Empire håller långsamt på att avslöja den första bilden på Tintin som han kommer se ut i filmen. De släpper små inzoomade bilder som nu bland annat visar hans gula rock, Milous päls, hans bruna byxor och den klassiska blåa tröjan. När alla dessa bilder har dykt upp kommer vi med stor sannolikhet få se hela bilden, PEPP!
http://www.empireonline.com/reveal/
http://www.firstshowing.net/2010/10/29/empire-slowly-revealing-our-first-look-at-the-new-cgi-tintin/
http://www.empireonline.com/news/story.asp?NID=29355
Wow, riktigt snyggt!
Wow, riktigt snyggt!
Bilden på Captain Haddock var sjukt snygg.
3462 inlägg
Shite! Inte ofta det händer, men nu blev jag impad.
Jag blev också riktigt impad! Riktigt häftigt.
Nu ökade peppen ännu mer men det är sååååå länge kvar :(
Nu ökade peppen ännu mer men det är sååååå länge kvar :(
3462 inlägg
Jag ska ta ett snack med Spielberg. Han får banne mig fixa att jag får se filmen snarast möjligt! Helt oacceptabelt att vänta över ett år.
Ja det känns grymt jobbigt, men den som väntar på något gott.....
Jag satt precis och lyssnade på: http://www.youtube.com/watch?v=N_EK_tFz9ug och drömde mig bort.
Underbar titelmelodi!
Jag satt precis och lyssnade på: http://www.youtube.com/watch?v=N_EK_tFz9ug och drömde mig bort.
Underbar titelmelodi!
401 inlägg
Här är bilderna för de som inte orkar klicka på länkar:
Ser något bättre ut än Skrotnisse som kom för över 30 år sen. Inte mycket har hänt på 30 år alltså. Svårt att bli imponerad således.
Mac: Ja, den låten är verkligen helt underbar. Ska bli intressant o se hur musiken blir i filmen då John Williams står som kompositör, har stenhöga förväntningar i alla fall!
Kan man inte se den enorma, snudd på obegripliga skillnaden mellan skrotnisse och dessa bilder så måste man nog skaffa glasögon. Det är imponerande vad mycket som hanr hänt på 30 år.
Jag är helt övertygad om att du bara drygar dig. Om inte, då vet jag inte vilken planet du är ifrån ;)
Jag är helt övertygad om att du bara drygar dig. Om inte, då vet jag inte vilken planet du är ifrån ;)
Prime: Jag tror att musiken, precis som resten av filmen kommer bli helt fantastisk.
Såg precis att Edgar Wright varit med och skrivit manus, grymt! Det är alltså Steven Spielberg, Peter Jackson, Wright, Simon Pegg, Nick Frost och Andy Serkis... man kan lugnt säga att jag ser fram emot den här filmen trots att jag inte är vidare bekant med Tintin alls.
Ser alldeles förträffligt ut, ser ut som 2011 redan kommer bli ett intressantare år än skitåret 2010 i filmväg!!
inte alls imponerad. vad e meningen med att uppdatera pa detta viset fran den tecknade original serien?
Bonk: Haha jag måste medge att du ändå har en poäng, lite långsökt kanske men ändå! :)
Ja jag ställer mig lite tveksam till det här trots allt, jag är allt annat än hängiven till animerade filmer och den här filmen får nog se till att vara djävulskt bra ifall jag ska bli nöjd i slutändan. Det är inte min hemmaplan helt enkelt, Tintin som serie är dock min hemmaplan. Ja jag är skeptisk.
Håller med dig Gustaf, ser bara ut som en uppdatering av den tecknade originalserien och det känns lite trist tycker jag. Men men...vi får väl se.
Ja jag ställer mig lite tveksam till det här trots allt, jag är allt annat än hängiven till animerade filmer och den här filmen får nog se till att vara djävulskt bra ifall jag ska bli nöjd i slutändan. Det är inte min hemmaplan helt enkelt, Tintin som serie är dock min hemmaplan. Ja jag är skeptisk.
Håller med dig Gustaf, ser bara ut som en uppdatering av den tecknade originalserien och det känns lite trist tycker jag. Men men...vi får väl se.
1361 inlägg
Wow! Det här var precis vad jag ville ha! Ser fantastiskt snyggt ut och känslan/tonen verkar vara helt underbar. Angående Gustafs fråga så är mitt svar att Spielbergs förmåga att berätta historier med kameran och allmänt skildra filmäventyr kan göra något helt makalöst med denna karaktär.
Jag hoppas att du har rätt Viktor, visst vet jag att Spielberg är en mästare, men är ändå lite oroad över formatet. Men visst, kan någon grejja det här så är det väl Spielberg.
3462 inlägg
Tvivel och tveksamheter hör inte hemma i denna dojo!
Men låt oss säga att den e snyggt gjord, efter 5 minuter så har man ju vant sig vid det och konstaterar bara "jodå det e rätt snyggt animerat detta" nästa fråga är om den kommer följa albumen till punkt och pricka och då blir det ju lite fantasilöst då man kan dom mer eller mindre utantill redan. Frågan är om Enhörningen ens är det bästa albumet att filmatisera? Avslutningsvis har vi det här med rösterna, kommer det bli "bomber o granater!!" med bert åke varg på svenska eller blir det att se det på originalspråk och kommer det i så fall funka med engelska röster?
3462 inlägg
Det problemet har ju alla filmer som är baserade på välkända böcker. Hur många blev egentligen chockade att Frodo efter drygt 10 timmar slängde ringen i lavan?
Första anblicken är alltid maffigast, sedan vänjer man sig. Det är lite därför jag ledsnar efter några minuter på filmerna där Megan Fox medverkar ;)
Självklart ska vi ha originalspråket, dvs på franska eller alternativt flamländska. Men så blir det tyvärr inte.
Första anblicken är alltid maffigast, sedan vänjer man sig. Det är lite därför jag ledsnar efter några minuter på filmerna där Megan Fox medverkar ;)
Självklart ska vi ha originalspråket, dvs på franska eller alternativt flamländska. Men så blir det tyvärr inte.