Visa första inlägg
Inga inlägg
Saknas
för
Inga inlägg
Nu sitter jag här i ett litet töntigt dilemma. Ska jag köpa Spider-man 3 på DVD ELLER vänta tills jag får mitt PS3 i julklapp o skaffa blu-ray versionen? Fördelen med att skaffa den på DVD är ju att jag får den nu, och fördelen med Blu-ray är ju att jag får mycket bättre kvalite. Men är det någon skillnad om man inte har HDTV?
1161 inlägg
för
1161 inlägg
Om jag inte har helt fel så ska man helst ha en HDTV för att man ska kunna få den den perfekta bilden som det är på Blu-Ray och HDDVD. Men någon får gärna rätta mig ifall jag har fel
Inga inlägg
Saknas
för
Inga inlägg
Nej det är inte speciellt lönt att se blu-ray på en vanlig tv. TVn klarar inte visa sådan hög upplösning. Dock nån som sagt att han sett skillnad. Men om du inte bryr dig om de lite dyrare priset så e de bra köp inför framtiden. Du kommer ju byta till hdtv inom sin tid.
365 inlägg
för
365 inlägg
Synd att det inte fanns med bortklippta scener i extramaterialet....
Inga inlägg
Saknas
för
(inlägget har redigerats)
Inga inlägg
[quote="Björne":bghyjode]Synd att det inte fanns med bortklippta scener i extramaterialet....[/quote:bghyjode]

Som fan!

En scen som jag gärna hade velat se var den andra versionen av när Venom och Sandman träffas. Den vanliga versionen funkar ju också, men den kändes lite för stressad.
301 inlägg
för
301 inlägg
Blu Ray utgåvan var riktigt bra=) Fick alla i trilogin=)

Men dock, Spider Man 1 på Blu ray var bara okej i bilden:(
2:an och 3:an var superba!
Inga inlägg
Saknas
för
Inga inlägg
[quote="spiderman freak":28lmakxj]2 VERSIONER VA?!
Vadå för nått?! jag har aldrig vetat det

På trailern kollar ju Peter i speglen sen kmr venom Fram i bilden och bara AAAARRGHH!! tror dem kmr släppa nån spider-man 3,1 nått liknande sånt i framtiden... lite synd[/quote:28lmakxj]

Nja i den andra versionen som aldrig blev med i filmen så träffas Venom och Sandman på en lekplats där Sandman nyss följt efter sin dotter och ex fru.
Venom utnyttjar familjen som krav på att Sandman ska gå med honom osv.
Inga inlägg
Saknas
för
Inga inlägg
[quote="Grollo":1cst1vw6][quote="spiderman freak":1cst1vw6]2 VERSIONER VA?!

På trailern kollar ju Peter i speglen sen kmr venom Fram i bilden och bara AAAARRGHH!! tror dem kmr släppa nån spider-man 3,1 nått liknande sånt i framtiden... lite synd[/quote:1cst1vw6]

Nja i den andra versionen som aldrig blev med i filmen så träffas Venom och Sandman på en lekplats där Sandman nyss följt efter sin dotter och ex fru.
Venom utnyttjar familjen som krav på att Sandman ska gå med honom osv.[/quote:1cst1vw6]

Som i Spider-Man 3 spelet asså? fast då har han kidnappat Sandmans dotter och använder henne för att Sandman ska hjälpa Venom att döda lille Spidey.
Inga inlägg
Saknas
för
Inga inlägg
[quote="Björne":1fthz8ya]Synd att det inte fanns med bortklippta scener i extramaterialet....[/quote:1fthz8ya]

Ja, det är synd.

Har sett på filmen nu och den är fortfarande otroligt grym.
Är det ingen som håller med om att filmen är som en serietidning?
Inga inlägg
Saknas
för
Inga inlägg
köpte den här filmen några dagar sen. Fast måste nu gå tillbaka till affären för att byta ut den mot en ny eftersom filmen hacka vid ett ställe. Det här händer mig FÖR ofta.
301 inlägg
för
301 inlägg
[quote="binrob":q1md642n]köpte den här filmen några dagar sen. Fast måste nu gå tillbaka till affären för att byta ut den mot en ny eftersom filmen hacka vid ett ställe. Det här händer mig FÖR ofta.[/quote:q1md642n]

Dags o inhandla ny DVD spelare?;)
Inga inlägg
Saknas
för
Inga inlägg
[quote="aki||es":1v73p7b7][quote="binrob":1v73p7b7]köpte den här filmen några dagar sen. Fast måste nu gå tillbaka till affären för att byta ut den mot en ny eftersom filmen hacka vid ett ställe. Det här händer mig FÖR ofta.[/quote:1v73p7b7]

Dags o inhandla ny DVD spelare?;)[/quote:1v73p7b7]

Jag har Två stycken..ena är lite äldre o den andra är inte ens ett halvår gammal. Men filmen hackar på båda. Jag har bara väldigt stor otur när det gäller dvd filmer.
Inga inlägg
Saknas
för
Inga inlägg
[quote="Batman":3s09ymqn][quote="Grollo":3s09ymqn][quote="spiderman freak":3s09ymqn]2 VERSIONER VA?!

På trailern kollar ju Peter i speglen sen kmr venom Fram i bilden och bara AAAARRGHH!! tror dem kmr släppa nån spider-man 3,1 nått liknande sånt i framtiden... lite synd[/quote:3s09ymqn]

Venom utnyttjar familjen som krav på att Sandman ska gå med honom osv.[/quote:3s09ymqn]

Som i Spider-Man 3 spelet asså? fast då har han kidnappat Sandmans dotter och använder henne för att Sandman ska hjälpa Venom att döda lille Spidey.[/quote:3s09ymqn]

Tror det. Skulle ha funkat mycket bättre med denna version.
301 inlägg
för
301 inlägg
Kom o tänka på en sak när ja satt här i veckan o kolla igenom alla filmerna på blu ray. Effekterna i filmerna är inte så bra egentligen. Som in tvåan när Dr.ock ska sno pengar i en bank och han drar loss valvets dörr. Det ser verkligen skitfåligt gjort ut, och vissa slagsmålsserier ser bara okej ut, dock är det mest tvåan tycker jag som är drabbad, ettan och trean är strålande effekter.
Inga inlägg
Saknas
för
Inga inlägg
Ettan och tvåan är väl så pass gamla nu att man börjar märka hur dåliga effekterna är i dem, jämfört med de effekter man kan åstadkomma numera.
Inga inlägg
Saknas
för
Inga inlägg
[quote="aki||es":ywqfhjyb]Kom o tänka på en sak när ja satt här i veckan o kolla igenom alla filmerna på blu ray. Effekterna i filmerna är inte så bra egentligen. Som in tvåan när Dr.ock ska sno pengar i en bank och han drar loss valvets dörr. Det ser verkligen skitfåligt gjort ut, och vissa slagsmålsserier ser bara okej ut, dock är det mest tvåan tycker jag som är drabbad, ettan och trean är strålande effekter.[/quote:ywqfhjyb]

Ettan har långt ifrån strålande effekter. När Peter jagade efter Ben's mördare så såg han extremt datagjord ut. 3:an ligger på en helt annan nivå än ettan
Inga inlägg
Saknas
för
Inga inlägg
Tycker tvåans effekter ibland var bättre än ettans. Speciellt när Spidde svingade sig genom stan.
Inga inlägg
Saknas
för
Inga inlägg
Tvåans effekter var ju bäst i serien. Trean såg sjukt plastigt ut och vissa grejer i ettan är larvigt dåliga. Tvåan ser man också att det är datagjort, men enligt mig är det fortfarande jättemycket bättre än 1+3.
Inga inlägg
Saknas
för
Inga inlägg
[quote="Tyler":1ef5sp9m]Tvåans effekter var ju bäst i serien. Trean såg sjukt plastigt ut och vissa grejer i ettan är larvigt dåliga. Tvåan ser man också att det är datagjort, men enligt mig är det fortfarande jättemycket bättre än 1+3.[/quote:1ef5sp9m]

Jag tycker 3:an är den snyggaste. Visst man såg lite att det var datagjort men blandningen av riktiga skådespelare och CGI var så snyggt gjort så man nästan glömde bort att det var datagjort. 2:an var också snyggt gjord men hade inte lika bra blandning av CGI och vanliga skådespelare. Ibland när de bytte mellan CGI och vanliga så såg man en stor skillnad på utseendet (mest hur spidey's färg på kläderna blev mörkare när det inte var CGI.) Det gjorde man inte i 3:an.
Inga inlägg
Saknas
för
Inga inlägg
Jag tycker mest att de tog sig vatten över huvudet när de gjorde trean... jätte-Sandman är så jävla ful och dåligt gjord.
Du måste logga in för att kunna skriva i tråden. Att skapa ett konto är gratis och går blixtsnabbt. Logga in för att svara i tråden