Nu har en poster (GUDOMLIG) och synopsis dykt upp från mästaren Terry Malicks kommande The Tree of Life (filmen som lätt, utan konkurrens, toppar min pepplista för 2011)
ENJOY, bara att vänta in en trailer nu, lär bli himmelskt!
1361 inlägg
Jag har, helt ärligt, aldrig varit såhär taggad inför en film. Sanslöst.
Har kollat på den 3 gånger nu..
Jag har läst lite om den här filmen förut och sådär och inte varit så värst peppad, nu efter att ha sett trailern kan jag säga att det är en av de filmer jag ser fram emot allra mest. Jag tror aldrig att jag har blivit så hänförd av en trailer någon gång. Helt magiskt!
Hoppas hoppas hoppas att det inte är en av dessa filmer där trailern utklassar filmen.....
Jag har läst lite om den här filmen förut och sådär och inte varit så värst peppad, nu efter att ha sett trailern kan jag säga att det är en av de filmer jag ser fram emot allra mest. Jag tror aldrig att jag har blivit så hänförd av en trailer någon gång. Helt magiskt!
Hoppas hoppas hoppas att det inte är en av dessa filmer där trailern utklassar filmen.....
1361 inlägg
Det är Malick vi pratar om, du kan vara lugn :)
Jag har inte sett en enda film av karln??!?!?!? Varför är det så?
Nog för att jag inte har varit filmintresserad mer än ett par år men hur har jag missat honom helt och hållet?
Nog för att jag inte har varit filmintresserad mer än ett par år men hur har jag missat honom helt och hållet?
1361 inlägg
Det är frågan! Jag har sett alla han gjort och kan varmt rekommendera varenda en :)
Ja, jag ska se hans filmer så fort som möjligt... Det är en sak som är säker!
Då har du en hel del att se fram emot Mac. :) Lika bra att börja från början med Badlands, som jag för övrigt håller som hans hittills bästa film.
Ja, absolut! Har en sjukt lång lista med filmer jag ska se så vi får se när jag ser hans filmer.. Ska försöka prioritera dem lite i alla fall.
Är själv väääldigt sugen att beställa The Criterion Collections utgåvor av The Thin Red Line och Days Of Heaven.
[size=12=12]http://www.criterion.com/films/213-days-of-heaven?q=autocomplete
[/size][size=12=12]http://www.criterion.com/films/27513-the-thin-red-line?q=autocomplete[/size]
[size=0=0][size=13=13]Så sjukt fina![/size][/size]
[size=12=12]http://www.criterion.com/films/213-days-of-heaven?q=autocomplete
[/size][size=12=12]http://www.criterion.com/films/27513-the-thin-red-line?q=autocomplete[/size]
[size=0=0][size=13=13]Så sjukt fina![/size][/size]
Låter underbart Arvid!
@ Mac
Du är inte ensam om att ha missat Malick tyvärr. Han är en regissör som inte många känner till utom de riktiga filmbuffarna. Han gör inga lättsmälta actionfilmer ala Bay utan långa och extremt vackra filmer med typ 10 års mellanrum, ibland ännu längre, så han är inte så känd tyvärr. Men det är nog så han själv vill ha det. Som sagt, börja från början med Badlands och framåt.
@ Mac
Du är inte ensam om att ha missat Malick tyvärr. Han är en regissör som inte många känner till utom de riktiga filmbuffarna. Han gör inga lättsmälta actionfilmer ala Bay utan långa och extremt vackra filmer med typ 10 års mellanrum, ibland ännu längre, så han är inte så känd tyvärr. Men det är nog så han själv vill ha det. Som sagt, börja från början med Badlands och framåt.
Brent: Det låter fantastiskt bra. Man har börjat trötta rejält på alla superhjälte/effektorgie filmer så lite Malick kanske inte vore fel att kolla på =)
Ja absolut, man behöver lite Malick för att stilla själen i dessa filmtider :)
Förresten, jag snubblade över det här musikstycket på Youtube. Det är musiken som används i trailern till "The tree of life"
Fantastisk musik... Man kan spola till 1 minut in i klippet om man inte orkar höra inledningen.
http://www.youtube.com/watch?v=bJJfEfP9JVk
Fantastisk musik... Man kan spola till 1 minut in i klippet om man inte orkar höra inledningen.
http://www.youtube.com/watch?v=bJJfEfP9JVk
Nej han är ju tämligen lättmissad då han endast gjort fyra filmer, varav två av dem på 70-talet :) Nu blir inte jag helt lyrisk då jag hör namnet Malick, The Thin Red Line är fantastiskt jävla bra men sedan är jag osäker. Badlands är visserligen en bra film, men något så där överjävligt fantastiskt bra tycker jag inte att den är. Days of Heaven kommer jag knappt ihåg, sedan ifall det beror på att den var just förglömlig vet jag inte, jag får nog ta och se om den helt enkelt. The New World tyckte jag däremot inte var något vidare, vissa delar kanske, men inte mer än så. Det återstår väl och se hur pass bra den här blir nu då, den kan säkert bli riktigt bra, men för min del är det lite för tidigt att säga, vet knappt vad den handlar om :)
Men det är ju kul att han kommit tillbaka i alla fall, innan The Thin Red Line så var han ju borta i typ 20 år, var väl ingen som trodde att han skulle komma tillbaka på den tiden, minns den där Oscarsgalan så väl, tyvärr så blev han ju utan Oscar då Saving Private Ryan snodde åt sig det mesta. Gillar den filmen också, men tycker The Thin Red Line är bättre. Han gör ju filmer lite oftare nu om man säger så, han verkar ju ha yttligare en film på gång också efter The Tree of Life.
Men det är ju kul att han kommit tillbaka i alla fall, innan The Thin Red Line så var han ju borta i typ 20 år, var väl ingen som trodde att han skulle komma tillbaka på den tiden, minns den där Oscarsgalan så väl, tyvärr så blev han ju utan Oscar då Saving Private Ryan snodde åt sig det mesta. Gillar den filmen också, men tycker The Thin Red Line är bättre. Han gör ju filmer lite oftare nu om man säger så, han verkar ju ha yttligare en film på gång också efter The Tree of Life.
401 inlägg
Nä Mac du är inte ensam, jag hade själv inte sett något av Malick fram till för nån månad sen. Har nu sett Badlands och Days of Heaven, som båda var väldigt bra. Men allra mest ser jag fram emot nästa film - The Thin Red Line.
Angående The Tree of Life så tycker jag det ser riktigt intressant ut. Har lite svårt att att greppa vad den handlar om, men de flesta beståndsdelarna (sjukt snyggt foto, vacker musik, eminenta skådespelare) verkar ju ha fallit på plats, så det här ser jag verkligen fram emot.
Angående The Tree of Life så tycker jag det ser riktigt intressant ut. Har lite svårt att att greppa vad den handlar om, men de flesta beståndsdelarna (sjukt snyggt foto, vacker musik, eminenta skådespelare) verkar ju ha fallit på plats, så det här ser jag verkligen fram emot.
Patalo: Okej, ja jag måste se hans filmer så snart som möjligt..
The thin red line är hans absoluta mästerverk tycker jag, så där har du verkligen något att se fram emot Patalo! Den filmen rankar jag på en topp 20 lista över alla filmer. Sen så är den som Patrik var inne på, vida överlägsen Saving Private Ryan, men som vanligt så tyckte Oscarakademin annorlunda...
Tycker inte att du ska ha för bråttom heller, Mac. Det är knappast filmer man plöjer på en kväll och det kan vara gott att ha lite att se fram emot och låta varje film få sjunka in ordentligt först.
Gillar nog "Days of Heaven" bäst medan jag tycker "The New World" enbart var tråkig för det mesta, men jag såg den längre versionen och mer speltid behöver inte alltid betyda att det blir bättre.
"The Thin Red Line" tycker jag är bra, men inte helt fantastisk, får lite kvasifilosofivibbar emellanåt och det känns ansträngt för min del.
"Badlands" är Malicks "Bonnie och Clyde" och även den bra.
Om det inte är uppenbart nu: jag tycker att Malick ska göra lite enklare filmer där han inte siktar för högt, det blir bra ändå, han är för anspråksfull trots att han gör det bra när det gäller lite enklare historier också. Både "Badlands" och "Days of Heaven" är praktexempel på det.
Faktum kvarstår: Malick är en i dag ovanlig regissör som inte slänger ur sig vad som helst och det är fortfarande mycket bättre än allt annat som produceras, men någon ny Andrej Tarkovskij är han inte. ;)
Gillar nog "Days of Heaven" bäst medan jag tycker "The New World" enbart var tråkig för det mesta, men jag såg den längre versionen och mer speltid behöver inte alltid betyda att det blir bättre.
"The Thin Red Line" tycker jag är bra, men inte helt fantastisk, får lite kvasifilosofivibbar emellanåt och det känns ansträngt för min del.
"Badlands" är Malicks "Bonnie och Clyde" och även den bra.
Om det inte är uppenbart nu: jag tycker att Malick ska göra lite enklare filmer där han inte siktar för högt, det blir bra ändå, han är för anspråksfull trots att han gör det bra när det gäller lite enklare historier också. Både "Badlands" och "Days of Heaven" är praktexempel på det.
Faktum kvarstår: Malick är en i dag ovanlig regissör som inte slänger ur sig vad som helst och det är fortfarande mycket bättre än allt annat som produceras, men någon ny Andrej Tarkovskij är han inte. ;)
Robert Svensson: Nej då, jag stressar inte igenom filmerna.. Jag kommer nog se dem med ett par dagars mellanrum..
Patalo: Som jag fattar det efter att ha läst om filmen lite här och var så handlar filmen om (Jag spoilervarnar för de som veta så lite som möjligt om filmen)