Jag besökte nyligen spelutvecklaren Arkane Studios i Lyon, där de just nu håller på att färdigställa ett av höstens allra hetaste spel; "Dishonored 2".
Eftersom att allt fler spel nu blir filmer ("Assassin's Creed" och "Tomb Raider", bland annat) passade jag på att fråga några av cheferna på plats om de hört något om en "Dishonored"-film, men tyvärr verkar det inte vara aktuellt just nu (eller så var de fenomenala lögnare hela bunten), men jag kunde ändå inte låta bli att fråga vilken regissör utvecklarna hade velat se vid rodret, och svaren visade sig minst sagt vara motstridiga:
Eftersom att allt fler spel nu blir filmer ("Assassin's Creed" och "Tomb Raider", bland annat) passade jag på att fråga några av cheferna på plats om de hört något om en "Dishonored"-film, men tyvärr verkar det inte vara aktuellt just nu (eller så var de fenomenala lögnare hela bunten), men jag kunde ändå inte låta bli att fråga vilken regissör utvecklarna hade velat se vid rodret, och svaren visade sig minst sagt vara motstridiga:
Sebastién Mitton, Art Director:
- Vad heter han som gjorde "Drive"? Nicolas Winding Refn? Han kanske skulle vara ett bra val?
Sebastién Mitton, som stakat ut riktningen för spelets design.
Dinga Bakaba, Lead Designer:
- Jag måste säga Terry Gilliam. Jag skulle vilja se en galen Terry Gilliam-"Dishonored"-film. Eller Tim Burton kanske. Någon som är lite galen helt enkelt!
Sebastién utvecklade:
- Det hade kunnat bli coolt med en "Dishonored"-film, men det känns som att det är skådeplatsen som hade passat för en film och inte handlingen i sig, för spelet handlar så mycket om att skapa sig sin egen upplevelse. Filmen hade behövt vara annorlunda, och inte handla om Corvo och Emily (huvudpersonerna i spelet). Som sagt, staden och allt runtomkring hade kunnat funka, men vi hade inte velat att filmen skulle bli som "Doom"-filmen, om du förstår vad jag menar.
"Dishonored 2" släpps på Xbox One, PlayStation 4, och PC den 11:e november.
Tror du att "Dishonored" hade passat som film?