Visa första inlägg
563 inlägg
för
(inlägget har redigerats)
563 inlägg
Filmen är fruktansvärt intressant. Dock ställer jag mig till skaran som ser en viss farlighet i att Zack Snyder ligger bakom den. Dawn of the dead....tja, inget som imponerar på mig direkt.

Grafiskt och stilmässigt ser filmen ut som en hit men Snyder....låter farligt.
412 inlägg
för
412 inlägg
Jag tror att Snyder kommer att göra detta riktigt bra. Han har en ball stil, som han visade prov på i Dawn of the dead, vilken jag tycker är en riktigt bra film och ännu bättre nyinspelning. Nyinspelningar brukar vara skräp, men inte Dawn of the dead.

Jag lägger mina förväntningar högt!
6342 inlägg
för
6342 inlägg
[quote="Return of the King":3qspqb7r]"Upptäckte" du det nu? Där ser man...

Jag har ingen direkt koll på ahndlingen, men det är inte därför jag vill se filmen visserligen. Det är enbart effekterna och det snygga fotot som får mig intresserad till denna filmen.[/quote:3qspqb7r]

Klart. Har varken varit insatt eller följt något av filmens handling/medverkande eller de som gjort den. Kollade upp den på imdb o såg det då.
4680 inlägg
för
4680 inlägg
Ny trailer!!!

[url:cdd88das]http://movies.yahoo.com/feature/300_hd.html[/url:cdd88das]

Kick ass! Coolt! Grymt! Häftigt! Hell yes!

Det är ungefär det jag nöjer mig med att säga för tillfället.
Inga inlägg
Saknas
för
Inga inlägg
Håller på att bli tokig, längtar så äckligt mycket! Har aldrig känt så här för en film tidigare...

G.Butler ser så jävla hård ut...han skulle lätt spöa Maximus i en one on one
470 inlägg
för
470 inlägg
"We're in for one wild night." Helt underbart citat att avsluta trailern med.
3198 inlägg
för
3198 inlägg
wow, wow, wow.....och WOW!
Inga inlägg
Saknas
för
Inga inlägg

Sjukt imponerande, fast nu ska jag nog inte se något mer klipp för att inte överhypa den alldeles för mycket. Det är nog inte bra att gå in med förväntningen att det kommer bli årets bästa film och en solklar femma vilket det känns som nu.
Inga inlägg
Saknas
för
Inga inlägg
Herregud vilken film det kommer att bli, jag struntar i ifall den är bra eller inte, den måste ju ses på bio.
6342 inlägg
för
6342 inlägg
Visst var trailern snygg, men kommer alla scener som visas i slow motion vara i slow motion i filmen också?

Det är snyggt och så, men mina förhoppningar på filmen har sjunkit efter senaste trailern. Kändes mer som en hårdrocksmusikvideo. Njaa...
4680 inlägg
för
4680 inlägg
[quote="FiLmGaLeN":1xuji0zr]Visst var trailern snygg, men kommer alla scener som visas i slow motion vara i slow motion i filmen också?[/quote:1xuji0zr]

Ja det kommer de vara, det är ett stilgrepp de valt att använda. Jag tycker det ser hur coolt ut som helst.

Angående andra stilgrepp så har det sagts att det kommer användas en del modern musik, så överlag ska man verkligen inte vänta sig något konventionellt.
6342 inlägg
för
6342 inlägg
Det låter bra, skitsnyggt med slow motion scenerna. Och när du säger modern musik antar jag att du menar modern rockmusik?
4680 inlägg
för
4680 inlägg
Jag vet inte exakt om jag ska vara ärlig, det är lite oklart i nuläget. På den förra sidan länkade jag till en intervju där det sades: "The score is very different with different genres of music".

Så jag vet iofs inte om det är just modern musik, men Nine Inch Nails låt "Just Like You Imagined" som har varit med i båda trailers har ju satt tonen. Men det ska bli spännande att se slutresultatet.
Inga inlägg
Saknas
för
Inga inlägg
Jag undrar när 300 trailern kommer gå på de svenska biograferna, vilken känsla det hade varit att uppleva det på den stora duken. Någon som vet om det finns något prat om vilken film trailern kommer visas på eller något liknande?

Edit: Eller ja, det kanske är lite för tidigt att fråga det nu. Theatrical trailern av 300 visas ju i samband med Apocalypto filmen nu i USA iaf.
781 inlägg
för
781 inlägg
Sjukt häftig den nya trailer! Är så sjukt taggad på denna film.
2408 inlägg
för
2408 inlägg
Trailern är riktigt häftig och filmen är ju äckligt snygg. Nu får vi hoppas att den blir bra också.
1203 inlägg
för
1203 inlägg
Trailern e ju riktigt jävla nice! Nån som kan berätta om filmens handling?
4680 inlägg
för
4680 inlägg
Här är en kort "plot summary" från IMDb:

[quote:3djukvqc]"In 480 BC, the Persian king Xerxes sends his massive army to conquer Greece. The Greek city of Sparta houses its finest warriors, and 300 of these soldiers are chosen to meet the Persians at Thermopylae, engaging the soldiers in a narrow canyon where they cannot take full advantage of their numbers. The battle is a suicide mission, meant to buy time for the rest of the Greek forces to prepare for the invasion. However, that doesn't stop the Spartans from throwing their hearts into the fray, determined to take as many Persians as possible with them."[/quote:3djukvqc]

Den finns en lite mer utförligare beskrivning på IMDb men det är lite spoiler-varning på den så den kan du kolla upp själv om du vill. Och om du inte redan visste det så är filmen baserad på Frank Millers graphic novel. Så man ska helt enkelt inte förvänta sig något historiskt korrekt. Även om det hela har en historisk grund så tänker jag mig att den här filmen är mer som en berättad myt.
3462 inlägg
för
3462 inlägg
DEn är sjukt snygg, men nu börjar jag oroa mig för att den kanske "bara" blir snygg. Kommer Zack Snyder verkligen kunna få ihop historien?
Inga inlägg
Saknas
för
Inga inlägg
[quote="Mats":1nr9tgn1]DEn är sjukt snygg, men nu börjar jag oroa mig för att den kanske "bara" blir snygg. Kommer Zack Snyder verkligen kunna få ihop historien?[/quote:1nr9tgn1]

Ja det kommer han...du kan lita på Zack!
Du måste logga in för att kunna skriva i tråden. Att skapa ett konto är gratis och går blixtsnabbt. Logga in för att svara i tråden