Hörde ett (löst?) rykte att hela 4 Spiderman filmer till kommer att göras.
Någon som vet mer om det? Att trean kommer att börja filmas 2006 är ju ett faktum men kommer det att göras 3 till efter det? Kanske ingen som vet..
Vad har ni för förhoppningar och tankar om 3an då? Att Harry går i sin fars fotspår kan man lista ut med kaffekoppen.. Eller kan man det? Harry kanske är starkare än sin far och sluter fred med Spindelmannen.. Iaf tills vidare. Vilka skurkar tror ni på?
Scorpion skulle kunna vara en perfekt karaktär i iaf nån av de kommande filmerna. Särskilt med tanke på att han hatar Jameson och Spiderman måste komma till undsättning, vilket brukar öka Jamesons hat mot honom.
Det vore kul om det fanns fler med synpunkter på de kommande filmerna.
W
jag blev också lite besviken på recensionen, men jag tror endå den kommer äga hårt endå jag tänker positivt iallafall
Saknas
för
(inlägget har redigerats)
Inga inlägg
i mina ögon är en trea dålig för en sån stor film. Ganska besviken faktiskt. Men jag hoppas ändå på filmen.
Saknas
för
Inga inlägg
[quote="sa":15yzkpph][url=http://www.moviezine.se/filmsidor/spiderman3.shtml:15yzkpph]Recension![/url:15yzkpph]
Kunde ha sett bättre ut men, men, jag hoppas att Alex har fel på denna. Trodde faktiskt att Mats skulle recensera filmen, hade varit roligare så, då hade man fått en recension som var både ur en vanlig filmkritikers syn och en ur ett fans. [/quote:15yzkpph]
Den recensionen tyckte inte jag om
Men jag tror att jag kommer ha en helt annan uppfattning.. Längtar precis lika mycket fortfarande! 13 dar!
Kunde ha sett bättre ut men, men, jag hoppas att Alex har fel på denna. Trodde faktiskt att Mats skulle recensera filmen, hade varit roligare så, då hade man fått en recension som var både ur en vanlig filmkritikers syn och en ur ett fans. [/quote:15yzkpph]
Den recensionen tyckte inte jag om
Men jag tror att jag kommer ha en helt annan uppfattning.. Längtar precis lika mycket fortfarande! 13 dar!
Ja, jag längtar också fortfarande,
men när jag såg betyget blev jag rentav chokad!
Jag trodde att den skulle få åtminstonde en fyra!
men när jag såg betyget blev jag rentav chokad!
Jag trodde att den skulle få åtminstonde en fyra!
Saknas
för
Inga inlägg
Jasså en trea. Det är inget dåligt med det, men jag tror jag kommer gilla den mer än så. Det får jag veta den 4:de.
Saknas
för
Inga inlägg
[quote:16etq8qh]”Spider-Man 3” är en mörkare film än föregångarna, och det är inte bara på grund av den nya, svarta dräkten. Budskapet om att välja mellan gott mot ont, hämnd eller förlåtelse yttrar sig på ett helt nytt sätt mot ettans barnvänliga pekfingrar[/quote:16etq8qh]
[quote:16etq8qh]Samtidigt är den som två filmer i en.[/quote:16etq8qh]
Det låter ju bra.
[quote:16etq8qh]Samtidigt är den som två filmer i en.[/quote:16etq8qh]
Det låter ju bra.
Saknas
för
Inga inlägg
Tyckte inte att recensionen var så värst bra fast jag själv inte hade kunnat göra det bättre tror att jag kommer tycka om filmen mer
1753 inlägg
[quote="ZimtraX":dps6zr0s]Äh recensenten har fel. (:[/quote:dps6zr0s]
Det har jag inte alls.
Lyckligtvis var mina förväntningar inte så höga så jag blev aldrig besviken. Jag visste att det skulle bli svårt att följa upp "Spider-Man 2", och hade rätt. Men ni som förväntar er nåt underverk, ja... Ni får se själva.
Det har jag inte alls.
Lyckligtvis var mina förväntningar inte så höga så jag blev aldrig besviken. Jag visste att det skulle bli svårt att följa upp "Spider-Man 2", och hade rätt. Men ni som förväntar er nåt underverk, ja... Ni får se själva.
Saknas
för
Inga inlägg
Besviken på en recension?!?!
Ja jäklar...det är ju trots allt ens personliga uppfattning man ska går efter.
Tyckte det var en bra recension, för att vara ur Alexanders synvinkel. När jag sett den kanske jag kommer ha samma uppfattning som han, eller något helt annat..
Men besviken på en recension, återigen? Det låter ju patetiskt.
Ja jäklar...det är ju trots allt ens personliga uppfattning man ska går efter.
Tyckte det var en bra recension, för att vara ur Alexanders synvinkel. När jag sett den kanske jag kommer ha samma uppfattning som han, eller något helt annat..
Men besviken på en recension, återigen? Det låter ju patetiskt.
1753 inlägg
[quote="Björn 93":2r6mzmy9]Tror du att fansen kommer att bli besvikna?[/quote:2r6mzmy9]
Jag tror filmen kommer splitta fansen i två läger. De som älskar den och de som ogillar den. Kanske lite som "X3", eller hatades den av alla fans...?
Jag tror filmen kommer splitta fansen i två läger. De som älskar den och de som ogillar den. Kanske lite som "X3", eller hatades den av alla fans...?
Saknas
för
Inga inlägg
I recensionen sades det aldrig nåt om effekterna, eller missade jag det?
Hade hoppats på bättre än vad recensenten tyckte, och tror fortfarande på att den är bra! Kanske inte bättre än 2an, men ungefär i samma klass i alla fall!
Hade hoppats på bättre än vad recensenten tyckte, och tror fortfarande på att den är bra! Kanske inte bättre än 2an, men ungefär i samma klass i alla fall!
1753 inlägg
[quote="Dr. Acula":l9p0ehoh]I recensionen sades det aldrig nåt om effekterna, eller missade jag det?[/quote:l9p0ehoh]
Effekterna var inte mycket att nämna. Venom är läskig, Sandman känns väldigt animerad, och därefter har du bara några fejkade stadsmiljöer när de fightas vilket inte var alltför upphetsande. Inga snygga svinga-genom-stan-scener här inte, tyvärr. Bäst var egentligen de råare, mer "verkliga" actionbitarna som när Spidey räddar Gwen ut en helt icke-superskurk-relaterad olycka, eller ett våldsamt slagsmål mellan Peter Parker o Harry Osborn...
Effekterna var inte mycket att nämna. Venom är läskig, Sandman känns väldigt animerad, och därefter har du bara några fejkade stadsmiljöer när de fightas vilket inte var alltför upphetsande. Inga snygga svinga-genom-stan-scener här inte, tyvärr. Bäst var egentligen de råare, mer "verkliga" actionbitarna som när Spidey räddar Gwen ut en helt icke-superskurk-relaterad olycka, eller ett våldsamt slagsmål mellan Peter Parker o Harry Osborn...
Är den inte bättre än 2:an kan man nog ranka filmen som en flopp. En uppföljare ska trots allt vara bättre än föregångaren.
Vad jag har sett av allehanda trailers och klipp verkar filmen leva upp till förväntningarna dock.
Vad jag har sett av allehanda trailers och klipp verkar filmen leva upp till förväntningarna dock.
Saknas
för
Inga inlägg
av vad jag har sett i alla klipp och trailers så värkar filmen bättre än 1 an och 2 an tror inte att jag blir besviken
Det tror inte jag att jag blir heller, men jag fattar ändå inte hur de kan balansera tre skurkar på ett snyggt sätt...
Längtar dock fortfarande till filmen
Längtar dock fortfarande till filmen
3462 inlägg
Jag såg också "Spider-Man 3" idag och får väl ge mina synpunkter som seriefreak.
Jag hade faktiskt inga höga förhoppningar om trean, då jag insåg att det skulle bli extremt svårt att överträffa den superba "Spider-Man 2". Jag håller med det mesta i Alexanders recension, inte så konstigt kanske när han tog med flera av mina synpunkter. De saker som Raimi hade kunnat gjort bättre är att foga samman drama- och actiondelarna, nu fick man lätt känslan att det var två olika filmer.
Man fick se ett antal fighter, men slutfighten är dock den "häftigaste" och hade gärna sett att den hade varit längre, men inte mer utdragen. Tyvärr får jag nog säga att det bästa vore nog att avsluta filmserien här. Det var inga överraskningar alls och gav inte den mersmak som tvåan gjorde.
Raimi hade givetvis ambitionen att förbättra sig från tvåan, men det visade sig vara en hopplös uppgift. Till slut kommer man till en punkt där det inte längre är möjligt att förbättra något.
Jag ger filmen
Jag hade faktiskt inga höga förhoppningar om trean, då jag insåg att det skulle bli extremt svårt att överträffa den superba "Spider-Man 2". Jag håller med det mesta i Alexanders recension, inte så konstigt kanske när han tog med flera av mina synpunkter. De saker som Raimi hade kunnat gjort bättre är att foga samman drama- och actiondelarna, nu fick man lätt känslan att det var två olika filmer.
Man fick se ett antal fighter, men slutfighten är dock den "häftigaste" och hade gärna sett att den hade varit längre, men inte mer utdragen. Tyvärr får jag nog säga att det bästa vore nog att avsluta filmserien här. Det var inga överraskningar alls och gav inte den mersmak som tvåan gjorde.
Raimi hade givetvis ambitionen att förbättra sig från tvåan, men det visade sig vara en hopplös uppgift. Till slut kommer man till en punkt där det inte längre är möjligt att förbättra något.
Jag ger filmen
Jag är inte heller besviken över recensionen. Alexander får tycka som han vill. Det viktiga är ju att vi själva får en egen uppfattning och det är ju den som räknas i slutet.
Tänkte med lite på effekterna. Jag såg lite från 7 min klippet. Då tycker jag inte att dataanimationen imponerade på mig. Det syntes lite väl att mycket att det animerat. Men det finns säkert många scener som är "state of the art".
Hoppas att du Alexander recenserar Transformers, så kanske vi höra en jämförelse på effekterna
Tänkte med lite på effekterna. Jag såg lite från 7 min klippet. Då tycker jag inte att dataanimationen imponerade på mig. Det syntes lite väl att mycket att det animerat. Men det finns säkert många scener som är "state of the art".
Hoppas att du Alexander recenserar Transformers, så kanske vi höra en jämförelse på effekterna
3462 inlägg
Du ska nog inte hoppas på att Alexander tar hand om Transformers. Han tror inte lika mycket på den som jag