Tycker vi tar och startar en riktigt tråd till den här filmen istället för att hålla på i den feltitulerade [url=../topic/batman-begins-3/page/26]Batman Begins 3-tråden[/url].
För nu är det nämligen stora nyheter på gång. Anne Hathaway är nu klar för rollen som Selina Kyle a.k.a. Catwoman, och Tom Hardy för rollen som Bane.
Vad sägs om detta?
(Källa: [size=12=12]http://www.slashfilm.com/catwoman/)[/size]
Jag är inte helt säker på vad du menar. Nolans filmer avviker visserligen en hel del från källmaterialet, men samtidigt finns det inga andra Batmanfilmer som låtit sig inspireras lika mycket av detta källmaterial. Läser man serier som Batman: Year One, The Long Halloween, Killing Joke, Knightfall och No Man's Land så kan man till och med hitta många scener från Nolans filmer som uppenbarligen är direkt lyfta ur källmaterialet. Ett exempel är scenen i polisstationen i Batman Begins när vår hjälte tillkallar fladdermöss för att underlätta sin flykt, konversationerna mellan Gordon, Dent och Batman på hustaken i The Dark Knight, eller den fysiska konfrontationen med Bane i The Dark Knight Rises, och så vidare.
Saknas
för
(inlägget har redigerats)
Inga inlägg
Endast för de som insnöade i en varklighet som ÄR TOTALT OINTRESSANT!
Nolan tyckte att det var tillräckligt intressant för att inkludera det i sina filmer. Jag tycker också det är intressant eftersom jag, precis som Nolan verkar vara, är ett fan av Batman. Det innebär naturligtvis att jag tycker om att läsa hans bästa historier, precis som jag tycker om att se dem återges i film. Ditt svar på det jag skrev är ganska onödigt och knappast befrämjande för ett gott diskussionsklimat, för övrigt.
@Huseous
De serie referenser du tog som exempel var en sak jag skrev som jag tyckte höjde filmen/filmerna, det jag menade var, och det här är en jätte jätte spoiler så klicka för guds skull inte ner rullgardinen om du inte set filmen!!
Jag vet inte hurvida det används i serierna, har det gjort de får jag naturligvis ta tillbaka allt jag skrev! :-)
De serie referenser du tog som exempel var en sak jag skrev som jag tyckte höjde filmen/filmerna, det jag menade var, och det här är en jätte jätte spoiler så klicka för guds skull inte ner rullgardinen om du inte set filmen!!
Jag vet inte hurvida det används i serierna, har det gjort de får jag naturligvis ta tillbaka allt jag skrev! :-)
Filmen var fantastisk och Bane gjorde det grymt men Heat Ledger och TDK var nog sneppet bättre måste jag säga, båda får dock 5/5!:)
Håller med Jonas.
Mittenpartiet av filmen var den segaste. När Bruce hamnar i . Inget väsentligt eller intressant inträffar där. Han lär sig utföra ett , men det är allt. Bara tråkigt.
@ Max Cady
Jag håller inte med. Tycker att det partiet var jättebra. En stor del av filmen, själva "temat" är smärta. Just när Wayne är där får vi verkligen se hur Tycker dessutom att dialogen med Wayne och Bane är kanon när
Jag gillade filmen skarpt mycket, finns dock många brister och ett som enligt mig var det svagaste med filmen var banne mig Marion Cotillard, en av mina favoritskådespelerskor. Jag blev så otroligt besviken, Jag vart chockad för att hon alltid levererar men just i denna storslagna film så vet jag inte vad som hände. Tråkigt.
Jag håller inte med. Tycker att det partiet var jättebra. En stor del av filmen, själva "temat" är smärta. Just när Wayne är där får vi verkligen se hur Tycker dessutom att dialogen med Wayne och Bane är kanon när
Jag gillade filmen skarpt mycket, finns dock många brister och ett som enligt mig var det svagaste med filmen var banne mig Marion Cotillard, en av mina favoritskådespelerskor. Jag blev så otroligt besviken, Jag vart chockad för att hon alltid levererar men just i denna storslagna film så vet jag inte vad som hände. Tråkigt.
Smärta ja, men tyvärr tappade filmen tempo mycket just i de scenerna. Filmen stannar upp efter en lovande första akt. En annan grej...
@Eric
Håller med om Marion Cotillard i filmen! Och den scenen, FY!
Håller med om Marion Cotillard i filmen! Och den scenen, FY!
Nu har jag smält filmen och det fanns mycket jag störde mig på ...
Måste även tipsa om att människorna bakom Spotify har varit snabba att lägga upp soundtracket till filmen.
Om du inte sett filmen så vänta med att lyssna, för bästa upplevelse! :-)
Hans Zimmer – The Dark Knight Rises (Spotify länk)
Min personliga favorit är spår nr 3:
Om du inte sett filmen så vänta med att lyssna, för bästa upplevelse! :-)
Hans Zimmer – The Dark Knight Rises (Spotify länk)
Min personliga favorit är spår nr 3:
Jag håller med om mycket av vad ni andra skriver här i tråden, det jag störde mig mest på i filmen var att...
Jag har smält den och är väldigt besviken. Tråkigt slut, tråkiga karaktärer förutom Bane i starten och mitten. Sedan det mest idiotiska:
Jag tyckte filmen var riktigt bra, slutet kan man inte heller klaga på. Men ska det komma en ny film så måste den som tar över bli bättre på slagsmål och vältränad.
Jag håller med dig JBR008!
Skönt att höra att det inte bara är jag som känner så :)
Jag förstår inte riktigt vad människor menar när de säger att Selina Kyle ej bidrog med någonting i handlingen eller storyn av filmen. Det känns lite som ett missförstånd nästan. Hon var nog mer betydelsefull än vad många tror.
Det är min tolkning i varje fall.
Det är min tolkning i varje fall.