Visa första inlägg
719 inlägg
för
(inlägget har redigerats)
719 inlägg
[quote="Batman":3hy9jgw1]
HAHA du kan för fan inte mena allvar. Hur fan kan du tycka att Ang Lee's Hulk är bättre än den kommande Hulk filmen?[/quote:3hy9jgw1]

Ehh, jo jag menar allvar? Och jag tycker [i:3hy9jgw1]ingenting[/i:3hy9jgw1] för jag har inte ens sett den kommande Hulk filmen ännu, jag bara gissar mig fram. Däremot låter det som att du redan skulle ha sett den? Imponerande...

[quote="Batman":3hy9jgw1]Louis Leterrier Hulk är ju en enda stor hyllning till Sal Buscema's Hulk medan Ang Lee gjorde en jävla Shrek kopia istället. Effekterna är ju redan bättre än vad Ang Lee hade.[/quote:3hy9jgw1]

Mycket möjligt att den nya Hulk filmen försöker återskapa en exakt kopia av Sal Buscerna's verk i en ny långfilm, men det var just det som jag uppskattade väldigt mycket med Ang Lee's version, den var nyskapande och följde inte alltid nödvändigtvis exakt samma trådar som serien gjorde.

Och om du verkligen är helt jävla seriös när du påstår att effekterna redan överträffar Ang Lee's The Hulk så vet jag inte varför jag ens tar mig tid och skriver detta, för du har uppenbarligen ingen koll alls...

[quote="Batman":3hy9jgw1]Anledningen för att jag hatade Ang Lee's version av Hulk var att den var så jävla seg och alldeles för mycket drama.[/quote:3hy9jgw1]

Det köper jag, dock kan jag aldrig begripa hur du trots det fortfarande kan säga att filmen [i:3hy9jgw1]suger[/i:3hy9jgw1], den kanske inte följer Hulks trådar från serierna till punkt o pricka men det är fortfarande en väldigt bra film.

[quote="Batman":3hy9jgw1]Frågan är vad du har för filmsmak egentligen för den är helt jävla obegripligt.[/quote:3hy9jgw1]

Vad jag har för filmsmak? Lewl. Jag dömer inte filmer i förväg som du iaf, du får det att låta i ditt inlägg som om du redan skulle ha sett den nya Hulk filmen eller nåt, hur det nu är möjligt (?)
Jag får en stark känsla av att du inte riktigt begriper vad det är du snackar om, det känns som jag bara ödslar bort min tid på detta inlägg.
428 inlägg
för
428 inlägg
Word, PatrikDenStore.

Men ingen ide att fortsätta argumentera när Batman redan vet allt om filmen.
Det är tur att nån här på forumet kan döma att en film blir bra, efter att ha
sett en trailer. Lite patetiskt bara.
Inga inlägg
Saknas
för
Inga inlägg
Putteh den enda som är patetisk är du då du tror sig har rätt om allt och alla men dethar du fan inte. och anlednigen att jag säger redan i förväg att den här filmen kommer bli en jävla succé är att Hilken inte ser ut som en jävla shrek kopia eller är en sorgsen liten fjolla som Ang lee skapade honom.

Så ja jag tror att Den nya hulk filmen kommer bli så jävla mycket bättre och nej era jävla *ittfjollor jag har inte sett filmen utan jag sa och tyckte och ni har något emot det era jävlar seriös jag får fan uttala mig om mina åsikter hur fan jag vill.

Gillar ni inte det så skit å svara bara uppfattat.
Inga inlägg
Saknas
för
Inga inlägg
Wow ta det lugnt, dom diskuterar ju bara! Tillochmed jag är bättre än dig på att diskutera.
1026 inlägg
för
1026 inlägg
Först och främst, vem är Hilken? Aldrig hört talas om någon sådan.

Varför är det så konstigt att folk gillar Lee's version? Jag kan förstå varför du inte gör det eftersom du är runt tio bast och förmodligen inte riktigt förstår filmer med någorlunda djup story. Inget fel med det, det är något som kommer med åldern.

Lee's Hulk är bra just för att den bryter mönstret för hur en filmatisering av en superhjälte brukar se ut. Det är mer ett långsamt drama än en hårdkokt action. Det läggs stor fokus på Banner och hans psyke och det är det som gör filmen så intressant. Tycker personligen det är roligt att någon vågar göra en lite egen skildring istället för att bara hålla sig till mallen.

Tror dock även på denna, mest för att Norton har huvudrollen.
428 inlägg
för
428 inlägg
[quote="Batman":i669eiyq]Putteh den enda som är patetisk är du då du tror sig har rätt om allt och alla men dethar du fan inte. och anlednigen att jag säger redan i förväg att den här filmen kommer bli en jävla succé är att Hilken inte ser ut som en jävla shrek kopia eller är en sorgsen liten fjolla som Ang lee skapade honom.

Så ja jag tror att Den nya hulk filmen kommer bli så jävla mycket bättre och nej era jävla *ittfjollor jag har inte sett filmen utan jag sa och tyckte och ni har något emot det era jävlar seriös jag får fan uttala mig om mina åsikter hur fan jag vill.

Gillar ni inte det så skit å svara bara uppfattat.[/quote:i669eiyq]

Till att börja med vill jag säga, fixa åldersgräns här inne, killen är inte gammal nog att ta kritik.

Tänker inte fortsätta diskutera med dig förens du för det första, slutar att svära, och sen använder lite vettigare ord än dom där småbarns fasonerna.
Inga inlägg
Saknas
för
Inga inlägg
Wow, Batman. Ta lite lugnande sprutor eller något.

Ang Lee's Hulk är grymt grymt bra. 4.5/5 :3.. Den nya filmen kommer såklart bli hårdkokt action med en grym Norton i. Men om den kommer klå Ang Lees? Nej.

Batman, Ang Lee's hulken suger inte nej :3. Den är kanske DÅLIG enligt dig, men suger gör den inte.
775 inlägg
för
775 inlägg
När Hulk kom 2003 tyckte jag det var den definitiva filmversionen. Vid liknelse med Leterriers gröne big guy måste jag dock vara realistisk och inse att oldtimern tappar ordentligt med trovärdighet. Denne visar mellan varje raseriutbrott gulliga miner, har mountain bike-spandex istället för rivna jeans och verkar vara direkt hämtad från vilken billig Pixar-film som helst. Herr Lee hade kunnat ta med en renommerad skurk från serierna, men istället blev Bruce Banners risige far en klippvägg. Bruce Banner, förresten. Kan inte minnas att han någonsin var lika kraftig i serierna som Eric Bana. Där passar Edward Norton betydligt bättre. Sedan är ju är Bana en fruktansvärt dålig aktör.

Nej, då tror jag betydligt mer på kommande The Incredible Hulk. Och som sagt, datoranimationerna i den här filmen kommer finslipas innan biopremiären, men redan nu verkar filmen lovande. All lycka och framgång till fransmannen!
Inga inlägg
Saknas
för
Inga inlägg
Dr.Acula. Effekterna kommer att fixas till. Såklart. Jag kommer att se Hulken bara för att jag vill se ACTION.

Jag kommer inte att se den för handlingen.
2408 inlägg
för
2408 inlägg
[quote="Micke":2t1wlgs1]Lee's Hulk är bra just för att den bryter mönstret för hur en filmatisering av en superhjälte brukar se ut. Det är mer ett långsamt drama än en hårdkokt action. Det läggs stor fokus på Banner och hans psyke och det är det som gör filmen så intressant. Tycker personligen det är roligt att någon vågar göra en lite egen skildring istället för att bara hålla sig till mallen.[/quote:2t1wlgs1]

Jag måste säga att jag håller med dig till punkt och pricka, Micke. Jag tillhör också den lilla skara som tycker om Ang Lee's version skarpt. Jag fann just de dramatiska delarna som mycket intressanta och filmen har verkligen ett djup. Sedan tyckte jag om Lee's regi då den är filmad som en serietidning. Jag är tveksam till om The Incredible Hulk blir bättre. Louis Letterier är en riktigt dålig regissör och resultatet kan därför bli pinsamt, trotr aktörer som Norton och Roth inblandade. Men det återstår att se. Man kan inte döma filmen redan nu. Vem vet, det här kanske blir Letteriers bästa verk. Om den når upp till Hulks nivå är jag mycket nöjd.
Inga inlägg
Saknas
för
Inga inlägg
Är det inte dags att slänga ut stackars lilla Batman än? Han har spårat ut både i den den här tråden och i "Vilket år är du född?"-tråden. Han pallar inte trycket när han har en udda åsikt. Poor thing.
365 inlägg
för
365 inlägg
Jag visste inte att Iron Man skulle vara med i filmen.[url:2bxxocjb]http://www.imdb.com/title/tt0800080/fullcredits#cast[/url:2bxxocjb]
737 inlägg
för
737 inlägg
[quote="Björne":172imtl5]Jag visste inte att Iron Man skulle vara med i filmen.[url:172imtl5]http://www.imdb.com/title/tt0800080/fullcredits#cast[/url:172imtl5] [/quote:172imtl5] Det visste jag, för att Marvel ville har Hulk och Iron man att har en "cross-over". Precis som Serie-tidning.
3462 inlägg
för
3462 inlägg
[quote="Dr. Acula":3vpfu4av]Är det inte dags att slänga ut stackars lilla Batman än? Han har spårat ut både i den den här tråden och i "Vilket år är du född?"-tråden. Han pallar inte trycket när han har en udda åsikt. Poor thing.[/quote:3vpfu4av]

Undvik att skriva att vissa personer bör slängas ut i en öppen tråd. Vill du delge mig dina tankar om en persons agerande får du gärna skicka mig ett PM, så slipper vi att det hela når en hätsk debatt i slutändan. För övrigt har jag redan klart för mig vad jag ska göra.
1721 inlägg
för
1721 inlägg
Jag kan säga såhär att jag precis som Batman tyävrr inte gillade alls Ang Lees Hulk version och jag hoppas att det inte blir lika mycket kababalik som det blev med Batman för såhär säger jag omm varför jag inte gillar filmen:

1. Seg som F*n, vilket gör att man tappar intresset
2. Dem flesta skådepselarinsatserna är inte bra tyvärr..
3. Kändes lite lätt rörig på vissa ställen
4. Kunde vart lite mer action

Hoppas ni respekterar era åsiker för jag respekterar era
428 inlägg
för
428 inlägg
[quote="The Spider":2j7ur7hk]Halloj Batmans kompis här jag var tvungen regga mig på hans dator då han var bannad men sedan visade sig att han inte hade fått någon slags form av varning och att en jävla massa fjortisar provocerade han så klart han blir förbannad liksom. aja gjort är gjort men samtidigt så tycker jag att den högsta bossen på detta forum inte skulle ha gjort på detta viset då i alla andra forum ger en varning först att be att skärpa till sig och jag vet för jag är själv en stor jäkla boss på ett forum.

aja ursäkta det där off topicen nu vidare till on topicen

Den nya Hulk filmen ser lovande ut men jag gillade karaktärsdragen Ang Lee gjorde med sin Hulk film för han lyckades göra en egen liksom och det tycker jag var bra gjort.[/quote:2j7ur7hk]

Jag tror nog batman hade fått en varning eller två.
4488 inlägg
för
4488 inlägg
[b:4srm0j3l]The Spider:[/b:4srm0j3l] Åh, du ska nog se att Batman har fått några varningar under sin tid här... Vilket han vet om mycket väl så den banningen kom inte som en överraskning från någon av parterna. Vill du i vilket fall som helst kommentera detta vidare så hänvisar jag till Mats via PM, han kan nog svara på det mesta vad gäller bannlysningen av Batman.

Han kommer att få sin prövotid för övrigt, efter att hans banningsperiod har slutat...
Inga inlägg
Saknas
för
Inga inlägg
[quote="The Spider":1j94ivws][quote="putteH":1j94ivws][quote="The Spider":1j94ivws]Halloj Batmans kompis här jag var tvungen regga mig på hans dator då han var bannad men sedan visade sig att han inte hade fått någon slags form av varning och att en jävla massa fjortisar provocerade han så klart han blir förbannad liksom. aja gjort är gjort men samtidigt så tycker jag att den högsta bossen på detta forum inte skulle ha gjort på detta viset då i alla andra forum ger en varning först att be att skärpa till sig och jag vet för jag är själv en stor jäkla boss på ett forum.

aja ursäkta det där off topicen nu vidare till on topicen

Den nya Hulk filmen ser lovande ut men jag gillade karaktärsdragen Ang Lee gjorde med sin Hulk film för han lyckades göra en egen liksom och det tycker jag var bra gjort.[/quote:1j94ivws]

Jag tror nog batman hade fått en varning eller två.[/quote:1j94ivws]

jag tror hellre på min kompis än på dig PutteH för som jag ser på saken så vill jag att han ska få en prövotid och klarar han inte av den så blir han bannlyst.[/quote:1j94ivws]

Ja, du vill det va? Du tror dom bannade honom direkt utan varningar? Beter man sig som 12 och är 20+, då kommer bannen förr eller senare..
470 inlägg
för
470 inlägg
[OT]Nu inser jag ironin i att använda ett inlägg till att skriva det här, eftersom det motstrider min poäng, men jag vill ändå att ni tänker efter lite innan ni skriver. Den här tråden handlar om den kommande Hulk-filmen. Det finns en tråd där man diskuterar banningar. Där kan man säga vad man tycker om att Batman blev bannad. Här kanske vi kan snacka om filmen i fråga.[/OT]

Jag tillhör också den "lilla" skaran som gillade Ang Lees version. Anledningen till att jag skrev lilla inom citationstecken, är för att om man ska utgå från de som skriver här så verkar det nästan vara en majoritet som gillade den. Dock så tror jag att den här kommande kan bli bra också. Den lär bli så väldigt annorlunda jämfört med Ang Lees version, så då kan man se den på ett annat sätt. Ang Lees version var ett visuellt och känslosamt mästerverk, medans det här nog lär bli skön underhållning.

Sen de eviga klagomålen på effekterna. Jag undrar vad ni egentligen har för förväntningar? Hur verklig tror ni att man kan få Hulk att se ut? Jag tycker att det såg helt ok ut i trailern. På samma nivå som i Ang Lees film, som jag tyckte hade snygga effekter. För hur ska man få honom att se verkligare ut, utan att ta en stor kille och måla honom grön?
1721 inlägg
för
1721 inlägg
[quote="Tyler Durden":lp6wnoax]
Sen de eviga klagomålen på effekterna. Jag undrar vad ni egentligen har för förväntningar? Hur verklig tror ni att man kan få Hulk att se ut? Jag tycker att det såg helt ok ut i trailern. På samma nivå som i Ang Lees film, som jag tyckte hade snygga effekter. För hur ska man få honom att se verkligare ut, utan att ta en stor kille och måla honom grön? [/quote:lp6wnoax]

haha ja dem gjorde det i den gamla tv-serien
Och den blev ändå rätt så framgångsrik..
Du måste logga in för att kunna skriva i tråden. Att skapa ett konto är gratis och går blixtsnabbt. Logga in för att svara i tråden