Visa första inlägg
412 inlägg
för
(inlägget har redigerats)
412 inlägg
Jag älskar The Devils Rejects... så jävla bra. Jag förstår inte hur Zombie har lyckats degradera sitt filmskapande till den här nivån.

Rejects har lysande karaktärer, som i sin tur har bra utveckling. Den enda karaktären i Halloween som får någon sorts karaktärsutveckling är Michael Myers. Fair enough, filmen handlar om honom... Man varför då fullkomligt pissa på övriga karaktärer?

Myers utveckling är inte särskilt bra heller. Kanske beror det på att unge Blondie, som spelar honom är en tämligen värdelös skådis...
Inga inlägg
Saknas
för
Inga inlägg
Den kommer ha bio premiär den 23 november enligt Moviezine´s kommande filmer.
Inga inlägg
Saknas
för
Inga inlägg
Hur ska dom ha det nu står det att den kommer ha bio premiär 19 oktober och förut stog det den 23 november allltså bestäm er nu.
Inga inlägg
Saknas
för
Inga inlägg
Dom har ändrat? Det måste bara betyda en sak! PREMIÄRDATUMET ÄR ÄNDRAT!!!
6342 inlägg
för
6342 inlägg
Jag har haft denna på datorn ett tag, men inte kollat på den... Funderar fortfarande på ett biobesök, och ratingen på imdb har inte sjunkit så mycket som väntat.
Inga inlägg
Saknas
för
Inga inlägg
Kan nån säga vad det är för skillnad på den här filmen som släpptes nyligen på bio och den andra som råkade komma ut några veckor tidigare på nätet?
Inga inlägg
Saknas
för
Inga inlägg
[quote="Carnage Candy":2tmjqxfn]Jag älskar The Devils Rejects... så jävla bra. Jag förstår inte hur Zombie har lyckats degradera sitt filmskapande till den här nivån.

Rejects har lysande karaktärer, som i sin tur har bra utveckling. Den enda karaktären i Halloween som får någon sorts karaktärsutveckling är Michael Myers. Fair enough, filmen handlar om honom... Man varför då fullkomligt pissa på övriga karaktärer?

Myers utveckling är inte särskilt bra heller. Kanske beror det på att unge Blondie, som spelar honom är en tämligen värdelös skådis...[/quote:2tmjqxfn]

Jag blev faktiskt förvånad över den här filmen, och på ett bra sätt. Rob Zomie kan verkligen göra film, (inom skräck då). Han film "House of 1000 Corpses" var också bra, men verkligen annorlunda, som denna också kan man säga. Tycker om att man får se hur Myers utvecklas och vilka förhållanden han har som gör att han blir den han blir. Bildspråket är verkligen mästerligt på sina ställen. En väldigt underhållande film som verkligen kommer att hamna i min filmhylla.
Inga inlägg
Saknas
för
Inga inlägg
[quote="SeanAmbrose":1q9ywo24][quote="Carnage Candy":1q9ywo24]Jag älskar The Devils Rejects... så jävla bra. Jag förstår inte hur Zombie har lyckats degradera sitt filmskapande till den här nivån.

Tycker om att man får se hur Myers utvecklas och vilka förhållanden han har som gör att han blir den han blir. Bildspråket är verkligen mästerligt på sina ställen. En väldigt underhållande film som verkligen kommer att hamna i min filmhylla.[/quote:1q9ywo24][/quote:1q9ywo24]

Det är just det som är hela problemet. Det som var mästerligt med orginalet var att man inte visste varför Michael gjorde som han gjorde utan mer var som en mystisk förföljare som smög runt och tittade på sina offer.

Jag tycker det var hela bakgrundshistorien som förstörde hela filmen. Det gav Michael för mänskliga drag helt enkelt. Han är ju inte en människa! Han är ju The shape! Ren ondska!
Inga inlägg
Saknas
för
Inga inlägg
Det är det Zombie inte har förstått, Myers är inte en vanlig mördare han är mycket mer än så. Han är ren ondska i Carpenters Halloween, men Zombie har inte förstått det, för honom så är Mike bara en vanlig mördare.
Inga inlägg
Saknas
för
Inga inlägg
[quote="Skräckälskaren":1gm0x4bw]Det är det Zombie inte har förstått, Myers är inte en vanlig mördare han är mycket mer än så. Han är ren ondska i Carpenters Halloween, men Zombie har inte förstått det, för honom så är Mike bara en vanlig mördare.[/quote:1gm0x4bw]

Ja och där har vi ännu en klassiker förstörd!

[/spoiler]
3462 inlägg
för
3462 inlägg
Filmen kommer inte att gå upp på bio utan går direkt till DVD. Det var väl ganska väntat.
Inga inlägg
Saknas
för
Inga inlägg
jo kunde tänka mig det för det var inte värd som en biofilm inte men jävligt bra hyr-dvd
Inga inlägg
Saknas
för
Inga inlägg
[quote="Batman":1iggmex1]jo kunde tänka mig det för det var inte värd som en biofilm inte men jävligt bra hyr-dvd[/quote:1iggmex1]

Nja om ens de!
6342 inlägg
för
6342 inlägg
[quote="Mats":xbefhv6r]Filmen kommer inte att gå upp på bio utan går direkt till DVD. Det var väl ganska väntat.[/quote:xbefhv6r]

Alright. Fram med Workprintet som nu även fått undertext.
Inga inlägg
Saknas
för
Inga inlägg
[quote="hannibal23":hs73qteb][quote="Skräckälskaren":hs73qteb][quote="hannibal23":hs73qteb]vilken konstig recension
[url:hs73qteb]http://heltperfekt.com/glob/?p=640[/url:hs73qteb][/quote:hs73qteb]

Vadå konstig? Han har väl rätt till sin egen åsikt, precis som alla andra?[/quote:hs73qteb]
Jo men han som skrev det gillade uwe boll´s Blood rayne om du kollar neråt så hittar du det vad han tyckte om inläggen och påstår nästan att uwe boll kunde gjort det bättre.[/quote:hs73qteb]

Hej, det är min recension ni pratar om. Jag vill bara inflika att jag inte på något sätt jämför Uwe Bolls Bloodrayne med Zombies Halloween där. Nån annan snubbe säger typ "håll dig till din Boll istället" varpå jag säger att Bloodrayne var okej. Tror inte att Boll skulle gjort Halloween läskig, men troligen mer underhållande.
Inga inlägg
Saknas
för
Inga inlägg
[quote="Cactus":2xiwu1oy][quote="hannibal23":2xiwu1oy][quote="Skräckälskaren":2xiwu1oy][quote="hannibal23":2xiwu1oy]vilken konstig recension
[url:2xiwu1oy]http://heltperfekt.com/glob/?p=640[/url:2xiwu1oy][/quote:2xiwu1oy]

Vadå konstig? Han har väl rätt till sin egen åsikt, precis som alla andra?[/quote:2xiwu1oy]
Jo men han som skrev det gillade uwe boll´s Blood rayne om du kollar neråt så hittar du det vad han tyckte om inläggen och påstår nästan att uwe boll kunde gjort det bättre.[/quote:2xiwu1oy]

Hej, det är min recension ni pratar om. Jag vill bara inflika att jag inte på något sätt jämför Uwe Bolls Bloodrayne med Zombies Halloween där. Nån annan snubbe säger typ "håll dig till din Boll istället" varpå jag säger att Bloodrayne var okej. Tror inte att Boll skulle gjort Halloween läskig, men troligen mer underhållande.[/quote:2xiwu1oy]
Underhållande in my ass, Uwe boll gör inga underhållande filmer han gör bara skräpfilmer. Och Rob Zombie är dubbelt så mycket bättre än Uwe Boll.
6342 inlägg
för
6342 inlägg
Och det säger ju så mycket. Han är dubbelt så mycket bättre. Hm.
Inga inlägg
Saknas
för
Inga inlägg
Uwe Boll är fan ascool. Ingen klankar ner på honom hör ni det .

(Och det är min åsikt)
Inga inlägg
Saknas
för
Inga inlägg
[quote="Dark_Samus":3nm6y4ax]Uwe Boll är fan ascool. Ingen klankar ner på honom hör ni det .

(Och det är min åsikt)[/quote:3nm6y4ax]
Suck! Ännu en Uwe Boll fan. Jo Rob Zombie gör bättre filmer än Uwe Boll.
Och han kan inte jämföras med Uwe.
Inga inlägg
Saknas
för
Inga inlägg
Bara scenen där Kristanna Loken visar brösten i Bloodrayne är bättre än hela Halloween.
Du måste logga in för att kunna skriva i tråden. Att skapa ett konto är gratis och går blixtsnabbt. Logga in för att svara i tråden