Första teasern till The Fountain finns ute, av Darren Aronofsky's.
[url=http://movies.apple.com/movies/wb/the_fountain/the_fountain-tsr_h.640.mov:2p5g2c0f]Teasern[/url:2p5g2c0f]
[url=http://www.imdb.com/title/tt0414993/:2p5g2c0f]The Fountain[/url:2p5g2c0f]
[url=http://www.comingsoon.net/news/topnews.php?id=11937:2p5g2c0f]Teaser for The Fountain Flows Online[/url:2p5g2c0f]
[url=http://pdl.warnerbros.com/wbmovies/thefountain/flashsite/index.html:2p5g2c0f]TheFountainmovie.com[/url:2p5g2c0f]
1753 inlägg
Flyttad igen, denna gång åt rätt håll!
http://www.moviezine.se/filmsidor/fountain.shtml
The Fountain släpps på bio redan i mars.
http://www.moviezine.se/filmsidor/fountain.shtml
The Fountain släpps på bio redan i mars.
Ah, härliga nyheter! Men nu är det helt spikat lr?
(Men damn it! Då är ju jag i i franska alperna! Aja, får se den när jag kommer hem)
(Men damn it! Då är ju jag i i franska alperna! Aja, får se den när jag kommer hem)
1753 inlägg
spikat är det aldrig... rätt som det är kan den hamna i augusti, för att sen flyttas till direkt till dvd-listan, för att sen åter ha premiär i mars... de där filmbolagen work in mysterious ways... Men vi får hoppas på att det är det datumet som gäller nu.
Saknas
för
(inlägget har redigerats)
Inga inlägg
Skulle det inte bara vara enklare om de kunde bestämma sig?
Kul att de flyttade fram filmen i alla fall, den kommer helt klart vara en av årets bästa!
Kul att de flyttade fram filmen i alla fall, den kommer helt klart vara en av årets bästa!
Saknas
för
Inga inlägg
The Fountain verkar helt jävla übergrym, ett konstverk. Och av vad jag har sett, så är det här en film som jag kommer att fullkomligt älska. Trailern och bilderna från filmen är bländande. Längtar!
Saknas
för
Inga inlägg
Jag har fortfarande inte sett den här! När kommer den upp till Umeå!?
Snart börjar jag nästan överväga på att införskaffa på olaglig väg men det vore synd....
Kommentarer av er som sent den förresten?
Snart börjar jag nästan överväga på att införskaffa på olaglig väg men det vore synd....
Kommentarer av er som sent den förresten?
Saknas
för
Inga inlägg
Jag bad faktiskt Mats kolla upp det med Fox tidigare idag, ska fråga imorgon om han fått något svar. Det kommer dröja minst en vecka till eftersom den fortfarande visas till minst nästa onsdag på Astorias biografer, först när de slutar visa den kommer filmen cirkulera runt i landet.
Skulle tippa på att Uppsala får en kopia och sen står det väl mellan Linköping, Norrköping, Karlstad, Örebro och Umeå om vilka städer som får de andra kopiorna först. Lund skulle annars vara först tillsammans med Uppsala men jag har för mig att de redan fått en kopia tidigare.
Skulle tippa på att Uppsala får en kopia och sen står det väl mellan Linköping, Norrköping, Karlstad, Örebro och Umeå om vilka städer som får de andra kopiorna först. Lund skulle annars vara först tillsammans med Uppsala men jag har för mig att de redan fått en kopia tidigare.
Hm, ok. Jag avvaktar väl ett litet tag till då...jag har skaffat den på annat vis faktiskt. Men jag väntar och ser om den kommer hit till Norrköping först innan jag ser den. Det känns som att den verkligen förtjänar att ses på bio...men om det inte blir så, what can you do?
3462 inlägg
Det kan ta tid innan den dyker upp i de mindre städerna. Just nu går tex Pans Labyrint i Örebro.
Saknas
för
Inga inlägg
[quote="Richie":2rmtpq6y]Hm, ok. Jag avvaktar väl ett litet tag till då...jag har skaffat den på annat vis faktiskt. Men jag väntar och ser om den kommer hit till Norrköping först innan jag ser den. Det känns som att den verkligen förtjänar att ses på bio...men om det inte blir så, what can you do?[/quote:2rmtpq6y]
Nej precis, då har man ju inte direkt något val om man nu inte vill beställa den från staterna (release 15 maj) eller vänta ett drygt halvår till på ett dvd-släpp här. Jag ger dom ett par veckor till att få upp den på bio men sen gör jag som du.
Det har gått väldigt dåligt för The Fountain, endast 14 milj $ inspelat. Men vad kan man förvänta sig av amerikaner, de föredrar ju filmer som Epic Movie framför bra filmer.
Nej precis, då har man ju inte direkt något val om man nu inte vill beställa den från staterna (release 15 maj) eller vänta ett drygt halvår till på ett dvd-släpp här. Jag ger dom ett par veckor till att få upp den på bio men sen gör jag som du.
Det har gått väldigt dåligt för The Fountain, endast 14 milj $ inspelat. Men vad kan man förvänta sig av amerikaner, de föredrar ju filmer som Epic Movie framför bra filmer.
Saknas
för
Inga inlägg
Word på det där, så jävla sjukt. Världen är rätt tvistad, även filmmässigt!
Saknas
för
Inga inlägg
Jag hade ganska höga förväntningar på The Fountain men den slutar ändå bara som en tre och en halva. Och det får den nästan enbart för att den är så vacker. Själva handlingen är jag faktiskt lite besviken på.
Kul med annorlunda filmer, men det kan göras bättre. Svag story trots en vacker film. Känns i slutändan mest som en prettofilm för branschfolk?
Kul med annorlunda filmer, men det kan göras bättre. Svag story trots en vacker film. Känns i slutändan mest som en prettofilm för branschfolk?
Saknas
för
Inga inlägg
Jag håller inte med dig. Filmens handling är ju perfekt. Jag hade missuppfattat handlingen innan jag såg den, men det visade sig att det blev bättre än så som jag hade tänkt mig. Sen är ju filmen bländande vacker, precis som du sa
Saknas
för
Inga inlägg
[quote="Return of the King":3a5mp9tt]Jag håller inte med dig. Filmens handling är ju perfekt. Jag hade missuppfattat handlingen innan jag såg den, men det visade sig att det blev bättre än så som jag hade tänkt mig. Sen är ju filmen bländande vacker, precis som du sa [/quote:3a5mp9tt]
Men handlingen är ju tunnare än is...
Men handlingen är ju tunnare än is...
Saknas
för
Inga inlägg
En ganska djupsinnad film som kräver mycket av sin åskådare. Otroligt vacker och medryckande men jag tror man får ut mest om man kan sin religionskunskap
Saknas
för
Inga inlägg
[quote="MZ-Johan":5aa5gaid]En ganska djupsinnad film som kräver mycket av sin åskådare. Otroligt vacker och medryckande men jag tror man får ut mest om man kan sin religionskunskap [/quote:5aa5gaid]
Va? Har jag missat halva (typ) filmen eller?
Saknas
för
Inga inlägg
[quote="Halosian":2qmgbqga][quote="MZ-Johan":2qmgbqga]En ganska djupsinnad film som kräver mycket av sin åskådare. Otroligt vacker och medryckande men jag tror man får ut mest om man kan sin religionskunskap [/quote:2qmgbqga]
[/quote:2qmgbqga]
Det är inte helt självklart att den kunskapen finns och nu går jag till mig själv
Men fick även intrycket om att det var något med Buddha också(????) Tänkte lite på hans ställning och sitta under ett träd, uppnå nirvana osv. Känslan av att han blandat religionerna för att visa att oavsett religion så har vi samma grundläggande behov - Kärlek.
Men som sagt, mina religionskunskaper kunde vara bättre (och därför skrev jag att jag trodde man kunde få ut mer av filmen om man har dessa kunskaper) och jag kan vara ute och cykla, ordentligt vingligt dessutom
[/quote:2qmgbqga]
Det är inte helt självklart att den kunskapen finns och nu går jag till mig själv
Men fick även intrycket om att det var något med Buddha också(????) Tänkte lite på hans ställning och sitta under ett träd, uppnå nirvana osv. Känslan av att han blandat religionerna för att visa att oavsett religion så har vi samma grundläggande behov - Kärlek.
Men som sagt, mina religionskunskaper kunde vara bättre (och därför skrev jag att jag trodde man kunde få ut mer av filmen om man har dessa kunskaper) och jag kan vara ute och cykla, ordentligt vingligt dessutom
Saknas
för
Inga inlägg
[quote="MZ-Johan":1cuex5eu][quote="Halosian":1cuex5eu][quote="MZ-Johan":1cuex5eu]En ganska djupsinnad film som kräver mycket av sin åskådare. Otroligt vacker och medryckande men jag tror man får ut mest om man kan sin religionskunskap [/quote:1cuex5eu]
[/quote:1cuex5eu]
Men fick även intrycket om att det var något med Buddha också(????) Tänkte lite på hans ställning och sitta under ett träd osv. Känslan av att han blandat religionerna för att visa att oavsett religion så har vi samma grundläggande behov - Kärlek.
Men som sagt, mina religionskunskaper kunde vara bättre (och därför skrev jag att jag trodde man kunde få ut mer av filmen om man har dessa kunskaper) och jag kan vara ute och cykla, ordentligt vingligt dessutom [/quote:1cuex5eu]
Jepp nått med Buddha också, han hade levt i över 1000 år och blev den "upplyste" (får ju endel kunskaper under den långa tiden typ). Tror inte man ska försöka förstår eller analysera den här filmen så som jag vill. Blir bara så trött på vissa överpretentiösa scener som t ex Men iaf, överpretentiös för min smak och ospännande, bara som en vacker tavla att vila ögonen på Kan bara bli en tre och en halva i betyg.
[/quote:1cuex5eu]
Men fick även intrycket om att det var något med Buddha också(????) Tänkte lite på hans ställning och sitta under ett träd osv. Känslan av att han blandat religionerna för att visa att oavsett religion så har vi samma grundläggande behov - Kärlek.
Men som sagt, mina religionskunskaper kunde vara bättre (och därför skrev jag att jag trodde man kunde få ut mer av filmen om man har dessa kunskaper) och jag kan vara ute och cykla, ordentligt vingligt dessutom [/quote:1cuex5eu]
Jepp nått med Buddha också, han hade levt i över 1000 år och blev den "upplyste" (får ju endel kunskaper under den långa tiden typ). Tror inte man ska försöka förstår eller analysera den här filmen så som jag vill. Blir bara så trött på vissa överpretentiösa scener som t ex Men iaf, överpretentiös för min smak och ospännande, bara som en vacker tavla att vila ögonen på Kan bara bli en tre och en halva i betyg.
Saknas
för
Inga inlägg
Håller till viss del med. Men jag funderar lite på den Spanska drottningen, och det är väl skildringen vi får följa ur hennes bok? Och det är alltså inte samma personer då som i nutidsskidlringen?
Saknas
för
Inga inlägg
[quote="MZ-Johan":3a04podw]Håller till viss del med. Men jag funderar lite på den Spanska drottningen, och det är väl skildringen vi får följa ur hennes bok? Och det är alltså inte samma personer då som i nutidsskidlringen?[/quote:3a04podw]
Bra fråga, skulle gärna vilja läsa/veta mer om filmens innehåll den känns väldigt luddig på många ställen. Men det är kanske en sån film som är bra i all sin enkelhet. Därför tycker jag inte att den är komplex som så många andra tycker, tycker därför inte heller att den förtjänar något högre betyg.
Bra fråga, skulle gärna vilja läsa/veta mer om filmens innehåll den känns väldigt luddig på många ställen. Men det är kanske en sån film som är bra i all sin enkelhet. Därför tycker jag inte att den är komplex som så många andra tycker, tycker därför inte heller att den förtjänar något högre betyg.