Okej jag ska vara helt ärlig här... Star Trek är ett fenomen som jag aldrig förstått mig på... Dels för att dess karaktärer är smått löjliga och filmerna lite flummigt gjorda...
Visst har det mycket med och göra för att jag är ett Star Wars-fan men man kan inte låta bli att jämföra de två från tid till otid...
Men nu ska jag vara snäll eftersom jag vet att det finns "Trekkies" där ut som säkerligen kommer att se fram emot J.J Abrams version av Star Trek...
Enda anledningen jag är intresserad av denna film är just för att se hur Abrams klarar av ett ansvar som detta är...
Dessutom har Paramount redan lagt upp en miniposter för filmen som kan avnjutas här:
[img:1d527hh9]http://img479.imageshack.us/img479/3972/startrekxifo7.jpg[/img:1d527hh9]
Så vad tycker ni andra om denna filmen?
Ni som är insatta vad tror ni om J.J Abrams chanser att lyckas med filmen?
Finns det något intresse överhuvudtaget?...
Kul och veta...
2008 är det premiär
Ny poster.
[img:18avvs50]http://i41.tinypic.com/2enc7zm.jpg[/img:18avvs50]
[url=http://blogs.myspace.com/index.cfm?fuseaction=blog.view&friendId=171184815&blogId=479515497:18avvs50]Källa[/url:18avvs50]
[img:18avvs50]http://i41.tinypic.com/2enc7zm.jpg[/img:18avvs50]
[url=http://blogs.myspace.com/index.cfm?fuseaction=blog.view&friendId=171184815&blogId=479515497:18avvs50]Källa[/url:18avvs50]
Riktigt ful... tyvärr.
Btw var inte [b:22qqoe5u]The Future Begins[/b:22qqoe5u] även nya Terminators tagline också?
Btw var inte [b:22qqoe5u]The Future Begins[/b:22qqoe5u] även nya Terminators tagline också?
Jag tror att du blandar det ihop med [b:2uho6pv6]The End Begins[/b:2uho6pv6].
Dom tidigare Trekkie Filmerna man sett kanske inte har varit 5+ direkt men jag håller med Mats om att det intressant med Abrams och det man sett på trailern verkar ju lovade
[quote="Dr. Manhattan":3ly8w89r]Jag tror att du blandar det ihop med [b:3ly8w89r]The End Begins[/b:3ly8w89r].[/quote:3ly8w89r]
Jo ett ord som skiljer dem åt, vilket gör att man kan bland ihop dem för lätt
Jo ett ord som skiljer dem åt, vilket gör att man kan bland ihop dem för lätt
Såg Watchmen igår och de visade trailern till Star Trek, den ser mycket lovande ut
Den postern är verkligen riktigt ful. Visst, kul att de har något annat än "floating heads" lr något i den stilen, men den där gråa trista saken? Konstigt sätt att sälja en film på.
Filmen har fått sin rateing:
[i:30hi09ve]Rated PG-13 for sci-fi action and violence, and brief sexual content.[/i:30hi09ve]
[i:30hi09ve]Rated PG-13 for sci-fi action and violence, and brief sexual content.[/i:30hi09ve]
Trailerns ser mys ut för ett par insnöade-sci-fi fans-ögon, jag kan inte säga att jag är ett inbitet Star Trek fan, jag har faktiskt inte kollat alls särskilt mycket på det, men jag gillar trailern och effekterna ser grymma ut. Kanske daks att gräva fram och börja kolla på den så att man bekantar sig lite med karaktärerna i alla fall.
Kul med det höga betyget! Kanske blir ett biobesök trots allt.
3462 inlägg
Ja, det tycker jag nog.
Det är inte alltför ofta man får se en bra science fiction på bio och det kan dröja ett tag tills vi får se nästa.
Jag skippade dock visningen idag och håller ut till galapremiären nästa vecka, som vi själva kommer att hålla i. Det ska bli grymt kul och spännande
Det är inte alltför ofta man får se en bra science fiction på bio och det kan dröja ett tag tills vi får se nästa.
Jag skippade dock visningen idag och håller ut till galapremiären nästa vecka, som vi själva kommer att hålla i. Det ska bli grymt kul och spännande
Jag är inbiten Trekkie och jag tycker bara att det är positivt att de förnyar Star Trek och håller det vid liv. Det folk kanske kan ha problem med är skådespelarna. Shatner, Nimoy och co har fått kultstatus för dessa roller och nu ska andra spela dem, men jag har sett flera av deras andra filmer och TV-shower och jag har bara problem med Quinto som inte är en speciellt bra skådis enligt mig och kan då ha svårt att klara en så här stor roll.
Jag sitter bokstavligen och håller tummarna på att filmen ska hitta till E-tunas biografer 8 maj.
Jag sitter bokstavligen och håller tummarna på att filmen ska hitta till E-tunas biografer 8 maj.
3462 inlägg
Den lär sannerligen komma till Eskilstuna, så var inte orolig för det.
För de som inte har hämtat ut biljetter till förhandsvisningen på Park i Stockholm, så gör det snarast. Biljetter finns fortfarande kvar, om de inte har tagit slut nu ikväll, dvs.
Någon här som ska gå?
För de som inte har hämtat ut biljetter till förhandsvisningen på Park i Stockholm, så gör det snarast. Biljetter finns fortfarande kvar, om de inte har tagit slut nu ikväll, dvs.
Någon här som ska gå?
[quote="Mats":2fe80k3d]Den lär sannerligen komma till Eskilstuna, så var inte orolig för det.
Någon här som ska gå?[/quote:2fe80k3d]
Jag skulle med nöje gå, om jag kunde ta mig till Stockholm och hem igen, men tyvärr är plånboken tom och pappa vägrar skjutsa...
Någon här som ska gå?[/quote:2fe80k3d]
Jag skulle med nöje gå, om jag kunde ta mig till Stockholm och hem igen, men tyvärr är plånboken tom och pappa vägrar skjutsa...
Hade gärna gjort det, om inte jag hade haft så mycket plugg.
Filmen hittade till E-tuna och nu har jag köpt biljett. 18.00 8/5 är det äntligen dags.
Det hade varit najs att kunna gå på förhandstitten i Stockholm men om man bor uppe i Norr som jag gör och inte har några större inkomster så får man vackert sitta och vänta tills filmen komer på bio här
Filmen vart riktigt bra, som förväntat.
Det enda negativa var att filmen kändes som en komedifilm ibland, men oftast gick skämten hem hos mig. Det var kul att få se små detaljer som J.J Abrams har använt sig av från Fringe och LOST.
Det enda negativa var att filmen kändes som en komedifilm ibland, men oftast gick skämten hem hos mig. Det var kul att få se små detaljer som J.J Abrams har använt sig av från Fringe och LOST.
3462 inlägg
Då antar jag att du var på förhandsvisningen. Nu inser jag att jag borde ha uppmanat er att gå fram och hälsa. Det är alltid trevligt när besökarna kommer fram och ger sig tillkänna.
Jag kände blickarna från många, men tyvärr var ingen manad att gå fram. Jag är inte så farlig som jag ser ut, tro mig
Jag kände blickarna från många, men tyvärr var ingen manad att gå fram. Jag är inte så farlig som jag ser ut, tro mig
[quote="Mats":3j5qhsa2]Då antar jag att du var på förhandsvisningen. Nu inser jag att jag borde ha uppmanat er att gå fram och hälsa. Det är alltid trevligt när besökarna kommer fram och ger sig tillkänna.
Jag kände blickarna från många, men tyvärr var ingen manad att gå fram. Jag är inte så farlig som jag ser ut, tro mig [/quote:3j5qhsa2]
Jag var inte där i onsdags, nej. Utan jag såg den igår i Heron City.
Om jag hade varit på förhandsvisningen så skulle jag inte ha någonting emot att hälsa
Jag kände blickarna från många, men tyvärr var ingen manad att gå fram. Jag är inte så farlig som jag ser ut, tro mig [/quote:3j5qhsa2]
Jag var inte där i onsdags, nej. Utan jag såg den igår i Heron City.
Om jag hade varit på förhandsvisningen så skulle jag inte ha någonting emot att hälsa