[b:2m3ro8fl]300[/b:2m3ro8fl]
Regissören bakom den hyllade Dawn Of The Dead 2004 Zack Snyder ska göra en episk film på den grafiska novellen 300, skriven av Frank Miller. Titlen 300 syftar på antalet grekiska soldater ledda av kungen av Sparta som i slaget av Thermopylae slogs mot en flera gånger större arme av perser. Slaget ska inspirerat hela Grekland att gå samman för att gå emot perserna.
Ser fram emot denna filmen, fast man inte vet så mkt än om den, förutom det intressanta manuset. Zack Snyders första film, zombie remaken var extremt snygg, cool musik och väldigt bra val av skådespelare och hade bra stäming. Denna är kanske är den episka filmen vi väntat på efter Gladiator!
Det verkar som en film med samma handling gjordes 1962, The 300 Spartans. Fast den är väl inte baserad på Millers novell då!
[b:2m3ro8fl]Premiär:[/b:2m3ro8fl] 2006
[b:2m3ro8fl]Regi:[/b:2m3ro8fl] Zack Snyder
[b:2m3ro8fl]Manus:[/b:2m3ro8fl] Frank Miller, Zack Snyder, Kurt Johnstad, Michael Gordon,
[b:2m3ro8fl]Genre:[/b:2m3ro8fl] Action/Äventyr/Drama
[b:2m3ro8fl]I Rollerna:[/b:2m3ro8fl]
[b:2m3ro8fl]Musik:[/b:2m3ro8fl] Tyler Bates
[b:2m3ro8fl]Producent:[/b:2m3ro8fl] Mark Canton, Gianni Nunnari, Frank Miller
[url=http://www.imdb.com/title/tt0416449/:2m3ro8fl]300[/url:2m3ro8fl]
[url=http://www.imdb.com/title/tt0055719/:2m3ro8fl]The 300 Spartans[/url:2m3ro8fl]
Saknas
för
Inga inlägg
Jag tar tillbaks allt dåligt jag har sagt om filmen, denna filmen kan bli en av de bästa filmerna nästa år helt klart. Handlingen kom äntligen fram (för jag har inte orkat kolla upp det själv) och den var riktigt cool. Men denna filmen kommer framför allt vara sjukt snygg.
Saknas
för
Inga inlägg
Frankie drar ju paralleler till det här med trånga gränder även i Sin City. I Dwight-storyn lurar han ju ut Manute och hans gäng i en gränd, så att dom inte kan utnyttja att dom är så många fler. Beskrivs inte alls lika bra i filmen som i serien dock.
Det finns två filmer jag längtar mest till (ligger på min första och andra plats) och kan knappt inte vänta och det är Spider-man 3 och denna! fy fan säger jag alltså!!!! Fick med sig säkert halva armén!
[i:302cu97n][size=75:302cu97n=75:302cu97n]Jag satte dit en spoiler.
//Thomas[/size:302cu97n][/i:302cu97n]
[i:302cu97n][size=75:302cu97n=75:302cu97n]Jag satte dit en spoiler.
//Thomas[/size:302cu97n][/i:302cu97n]
Shit vad cool trailern var!..Jag säger bara att jag längtar mer och mer efter filmen
Tackar Thomas! Trodde det var självklart för alla för det står i "storyn" om man läser
Saknas
för
(inlägget har redigerats)
Inga inlägg
[quote="Remus":sj0125zp]Tackar Thomas! Trodde det var självklart för alla för det står i "storyn" om man läser [/quote:sj0125zp]
Det är väl inte självklart tycker jag, det är oftast motsatsen som brukar ske i filmer.
Var kan man läsa den "storyn"?
Det är väl inte självklart tycker jag, det är oftast motsatsen som brukar ske i filmer.
Var kan man läsa den "storyn"?
Det här borde ju alla förstå om man kan läsa engelska.
The battle is a suicide mission, meant to buy time for the rest of the Greek forces to prepare for the invasion. However, that doesn't stop the Spartans from throwing their hearts into the fray, determined to take as many Persians as possible with them."
Sen också
Facing insurmountable odds, their valor and sacrifice inspire all of Greece to unite against their Persian enemy, drawing a line in the sand for democracy.
The battle is a suicide mission, meant to buy time for the rest of the Greek forces to prepare for the invasion. However, that doesn't stop the Spartans from throwing their hearts into the fray, determined to take as many Persians as possible with them."
Sen också
Facing insurmountable odds, their valor and sacrifice inspire all of Greece to unite against their Persian enemy, drawing a line in the sand for democracy.
Angående spartanernas öde tyckte att det var väldigt "kul" att
Saknas
för
Inga inlägg
Jag gillar inte alls när de har med sånt i trailern, det förstör spänningen när man väl ser filmen. Om man nu inte vet i princip hur filmen kommer att sluta redan nu vilket jag gör, ibland finns det nackdelar med att vara bra på historia.
[quote="Remus":1qirgv2d]Det här borde ju alla förstå om man kan läsa engelska.
The battle is a suicide mission, meant to buy time for the rest of the Greek forces to prepare for the invasion. However, that doesn't stop the Spartans from throwing their hearts into the fray, determined to take as many Persians as possible with them."[/quote:1qirgv2d]
Det är inga problem att förstå vad som står där men där avslöjas det inte hur slaget slutar, antagligen därför Richie la upp den plotlinen och inte någon annan.
[quote="Remus":1qirgv2d]Det här borde ju alla förstå om man kan läsa engelska.
The battle is a suicide mission, meant to buy time for the rest of the Greek forces to prepare for the invasion. However, that doesn't stop the Spartans from throwing their hearts into the fray, determined to take as many Persians as possible with them."[/quote:1qirgv2d]
Det är inga problem att förstå vad som står där men där avslöjas det inte hur slaget slutar, antagligen därför Richie la upp den plotlinen och inte någon annan.
Jag känner ju också till hur det hela slutar men man behöver ju inte avslöja för många detaljer, vilket jag tycker man gjorde i teaser trailern. Just den scenen jag nämnde.
Angående plotlinen jag la upp så tyckte jag den inte avslöjade för mycket, det fanns en till beskrivning på IMDb som uttryckligen säger att Men den valde jag så klart bort. Om man läser mellan raderna på den jag la upp kanske man kan lista ut vad som händer, så kryptiskt är det inte men men...
Angående plotlinen jag la upp så tyckte jag den inte avslöjade för mycket, det fanns en till beskrivning på IMDb som uttryckligen säger att Men den valde jag så klart bort. Om man läser mellan raderna på den jag la upp kanske man kan lista ut vad som händer, så kryptiskt är det inte men men...
Saknas
för
Inga inlägg
[quote="Richie":rnxktdkh]Jag känner ju också till hur det hela slutar men man behöver ju inte avslöja för många detaljer, vilket jag tycker man gjorde i teaser trailern. Just den scenen jag nämnde.[/quote:rnxktdkh]
Nej precis, det kanske gör att trailern blir bättre men de borde ändå skippa det för att inte försämra filmupplevelsen.
[quote="Richie":rnxktdkh]Angående plotlinen jag la upp så tyckte jag den inte avslöjade för mycket, det fanns en till beskrivning på IMDb som uttryckligen säger att Men den valde jag så klart bort. Om man läser mellan raderna på den jag la upp kanske man kan lista ut vad som händer, så kryptiskt är det inte men men...[/quote:rnxktdkh]
Det är möjligt, men det är svårt att veta om man redan vet vad som händer så jag ville vara på den säkra sidan. En annan händelse som har samband med det och kanske är viktigare är att
Nej precis, det kanske gör att trailern blir bättre men de borde ändå skippa det för att inte försämra filmupplevelsen.
[quote="Richie":rnxktdkh]Angående plotlinen jag la upp så tyckte jag den inte avslöjade för mycket, det fanns en till beskrivning på IMDb som uttryckligen säger att Men den valde jag så klart bort. Om man läser mellan raderna på den jag la upp kanske man kan lista ut vad som händer, så kryptiskt är det inte men men...[/quote:rnxktdkh]
Det är möjligt, men det är svårt att veta om man redan vet vad som händer så jag ville vara på den säkra sidan. En annan händelse som har samband med det och kanske är viktigare är att
[quote="Thomas":1lnfbcz6]En annan händelse som har samband med det och kanske är viktigare är att [/quote:1lnfbcz6]
Precis, det är en viktig och även intressant detalj angående handlingen.
Det enda som jag inte gillat hitills är den store fete typen med svärd som händer, han ser inte klok ut och verkar vara lite väl knasig. Lite väl överdriven om du frågar mig. Men det kanske funkar i själva filmens sammanhang, vi får se.
Precis, det är en viktig och även intressant detalj angående handlingen.
Det enda som jag inte gillat hitills är den store fete typen med svärd som händer, han ser inte klok ut och verkar vara lite väl knasig. Lite väl överdriven om du frågar mig. Men det kanske funkar i själva filmens sammanhang, vi får se.
vad avslöjade jag då?
Det ända jag skrev var Jag skrev inte hur "slaget" slutade. Jag ser inte felet jag gjort.
Det ända jag skrev var Jag skrev inte hur "slaget" slutade. Jag ser inte felet jag gjort.
Saknas
för
Inga inlägg
[quote="Remus":1fcuw4k8]vad avslöjade jag då?
Det ända jag skrev var Jag skrev inte hur "slaget" slutade. Jag ser inte felet jag gjort.[/quote:1fcuw4k8]
Det du avslöjade var
[quote="Richie":1fcuw4k8]Det enda som jag inte gillat hitills är den store fete typen med svärd som händer, han ser inte klok ut och verkar vara lite väl knasig. Lite väl överdriven om du frågar mig. Men det kanske funkar i själva filmens sammanhang, vi får se.[/quote:1fcuw4k8]
Det är helt klart med en hel del konstiga och lite överdrivna figurer men jag har inte tänkt så mycket på dom, jag har varit så hänförd av det andra att jag inte kunnat tänka ordentligt på sånt.
Det ända jag skrev var Jag skrev inte hur "slaget" slutade. Jag ser inte felet jag gjort.[/quote:1fcuw4k8]
Det du avslöjade var
[quote="Richie":1fcuw4k8]Det enda som jag inte gillat hitills är den store fete typen med svärd som händer, han ser inte klok ut och verkar vara lite väl knasig. Lite väl överdriven om du frågar mig. Men det kanske funkar i själva filmens sammanhang, vi får se.[/quote:1fcuw4k8]
Det är helt klart med en hel del konstiga och lite överdrivna figurer men jag har inte tänkt så mycket på dom, jag har varit så hänförd av det andra att jag inte kunnat tänka ordentligt på sånt.
Saknas
för
Inga inlägg
Kommer den att slå Gladiator?
6342 inlägg
[quote="Jurassic_boy":2vmiah65]Kommer den att slå Gladiator? [/quote:2vmiah65]
Förmodligen inte.
Förmodligen inte.
[quote="ZimtraX":s2uydlrb]Var kan man läsa historiaom slaget då?[/quote:s2uydlrb]
Om du inte vill dyka ner i en bok, så är ju Wikipedia att föreslå:
[url=http://en.wikipedia.org/wiki/Battle_of_Thermopylae:s2uydlrb]Battle of Thermopylae[/url:s2uydlrb]
Det finns en hel del matnyttig information där.
Om du inte vill dyka ner i en bok, så är ju Wikipedia att föreslå:
[url=http://en.wikipedia.org/wiki/Battle_of_Thermopylae:s2uydlrb]Battle of Thermopylae[/url:s2uydlrb]
Det finns en hel del matnyttig information där.
Saknas
för
Inga inlägg
Ja men nu är det ju ändå en film vi pratar om, som också är baserad på en graphic novel. Då tycker jag att alla borde veta att allt kan hända.