Visa första inlägg
211 inlägg
för
(inlägget har redigerats)
211 inlägg
Oh, vad jag älskar flummiga filmer! Da-ta-daaaa! Hoppas att den är sådär wacko, på ett bra sätt alltså. (Några här förstår hur jag menar). Vill ju för allt i världen inte att det blir ännu en intetsägande prettorulle - För då blir jag arg och you wouldn't like me when I'm angry, som David Banner så käckt sa innan han spräckte skjortan.
Av ren princip trycker jag inte på någon Pepp-knapp även om jag är peppad till tusen, och det är jag nu. Skål.
1361 inlägg
för
1361 inlägg
Åh, "jag kan inte se senaste inläggen på senaste sidan"-buggen har nu infekterat Tree of Life-tråden också, har den ingen värdighet!?
Håller med dig helt Jonas, är groteskt pepp, och delvis är det ju för att man vet att Malick alltid levererar annorlunda och intressanta filmer!

1492 inlägg
för
1492 inlägg
Dinosaurierna kommer till en idyllisk förort där Brad Pitt bepansrar sig med hagelgevär och det visar sig att "Tree of Life" bara är projektnamnet för Jurrasic Park IV. Man kan alltid drömma.
1361 inlägg
för
1361 inlägg
@Hannes
Haha, menar du mardrömma? ;)
Jag ser mycket hellre The Tree of Life än en ny Jurassic Park. För mig var det illa nog med Jurassic Park III som totalpajjade Spielbergs magi. Jag tycker uppföljare över huvud taget är väldigt onödigt, det är alltid roligare när en film får stå för sig själv, som exempelvis Master and Commander. Ibland funderar jag på om jag vill se en uppföljare till den som många andra vill, men efter ett tag inser jag att jag faktiskt inte vill det. Varför inte låta detta mästerverk till film stå för sig självt? Varför måste man göra det till en serie? Satsa på nya fräscha idéer istället säger jag, precis som Malick gör. 
1492 inlägg
för
1492 inlägg
Ironin i mitt inlägg kanske inte lös tillräckligt mycket ;)
871 inlägg
för
871 inlägg
Tycker annars att det var en jäkligt bra idé ;)
1492 inlägg
för
1492 inlägg
Faktiskt, även om jag var ironisk så skulle jag hellre se en Jurrasic Park IV av Spielberg med Pitt i huvudrollen än vad jag skulle vilja se The Tree of Life. Nu är jag pepp Tree of Life också så det inte blir några missförstånd.
1361 inlägg
för
1361 inlägg
Självklart förstod jag att du var smått ironisk, men jag tycker ändå det är ett seriöst ämne som är kul att diskutera. Som du ser, där är vi helt olika, även om David Fincher så skulle regissera Jurassic Park IV så skulle jag hellre se en ny film från Malick som inte är baserat på en bok/serietidning, inte baserat på en tidigare film/filmserie. Helt fräscha filmer är sällsynt i dagens filmsamhälle, och det räcker gott och väl med tre Jurassic Park-filmer, två bra och en helt värdelös. 
1361 inlägg
för
1361 inlägg
Nu har David Thompson från Guardian lagt upp sina tankar kring filmen i en artikel på hemsidan, och vad ska man säga? Filmen verkar helt enkelt mästerlig.
Slutstycket säger allt:

[size=14=14][color=#333333=#333333]What can one say about The Tree of Life? Just that for nearly 40 years it has been apparent that Malick might make a movie that could alter our understanding of what cinema should be. This may be it.[/color][/size]

Han jämför också filmen (Malicks verk) med Kubricks verk, KUBRICK(!!!), världens bästa regissör genom tiderna!
Sanslöst alltså, jag dör snart av pepp.
Ny promo-poster:
403 inlägg
för
403 inlägg
Det blir säkert bra. Allt som är fräscht och inte 3D ser och betalar jag gärna för.
Den nya postern var inte lika fräck som den förra, gillade den förra mer. Den här nya var lite konventionell och enkel, inget fel i det heller förstås.
3541 inlägg
för
3541 inlägg
Alltså, jag skulle kunna mörda för att få se den här filmen NU!!
Jag tror aldrig jag har haft högre förväntningar inför en film, väldigt farligt! Men jag tror inte att Malick gör mig besviken. Förhoppningsvis kommer jag sitta helt kraschad i flera timmar efteråt och bara filosofera.
Det kan bli helt sjukt det här!
3541 inlägg
för
3541 inlägg
Det har kommit ett första lite längre klipp från filmen, iofs bara en minut men ändå.
http://insidemovies.ew.com/2011/05/04/tree-life-brad-pitt-clip/#more-36380
PEPP PEPP PEPP!
3541 inlägg
för
3541 inlägg
Här kan man även tjuvlyssna lite på varje spår i Alexandre Desplat's soundtrack :)
http://www.amazon.com/Tree-Original-Motion-Picture-Soundtrack/dp/B004V9J4L2/ref=sr_1_1?s=music&ie=UTF8&qid=1303923176&sr=1-1
1361 inlägg
för
1361 inlägg
Just nu när detta inlägg skrivs är den första stora pressvisningen av Tree of Life i full gång i Cannes! Bland andra vår egen Mats Karlsson är där, men även exempelvis Alex Billington från Firstshowing. Jag ser grymt mycket fram emot att börja höra reaktionerna! Själv ska jag se filmen den 27:e maj :)
3541 inlägg
för
3541 inlägg
Viktor: Ja, som jag har väntat på det här. Börjar bli rejält nervös, men jag litar på Malick!
3541 inlägg
för
3541 inlägg
Jag kollade lite på Twitter, där ser det ut som om filmen tagits emot halvkasst. Många splittrade åsikter tydligen..
:(
403 inlägg
för
403 inlägg
Det är väl inte så konstigt när filmer såsom Avatar och Inception hyllas som några nutida klassiker och mästerverk eller när senaste Pirat-filmen får överbetyg överallt och Fast Five spelar in hutlöst mycket pengar.
Pöbeln är åt helvete och inget man kan lita på. Nej, jag vet inte. Jag är väl bara lite cynisk.
Edit: Fast ja, pöbeln kanske inte befinner sig i Cannes. :D Vi får nog glatt vänta och se vad vi själva tycker innan vi börjar hänga läpp.
855 inlägg
för
855 inlägg
Inte så värst överraskad faktiskt. Nu har jag visserligen aldrig varit jättepepp på den här filmen men såpass delade reaktioner gör att jag blir mycket mer intresserad.
3541 inlägg
för
3541 inlägg
Robert: Ja, man kan inte lita på någon annan än sig själv. Jag läste någonstans att Indy 4 fick stående ovationer i Cannes när den visades där...
403 inlägg
för
403 inlägg
Ja, du ser! Det går fasen inte att lita på någon. Jag hade nog varit mer skeptisk om filmen enbart fick en massa hyllningar, det är aldrig ett gott tecken.
Du måste logga in för att kunna skriva i tråden. Att skapa ett konto är gratis och går blixtsnabbt. Logga in för att svara i tråden