Visa första inlägg
403 inlägg
för
(inlägget har redigerats)
403 inlägg
[quote="Bloody Iris":3ldbs9dz]Ska värma upp med de 2 första filmerna nu på lördag är det tänkt. Ska bli så jäkla nice att se dem för första gången med surroundljud!

Om någon undrar så existerar inte 3:an i min värld...

Angående nya tror jag på ett betyg...[/quote:3ldbs9dz]

T2-utgåvan är helt galet bra, den i Skull-edition.

Jag tror på en: Skulle gärna se mig överraskad.
711 inlägg
för
711 inlägg
Syftar du på blu-ray versionen?
Har tjuvtittat lite på den o den såg nice ut.

Undrar bara vilken version som anses vara bäst?
Theatrical Cut, Special Edition, eller Extended Special Edition?
Måste forska i detta...
403 inlägg
för
403 inlägg
Jag såg på dvd-utgåvan. Extended Special Edition, tycker jag helt klart är den bästa. Om du inte sett den tidigare ska du göra det. Helt klart den bättre. Många scener som annars inte är med.
711 inlägg
för
711 inlägg
Osäker du, äger sen tidigare Ultimate Edition som är 147 min. Hur lång är Extended Special Edition?
403 inlägg
för
403 inlägg
[quote="Bloody Iris":wttm9mmp]Osäker du, äger sen tidigare Ultimate Edition som är 147 min. Hur lång är Extended Special Edition?[/quote:wttm9mmp]

Cirka två och en halv timme långa.
711 inlägg
för
711 inlägg
Har läst lite om vad som händer i den nu, och kände inte igen dessa scener. Så det blir den till helgen

OK, back to topic!
4680 inlägg
för
4680 inlägg
Jag måste dock bara inflika med att jag nog tycker Theatrical Cut är bäst, för precis som James Cameron säger på extramaterial i min utgåva så klipptes många av scenerna bort av en anledning, och känns därför något onödiga i filmen. Kanske kul att se för Terminator-fansen, men det gör knappast filmen bättre.
711 inlägg
för
711 inlägg
Det har även jag hört, men eftersom jag inte sett dessa scener tänker jag se dem åtminstone 1 gång
Vem vet, kanske föredrar jag den längre varianten efter filmen är slut?
174 inlägg
för
174 inlägg
[quote="Bloody Iris"
Om någon undrar så existerar inte 3:an i min värld...
[/quote]
Så himla klockren
737 inlägg
för
737 inlägg
Wow! En tvåan i betyg, men jag måste säga att jag är inte helt förvånad faktiskt, filmen fick väldigt blandat kritik. Men det blir ändå en biobesök för mig.
403 inlägg
för
403 inlägg
[quote="Richie":u0uxobmf]Jag måste dock bara inflika med att jag nog tycker Theatrical Cut är bäst, för precis som James Cameron säger på extramaterial i min utgåva så klipptes många av scenerna bort av en anledning, och känns därför något onödiga i filmen. Kanske kul att se för Terminator-fansen, men det gör knappast filmen bättre.[/quote:u0uxobmf]

Anledningen var väl egentligen att filmbolaget tyckte att scenerna var dött kött som inte bidrog så värst mycket; hade gjort varken från eller till, då. (Cameron tyckte nog inte det var kul att få klippa bort så mycket heller, vilket han berättar om i extramaterialet) Vilket jag tycker är helt fel, den längre utgåvan [i:u0uxobmf]är[/i:u0uxobmf] bättre. Just för att man får ta del av mer sidor, hos både Arnolds och Patriks karaktärer. Även garagescenen, som också bidrar till Sarahs funderingar och tveksamheter till Terminatorn, som är helt sjukt fräckt filmad. Som inte kom med, vilket är helt obegripligt eftersom den är så jäkla cool. Jag tänker på spegelscenen i första hand nu, utan att säga för mycket.

[quote:u0uxobmf]Jag tror på en: Skulle gärna se mig överraskad.[/quote:u0uxobmf]

Där ser man: "Vad var det jag sa?". Tycker ändå att det är grymt tråkigt att filmen har kommit och nu är här – har fortfarande inte bestämt mig för om jag ska se den.
2140 inlägg
för
2140 inlägg
Vad fan!? Jag som trodde på en ... Nu är jag riktigt förvirrad... Denna lär suga hårt... Terminator serien är död... Fast ska nog ge den en chans...

Måste bara se första filmen på något vis... Inte sett den utan bara 2:a och 3:e...
912 inlägg
för
912 inlägg
[quote="Remus":gpmu0eow]Vad fan!? Jag som trodde på en ... Nu är jag riktigt förvirrad... Denna lär suga hårt... Terminator serien är död... Fast ska nog ge den en chans...

Måste bara se första filmen på något vis... Inte sett den utan bara 2:a och 3:e...[/quote:gpmu0eow]'

Har du kanal 6 så kan du se den på lördag (imorgon) kl. 21.30.
2566 inlägg
för
2566 inlägg
[quote="Remus":2k2n3j2o]Vad fan!? Jag som trodde på en ... Nu är jag riktigt förvirrad... Denna lär suga hårt... Terminator serien är död... Fast ska nog ge den en chans...[/quote:2k2n3j2o]
Det är väl inte helt säkert att recensentens åsikter överrensstämmer med dina?
77 inlägg
för
77 inlägg
en var lite lägre än jag trodde. Kommer dock gå och se den även om jag inte har några större förväntningar
174 inlägg
för
174 inlägg
Vilka härifrån tänker se filmen ikväll ? (Onsdag 3/6)
912 inlägg
för
912 inlägg
[quote="taha":2pn7hvfs]Vilka härifrån tänker se filmen ikväll ? (Onsdag 3/6)[/quote:2pn7hvfs]

Jag ska se den kl. 21.15 med 3 polare
174 inlägg
för
174 inlägg
Jag har precis kommit hem ifrån biografen och för att dra en kort sammanfattning så var den bättre än jag hade förväntat mig. Det var action rakt igenom, det gick inte ens 5 minuter utan ett skott avfyrades. På tal om specialeffekterna så kändes allt naturligt och det verkar som om dem har lagt undan alla CGI- effekter. Skådespeleriet var väl okej..... det är det jag kan säga. För mig var det första gången jag såg Sam Worthington i en film men han gjorde ett bra intryck på mig med hans agerande. Son ni säkert redan vet så kommer Arnold Schwarzenegger vara med i filmen digitalt och Jag personligen vart nöjd med hans insats mera säger jag inte. Overall så var det en skitschysst Terminator rulle utan tvekan. Inte bättre än dem två första men definitivt bättre än trean. Jag vill jätte gärna ge den här filmen en fyra i betyg men tyvärr så måste jag växla ner i det sammanhanget för att den når tyvärr inte upp dit men Jag ger den världens starkaste och jag rekommenderar ALLA Terminator fans att se den filmen för det här är någonting helt nytt
912 inlägg
för
912 inlägg
Bara av Moviezine?
Pff... filmen får av mig. Sjukt häftig rulle!
201 inlägg
för
201 inlägg
Den var riktigt maffig asså, snyggt gjort, skådespeleriet bra osv.En fin action rulle men samtidigt inget nytt, kändes på nått sätt som man redan sätt de hela, tycker jag iaf.

Taha, osäkert om folk visste om det men vart riktigt förvånad när han dök upp där, dock i digital form men ändå:)

[spoiler=:3vezhvne]Conner, hur dör han inte i slutet? borde ju dö direkt där, borde ju iaf inte kunnat stå upp.[/spoiler:3vezhvne]

Ps asså dom har alldeles för hög volym inne på bion, visst ska de va högt men va fan, trodde jag skulle bli döv vid en period men konstant action.

Betyg:

Edit: Nu ska ja försöka hitta dom tidigare filmerna, ettan var ju sjukt längesen man såg.
Du måste logga in för att kunna skriva i tråden. Att skapa ett konto är gratis och går blixtsnabbt. Logga in för att svara i tråden