Visa första inlägg
401 inlägg
för
(inlägget har redigerats)
401 inlägg
Mac: Ok, då har jag fått lite klarhet. Tror det här kan bli riktigt bra. Malicks poetiska ton verkar perfekt för den här berättelsen (eller ja det borde den ju vara då det är han som skrivit den, men ändå). Har du sett nån Malick än Mac?
3541 inlägg
för
3541 inlägg
Patalo: Ja, jag tror också det kommer att bli bra. Riktigt bra dessutom!
Ja, inte för att jag inte trodde er när ni sa att Malick är en bra regissör men... 
Jag har nu sett Badlands och The thin red line. Den sistnämnda gillade jag så fruktansvärt mycket att jag håller den som en av mina absoluta favoritfilmer faktiskt och det är verkligen inte varje dag man får en sån upplevelse, underbart!
Badlands var även den väldigt bra..
3541 inlägg
för
3541 inlägg
Jag har väldigt svårt att utse en enda favoritfilm, jag har många favoriter. Men The thin red line var så jäkla bra att den får stå som min favoritfilm på min sida tills vidare.. Brukar växla lite mellan mina olika favoriter där ;)
34 inlägg
för
34 inlägg
Wow, vad kul. :) The Thin Red Line är fantastisk! Då är det bara att fortsätta! Days Of Heaven nästa?
4340 inlägg
för
4340 inlägg
Härligt Mac! Förstod att du skulle ha smak nog att uppskatta mästarens bästa verk :)
1361 inlägg
för
1361 inlägg
Håller med ovanstående talare, riktigt kul att du tyckte så mycket om filmerna! :)
3541 inlägg
för
3541 inlägg
Ja, det är så jäkla skönt när man får se något som man verkligen tycker är genuint bra! Ni vet när man inte vill att filmen ska ta slut hur lång den än är.
Japp, nu har jag två Malick filmer kvar.. Ser nog en idag och en imorgon =)
3541 inlägg
för
3541 inlägg
Det här är väl ingen spoiler på något sätt tycker jag, men jag skickar en liten varning till er som absolut inte vill veta någonting som har med filmen att göra.
Läste lite om det här med "Tree of life" på Wikipedia. Läser man lite så förstår man hur djupt det här är. Really deep shit.. http://en.wikipedia.org/wiki/Tree_of_life
När man läser vad Malicks film handlar om så kan man konstatera att det är utifrån den här tron/idén eller vad man ska kalla det, han har skrivit och gjort filmen.
Har inte tänkt på det förut, men Aronofskys underbara The fountain berör ju även det här med Tree of life. I alla fall den religiösa idén om detta. (Livets träd planterades av gud och dess frukt ger oändligt liv)
Finns så många olika infallsvinklar och synvinklar på det här så det är helt galet.
Malicks film verkar fokusera starkt på den biologiska och andliga biten.. Allt liv hör ihop/påverkas av varandra, tree of life. Ja, jag blir helt snurrig... Jag säger som Brad Pitt i trailern "Someday we'll fall down and we, we will understand it all, all things" 
Ja, jag hoppas att den dagen för mig är den dagen jag ser filmen..  
Jag är grymt fascinerad av allt det här och jag är så sjukt spänd på The tree of life. Filmen kommer bli något alldeles extra, det är jag övertygad om.
1361 inlägg
för
1361 inlägg
Oh shit, 70 (!!!!!) nya bilder från filmen, sanslöst med material att gotta sig i!
http://collider.com/the-tree-of-life-movie-images/80297/
871 inlägg
för
871 inlägg
70? Såg mer ut som 30 ;)
Jamen den här filmen är nog den enda tillsammans med Super 8 som jag faktiskt tror på riktigt mycket det här året. Ska bli riktigt intressant att se vad slutresultat blir. Inte särskilt insatt i det här projektet, vet inte ens vilken regissör det är, men rad Pitt brukar ju leverera :)
871 inlägg
för
871 inlägg
70? Såg mer ut som 30 ;)
Jamen den här filmen är nog den enda tillsammans med Super 8 som jag faktiskt tror på riktigt mycket det här året. Ska bli riktigt intressant att se vad slutresultat blir. Inte särskilt insatt i det här projektet, vet inte ens vilken regissör det är, men rad Pitt brukar ju leverera :)
3541 inlägg
för
3541 inlägg
Ahhhh!!! Längtar så jävla mycket tills jag får se den här filmen.
Eldunari: Regissören är Terrence Malick, det skvallrar om en helt fantastisk film. Om man gillar hans typ av filmer dvs.
403 inlägg
för
403 inlägg
Är inte speciellt långt kvar till premiären heller, i sommar. Hatar sommaren, men nu finns det något att se fram emot i alla fall.
Jag hoppas åtminstone på en bättre film än "The New World".
1770 inlägg
för
1770 inlägg
Fotot ser riktigt vackert ut! Får hoppas att det blir bra. Längtar, vill se den nu! NU! :)
673 inlägg
för
673 inlägg
Längtar verkligen efter denna, ser ut att bli något i hästväg och att Terrence Malick står bakom gör ju inte saken sämre. Casten, fotot, ja allt ser helt gudomligt ut. Som ni kanske märker är jag löjligt pepp på denna filmen =)
@Eldunari 
Läste du ens artikeln på Collider? Om din ;) smiley betyder ironi ber jag om ursäkt, lite svårt att förstå ironi i textform =P
Här är länken med ALLA 70 bilder iaf =)
http://thefilmstage.com/2011/03/12/70-new-images-from-terrence-malicks-the-tree-of-life/
3541 inlägg
för
3541 inlägg
Robert Svensson: "The new world" är den enda Malick filmen jag inte har sett än. Har hört från många håll att den är hans svagaste.
Hur ligger det till med Oscarsnomineringar för Malick, hans filmer brukar bli ganska ignorerade va? "The thin red line" är väl den enda filmen som har blivit ordentligt nominerad, i de tunga kategorierna. Eller är jag ute och cyklar nu?
Hur som helst så känns "The tree of life" som en stark Oscarskandidat tycker jag.
673 inlägg
för
673 inlägg
@Mac
Han har fått två oscarsnomineringar och det är för som du säger "The thin red line" i övrigt har han blivit totalt ignorerad. Vilket jag tycker är synd när han är en så pass god hantverkare och gör filmer som får en att tänka till och reflektera över det man sett. Vad vill han här? Vad menade han med det? osv, tycker att de flesta filmerna han har gjort har varit mycket bra.
Tror inte denna kommer vara något undantag då den verkar så förbaskat välproducerad och genomtänkt. Jag personligen tror att han har jobbat några år på denna filmen och nästa med tanke på hur tätt dem kommer efter varandra, vilket Mallick inte är känd för direkt =p
3541 inlägg
för
3541 inlägg
Analkalas: Jo, det är förjävligt att de har ignorerat honom. Hans filmer är alltid extremt genomtänkta och välgjorda. Långsamma, poetiska och vackra verk som får en att fundera.
Jag läste någonstans att han har arbetat med "The tree of life" under 10 år. Den kommer säkerligen bli något alldeles extra. Min favorit av alla Malicks filmer hittills är "The thin red line" som jag tycker är helt fantastisk. Den kanske får maka på sig på toppen, hoppas det!
673 inlägg
för
673 inlägg
@Mac
Jo det är så lite för ofta tycker jag, allt för många skådespelare/regisörrer/manusförfattare som blir ignorerade som självklart borde ha en oscar men som går till någon som är bättre på att slicka r*v.
Hoppas även som dig att den skall klå "The thin red line" som även jag tycker är hans bästa och jag tror faktiskt så här på förhand att den kommer att göra det. Jag känner så iaf, nu är det bara att hoppas på att det blir sanning när den väl släpps här i Sverige. LÄNGTAR =)
3541 inlägg
för
3541 inlägg
Ja, jisses vilka förväntningar man har. Risken att man blir besviken kommer ju alltid med höga förväntningar, tyvärr. Men jag litar på Malick!
Trailern till filmen var ju helt suveränt bra.
Du måste logga in för att kunna skriva i tråden. Att skapa ett konto är gratis och går blixtsnabbt. Logga in för att svara i tråden