Lotr, självklart. Även om Lotr är en väldigt bra film så kan den inte mätas med 300. Däremot när vi kommer upp i filmer som Godfather och Forrest Gump. Då är 300, och alla andra filmer också, helt chanslösa.
Det beror ju på vad folk tycker och har för filmsmak. Ni gillar en massa våld och action med lite eller kanske inge djup alls medans jag gillar filmer som har det mesta av allt.
300 är inte i närheten av Lotr. Där Lotr har allt har 300 en massa slafs och ultra våld som dock är ganska bra men inget mer.
300 är inte i närheten av Lotr. Där Lotr har allt har 300 en massa slafs och ultra våld som dock är ganska bra men inget mer.
Saknas
för
Inga inlägg
Det går inte att jämföra LotR med 300, det är två helt olika filmer i olika genrer. Man kan omöjligen säga "jaha, så du gillar LotR, då måste du se 300" eftersom det är inte samma typ av film, det är vad man tycker om för slags film som avgör här.
Det hindrar en dock inte från att tycka om båda, som jag gör. ^^
Det hindrar en dock inte från att tycka om båda, som jag gör. ^^
Klart man kan tycka om båda, det gör väl jag med, men att påstå att 300 skulle vara en bättre film än LotR är detsamma i mina ögon som att säga att T3 skulle vara en bättre film än T1 eller T2. För att i 300 handlar allt om visuellt snygga effekter och inget annat...
...Nääe, jag hade flera bra motargument till en början men sen inser jag att det är inte ens värt att försöka, för att alla som överhuvudtaget kan tycka att 300 är bättre än en film som LotR kan nog inte veta vad en riktigt bra film handlar om.
...Nääe, jag hade flera bra motargument till en början men sen inser jag att det är inte ens värt att försöka, för att alla som överhuvudtaget kan tycka att 300 är bättre än en film som LotR kan nog inte veta vad en riktigt bra film handlar om.
Saknas
för
Inga inlägg
[quote="PatrikDenStore":1p7vmo6j]Klart man kan tycka om båda, det gör väl jag med, men att påstå att 300 skulle vara en bättre film än LotR är detsamma i mina ögon som att säga att T3 skulle vara en bättre film än T1 eller T2. För att i 300 handlar allt om visuellt snygga effekter och inget annat...
...Näe, jag hade flera bra motargument till en början men sen inser jag att det är inte ens värt att försöka, för att alla som överhuvudtaget kan tycka att 300 är bättre än en film som LotR kan nog inte veta vad en riktigt bra film handlar om.[/quote:1p7vmo6j]Är du säker på det? Så bara för att jag gillar 300 mer än vad jag gillar de, åh, så överskattade LotR-filmerna så fördömer du hela min filmsmak? Det låter ju jävligt klyftigt. Det jag kan säga är att jag tycker att 300 är the ride of a lifetime, något som LotR inte är. Speciellt p.g.a. LotRs otroligt svaga avslutning.
Jag har aldrig blivit lika pumpad av en film som av 300. Den tog mig med storm, adrenalinet pumpade som jag vet inte vad. Det var nog det närmsta jag har kommit känslostormarna inför ett derby med hjälp av en film.
Sen tycker jag att det är bättre att låta Kevin Smith tala för mig när det gäller vad som är de största felen i LotR, för varför försöka uttrycka sig om något på ett nytt sätt när någon annan redan gjort det på ett fulländat sätt: [url=http://www.youtube.com/watch?v=mKg4W_mPUDI:1p7vmo6j]En länk som postats många gånger här på MZ[/url:1p7vmo6j].
...Näe, jag hade flera bra motargument till en början men sen inser jag att det är inte ens värt att försöka, för att alla som överhuvudtaget kan tycka att 300 är bättre än en film som LotR kan nog inte veta vad en riktigt bra film handlar om.[/quote:1p7vmo6j]Är du säker på det? Så bara för att jag gillar 300 mer än vad jag gillar de, åh, så överskattade LotR-filmerna så fördömer du hela min filmsmak? Det låter ju jävligt klyftigt. Det jag kan säga är att jag tycker att 300 är the ride of a lifetime, något som LotR inte är. Speciellt p.g.a. LotRs otroligt svaga avslutning.
Jag har aldrig blivit lika pumpad av en film som av 300. Den tog mig med storm, adrenalinet pumpade som jag vet inte vad. Det var nog det närmsta jag har kommit känslostormarna inför ett derby med hjälp av en film.
Sen tycker jag att det är bättre att låta Kevin Smith tala för mig när det gäller vad som är de största felen i LotR, för varför försöka uttrycka sig om något på ett nytt sätt när någon annan redan gjort det på ett fulländat sätt: [url=http://www.youtube.com/watch?v=mKg4W_mPUDI:1p7vmo6j]En länk som postats många gånger här på MZ[/url:1p7vmo6j].
Men då är väl det din åsikt då, men jag står fast vid min. Dessutom så talar väl 17 Oscars för sig själv? Sen så har jag ingen aning om vad den där Kevin Smith gojar om, att dem inte gör annat än vandrar? Lewl... Det var det dummaste jag hört. Jag tvivlar på att han överhuvudtaget har sett filmerna, eller gjorde han det med ögonbindel för ögonen kanske? För att i LotR gör dem sååå myyycket mer än bara vandrar, och det vet alla som sett trilogin. Behöver knappast gå närmare på sak här...
Jag säger det igen, det enda priset som 300 tar hem här är för de utomordentligt snygga visuella effekterna, allt annat får den ge vika för.
Jag säger det igen, det enda priset som 300 tar hem här är för de utomordentligt snygga visuella effekterna, allt annat får den ge vika för.
Saknas
för
Inga inlägg
Fantastiska argument du lägger fram. "Såg den med ögonbindel", "vad gojar han om", "du har ingen smak i film", "du vet inte vad man som gör en bra film". Du sätter femmor på filmer som TCM: The Beginning, så good luck att försöka övertyga alla andra om att jag inte kan något om film.
Academy Awards har förstås alltid rätt. Det var därför V For Vendetta inte blev nominerad för något pris, det var därför Sin City inte blev nominerad för något pris, det var därför Crash vann över Brokeback Mountain, Alan Arkin vann över Djimon Hounsou/Mark Wahlberg etc etc.
Du säger att du har alla dessa övertygande argument men du behöver tydligen inte lägga fram något överhuvudtaget för att ha "rätt".
Academy Awards har förstås alltid rätt. Det var därför V For Vendetta inte blev nominerad för något pris, det var därför Sin City inte blev nominerad för något pris, det var därför Crash vann över Brokeback Mountain, Alan Arkin vann över Djimon Hounsou/Mark Wahlberg etc etc.
Du säger att du har alla dessa övertygande argument men du behöver tydligen inte lägga fram något överhuvudtaget för att ha "rätt".
Tyler, jag förstår mig inte på ditt hat mot Sagan om Ringen. Varför hatar du Sagan om Ringen så mycket? Visst, jag kan förstå att folk inte tycker att Sagan om Ringen är världens bästa film men att tycka att den är skit, det förstår jag inte, det är med ett vänligt ord, vansinne.
Jag förstår inte hur du kan hata Sagan om Ringen så mycket, är det för att miljarder människor runt om i världen älskar böckerna och filmerna? Så du måste gå emot "strömmen"?
Att tycka Sagan om Ringen är skit, det förstår jag inte alls.
Jag förstår inte hur du kan hata Sagan om Ringen så mycket, är det för att miljarder människor runt om i världen älskar böckerna och filmerna? Så du måste gå emot "strömmen"?
Att tycka Sagan om Ringen är skit, det förstår jag inte alls.
Saknas
för
Inga inlägg
Jag och Tyler har ungefär samma syn på det. Jag hatar inte alls Sagan om ringen, tror jag inte Tyler gör heller. Men den är ju så hemskt överskattat. Bl.a. här på MZ. Det är ju helt sjukt att påstå att det är den bästa filmen som någonsin gjorts. Men det är ingen dålig film för det.