Visa första inlägg
4340 inlägg
för
(inlägget har redigerats)
4340 inlägg
Haha du var en riktig skojare Björksch!
Vi diskuterar givetvis det vi sett hittills, om du inte har några problem med det? Tycker du att det är ett bra år så är du ju bara att gratulera. Vi har ju alla olika smak och krav. Men om det nu är ett så fantastiskt år enligt dig så skulle det vara kul att höra vad det är som är så bra. Visste inte att man var negativ för att man inte hurrar över alla remakes och allt trams som släppts i år. Men man kanske ska tycka att allt som släpps är bra?
4340 inlägg
för
4340 inlägg
Det är kanske är så att det du tycker är bra är samma sak som jag ogillar. Tror nog att det är så enkelt. Men du får gärna tycka att det är filmår som kommer gå till historien, men acceptera att flera av oss inte tycker det. Snarare ett tecken på olika smak än någon jävla negativitet.
5248 inlägg
för
5248 inlägg
Bonk : Men kära nån, då jag ser en film i 2D som också finns i 3D så ser jag naturligvis 2D versionen. Om en film endast fungerar i 3D och inte i 2D vad säger det om själva innehållet i filmen då? du lyssnar ju inte på vad jag säger. Det är i stort sett bara en drös med ytliga skitfilmer som har givits ut i 3D hittills, med undantag för Avatar.
Förstår inte att jag ens orkar sitta och svara på det här...jag ser främst på amerikanska filmer, det har jag ALLTID gjort och det är också mellan dessa jag jämför. Jag påpekar också att biorepertoaren består främst av dessa filmer och jämför jag med andra år så är just detta året svagt, riktigt svagt. Har du hört detta förut? ja det kanske beror på att jag sagt det ett otal gånger nu men det verkar ju inte gå in? Jag tycker heller inte att svensk film har imponerat i år, det gör den iof sällan, men förra året var i alla fall bättre.
Jag tycker att det gjordes bättre filmer förr, återigen, jämför jag 90-talet med 00-talet så är det en makaber skillnad I MINA ÖGON, hör farbror mig!? man undrar ju vem som är gubbe här egentligen? :)
Idiotin tar aldrig slut...för mig så existerar inte SFF på samma sätt som för dig för jag bor i BOLLNÄS, hör du mig? i BOOOOOLLNÄÄÄÄÄÄS!!! jag kan bara inte knalla rakt ut och sitta med dig och hålla handen på en filmfestival så där...sorry, raincheck?
Du travar upp en massa filmer med betyg härifrån MZ, men vad tycker du om dem då? du brukar ju generellt avsky drama, du ser ju inte ens på vissa filmer för du har bestämt dig i förväg att de är dåliga så dem kan vi ju stryka då. Nä...bara statistik och påhopp.
Varför envisas du med att sitta och säga att jag laddar ned en massa film? vad fan har du för underlag för det? jag förklarade ju för dig hur det ligger till, läser du ens vad jag skriver? det där du håller på med är förtal har jag sagt, så snälla knip igen. Jag kan gärna sitta här och diskutera med dig om allt och inget, men då du börjar med personliga anklagelser så lackar jag ur lite. Sedan förstår jag inte riktigt, finns det endast Hollywoodfilmer ute på nätet att ladda ned menar du? ja eftersom det är just de produktionerna du anklagar oss för att ladda ned?
Jag sitter inte fast i någon fälla, jag har inte huvudet i sanden, jag....ah...fattar inte varför det ska komma en massa personliga påhopp så fort du inte samtycker eller att argumenten tryter?  
3462 inlägg
för
3462 inlägg
Ok, boys. Tagga ner nu. Det börjar nästan bli hätsk stämning här. Ni får komma överens om ni tycker helt olika och inget kommer ändra på det.
Jag tycker ingen av er är negativa. Det finns ingen lag på att man måste gilla allt och gör man inte det är man inte automatisk negativ.
Sedan kan jag upplysa om att 2000-talet sträcker sig från 00-09 och nu är det 10-talet. precis som 70-talet är 70-79 osv osv. Men är väl inte mycket att orda vidare om?
1492 inlägg
för
1492 inlägg
Björkish har fortfarande fel ang decennie grejen, anyhoo, jag står också på gubbarnas sida, stiliga gubbar må jag säga.
4340 inlägg
för
4340 inlägg
Tack, började få slut på energi :)
4340 inlägg
för
4340 inlägg
Trevligt att höra Hannes och TSOM! Tror jag pratar både för Patrik och mig när jag välkomnar er in i vårt och Patalos härliga gubbgäng ;)
5248 inlägg
för
5248 inlägg
Im to old for this shit...
Björksch: Jag har redan sagt vad jag tycker om -09 och gett exempel tidigare här i tråden, inte världens bästa år det heller, men mycket bättre än detta. Sedan det här evinnerliga tjatet om att man är negativ bara för att man inte gillar vissa saker. Ni verkar ha svårt att ta det där om att andra tycker annorlunda, det är inte jag och det är inte Brent heller för den delen, som har hoppat på någon av er som är helt lyriska av filmutbudet detta år. Det verkar ju som att ni tar det personligt att vi inte gillar filmerna ni håller så varmt om hjärtat? Vi har endast gnällt på filmutbudet, inte på de personer som gillar det. Ni däremot, ja det är en annan femma. Man är gubbe, man är negativ, man har huvudet i sanden, man är fast i en fälla, man har inte fötterna på jorden...lägg ned snälla.
11101 inlägg
för
11101 inlägg
Ska man i svepande ordalag prata om att ett år är sämre än i mannaminne så kan man ju inte enbart utgå från dom filmer man själv sett, man måste ju se till filmskapandet som sådant och lägga in en stor reservation för dom filmer man inte sett och kommande filmer.
Annars så kan ju vilket pucko som helst hävda att dom flesta år suger, för det kom dåligt med westernfilmer dom åren, det blir ju helt ointressant att lyssna på.
När jag summerar året så kommer jag ha filmer som Social Network och Inception i åtanke och ge dom en viss credit även om dom personligen inte föll mig i smaken, det var åtminstone inte filmer som gjorde året sämre, rent objektivt.

855 inlägg
för
855 inlägg
Sa jag att allt var bra? Som sagt, jämför med förra året vid samma tidpunkt så är detta ett bättre år, tveklöst. Det räcker egentligen att kolla på två filmer: Inception och The Social Network. Två mästerverk som saknar motstycken från förra året t.ex. Sedan finns ju Toy Story 3, Shutter Island, The Ghost Writer, En Profet(räknas väl som 2010-film sett med USA-premiär, am I right?). Jag tyckte även Somewhere var en trevlig överraskning,  Buried var en riktigt bra, lyckad film och Winter's Bone var definitivt inte dum. Har också missat The Kids are All Right som verkar vara en höjdare. Men som jag sade är det en sådan drös av potentiella storvinnare på Oscar-galan kvar att släppas att det helt enkelt är löjligt att säga att det är ett dåligt filmår, enligt mig. Då syftar jag naturligtvis på 127 hours, Black Swan, The King's Speech och True Grit. Jag vet inte, men för mig ser det ut som det finns riktig potential för detta året. Men som sagt, en del gillar att vara negativa och för all del: var det.
855 inlägg
för
855 inlägg
Men lol Hannes och Mats. Ingen säger något annat än att nollnoll-talet är från 00-09. Men det KORREKTA decenniet kalenderiskt är 01-10(första decenniet är år 1-10). Sedan så var ju det aldrig frågan om det eftersom du tolkade fel från första början, ett decennie är 10 år, när det börjar och slutar är irrelevant. Säger jag senaste decenniet menar jag då naturligtvis de senaste 10 åren och då spelar det inte någon roll vilket år det är när jag säger det.
3462 inlägg
för
3462 inlägg
Bra. Då är vi överens :)
4340 inlägg
för
4340 inlägg
Det är ju bara vad du tycker Björksch, det är väl inte sant i mina ögon bara för att du är av åsikten att Inception är ett mästerverk, jag tycker verkligen inte att den är det. Är jag negativ då, eller uttrycker jag min åsikt?? Att det ska vara så svårt att förstå detta för vissa. Får vi tycka att det varit ett kasst år? Vi har väl ändå yttrandefrihet fortfarande?
5248 inlägg
för
5248 inlägg
Björksch : Läs vad jag skrev där ovan och så kan jag ju även säga att jag tycker att District 9 och The Road båda var bättre än The Social Network som f.ö. är en av de få filmer jag gillat i år. Shutter Island gillade jag också. Inception och Buried har jag inte sett ännu och jag ser också fram emot 127 hours, Black Swan och True Grit, detta har jag också sagt tidigare. Jag har ordagrant sagt att jag hoppas att dessa filmer kan styra upp det här året innan det är slut, men ni tar bara ut stycken av vad man säger och gör det till någon slags verklighet. Men av det jag HITTILLS sett så tycker jag att detta år är ett riktigt dåligt filmår. Har endast gett en femma ( Shutter Island ) och fan vet hur många ettor, medelfilmerna har heller inte hållit speciellt hög klass, detta är min åsikt. Varför ska jag inte få ha den utan att bli påhoppad? ni kan ju inte diskutera eller ta att andra inte samtycker med era egna åsikter, det är ju ganska så uppenbart.
855 inlägg
för
855 inlägg
Ingen säger att du inte får tycka det. Jag menar bara att kalla det för dåligt år när det är extremt många tunga releaser kvar är lite, uhm, löjligt. Men som sagt, kalla det dåligt om du vill....jag föredrar att vänta tills efter Oscars-galan för att summera året.
4340 inlägg
för
4340 inlägg
Suck och godnatt!!!!!!!!!!!!!
11101 inlägg
för
11101 inlägg
Räcker ju med att en film är sevärd för att den ska vara bra.
Och om tillräckligt många filmer är sevärda då är också filmåret som sådant bra.
Och med tanke på hur många filmer 2010 som varit sevärda då måste slutsatsen bli att filmåret som sådant varit bra.
Enkelt.
855 inlägg
för
855 inlägg
Patrik: Jovisst, The Road var riktigt bra men den hade ju inte kommit ut vid den här tidpunkten förra året eller? Sedan tycker jag den saknar det där extra som gjorde novellen så ofattbart bra. Nåja, det enda jag menade var att med såpass många releaser kvar så är det löjligt att redan nu kalla året dåligt.
Och jag menade inte att hoppa på dig, jag tycker bara att man skall vänta med sin totala bedömning. Men men, du tycker att filmåret hittills varit dåligt och jag tycker det varit riktigt bra. Inte mer med det. :)
5248 inlägg
för
5248 inlägg
Så, nu fick ni den ena gubben att gå och lägga sig, det var tråkigt, hoppas att ni är stolta nu! :)
Nej men seriöst, det är väl inte EXTREMT många releaser kvar? ordmissbruk. Sen kan jag väl även tillägga att den här Oscarsäsongen inte alls nyss har börjat, den började direkt efter den förra Oscarsgalan, men som vissa här inne räknar så kanske det blir lite svårt att få in? Jag menar men LOL Björksch vad du slingrar dig :) Man säger väl inte det senaste decenniet ifall man menar de tio senaste åren...Du tycker alltså att det är löjligt att tycka att 2010 hittills är ett dåligt filmår, bl.a pga att det fortfarande kommer EXTREMT tunga relaeser...LOL...du vet vad HITTILLS betyder va? vad som komma skall kan jag inte uttala mig om, kan bli bra kan bli anus. LOL. Sedan kan man ju vända på det hela och säga att det verkligen är störtlöjligt att säga att det är ett bra år då så EXTREMT många relaeser finns kvar eller hur?
Bonk : LOL
855 inlägg
för
855 inlägg
Jovisst Patrik, men då kan du ju inte jämföra årets filmer HITTILLS med hela förra året? Då försvinner The Road, Up in the Air, The Hurt Locker och Avatar för att ta några. Om du kritiserar mig för att ej vara konsekvent måste du själv vara det.
Grejjen var väl att jag aldrig läst hittills i ditt inlägg föräns det senaste. Kanske jag missade det.
Grejen är ju att iaf fyra av storfavoriterna är kvar i form av Black Swan, 127 hours, True Grit och The Kings Speech. Det är ju egentligen bara The Social Network av de som släppts hittills som verkligen har chans. Och nej, Oscarssäsongen börjar inte direkt efter förra årets Oscars-gala. Någonsin hört termen Oscar-bait? Alla sådana filmer släpps i november och framförallt december.
Du måste logga in för att kunna skriva i tråden. Att skapa ett konto är gratis och går blixtsnabbt. Logga in för att svara i tråden