[b:2m3ro8fl]300[/b:2m3ro8fl]
Regissören bakom den hyllade Dawn Of The Dead 2004 Zack Snyder ska göra en episk film på den grafiska novellen 300, skriven av Frank Miller. Titlen 300 syftar på antalet grekiska soldater ledda av kungen av Sparta som i slaget av Thermopylae slogs mot en flera gånger större arme av perser. Slaget ska inspirerat hela Grekland att gå samman för att gå emot perserna.
Ser fram emot denna filmen, fast man inte vet så mkt än om den, förutom det intressanta manuset. Zack Snyders första film, zombie remaken var extremt snygg, cool musik och väldigt bra val av skådespelare och hade bra stäming. Denna är kanske är den episka filmen vi väntat på efter Gladiator!
Det verkar som en film med samma handling gjordes 1962, The 300 Spartans. Fast den är väl inte baserad på Millers novell då!
[b:2m3ro8fl]Premiär:[/b:2m3ro8fl] 2006
[b:2m3ro8fl]Regi:[/b:2m3ro8fl] Zack Snyder
[b:2m3ro8fl]Manus:[/b:2m3ro8fl] Frank Miller, Zack Snyder, Kurt Johnstad, Michael Gordon,
[b:2m3ro8fl]Genre:[/b:2m3ro8fl] Action/Äventyr/Drama
[b:2m3ro8fl]I Rollerna:[/b:2m3ro8fl]
[b:2m3ro8fl]Musik:[/b:2m3ro8fl] Tyler Bates
[b:2m3ro8fl]Producent:[/b:2m3ro8fl] Mark Canton, Gianni Nunnari, Frank Miller
[url=http://www.imdb.com/title/tt0416449/:2m3ro8fl]300[/url:2m3ro8fl]
[url=http://www.imdb.com/title/tt0055719/:2m3ro8fl]The 300 Spartans[/url:2m3ro8fl]
Hehe, jag har ett nytt favoritcitat från den nya trailern:
Leonidas: [i:2x6qv0oz]"Give them NOTHING! But take from them... EVERYTHING!"[/i:2x6qv0oz]
Gerard Butler levererar den repliken så klockrent!
Bad ass!
Leonidas: [i:2x6qv0oz]"Give them NOTHING! But take from them... EVERYTHING!"[/i:2x6qv0oz]
Gerard Butler levererar den repliken så klockrent!
Bad ass!
Saknas
för
Inga inlägg
Gerard Butler är helt enkelt perfekt som Leonidas, han är verkligen BAD ASS!
Hehe, håller med er angående Gerard Butler. Han ser riktigt grym ut i filmen och har en grov röst som passar in. Hoppas verkligen att 300 blir bra.
Om 300 går som den ska så kommer det stå i alla tidningar [b:fienfrxs]"The Greatest epic and intense movie ever made since Gladiator and Braveheart!"[/b:fienfrxs]
Och kommer få nästan fullpott av alla tidningar! Jag längtar!!!!!!
Och kommer få nästan fullpott av alla tidningar! Jag längtar!!!!!!
Saknas
för
(inlägget har redigerats)
Inga inlägg
[quote="Luke":14ew6v7m]Hehe, håller med er angående Gerard Butler. Han ser riktigt grym ut i filmen och har en grov röst som passar in. Hoppas verkligen att 300 blir bra. [/quote:14ew6v7m]
Det kommer att gå riktig bra för den här filmen.
Det kommer att gå riktig bra för den här filmen.
[quote="Remus":1lrozmxg]Om 300 går som den ska så kommer det stå i alla tidningar [b:1lrozmxg]"The Greatest epic and intense movie ever made since Gladiator and Braveheart!"[/b:1lrozmxg][/quote:1lrozmxg]
Det kommer i så fall stå antingen att det är den bästa någonsin, eller den bästa sen Gladiator. Inte både och...
Jag tycker att Gladiator är en bra film, men inte en av de bästa filmerna någonsin. Då tror jag att den här har större chans att bli det.
Det kommer i så fall stå antingen att det är den bästa någonsin, eller den bästa sen Gladiator. Inte både och...
Jag tycker att Gladiator är en bra film, men inte en av de bästa filmerna någonsin. Då tror jag att den här har större chans att bli det.
Nah, jag vet inte, jag skulle nog inte jämföra den med filmer som Gladiator och Braveheart. Inte helt och hållet iaf. Det är ju snarare Sin City möter Gladiator med tanke på att det verkar lite over the top och väldigt stilfullt m.m.
Jag hoppas på en galet underhållande och snygg film...men om det är en fullpoängare, det tror jag först när jag ser det. Men i nuläget känner jag att den har potential att bi bättre än Sin City som jag inte tycker är helt och hållet klockren.
Jag hoppas på en galet underhållande och snygg film...men om det är en fullpoängare, det tror jag först när jag ser det. Men i nuläget känner jag att den har potential att bi bättre än Sin City som jag inte tycker är helt och hållet klockren.
Bah...Okej då! Men den kommer vara episk och intensivt brutal och sorlig! spännande film! Den kommer minst vara årets bästa film (2007).
Får den mindre än 3.5/5 så är något verkligen fel här!
Får den mindre än 3.5/5 så är något verkligen fel här!
[quote="Mats":37vjhbe9]DEn är sjukt snygg, men nu börjar jag oroa mig för att den kanske "bara" blir snygg. Kommer Zack Snyder verkligen kunna få ihop historien?[/quote:37vjhbe9]
Jo det är ju den stora frågan. Men man får hoppas,tror det ändå blir en hiskelig bioupplevelse i vilket fall.
Men den har ju potential att bli hur storslagen som helst och om herr Snyder fixar det där med storyn så gissar jag på att det blir 2007 år främsta fullpoängare. Den som lever får se helt enkelt: )
Jo det är ju den stora frågan. Men man får hoppas,tror det ändå blir en hiskelig bioupplevelse i vilket fall.
Men den har ju potential att bli hur storslagen som helst och om herr Snyder fixar det där med storyn så gissar jag på att det blir 2007 år främsta fullpoängare. Den som lever får se helt enkelt: )
[quote="Remus":14pqct0t]Den kommer minst vara årets bästa film (2007).[/quote:14pqct0t]
Jag tror också att den här filmen kommer bli väldigt bra, men att redan nu påstå att det blir den bästa filmen -07 är att ta i lite väl mycket. Det kommer flera stycken storfilmer nästa år som har chansen att bli riktigt bra. Den här kommer ut tidigt nästa år, det kommer många fler.
Jag tror också att den här filmen kommer bli väldigt bra, men att redan nu påstå att det blir den bästa filmen -07 är att ta i lite väl mycket. Det kommer flera stycken storfilmer nästa år som har chansen att bli riktigt bra. Den här kommer ut tidigt nästa år, det kommer många fler.
Den ser ju hur snygg som helst, så det kommer nog bli årets snyggaste film iaf..
Saknas
för
Inga inlägg
Well, Sin City 2 kommer nästa år också...
Millah vs. Millah helt enkelt.
Millah vs. Millah helt enkelt.
6342 inlägg
Alla vet ju hur Sin City kommer se ut. Som ettan, fast med en annan story (eller?). 300 kommer se ny o fräsch ut.
[quote="FiLmGaLeN":26dy7p3i]Alla vet ju hur Sin City kommer se ut. Som ettan, fast med en annan story (eller?). 300 kommer se ny o fräsch ut.[/quote:26dy7p3i]
Och den kommer förhoppningsvis vara mycket bättre också...inte att Sin City är dålig men jag har grymt höga förväntningar på denna
Och den kommer förhoppningsvis vara mycket bättre också...inte att Sin City är dålig men jag har grymt höga förväntningar på denna
Saknas
för
Inga inlägg
Onekligen fet film. Dock detaljer som jätte elefanter är lite fattigt. Man kan ju undra var han fått den idén ifrån..LÄNGTAR!!!
Idén med elefanter kommer från Frank Miller eftersom de också är med i serieromanen (noshörningarna är dock ett påhitt från filmskaparna, ett schysst sådant för övrigt). Jag vet dock inte om perserna använde sig av elefanter i det riktiga slaget...Hannibal använde sig ju av elefanter...
Jag gillar alla konstiga typer som ingår i den persiska armén, när jag kollade igenom trailern mer i detalj så upptäckte jag den här snubben nere i vänstra kanten under "noshörningsscenen". Liksom...what the hell?
Jag gillar alla konstiga typer som ingår i den persiska armén, när jag kollade igenom trailern mer i detalj så upptäckte jag den här snubben nere i vänstra kanten under "noshörningsscenen". Liksom...what the hell?
Saknas
för
Inga inlägg
[quote="Richie":32syfbag]Idén med elefanter kommer från Frank Miller eftersom de också är med i serieromanen (noshörningarna är dock ett påhitt från filmskaparna, ett schysst sådant för övrigt). Jag vet dock inte om perserna använde sig av elefanter i det riktiga slaget...Hannibal använde sig ju av elefanter...
Jag gillar alla konstiga typer som ingår i den persiska armén, när jag kollade igenom trailern mer i detalj så upptäckte jag den här snubben nere i vänstra kanten under "noshörningsscenen". Liksom...what the hell? [/quote:32syfbag]
Det är helt fel att perserna använder elefanter i filmen och elefanter finns bara i Indien och Afrika.
Jag gillar alla konstiga typer som ingår i den persiska armén, när jag kollade igenom trailern mer i detalj så upptäckte jag den här snubben nere i vänstra kanten under "noshörningsscenen". Liksom...what the hell? [/quote:32syfbag]
Det är helt fel att perserna använder elefanter i filmen och elefanter finns bara i Indien och Afrika.
Nej, perserna använder sig av elefanter i filmen.
Men jag förstår att du menar i verkligheten och det vet jag ingenting om hur det ligger till. Dock sträckte sig det Persiska imperiet ända bort till Indien när slaget ägde rum så det borde ju inte vara helt omöjligt att de hade elefanter med i sin armé. Men det vore kul om någon hade någon källa på hur det verkligen ligger till.
Men jag förstår att du menar i verkligheten och det vet jag ingenting om hur det ligger till. Dock sträckte sig det Persiska imperiet ända bort till Indien när slaget ägde rum så det borde ju inte vara helt omöjligt att de hade elefanter med i sin armé. Men det vore kul om någon hade någon källa på hur det verkligen ligger till.
Saknas
för
Inga inlägg
[quote="Richie":32s2pri7]Nej, perserna använder sig av elefanter i filmen.
Men jag förstår att du menar i verkligheten och det vet jag ingenting om hur det ligger till. Dock sträckte sig det Persiska imperiet ända bort till Indien när slaget ägde rum så det borde ju inte vara helt omöjligt att de hade elefanter med i sin armé. Men jag blir gärna motbevisad och det vore kul om någon hade någon källa på hur det verkligen ligger till.[/quote:32s2pri7]
Persiska imperiet har aldrig använt sig av elefanter även om en del av Indiens mark var deras. Det är bra oxå att veta var i Indien finns flest elefanter.
Men jag förstår att du menar i verkligheten och det vet jag ingenting om hur det ligger till. Dock sträckte sig det Persiska imperiet ända bort till Indien när slaget ägde rum så det borde ju inte vara helt omöjligt att de hade elefanter med i sin armé. Men jag blir gärna motbevisad och det vore kul om någon hade någon källa på hur det verkligen ligger till.[/quote:32s2pri7]
Persiska imperiet har aldrig använt sig av elefanter även om en del av Indiens mark var deras. Det är bra oxå att veta var i Indien finns flest elefanter.
[quote="Jurassic_boy":30uitx9e][quote="Richie":30uitx9e]Nej, perserna använder sig av elefanter i filmen.
Men jag förstår att du menar i verkligheten och det vet jag ingenting om hur det ligger till. Dock sträckte sig det Persiska imperiet ända bort till Indien när slaget ägde rum så det borde ju inte vara helt omöjligt att de hade elefanter med i sin armé. Men jag blir gärna motbevisad och det vore kul om någon hade någon källa på hur det verkligen ligger till.[/quote:30uitx9e]
Persiska imperiet har aldrig använt sig av elefanter även om en del av Indiens mark var deras. Det är bra oxå att veta var i Indien finns flest elefanter.[/quote:30uitx9e]
I guess I'll have to take your word for it then.
Men jag gillar alla de olika människor och varelser som ingår i den persiska armén i filmen. De verkar verkligen ha utnyttjat det här med hur stort det persiska imperiet var vid tidpunkten (även om de samtidigt ha tagit sig många friheter). Under redan nämnda "noshörningsscen" kan man ju se människor som verkar vara från någon slags afrikansk stam.
Men jag förstår att du menar i verkligheten och det vet jag ingenting om hur det ligger till. Dock sträckte sig det Persiska imperiet ända bort till Indien när slaget ägde rum så det borde ju inte vara helt omöjligt att de hade elefanter med i sin armé. Men jag blir gärna motbevisad och det vore kul om någon hade någon källa på hur det verkligen ligger till.[/quote:30uitx9e]
Persiska imperiet har aldrig använt sig av elefanter även om en del av Indiens mark var deras. Det är bra oxå att veta var i Indien finns flest elefanter.[/quote:30uitx9e]
I guess I'll have to take your word for it then.
Men jag gillar alla de olika människor och varelser som ingår i den persiska armén i filmen. De verkar verkligen ha utnyttjat det här med hur stort det persiska imperiet var vid tidpunkten (även om de samtidigt ha tagit sig många friheter). Under redan nämnda "noshörningsscen" kan man ju se människor som verkar vara från någon slags afrikansk stam.