Visa första inlägg
4340 inlägg
för
(inlägget har redigerats)
4340 inlägg
Jag vill ha svensk dubbning och att Bolme återigen gör sin paradinsats, rösten till Tintin. Självklart och ännu viktigare är att Åke Lindström gör Haddocks röst :)
11101 inlägg
för
11101 inlägg
Persbrandt som Haddock och Måns Zelmerlöf som Tintin?
401 inlägg
för
401 inlägg
Haha Bonk, måste också medge att tankarna föll på Skrot-Nisse när jag la ögonen på Haddocks snok ;)
I övrigt ser det relativt snyggt ut, men jag är inte övertygad tills jag får se nåt klipp från filmen. 
1492 inlägg
för
1492 inlägg
Jag är inte värdig.
-4 inlägg
för
-4 inlägg
Är den animerad? Ser helt fruktansvärt ut. Hoppas den kommer i 3-D också bara för att fullborda det visuella fiaskot.
1492 inlägg
för
1492 inlägg
LiamW: Hur har du kunnat missa att den skulle vara animerad? samma teknik som Avatar.
-4 inlägg
för
-4 inlägg
Ja du, Tintin hör väl inte till mitt yttersta intresse så jag har inte lagt ner någon tid att läsa på vad den här filmen innehar och inte.
1361 inlägg
för
1361 inlägg
En liveaction-Tintin vore ju katastrof. Animerad är i detta fall helt rätt tycker jag, det skulle bara bli löjligt annars. 
-4 inlägg
för
-4 inlägg
Varför skulle det vara katastrof? Animering, CGI och allt annat datorgjort skräp är det som förstört filmindustrin.
1361 inlägg
för
1361 inlägg
Ska man leta skådespelare som liknar Tintin då eller? Det kan nog bli problem.
1492 inlägg
för
1492 inlägg

En liveaction-Tintin vore ju katastrof. Animerad är i detta fall helt rätt tycker jag, det skulle bara bli löjligt annars.

Finns ju två stycken franska otecknade Tintin filmer som är stört mysiga och underhållande, och de filmerna lyckades ju endå behålla mycket av Tintin känslan.
http://www.imdb.com/title/tt0055526/
1361 inlägg
för
1361 inlägg
Det där klippet är ett perfekt exempel på varför jag inte skulle vilja se en liveaction-film. Hergés färgpalett är inte helt lätthanterad, och karaktärerna är som nämnt väldigt karikatyriska och svårcastade. Det är också delvis Jacksons motiv till varför det blev animerat.

[size=12=12][color=#4c4c4c=#4c4c4c]With live action you’re going to have actors pretending to be Captain Haddock and Tintin… You’d be casting people to look like them. It’s not really going to feel like the Tintin Hergé drew. It’s going to be somewhat different. With CGI we can bring Hergé’s world to life, keep the stylised caricatured faces, keep everything looking like Hergé’s artwork, but make it photo-real.[/color][/size]
-4 inlägg
för
-4 inlägg
"Ska man leta skådespelare som liknar Tintin då eller? Det kan nog bli problem."
Herrgud, är det anledningen till att göra den animerad istället för live så ger jag upp hoppet alltså. Lite smink, ändra frisyren, färga håret etc så borde det inte vara några som helst problem. Menar du att alla filmer som bygger på verkliga/fiktiva personer osv skall animeras för att annars känns det inte genuint nog eller vad? Hur kände du för Christian Bale som Bruce Wayne, lika nog?
403 inlägg
för
403 inlägg
Haken är ju bara den att det inte alls är fotorealistisk för fem öre. Men snyggt var det åtminstone.
1361 inlägg
för
1361 inlägg
Christian Bale som Bruce Wayne var helt okej, inte något speciellt. Sen är Batman en mer vuxen historia och därför enklare att ta över till den "riktiga" världen utan att det känns konstigt. När den lite mer lättsamma och karikatyriska Tintin ska överföras till bioduken blir det som i Hannes klipp, förfärligt, all Tintinkänsla är borta för mig, och allt känns bara krystat när man ser en skådespelare med Tintins frisyr och kläder. 
Som sagt så har också Hergé en speciell stil som är omöjlig att överföra till bioduken om du vill ha min åsikt, Batman är mer enkelt ritad ur en filmisk synpunkt. I en dator kan du göra precis vad du vill, och du kan leka med ljusets och bildens lagar på alla möjliga sätt, något som man inte kan på samma sätt med en kamera om man inte börjar använda Chroma Key, och då kommer vi ändå in på animerat. 
Som sagt, helt rätt val med animerat. 
1492 inlägg
för
1492 inlägg
Jo jag tycker också att kungarna har gått åt helt rätt väg med att animera. Men man får även tacka Cameron. Utan Cameron skulle filmen säkert aldrig gjorts då Spielberg och Jackson var på besök på inspelningen på Avatar och fick då sug efter att göra en film med samma teknik och då kom de fram till att de kunde göra en film tillsammans och bestämde sig för Tintin.
Kan ni förstå. Min barndomshjälte filmatiseras av mina två största idoler i världen.
Ordet pepp räker tyvär inte till, vi måste ha något mäktigare!
1361 inlägg
för
1361 inlägg
Ska plocka en Empire så fort de dyker upp på pressbyrån, det ska ju tydligen finnas fler foton på de andra karaktärerna, GRYMT!
1492 inlägg
för
1492 inlägg
Yeah, jag "pemmar" ju på EMPIRE så jag får tidningen garanterat ;)
Min favorit tidning utan tvekan. Mitt favorit numer hitils är 20 års jubileumet där Steven Spielberg var editor.
1361 inlägg
för
1361 inlägg
Det numret har jag också :) Riktigt jävla bra!
11101 inlägg
för
11101 inlägg
Tror mer på en svensk Tintin.
Som Tintin väljer jag Olle Sarri.

Och som Haddock väljer jag fightern Reza Madadi.

Professor Kalkyl får spelas av Gösta Ekman.
Du måste logga in för att kunna skriva i tråden. Att skapa ett konto är gratis och går blixtsnabbt. Logga in för att svara i tråden