Visa första inlägg
5248 inlägg
för
(inlägget har redigerats)
5248 inlägg
För det första; jag vet inte hur många gångar jag har sagt UR MINA ÖGON SETT?
Ja folk är verkligen knepiga som ser på skitfilmer eller hur, det gör ju inte du. Det är väl därför du i år har hyllat både Inception och The Social Network och jag antar att det även är bl.a dessa två från i år som har klättrat sig in på imdb´s topp 250 lista som du tjatar i. Du hänvisar alltid till statistik...ungefär som om den vore någon lag. Säger jag att jag tycker att detta är det sämsta året på länge så tycker jag väl JAG det, skiter väl fullständigt i det där jäkla imdb. De flesta av de filmer som håller årets statistik uppe tycker ju du själv inte om...du vill ju bara tycka tvärtom :) Tror knappast att de filmer du tidigare nämnde ligger på imdb´s topplista så det blir lite motsägelsefullt det där.
Det är alltså inte bara mycket filmer som är bra 2010, du tycker t.o.m. att det är sjukt mycket bra filmer? haha jaja...man har ju alla rätt att tycka som man själv vill så. Jag samtycker dock inte för att uttrycka mig milt.
Jaja i ALLA andra sammang, det är bara gringubbarna här inne som tycker att 2010 är ett riktigt dåligt filmår...självklart...http://online.wsj.com/article/SB10001424052748703977004575393493956088352.html
http://coedmagazine.com/2010/09/10/is-2010-the-worst-movie-year-ever-these-8-films-say-otherwise/
http://blisstree.com/live/2010-worst-year-for-movies-ever/
http://generationfilm.wordpress.com/2010/08/21/2010-the-worst-movie-year-in-recent-memory-and-an-explanation-as-to-why-there-will-be-no-review-this-weekend/
ska jag fortsätta?
5248 inlägg
för
5248 inlägg
För det första; jag vet inte hur många gånger jag har sagt UR MINA ÖGON SETT?
Ja folk är verkligen knepiga som ser på skitfilmer eller hur, det gör ju inte du. Det är väl därför du i år har hyllat både Inception och The Social Network och jag antar att det även är bl.a dessa två från i år som har klättrat sig in på imdb´s topp 250 lista som du tjatar i. Du hänvisar alltid till statistik...ungefär som om den vore någon lag. Säger jag att jag tycker att detta är det sämsta året på länge så tycker jag väl JAG det, skiter väl fullständigt i det där jäkla imdb. De flesta av de filmer som håller årets statistik uppe tycker ju du själv inte om...du vill ju bara tycka tvärtom :) Tror knappast att de filmer du tidigare nämnde ligger på imdb´s topplista så det blir lite motsägelsefullt det där.
Det är alltså inte bara mycket filmer som är bra 2010, du tycker t.o.m. att det är sjukt mycket bra filmer? haha jaja...man har ju alla rätt att tycka som man själv vill så. Jag samtycker dock inte för att uttrycka mig milt.
Jaja i ALLA andra sammanhang, det är bara gringubbarna här inne som tycker att 2010 är ett riktigt dåligt filmår...självklart...http://online.wsj.com/article/SB10001424052748703977004575393493956088352.html
http://coedmagazine.com/2010/09/10/is-2010-the-worst-movie-year-ever-these-8-films-say-otherwise/
http://blisstree.com/live/2010-worst-year-for-movies-ever/
http://generationfilm.wordpress.com/2010/08/21/2010-the-worst-movie-year-in-recent-memory-and-an-explanation-as-to-why-there-will-be-no-review-this-weekend/
 ska jag fortsätta?
11101 inlägg
för
11101 inlägg
Om IMDB jämförs med IMDB så funkar det som jämförelse eftersom kriterierna är likvärdiga. Om 2010 är ett sensationellt dåligt filmår så skulle det inte stå sig så bra mot tidigare år på samma lista. Om ni hävdar att 2010 är anmärkningsvärt dåligt då får ni också plocka fram argument för det. IMDB håller inte med er. Inte heller MZ, Expressen, Aftonbladet eller någon annan filmforum, hemsida, tidning osv i världen.
Då återstår möjligen subjektivt tyckande av typen "av dom amerikanska hollywoodprodukter som jag laddar ner från pirate bay, inkl 3-d filmer som jag inte ser i 3-d men ändå anser mig ha rätten att uttala mig om, och som jag ser på min 17" monitor med clas ohlson högtalare med bioupplevelse lika med noll så anser jag att av just dom filmer som råkar tilltala min begränsade filmsmak så är 2010 ett sämre filmår än 2009"

4340 inlägg
för
4340 inlägg
Haha ständigt denna IMDb lista så fort det passar bonks syften. Men så fort något av "mästerverken" han nämner har en rating under 6 på samma lista så yppas det inget om några IMDb betyg, konstigt det där :) Och bara för att MZ's eller någon annan tidnings recensenter delar ut fyror och femmor så behöver man väl inte hålla med i betygsättningen? Personligen så har jag inte satt en enda femma på någon film i år, jag har nämligen en egen smak och åsikt, gubbigt va? Du är väl knappast den som strör höga betyg omkring dig så kasta inte sten i glashus lille vän.
5248 inlägg
för
5248 inlägg
Bonk: Klicka tillbaka till sidan två, där har jag lite länkar till dig som pekar på att jag och Brent inte alls är ensamma om att tycka 2010 är ett dåligt filmår. Så det där snacket om att inga forum, tidningar, hemsidor...haha i hela väääärlden...håller med oss kan du ju ta och stoppa opp :)
Du vet jag har en anläggning här hemma för runt 40.000:- med duk, projektor, vägg tv, bluray, subwoofer surroundförstärkare ( 7.1 ljud ) etc. Kan också tillägga att jag inte laddar ned/ streamar så jäkla mycket film, det blir mest tv-serier på den fronten. Du vet återigen inte vad du snackar om, rent förtal.
401 inlägg
för
401 inlägg
Bra gubbar, försvara er ;)
Bonk: Att du tar upp Expressen och Aftonbladet som om det vore något kvalitativt är ju nästan skrattretande. Nej, jag ändrar mig - det ÄR skrattretande.
4340 inlägg
för
4340 inlägg
Välkommen in i gubbgänget Patalo :)
4340 inlägg
för
4340 inlägg
Undrar om man kan få gubbe på sin medlemsstatus :) Vore lite coolt, vad säger du Mats?
11101 inlägg
för
11101 inlägg
Poängen är att om det vimlar av tidningar som alla ger höga betyg till film efter film efter film under 2010, oavsett om dessa tidningar är DN, SVD, MZ, Expressen eller Kommunalarbetaren så blir det samtidigt svårt att påstå att 2010 är ett exceptionellt dåligt filmår.
Vidare är det förstås inte schysst att uttala sig om 2010 som filmår om man missat rader av guldkorn, inte minst icke amerikanska sådana, det ger helt enkelt inte en rättvis bild. Dessutom återstår det ju över en månad och vi väntar på flera premiärer som har stor potential.
Det är dessutom fel att t ex som Patrick betygsätta en 3D film utan att ha sett den i 3D.
401 inlägg
för
401 inlägg
Haha tackar, I guess ;)
Hehe, den statusen skulle ju passa dig klockrent Brent. "Filmgubbe"
4340 inlägg
för
4340 inlägg
Ja det vore en klockren status :)
1492 inlägg
för
1492 inlägg
Haha nu står det ju "stolt gubbe" så jävla awesome!
855 inlägg
för
855 inlägg
Har bara gått 11 månader på detta decennium

Öh? Det har ju inte till saken att göra. Säger jag "senaste deciennet" är det samma sak som de senaste 10 åren då ett decennium är en samling av 10 år. Sedan har du ju fel också, då det nya decenniet börjar efter nyår i år.
11101 inlägg
för
11101 inlägg
Så medans dom griniga gamla gubbarna sitter framför sin Hollywood smörja som dom laddar ner och dessutom envisas med att se klart, trots att dom redan vet att dom hatar filmen, så ägnar sig andra åt att upptäcka dom fantastiska filmer som 2010 gett oss, vi ser ju filmer som får fyror och femmor närmast dagligen på MZ just nu:
Last Exorcism 4/5
Gudar och människor 4/5
Cemetary Junction 4/5
Biutiful 4/5
Welcome to the RIleys 4/5
Mother is a Whore 5/5
Four Lions 4/5
This is England 86 5/5
Boy 4/5
The People vs George Lucas 4/5
Hjärtslag 4/5
Och det är bara några exempel, från SFF som bara kommit lite mer än halvvägs och bara är en av många filmfestivaler världen över. För gubbarna existerar inte dessa filmer, dom sitter stenhårt fast i Hollywoodfällan, stoppar huvudet i sanden och envisas med att hävda att det inte görs några bra filmer längre och att det var bättre förr.

1492 inlägg
för
1492 inlägg

då det nya decenniet börjar efter nyår i år.

nej?
ett decenie är 10år.
Om 2010 hör till 00-talet så är det alltså 11år.
Hur räknar du?
855 inlägg
för
855 inlägg
Sa jag att det hörde till 00-talet? 00-talet är ett decennie, ja, men om du vill göra det kalendariskt korrekt så är decenniet är 2001-2010 då tideräkningen började på år 1 och inte år 0. Anyhoo, har ju inte det med något att göra eftersom ett decennie är 10 år och då menar jag ju naturligtvis de senaste 10 åren vare sig det är ett kalendariskt decennie eller inte. Ungefär som om jag säger senaste året menar jag de senaste 365 dagarna och inte hur långt det nu gått sedan 1 januari.
4340 inlägg
för
4340 inlägg
Riktigt nice status, sweet!
Och till bebisen Bonk så vad fan vet du om vad vi ser för filmer och var.  Vad jag vet så är inte vi sambos... Thank God! Cemetery Junction har jag sett och den håller jag med om var riktigt bra och den hade jag själv med, kanske får putsa glasögonen? Four lions tyckte jag inte alls var något att ha. Sen bor kanske inte alla i Stockholm och kan springa på festival varenda kväll, men det kanske är svårt att förstå för dig, vad vet jag.
855 inlägg
för
855 inlägg
Och till alla er som klagar på att det är ett dåligt filmår, ni är bara för roliga. Ni är väl medvetna om att Oscars-säsongen just har börjat? Det är ju en hel drös med intressanta filmer som kommer nu inom de närmaste månaderna.
För att se tillbaka på förra året, vad hade vi då vid den här tidpunkten? Ja, om du inte tycker att District 9 var über vill säga så var det ju bara Basterds och UP vill jag minnas. I år har vi ju iaf Inception, Shutter Island, Toy Story 3 och Social Networ. Jaja, vissa människor tycker ju att det är roligt att vara negativ så jag skall inte beröva dem det.
1361 inlägg
för
1361 inlägg
Jag står på gubbarnas sida, ville bara säga det :)
11101 inlägg
för
11101 inlägg
Jo men bara för man inte springer på en festival själv så måste man väl kunna läsa innantill, kolla trailers, läsa recensioner etc och kanske inse att man inte har på fötterna riktigt när man hävdar att det inte kommer några bra filmer när det mesta pekar på att det faktist gör det (även om man inte har sett dom själv).
Du måste logga in för att kunna skriva i tråden. Att skapa ett konto är gratis och går blixtsnabbt. Logga in för att svara i tråden